0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. Y.

Vinç Bakımı
« : Nisan 20, 2011, 23:38:16 »
Geçen cumartesi teknede bulunan 4 adet barlow tek hızlı vinçleri söktüm.

wd40 ile güzelce toz çamur tortu ve bilumum pislikten temizledim. Pırıl pırıl oldular.

Sancak taraftaki iki adet vinç 10 numara oldular

iskele tarafındaki vinçler ise ne yazikki 10 numara olamadılar.

Şöyleki

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yukarıdaki resim birebir bizim vinçlerin teknik çizimi. 1 numara ile gösterilen kısım zemine oturuyor. 2 numara ile gösterilen parça ise 1 numaralı parçanın üstüne geçiriliyor.

2 numaralı parça 1 numaralı parçanın üstüne şak diye (sürtünmeden) oturmuyor (sancak taraftakiler ise sorunsuz tık diye oturuyor).

Hal böyle oluncada vinç dönerken yaklasık %30-40 verim düşüklüğü oluyor mukavemetten dolayı.

a) 1 ve 2 numaralı parçalarda gözle görülebilen bir yamukluk-şekil bozukluğu gibi bir durum yok

b) Zemine tam oturmuş durumda zeminle arasında boşluk yok (yada gevşek vidası)

c) 1 numaralı parçanın dış kısmını yada iki numaralı parçanın iç kısmını tornada 0,5 mm yesek (alsak) sorun çözülecek gibi görünüyor. Böyle bir işlem doğru olurmu.

d) Yada bizim akıl edemediğimiz başka bir sorun olabilirmi (daha önceden böyle bir durumla karşılaşan ve çözüm üreten korsan varmıdır)

ve son olarak vinç iç kısmını yağlamak (yada başka bir kimyasal) gerekirmi?






*

    M. E.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #1 : Nisan 20, 2011, 23:42:47 »
Yağlamak kesinlikle iyi olur da diğer sorduklarını bilemiyorum...
Vinç gresi diye piyasada saılan nedense pahalı ürünler var, ama bunları tercih etmeyip en adisinden gres dahi kullansan gayet işe yarıyor.


*

    A. H.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #2 : Nisan 21, 2011, 00:12:03 »
Sadece 1 nolu parcanın ustune 2 noluyu oturtup tamamını toplamadan bakıyorsan , azda olsa eski zorlamalardan eksen kayması sebei ile yapabilir. Bence vinci yagladıktan sonra tamamını montaj ettikten sonre tekrar gozlemle , yine eksenler cakısmıyor ve kacık gorunuyorsa ,  tum parcalarla bir tornacıya giderek islem yaptırmadan once torna makinasında baksınlar eksenler ust usye biniyormu. Biniyorsa islem yaptırma. İyi bir tornacıda dogru olçüm yapılırsa hatanın sebebi bulunarak ona göre işlem daha doğru olur. Bunları yapmadan parça üzerinde işlem yaparsan , gerçekte başka olan hata düzelirse yaptığın tamir işlemi başına bela olabilir.


*

    İ. Y.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #3 : Nisan 21, 2011, 00:18:06 »
Tamamını topladıktan sonraki durumlar bunlar. Ayrıca kendi üstünden söktüğüm 2 numaralı parça daha fazla sürtünme yapıyordu. o nedenle sancak tarafındakilerden birtanesi ile yer değiştirdim 2 numaralı parçaları. (Sancak tarafındakilerde ise tüm 2 numaralı parçalar sorunsuz çalışıyor)

Merem hafta sonu gresleme işlemi var anlaşılan


*

    C. D.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #4 : Nisan 21, 2011, 00:32:30 »
İrafan benimde vinçler barlow.ve bende de bir kaç sorun var .7-8 umaralı parçalarda oradaki yaylar gitmiş 1 tanede dişlide eksik var.Acaba  7-ve 8 numaralı parçaların satışı var mıdır nerden temin edebiliriz.Fırsatım olursa fotoğraflayarak anlatacağım.Senden de ricam Bu gresleme safhalarını fotoğraflarsan GEKO adına harika bir topiğe daha sahip olmuş oluruz.

*

    İ. Y.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #5 : Nisan 21, 2011, 01:06:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Böyle bir ürün var ama ölçülerine çok iyi bakmak lazım. Yayın oturduğu parça (kastanyola) çok zorda kalınırsa tornada yaptırılır da kurma yay nerede yaptırılır hiç bir fikrim yok.

Ayrıca Cihan dişli dediğine göre seninki ya 16 serisi yada iki hızlı
« Son Düzenleme: Nisan 21, 2011, 01:15:47 Gönderen: İrfan Yalçın »
*

    N. Ö.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #6 : Nisan 21, 2011, 13:40:34 »
Pahalı vinç gresi yerine, ucuz lityum bazlı ve dolayısı ile suya dayanıklı gres kullanabilirsiniz.Normal rulman gresinden daha uzun süre işgörür.
Yaylı tırnaklara gres yerine ince yağ kullanmanız daha uygundur. Aksi halde gres kullanırsanız tutukluk yapabilir.
Yay olarak aradığınız tırnakların ince yayı ise, aynı çaptaki bir paslanmaz yay telini, mengenede bir çubuğun üstüne elle sararak da yapabilirsiniz. Teli, Perşembe Pazarı'ndan bulabilirsiniz sanıyorum. 
*

    T. T. A.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #7 : Nisan 21, 2011, 13:49:42 »
Ben şu soruyu bir daha hatırlatayım da! (Yoksa bozuk vinçleri "sen yarmasın bişey olmaz" deyip bana çevirttiriyor bu İrfan Kişisi   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ).

Vinç arkadaşın 1 ve 2 numaralı parçalarını tornalatmak bir çözüm müdür?
Yoksa nurtopu gibi işe yaramaz bir vinç enkazımız mı olur? (Kaçırma yapma, hatta artık sarmama gibi)

(Not 1: Greslemek kısmına aynen katılıyorum)

(Not 2: Ahmet abi (Çelenoğlu), sana güveniyorum, kurtar beni!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
*

    A. Ç.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #8 : Nisan 21, 2011, 14:28:12 »
Bu konuda, görmeden yorum yapmak imkanız gibi görünüyor. Yuvarlak bir parça diğerine geçiyor ve üzerinde dönmesi gerekirken dönmüyor. Yağ ilk denenmesi gerekn en emniyetli yöntemdir. Aksi taktirde bir tornacınn görmesinde yarar vardır. İllaki torna edilecek diye bir koşul yok. Parçalardan birinin daireden elips şekline geçmiş olması muhtemeldir. Bu konuda tornadan daha çok Türk anahtarı olarak anılan çekicin yaraı olabilir. En doğrusu bir tornacının görmesidir. İsterseniz bu işlerden anlayan bir tornacım var.   
*

    T. T. A.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #9 : Nisan 21, 2011, 14:58:09 »
Teşekkürler Ahmet abi.
Önerdiğiniz çözümleri sırasıyla deneyeceğiz bu durumda.
Önce yağlayarak.
Olmaz ise Türk Anahtarı (ne olduğunu henüz bilmiyoruz ama öğreneceğiz bu durumda, tornacımız biliyordur sanırım.) ile.
Son çare olarak da tornada düzeltme seçeneğine bakacağız!
Tornacımız aynı zamanda akrabamız (İrfan ile). İlk önce ona gösteririz. Durumdan bir fikir ve çözüm çıkaramaz isek, sizden ve tornacınızdan yardım isteyeceğiz.
*

    U. U.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #10 : Nisan 21, 2011, 15:02:03 »
Türk anahtarı olarak anılan çekicin yaraı olabilir  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    İ. Y.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #11 : Mayıs 09, 2011, 00:38:54 »
Vinç in birtanesini söküp tornaya götürdüm bugün.

İlk mesajımdaki 1 numaralı parçanın mavi ile gösterilen kısmında 0,10 mm lik yamulma eğrilme olmuş. Tornada 5 dakikalık bir işlemle traşlanınca 10 numara oldular.

0,10 mm nelere kadirmiş  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Z. D.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #12 : Mayıs 09, 2011, 07:12:50 »
west marine mağazasında vinç bakımı ile ilgili kitler görmüştüm. içinde yay, mandal ve küçük tüp vinç gres yağının olduğu.
*

    Z. A.

Ynt: Vinç Bakımı
« Yanıtla #13 : Mayıs 09, 2011, 08:20:52 »
Oh, oh pek bi sevindim bu habere  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hadi geçmiş olsun İrfan, geçmiş olsun Turgut Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ne zaman çıkıyoruz?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap