0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. S.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #15 : Kasım 17, 2018, 18:37:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sencer korsan, aynı sıkıntılı durum geçen sene benim kayıkta da oldu. 10-12 saatlik motor kullanımında 1 kaşık su gibi siyah sızıntı vardı. Garanti kapsamında gelen 2 farklı servis elemanı sorunu çözemedi. Fabrika ile yaptıkları görüşmeden sonra bana gelen feedback te, sorunun üretimden kaynaklandığı D2-55 lerin önemli bir bölümünde bu problemin olduğu söylendi.

Garanti kapsamında kayığı karaya alıp, motoru söküp vinçle kaldırıp en altındaki konteynırı ve keçesini değiştirdiler. O gün bugündür bende olmuyor.

Problem motorun çalışma performansını etkilemiyor. Hatta motordaki yağ seviyesini bile pek düşürdüğü söylenemez. Performansa da bir etkisi yoktu. Tamiri gerçekleşene kadar ben 1 sene o haliyle gezmişimdir.

Buralarda Volvo motorlar için '' They always cry '' diyorlar.
Can korsan bizim yaşadığımız soruna çok benziyor ama kız 7 yaşında olunca garantiden yapacaklarını sanmam :-)
Dediğiniz yöntem çok kalıcı olmakla beraber bir teflon yöntemini deneyelim, umuyorum çözüm olur. D2-55'den çok memnunum şu kısa zamanda, şu sorunu da çözersek çok rahatlayacağım.


*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #16 : Kasım 17, 2018, 19:55:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tum korsanlara ayri ayri teşekkürler, tum yorumlar ve tavsiyeler icin. Yarin bir civatayi sokup akan yag miktarina bakacagim, dediginiz gibi az oldugunu umuyorum. Oyle ise teflon yontemi ile tekrar sikacagim. Kacak sadece 4 noktada. Onlari bir elden gecirecegim, umarim cozulur. Bu arada bir de teflon gibi motorda kullanilan isiya dayanikli sivi conta var, onu tavsiye ediyor musunuz, teflondan daha mi iyidir, daha mi kotu?
Sıvı conta temiz yüzeylerde iş yapar,sizin cıvataların olduğu yerde yağ tabakası olduğu için iş yapmaz,isteseniz bile o yağ kalıntılarını temizleyemezsiniz yerin dar olduğundan dolayı,sürseniz bile sıvı conta yağdan dolayı çürür, linkini attığım teflonu kullanın,her yerde bulanabilen bir marka,ağbi buda olur hepsi aynı deseler bile bu markadan şaşmayın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap*PLA*232250847*22324007607*58375858647*%7btype%7d*390447891*aud-393702509967:pla-374538419445&gclid=EAIaIQobChMIwZvI6fDb3gIVguR3Ch3YJg7kEAQYAiABEgLlKvD_BwE&gclsrc=aw.ds&mpch=ads&scxid=14489-145818-2357-0


*

    S. S.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #17 : Kasım 17, 2018, 23:00:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tum korsanlara ayri ayri teşekkürler, tum yorumlar ve tavsiyeler icin. Yarin bir civatayi sokup akan yag miktarina bakacagim, dediginiz gibi az oldugunu umuyorum. Oyle ise teflon yontemi ile tekrar sikacagim. Kacak sadece 4 noktada. Onlari bir elden gecirecegim, umarim cozulur. Bu arada bir de teflon gibi motorda kullanilan isiya dayanikli sivi conta var, onu tavsiye ediyor musunuz, teflondan daha mi iyidir, daha mi kotu?
Sıvı conta temiz yüzeylerde iş yapar,sizin cıvataların olduğu yerde yağ tabakası olduğu için iş yapmaz,isteseniz bile o yağ kalıntılarını temizleyemezsiniz yerin dar olduğundan dolayı,sürseniz bile sıvı conta yağdan dolayı çürür, linkini attığım teflonu kullanın,her yerde bulanabilen bir marka,ağbi buda olur hepsi aynı deseler bile bu markadan şaşmayın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap*PLA*232250847*22324007607*58375858647*%7btype%7d*390447891*aud-393702509967:pla-374538419445&gclid=EAIaIQobChMIwZvI6fDb3gIVguR3Ch3YJg7kEAQYAiABEgLlKvD_BwE&gclsrc=aw.ds&mpch=ads&scxid=14489-145818-2357-0
Çok teşekkürler Ali korsan


*

    E. Ş.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #18 : Kasım 18, 2018, 14:02:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Doğru çözüm, yağı boşaltıp, karteri söküp (o sıktığınız civatalardan) contayı değiştirmektir. Contayı sökemezseniz bile bir parçasını koparın, karterle birlikte contacıya götürün, conta kestirip yerine takın. Volvo Penta'dan orijinalini de alabilirsiniz ama bana göre önemli bir yerde olmadığı için kestirmek daha doğru olur.

Şimdi bu doğru çözüm,motorun yerinden çıkarılmasını gerektirir,motorun çıkarılması için Şanzıman ayrılacak,eksoz bağlantısı

sökülecek,mazot bağlantıları sökülecek,denizsuyu ve tatlısu bağlantıları sökülecek,bunlar için motorun suyu ve yağı

 boşaltılacak,elektrik bağlantıları sökülecek

motor salona alınıp yan yatırılacak,karter sökülecek (eğer yağ kaçağı başkabiryerden; mesela krank keçesinden değilse tabi)  ve

eline alıp sanayide bir contacıya gidilip yeni conta kestirilecek 15-20 liraya,

veya Volvoya öpülünecek.Sonra bütün bu işler tersinden tekrarlanacak.Tabi bir de line problemi halledilecek.

Bütün bunlar yapılırken hesapta olmayan problemlerle karşılaşılacak,ayrıca onlarla da uğraşılıp halledilecek.

Vede bütün bunlar haftada çeyrek çay bardağı yağ kaçağı için yapılacak.

Adama sorarlar sen bunu kaç kere yaptın vede kaça maloldu diye.

Alinin söylediğini yapın olursa ne ala olmazsa canınız sağolsun.

Bu kadar yağ kaçağı için yolcu uçaklarında bile "doğrusu" yapılmaz.

« Son Düzenleme: Kasım 18, 2018, 14:11:44 Gönderen: Erol Şar »


*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #19 : Kasım 18, 2018, 15:30:19 »
Erol ağbi bir yerde bir sorun var ise vede yardım talebinde bir korsan arkadaşımız bulunmuşsa,bu arkadaşımıza dilimizin döndüğü tecrübelerimizin de yardımı ile minumum zaman ve parala bu olayı çözmek bilgi vermek amacım.

Olmadı mı B planı C planı bunca kişi var burada illa bir sorun çözülür,yanlış yönlendirmelere karşıyım yazıktır günahtır.

*

    O. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #20 : Kasım 18, 2018, 15:50:48 »
Yolcu uçağı motorları yağ mı sızdırıyormuş ?

Bu kadarcık yağ kaçırma  İçin bile doğrusu yapılmaz denilmiş..

Ki kesinlikle kabul edilemez bir yargı ....

Günümüzde yolcu uçağı motoru yağ sızdırmaz , bu noktaya getirilmez havayollarının Teknik departmanları ile piyasa tamirci servisleri mantığıı ile çalışmaz.
Motor üreticisinin standart bakım Emirler’ine uyulur

100000 de bir ihtimal Sızdırsa bile şuraya iki conta yapıştırayım masraf etmeyeyim  diye bir mantık Zimbabwe hava yollarında bile olmaz

Herkes kendi fikrini söylemiş  , Sayın Çelenoğlu da doğru bildiğini söylemiş doğrudur yanlıştır onu bilmem insanların fikirlerine tahammül göstermek durumunda kalmalıyız

Ben hayatımda hiç bir arabamı kendi servisi dışında bakına servise götürmedim bir kere dahi yolda kalmadım

Teknemde de aynı mantık içerisindeyim...
« Son Düzenleme: Kasım 18, 2018, 15:58:21 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    E. Ş.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #21 : Kasım 18, 2018, 15:57:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yolcu uçağı motorları yağ mı sızdırıyormuş ?

Bu kadarcık yağ kaçırma  İçin bile doğrusu yapılmaz denilmiş..

Ki kesinlikle kabul edilemez bir yargı ....

Günümüzde yolcu uçağı motoru yağ sızdırmaz , bu noktaya getirilmez havayollarının Teknik departmanları ile piyasa tamirci servisleri mantığıı ile çalışmaz.
Motor üreticisinin standart bakım Emirler’ine uyulur

Süzdürse bile şuraya iki conta yapıştırayım masraf etmeyeyim Zimbabwe hava yollarında bile olmaz

Herkes kendi fikrini söylemiş  , Sayın Çelenoğlu da doğru bildiğini söylemiş doğrudur yanlıştır onu bilmem insanların fikirlerine tahammül göstermek durumunda kalmalıyız


Bence sen de müdahale edilmesini geretirecek kadar yağ kaçırıyorsun,

Bu da benim fikrim;buna da tahammül göstermek durumundasın .
*

    O. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #22 : Kasım 18, 2018, 16:03:29 »
Şahsi karşılıklı konuşacak bir şey yok ,
İnsanlar yağ kaçırmaz
Ettiğiniz hakareti aynen size iade ediyorum
Siz bana “ SEN “ diye hitap edebiliyor sunuz ama ben size sadece Siz diyebilirim ...

Müdahaleden ne kast ettiğinizi açıklarsanız memnun olurum
Selamlar
« Son Düzenleme: Kasım 18, 2018, 16:04:51 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #23 : Kasım 18, 2018, 16:03:54 »
Oktay korsanım her türlü fikre saygım var,fikir fırtınası başka bişiy,fotoğraflara bakıldığında contada sorun yok,sorun olsa contada ,yağ birikintisi kartelin kenarında kalan 4 mm  set kısmında birikir yer çekim kuvveti ile aşağıya damlar,fotoğraflarda böyle bişiy yok sorun cıvataların dibinde görülüyor,kartelin sökün denilmesine karşıyım,kartellik bir durum yok.bu olayda,kartel söküp takmak gerçekten zor bir durum.   
*

    O. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #24 : Kasım 18, 2018, 16:09:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktay korsanım her türlü fikre saygım var,fikir fırtınası başka bişiy,fotoğraflara bakıldığında contada sorun yok,sorun olsa contada ,yağ birikintisi kartelin kenarında kalan 4 mm  set kısmında birikir yer çekim kuvveti ile aşağıya damlar,fotoğraflarda böyle bişiy yok sorun cıvataların dibinde görülüyor,kartelin sökün denilmesine karşıyım,kartellik bir durum yok.bu olayda,kartel söküp takmak gerçekten zor bir durum.

Alicim senin iyi niyetinden kimsenin şüphesi yok
Herkes senin ne kadar yardımsever ve  fedakar olduğunu biliyor sn. Çelenoğlu da doğrusu  demiş illa benim dediğim yapıldın denememiş
Bazı insanlar başka mecralardan beri sayın Çelenoğlu ile uğraşıyorlar adam her konuda yapıcı
*

    E. Ş.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #25 : Kasım 18, 2018, 16:23:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şahsi karşılıklı konuşacak bir şey yok ,
İnsanlar yağ kaçırmaz
Ettiğiniz hakareti aynen size iade ediyorum
Siz bana “ SEN “ diye hitap edebiliyor sunuz ama ben size sadece Siz diyebilirim ...

Müdahaleden ne kast ettiğinizi açıklarsanız memnun olurum
Selamlar

Eh söyledik ya,conta değiştirmek felan !

Fikirlere tahammül göstermek meselesi nerde kaldı ?

Benden de selam ve sevgi


*

    E. Ş.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #26 : Kasım 18, 2018, 16:25:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şahsi karşılıklı konuşacak bir şey yok ,
İnsanlar yağ kaçırmaz
Ettiğiniz hakareti aynen size iade ediyorum
Siz bana “ SEN “ diye hitap edebiliyor sunuz ama ben size sadece Siz diyebilirim ...

Müdahaleden ne kast ettiğinizi açıklarsanız memnun olurum
Selamlar
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şahsi karşılıklı konuşacak bir şey yok ,
İnsanlar yağ kaçırmaz
Ettiğiniz hakareti aynen size iade ediyorum
Siz bana “ SEN “ diye hitap edebiliyor sunuz ama ben size sadece Siz diyebilirim ...

Müdahaleden ne kast ettiğinizi açıklarsanız memnun olurum
Selamlar
,

Eh söyledik ya,conta değiştirmek felan !

Fikirlere tahammül göstermek meselesi nerde kaldı ?

Benden de selam ve sevgi
*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #27 : Kasım 18, 2018, 16:26:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktay korsanım her türlü fikre saygım var,fikir fırtınası başka bişiy,fotoğraflara bakıldığında contada sorun yok,sorun olsa contada ,yağ birikintisi kartelin kenarında kalan 4 mm  set kısmında birikir yer çekim kuvveti ile aşağıya damlar,fotoğraflarda böyle bişiy yok sorun cıvataların dibinde görülüyor,kartelin sökün denilmesine karşıyım,kartellik bir durum yok.bu olayda,kartel söküp takmak gerçekten zor bir durum.

Alicim senin iyi niyetinden kimsenin şüphesi yok
Herkes senin ne kadar yardımsever ve  fedakar olduğunu biliyor sn. Çelenoğlu da doğrusu  demiş illa benim dediğim yapıldın denememiş
Bazı insanlar başka mecralardan beri sayın Çelenoğlu ile uğraşıyorlar adam her konuda yapıcı
kimsenin kimseyle uğraştığını düşünmüyorum bende içlerindeyim,her konuda ama her konuda bilgi yazanlar gitsinler Nasada çalışsınlar,lafımın arkasındayım,bir örnek vereyim tıpta herkesin branşı vardır, Ortopedi uzmanı biri,beyin Cerrahisi de uzmanlaşmış birine veya kalp Cerrahisi nin alanında bişiyler yazıp yanlış yönlendirme var ise ben buna tepkimi korum,fikir fırtınası başka bişiy kalteri sökün denilmesi başka bişiy.
*

    O. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #28 : Kasım 18, 2018, 17:00:22 »
Aç arşivlere bak o zaman
Sn Çelenoğlu ile ne kadar uğraşıldığını gör
Meyve veren ağaç taşlanırmış

İstersen isim isim yazayım uğraşanları

*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #29 : Kasım 18, 2018, 17:12:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aç arşivlere bak o zaman
Sn Çelenoğlu ile ne kadar uğraşıldığını gör
Meyve veren ağaç taşlanırmış

İstersen isim isim yazayım uğraşanları


Arşive gerek yok söylediğim gibi bende içlerindeyim hepsi arkadaşım neyin ne olduğunun farkındayım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kimsenin kimseyle uğraştığı yok şehir efsanesi söylenenler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sizin içinde benim içinde birileri bişiyler söylüyorlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ben bunlara takmıyorum takmaya da gerek yok aynı eksende dönelim duralım neye yarayacaksa Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 18, 2018, 17:26:07 Gönderen: Ali Ünalan »