0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. Z.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #15 : Temmuz 09, 2011, 01:14:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benzer sorunu yaşadım, söktüm Bostancı Oto Sanayi'de Dinamocu Eyyüb Usta'ya götürdüm, test etti, arızalıymış, yapıldı canavar gibi çalışıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sanırım aynı ustadan bahsedeceğiz,

8-9 sene kadar evvel bir balıkçı teknem var makina Volvo 2000 series 9.9HP inboard diesel, alternatör her zamanki gibi Hitachi. Problem ise aynen standart. Düşük devirde cayır cayır öten sinir bozucu düdük. Söktük alternatörü gittik Bostancı Sanayide ki marş-şarj tükkanına. Bize "döşeme yaptırsan tekneye deme terasa de, tahta kestirsen balkona de, tekneye dersen çakarlar demişler." Verdik alternatörü oradaki elemana, çocuk evirdi çevirdi baktı "abi hangi arabanın bu derken usta geldi. Göbeğini ovuşturp teslim alan kalfanın kafaya bi şaplak koydu "ulen hıyar o araba diyiillllll, tekne Volvo Penta 10-25 arası bişi dedi aldı elinden alternatörü, "yarım saate hazır gelin alın" dedi gitti.

Biz içimizden "tamam deniz işi, tekne işi çakacaklar fiyatı derken zamanı çay içerek yarısını da nasılsa çakacaklar diye bankamatik arayıp para çekerek doldurduk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Zaman geldi gittik almaya. Alternatör ucuna bi ampul takıp çalıştırıp gösterdi usta, "bakın çalışıyo gençler, eşşolaşekler yanlış *bilmem ne kullanmışlar buyur hazır" dedi uzattı alternatörü. Korka korka fiyat sorduk, "at bi siftah" dedi. Ben beceremem, elimi cebime attım ne varsa çıkardım "al abi istedigini" dedim. En ufak para o zamanın milyonu 5 milyondu onu çok ulen bu aslında diyerek aldı. Hem işi bilip hem gözü tok ustalar azzzzkaldı azzzzz...


*bilmem ne: Emin olmadığımdan "bilmem ne" yazdım. Bilmem ne = Konjektör olabilir mi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. B. A.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #16 : Temmuz 09, 2011, 04:53:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benzer sorunu yaşadım, söktüm Bostancı Oto Sanayi'de Dinamocu Eyyüb Usta'ya götürdüm, test etti, arızalıymış, yapıldı canavar gibi çalışıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sanırım aynı ustadan bahsedeceğiz,

8-9 sene kadar evvel bir balıkçı teknem var makina Volvo 2000 series 9.9HP inboard diesel, alternatör her zamanki gibi Hitachi. Problem ise aynen standart. Düşük devirde cayır cayır öten sinir bozucu düdük. Söktük alternatörü gittik Bostancı Sanayide ki marş-şarj tükkanına. Bize "döşeme yaptırsan tekneye deme terasa de, tahta kestirsen balkona de, tekneye dersen çakarlar demişler." Verdik alternatörü oradaki elemana, çocuk evirdi çevirdi baktı "abi hangi arabanın bu derken usta geldi. Göbeğini ovuşturp teslim alan kalfanın kafaya bi şaplak koydu "ulen hıyar o araba diyiillllll, tekne Volvo Penta 10-25 arası bişi dedi aldı elinden alternatörü, "yarım saate hazır gelin alın" dedi gitti.

Biz içimizden "tamam deniz işi, tekne işi çakacaklar fiyatı derken zamanı çay içerek yarısını da nasılsa çakacaklar diye bankamatik arayıp para çekerek doldurduk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Zaman geldi gittik almaya. Alternatör ucuna bi ampul takıp çalıştırıp gösterdi usta, "bakın çalışıyo gençler, eşşolaşekler yanlış *bilmem ne kullanmışlar buyur hazır" dedi uzattı alternatörü. Korka korka fiyat sorduk, "at bi siftah" dedi. Ben beceremem, elimi cebime attım ne varsa çıkardım "al abi istedigini" dedim. En ufak para o zamanın milyonu 5 milyondu onu çok ulen bu aslında diyerek aldı. Hem işi bilip hem gözü tok ustalar azzzzkaldı azzzzz...


*bilmem ne: Emin olmadığımdan "bilmem ne" yazdım. Bilmem ne = Konjektör olabilir mi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aynı mıdır bilmem ama benim gittiğim yer Eyyüb Usta'nındı ama başında makine mühendisi Cengiz isminde biri vardı ve baya şirket olmuşlar, ISO belgesi almışlar filan. Belki de aynı yer değildi ? Ama Bostancı sanayide kime sorsan ilk orayı gösteriyor ?


*

    M. A.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #17 : Temmuz 09, 2011, 09:55:01 »
Her zaman böyle iyi adamlara denk gelmezsin Hakan kardeşim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Baştan niye sormadın fiyatını  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. C.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #18 : Temmuz 21, 2011, 22:34:12 »
Dun aksam dayanamadim aldim elime anahtari, sarj dinamosunu soktum. Sabah ilk is Bostancidaki bahsi gecen dinamo tukkanina. Dedim allah rizasi icin sunu bi test edin. Hemen aldi arkadas bagladi tezgaha (bu arada test icin kullanilan tezgahlar tamamem kendi icatlari, acaip iptidai bisey ama gerekli sonucu veriyor, bravo vallahi). 5 dakka sonra getirdiler verdiler, bunda bisey yok diye. Borcumuz nedir, borcunuz yok eyvallah.
Bu arada daha once yazdigim ikinci bir ikaz lambasi ile sorunun cozulecegi bilgisi uzerine ne olur ne olmaz o duzenegi de yaptim (dinamonun arkasina baglanan ince ikaz kablosuna seri baglanacak uyduruktan 12V 5W lik bir lamba isi goruyormus)
Is cikisi direk tekneye gidip dinamoyu bagladim, dayanamayip kayisi biraz daha siki ayarladim (motorun manuelinde 10mm arasi esneyecek diyor). Lambayi takmadan bir deniyeyim dedim. Calistirdim motoru, rolanti, agir devir vs denedim hatta marinada capayi bile atip topladim, sarj voltaji aynen sabit 13,5-13,6V (motoru chartplottera baglamistim, butun degerlerini gorebiliyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Galiba sorun cozuldu. Buyuk ihtimalle kayis siyiriyordu ama valla o kadar baktim daha once hic siyiriyor gibi degildi. Ekstra ikaz lambasini da soteledim bir yere ne olur ne olmaz belki ihtiyac olur.
Ayni dertten muzdarip arkadaslar pek gozle belli olmasa da once kayisi biraz daha gerdirip sonuca baksinlar. Insallah bu kadarla yirttik.


*

    M. C.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #19 : Ağustos 03, 2011, 09:08:21 »
Bu kadarla yirtamamışız ! Geçen pazar yine şarj ikazının o sinir bozucu sesi çıkmaya başladı. Aynı hikaye devam. Demek kayışla bir alakası yokmuş. Dün akşam dinamonun ikaz kablosunu söküp araya el yapımı lambamı bağladım. Makinayı çalıştırıp rölantide 5-10 dakika kadar şarj voltajını takip ettim, 13,6V olarak sabit durduğunu gördüm. İnşallah bu sefer çözüldü bu hikaye. Ancak emin olmak için biraz daha deneme yapmam gerekecek.

*

    H. T.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #20 : Ağustos 31, 2011, 10:33:43 »
bu arada,ikaz sesi oluştuğu zaman motor devriniz kaçtır?rölanti devri gereğinden fazla düşüyor olabilirmi?biz çözümü ikazda ararken motor ısınınca rölanti devri düşüyor olabilir mi?
*

    M. C.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #21 : Eylül 02, 2011, 13:58:45 »
Hikmet Korsanım, rölanti devrinde bir düşüş gözlemleyemedim. Ama daha dikkatli bakacağım.
Bu arada ikaz lambasını takmış olmama rağmen problem arada sırada devam ediyor.
*

    M. C.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #22 : Haziran 16, 2012, 17:16:31 »
Konu üzerinden bayağı geçmiş. Çözüm ile ilgili bilgilendirme amaçlı olarak yazmak istedim.
Ikaz lambası işe yaramadı, söküp attım. Çözüm ise VSR (voltage sensing relay), motor ve house akülerini VSR ile birbirine bağlayınca problem çözüldü.
*

    H. D.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #23 : Haziran 16, 2012, 17:55:27 »
Çözümden ber bir şey anlıyamadım egerki VSR denen alet gerekli imiş se o zımbırtı olmadan önce neden arasıra arıza veriyordu da bazen vermiyordu hatta daha evvelden neden vermiyordu.Yok ben o zımbırtıyı (VSR) zaten var olan baska bir bir zımbırtı çıkarıpta taktım derseniz eh o zaman derimki evvelki zamazingo yarı arızalanmış arasıra huysuzluk ediyordu.
Amma yinede rahatlamadım: Hizmet aküleri rölantide üretilenden daha çok akım çekebiliyormuş altarnatörde tam yetiştiremediği için arasıra ikazı basıyormuş benden paso yahu ben bu aküye akım yetiştiremiyorum diye  eee şimdi demekki o yeni zımbırtı rölantide akü ile altarnötörün baglantısını kesiyorki altarnatör yetiştiremiyorum diye feryat edip ikaz lambasını yakmıyor.Güzel de bunun anlamı rölantide hizmet aküsü dolmuyor demektir.Aman dikkat.
Bu VSR isimli aleti bilmediğim için benin hariçten okuduğum gazel yanlış olabilir.Siz siz olun sizin için rölantide hizmet aküsünü doldurmak önemli ise bu durumu yani rölantide dolum olup olmadıgı bir kontrol ettirin
Saygılar
« Son Düzenleme: Haziran 16, 2012, 18:11:06 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    M. C.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #24 : Haziran 17, 2012, 09:47:59 »
Daha once VSR yoktu sadece isolator vardi. Ancak ben isolatoru sokup araya akilli sarj redresoru taktim. Bu cihazin aciklamasini daha once yapmistim. Bu arada tecrubelerime gore bu akilli sarj redresoru yaklasik iki kat daha cabuk sarj ediyor.
VSR in calisma prensibi hizmet ve starter akulerini paralellemek ancak sadece sarj ederken. Kullanim sirasinda starter bataryadaki voltaj 12.8 V'un altina dusunce tekrar birbirinden ayiriyor.
VSR takinca dusuk sarj ikaz probleminin ortadan kalkmasinin aciklamasi starter bataryayi hizmet bataryasi ile beslemeye devam etmek oldugunu dusunebiliriz. Bir nevi geri besleme yapip sarj musurunu kandirmak gibi.

*

    M. C.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #25 : Haziran 17, 2012, 09:55:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. D.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #26 : Haziran 17, 2012, 11:15:49 »
Murat korsanım önemli olan sistemlerin düzgün ve verimli çalışması.Dolum sistemi düzgün çalışır hale geldiğine göre rahatınıza bakın .
Sizin yazınızda VSR diye bahsedince nette inceledim.Zayıf ingilizcemle anladıgım şuydu.(Aslında mizahi olarak yazıp daha evvel yazdıgıma eklemiştim ama kayboldu).
VSR çihazı en basit anlatımla akıl yürüten bir  çeşit anahtar.Bir tarafından alternötörün çıkışına bağlanıyor,diğer iki uçunada sıra ile hizmet ve start aküsü baglanıyor.Şimdi iki akününde orta derecede dolu oldugunu kabul edelim.hiç elektrikte kullanmıyoruz olsun.Motorumuzu çalıştırmak için bir kaç kere marşa bastık ve sonunda motorumuz çalıştı vede alternatörümüz elektrik üretmeye başladı.Elektrik ilk önce VSR ye gelir VSR kendine baglı iki aküyüde kontrol eder  ikisininde dolumuna ihtiyacını görür ama öncelik start aküsünde der ve sadece start aküsüne elektrik yollayıp dolum yapar taki bu akü 13.7 volt olana kadar (13.7 izahatlarda yazıyor,benim bilgim ise 13.8 volttur aradaki fark pek dert degil) start akümüz 13.7 olunca VSR artık bu aküye elektrik yollamaz sıra hizmet aküsünde der ve onu doldurur bu aküde dolunca alternatör şarjı bitirir.
Şimdi biz teknemizde elektrik tüketirsek  VSR elektriği sadece hizmet aküsünden yollar start aküsüne hiç dokunmaz.Bu VSR aletinin bir faydası da, varsa sisteme bağlı hassas elektronik aletleri,motor çalıştırma işlemi sırasında oluşacak elektriksel kötü sinyallerden korumaktır.
BU YAZILANLAR SADECE BİLGİ İÇİNDİR. BİLGİLERİ YANLIŞ VEYA EKSİK TERCÜME ETMİŞ OLABİLİRİM BÖYLE BİR DURUM VARSA LÜTFEN DOGRUSUNU VEYA EKSİK KALANLARI BURAYA EKLEYİN
Saygılar
« Son Düzenleme: Haziran 17, 2012, 11:20:19 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    M. C.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #27 : Haziran 17, 2012, 13:17:01 »
Huseyin korsanim, uretici aciklamasi biraz daha farkli. VSR a 13,7V belli bir surenin uzerinde gelince (30sn ) cihaz devreyi kapatip bagli oldugu iki aku bankosunu paralelliyor ve beraberce sarj ediyor. Voltaj 12,8v altina dusunce yani gelen sarj akimi kesilince cihaz devreyi aciyor ve aku bankolarini birbirinden ayiriyor.
Ureticinin verdigi aciklamalarda cihazin sarj edecek akuyu secici bir ozelligine rastlamadim.
*

    H. D.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #28 : Haziran 17, 2012, 13:37:49 »
Murat korsanım  nette arayıp buldugum başka VSR ana başlıklı bir malın izahatında  önce kesinlikle start aküsünü doldurdugu sonrada hizmeti doldurdugu ve kullanımdada kesinlikle starttan akım almadıgını yazıyordu.
Sonuçta güle güle kullanın.
*

    M. C.

Ynt: VOLVO D2-40F Şarj ikazı
« Yanıtla #29 : Haziran 17, 2012, 13:49:27 »
Tesekkurler Huseyin korsanim. Onemli olan car car bagiran sesin kesilmesiydi. VSR midir ne cihet bir cihazsa ise yaradi yani.