0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. B. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #15 : Ağustos 08, 2019, 01:23:27 »
Sizce Sunfix Kaynak Macun burada is gorur mu?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cok kuvvetli bir yapistirici oldugu soylenmis. Kaynagin tutmadigi yerlerde bile iyi sonuc verdigi soyleniyor.


*

    M. B. A.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #16 : Ağustos 08, 2019, 10:34:57 »
Sunfix bizim eski teknede benzer bir amaçla kaynak yerine kullanılmıştı, son derece başarılı...


*

    M. B. A.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #17 : Ağustos 08, 2019, 10:35:16 »
sildim


*

    M. C.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #18 : Ağustos 12, 2019, 21:36:11 »
Sonuç ne oldu acaba?


*

    A. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #19 : Haziran 29, 2023, 23:54:09 »
Bende de eşanjor problemi çıktı. İç boruları sağlam ama dış kalıbında sorun var .
Kendim de uğraşabilirim ama tecrubeden  faydalanmak isterim

Bu konuda ne yaptınız. Tavsiye edeceğiniz yardımcı olabilecek birisi var mı.

*

    T. D.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #20 : Temmuz 01, 2023, 23:19:03 »
Adil korsan öncelikle geçmiş olsun 1800 euro ciddi para.  Kondesenin görevi belli ve bu işi yapacak parçanın orinal olması gereği yok.  Sizlerde biliyorsunuz ülkemizde kamyon motorunu alıp bir kondese uydurup marinize edilibiliyorlar  Ben derimki  sıfırdan bir kondese yapmak çok çok daha ucuza mal olur ve inanın iyi bir usta bu işi randımanlı ve uzun ömürlü yapar.  Neredenmi biliyorum ??  Ben kullandımda ordan biliyorum.  5-6 yıldır denizden uzağım ve size usta öeremem ama araştırın derim.
*

    A. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #21 : Temmuz 01, 2023, 23:27:21 »
Ben konuya balıklama atlayacağım da birilerinin  gaz vermesini bekliyorum  . 😊

Bu konuyla ilgilenmis birisi  biraz nasihat verirse   memnun olacağım
*

    O. S.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #22 : Temmuz 03, 2023, 16:06:39 »
Selamlar,
Buradaki posta cevap yazdıktan bir yıl sonra aynı şey benim başıma geldi, 2020 yılının haziran ayı başında aynı şekilde motorum stop etti. Barınaktaki yerime arkadaşların botu ile girebildim. Motoru olduğu yerde parçalayıp tek tek elden geçirdim.

Egzos manifoldunu söküp eşanjörü çıkardım ve temizledim.
Egzos dirseğini söktüm, ve aluminyum döküm parçadaki deliği görünce gözüm korktu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Parçayı söktüm ve Manisa küçük sanayide, çay makinaları yapan bir arkadaşıma götürdüm. TIG kaynağı ile deliği doldurdu, eğe ile tesviyesini yaptı. Parçayı alıp tekneye döndüm, ince eğe ile tesviyesini yaptım, sıçan kuyruğu eğe ilr de egzos çıkışını düzelttim. Hepsini toparlayıp montajını yaptım. O günden beri sıkıntısız çalışıyor.
Bir ekleme, egzos dirseğine (kromdan yapılmış) bağlanan deniz suyu giriş noktasını egzos manifoldunun alt yüzeyinden de aşağıda kalacak sekilde uzağa taşıdım.

Uzun lafın kısası, TIG kaynağı ile çay makinası yapan ve rezistans tamir eden birisi bile manifoldtaki deliği kapatabiliyor.
Eminim İzmir birinci sanayideki "usta eller kaynak", Cemil usta iletişim bilgileri rehberde vardır.
*

    O. S.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #23 : Temmuz 03, 2023, 16:07:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende de eşanjor problemi çıktı. İç boruları sağlam ama dış kalıbında sorun var .
Kendim de uğraşabilirim ama tecrubeden  faydalanmak isterim

Bu konuda ne yaptınız. Tavsiye edeceğiniz yardımcı olabilecek birisi var mı.

Tam olarak problem nedir Atilla kaptanım?
*

    A. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #24 : Temmuz 03, 2023, 16:35:58 »
Ben motor zamanı nasılsa düşük diye  (2000 yılında devreye alındı bayramda baktım 547 saat olmus . saat gerçek) eşanjörü bakıma almadım

dolayısıyla eşanjörün içindeki cubuk tutyayı da hiç değiştirmedim.  zamanla eşanjör gövdesinden yemiş . ben de geçen sene  yapacak adam aradım ama bulamadım. Bulduklarımda yaparız abi mantığındaki ustalardı.

ben de aleti söküp işe getirdim gövdeyi tornalattım ama tam giremedim o yüzden çok da içime sinmedi . Geçen sene 3  saatte 1 bardak kadar kaçırıyordu şimdi çoğaldı.

iç borularda bir sıkıntı yok . Her iki başta kapak ve ortada gövde var.  tahminim kapakların oturmasında sıkıntı var ve oralara standart o ring koydum . yeni tamiratta dayanklı viton o ring koymak lazım diye düşünüyorum.

 Mevcut eşanjörü modifiye edip mi kullansam , Yeni bir tane mi alsam/yapsam , yoksa döküm  mü yaptırsam karar veremedim   
« Son Düzenleme: Temmuz 03, 2023, 16:38:06 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    A. Ç.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #25 : Temmuz 03, 2023, 21:22:45 »
Eşanjörün değişil metallerden yapılmasının nedeni mptor soğutma sıvısının deniz suyu ile hızlıca soğutulmasıdır  Bu nedenle döküm gibi değişik eşanjörler ısıyı yeteri kadar hızlı iletemeyeceği içi yeterli soğutma sağlamayabilirler. Mevcudu onarmanızı ve tutyasını takmanızı ve zamanı geldiğinde tutyayı yenilemenizi öneiririm.
*

    O. S.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #26 : Temmuz 04, 2023, 12:03:35 »
Eşanjörün bir fotoğrafını yada yedek parçasının linkini gönderebilirseniz daha kolay sonuca gidebiliriz diye düşünüyorum.
*

    A. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #27 : Temmuz 04, 2023, 12:48:45 »
eski resimleri bulamadım ama persembe veya cuma tekneye gidip sokecegim.
*

    S. K.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #28 : Temmuz 04, 2023, 13:20:55 »
Selam ; aynı sorunla bende karşılaşmıştım, 2022 kışı kara bakımında (MD2040) sadece eşanjör sorunlu zannettik, sonra  içindeki kulerinde basınç altında delik olduğunu anladık, eşanjör muhafazasını tamir ettiremeyince (basınç altında tüm kaynak yerlerinden kaçırıyordu) İzmir'de  yenisini yapan firmalar olduğunu öğrendim. En sonunda eşanjörü yeniden yaptırdım, kuler ise tamir edildi, Zülfikar Kaptan'ın yönlendirmesiyle egsoz dirseğini de krom olanla değiştirdik.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. S.

Ynt: Volvo Penta Heat Exchanger problemi
« Yanıtla #29 : Temmuz 04, 2023, 13:54:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap