0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    V. P.

Triger kayışı değişimi
« : Mart 11, 2013, 12:22:49 »
Teknelerde triger kayışlarının kaç saat te bir değişmesi gerektiğini bilen varmı....
« Son Düzenleme: Mart 11, 2013, 12:23:28 Gönderen: Vural Perk »


*

    M. İ.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #1 : Mart 11, 2013, 12:28:06 »
Ben bu konu ile ilgili bir çalışma yapıyorum, cevap gelirse benim de çok işime yarayacak..


*

    M. E.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #2 : Mart 11, 2013, 16:49:07 »
3 yıl


*

    V. P.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #3 : Mart 11, 2013, 16:52:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
3 yıl

Neden üç yıl... Motor az çalışmıştır, yada çok çaılışmıştır bununla alakalımıdır , yoksa kayışın zaman içerisinde özelliğini yitirmesi ile mi alakalıdır ... Ben trigere o bana bakışıp duruyoruz... Değiştireyim mi karar veremedim...İyiye benziyor ama...


*

    İ. Y.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #4 : Mart 11, 2013, 17:06:09 »
Kesinlikle değiştirin (Gergi bilyesi ile birlikte)

Kayış koptuğunda yada gergi bilyesi dağıldığında başınıza iş alırsınız Vural korsanım.

Benden söylemesi

300-400  tl verip 2000 ve daha fazlası masrafı sigorta etmiş olursunuz...
« Son Düzenleme: Mart 11, 2013, 17:06:25 Gönderen: İrfan Yalçın »

*

    V. P.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #5 : Mart 11, 2013, 17:07:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kesinlikle değiştirin (Gergi bilyesi ile birlikte)

Kayış koptuğunda yada gergi bilyesi dağıldığında başınıza iş alırsınız Vural korsanım.

Benden söylemesi

300-400  tl verip 2000 ve daha fazlası masrafı sigorta etmiş olursunuz...

Doğru mantık.....Kayış o kadar varmı ya...


Bu arada mantıken gergi bilyesinide değiştirmek gerekiyor bence...
« Son Düzenleme: Mart 11, 2013, 17:08:23 Gönderen: Vural Perk »
*

    İ. Y.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #6 : Mart 11, 2013, 17:09:21 »
Lombordini için birkaç ay önce aldım.

Kayış 90 euro+ gergi bilyesi 120 euro civarıydı diye hatırlıyorum.
*

    V. P.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #7 : Mart 11, 2013, 17:13:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Lombordini için birkaç ay önce aldım.

Kayış 90 euro+ gergi bilyesi 120 euro civarıydı diye hatırlıyorum.

Peki kayışı mutlaka servisten almak zorundamıyız.. Bunun no su vs vs varsa piyasadan bulamazmıyız. Servis ne yazıkki biraz pahalı...

parayızarzordenkleştiriptekneyidenizeatmayaçalışankorsan
*

    M. İ.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #8 : Mart 11, 2013, 17:14:25 »
Kayış ve benzeri malzemeler belli bir süre sonra elastikiyetini yitiriyor.Ve hiç işaret vermeden (kullanıma bağlı eskimelerde ötmeye başlıyor yada gözle görülür bir yıpranma oluyor) kopuyor.O yüzden az kullanılması burada dezavantaj dahi olabiliyor.Süresi geldiğinde değiştirmekte fayda var.
3 Yılmış ben de öğrenmiş oldum.
Ayrıca hiç rayban gözlüğüm olmadı.Zaten rayban gözlük değildir.Okli vardır başka gözlük yoktur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    İ. Y.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #9 : Mart 11, 2013, 17:22:52 »
Kayışın muadili bulunabiliyor ama gergi bilyesinin muadilini bulmak neredeyse imkansız. En azından Lombardini için.

Muadil alırken işin erbabı bir kayışçıya gitmekte yarar var. Diş sayısı, diş eti kalınlığı ve genişliği, kayışın genişliği ve uzunluğu...
*

    M. A.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #10 : Mart 11, 2013, 18:08:59 »
Trigerin şakası olmaz Valla Vural Kaptanım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Senin motorun birde yanmar olduğunu düşünürsek trigeri kopartırsan Yanmar servisi en az 10.000 liranı alır bence  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben defalarca farklı arabaların trigerini değiştirdim. Gergi bilyesini her zaman değiştirmeye gerek olmayabilir. En son Ford Escort 99 model arabanın trigerini değiştirdim, bilyesini falan değiştirmedim gayette iyiydi, ustada gerek yok demişti zaten.
Ama dediğim gibi kayışa iyice bak eğer yüzeyinde çatlaklar başlamışsa mutlaka değiştir.
Kayışı söküp kayışçıya götürsen rahatlıkla bulursun aynı ebadını. Ama gergi bilyesi ile ilgili birşey diyemiyorum. Muhtemelen değişmesi gerekmeyedebilir.
Benim teknedeki motorda triger kayışı yok, zincir var bildiğim kadarı ile.
Mercedesin gözünü seveyim ben  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. A.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #11 : Mart 11, 2013, 19:04:07 »
Benim motorda 56 HP Yanmar. Tekneyi aldığım 5 yılda 1200 saat çalıştı . Şu anda 3600 saatte. Tüm bakımlarını Yanmarın resmi sevisleri yaptı. Hiç biriside bu motorlarda tiriger kayışı olduğunu söylemedi. Şu anda yeni duyuyorum. Yanmarın bakım kitabınıda incelemiştim, tiriger kayışı hiç hatırlamıyorum. Yarın sabah  ilk işim Marmaris servisi arayıp konunun teyidini almak olacak .
*

    H. D.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #12 : Mart 11, 2013, 19:12:30 »
Bunu başka konudan kopyaladım.
Bu konu üzerine yanmar la görüştüm.Benimki Yanmar 51hp.3100 saatte.Ben iyi baktım,üç senedir bende,aldığımda da iyi bakılmıştı.Yanmar ın söylediği,ters bir durum olmazsa,fazla hararet ve tuzlu su girmesi vs durumlara maruz kalmazsa,6000 saate kadar senelik normal bakım,7000 saatte majör bakım,10000 de rektefiye diyor.Zaten kitapçığındada buna benzer şeyler yazıyor.Senelik bakımları yağ,filtre,kayış ve impeler değişimi ve işçilik 450 TL. ye yapılıyor.Majör bakımda pompalar,enjektörle ilgili sistemler,alternatör vb şeyler sökülüp(nerdeyse yalnızca motor bloğu yerinde kalıyor)serviste bakımı yapılıyor.Burda işçilik 900 avro,genelde dğişenlerle 2000 avro yu buluyor.Yeni motor verilecekse şu ankine benzeri 9800 avro+ kdv.Seçim sizin diyor.
Major bakıma kadar triğğer kayışının degiştirmesi ile ilgili bir yaklaşım yok.
Merem korsanım 3 sene demiş yani en fazla 3 sene olarak düşünün,kullanıma göre daha evvelde olabilir.
Siz bu motoru kullanılmış olarak aldığınıza göre kayışın ve gergilerinin geçmişini bilmediğiniz için temiz sayfa açıp değiştirin.
Motorunuz  teknenin içinde diye yedek parçalarını marina türü yerlerde aramanız gerekmez.otomobil parçacılardan kayışcıları gezeceksin,kesinlikle bulursun,gergi denen şeyde içinde standart rulman olan bir parça baktın ki çok pahalı  al eline parçayı bak bakalım rulman degişebiliyormu,değişir tipten ise korkma degiştir.
*

    S. Ç.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #13 : Mart 11, 2013, 19:31:11 »
Yukardaki yazı benim,Yanmar ın söyledikleriydi.Ayrıca Yanmar da,en azından benimkinde tirger kayışı yok.
*

    A. Ç.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #14 : Mart 11, 2013, 19:45:37 »
Trigger kayışının ne olduğunu bilmeyenler için küçük bir açıklama:

Trigger kayışı bir tarafı doğrudan kranktan güç alan ve supapları kontrol eden ekzantrik (kam) mili denilen mili çeviren kayıştır. Bazı motorlarda (çoğunda) eksantrik dişlisi veya zinciri vardır. bu kayış dişlidir ve aynen zincir veya dişli gibi çalışır. Mutlaka sentesinde takılması gerekir ki özellikle dizellerde supaplar zamanında açılıp kapanabilsin. Dizellerde  sıkıştırma benzinliye göre yüksek olduğu için piston tepeleri yukarıda iken supapların açılabileceği kadar boşluk yoktur. Pistonu veya kolunu veya supabı kırar veya eğriltirsiniz.  Bu konuda yeterli bilgi ve deneyiminiz yoksa kesinlikle kendiniz değiştirmeye kalkışmayın. Her ne kadar rulman diye geçiyorsa da o parça kayışı gergin tutmaya yarayan özel bir parçadır ve önerim kayışı değiştirirken onu da değiştirmenizdir. Sanırım ustalar da zaten değiştiriyor.