0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #15 : Mart 11, 2013, 19:47:22 »
Yanmarlarda yanılmıyorsam egsantrik dişlileri var.


*

    H. A.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #16 : Mart 11, 2013, 20:05:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanmarlarda yanılmıyorsam egsantrik dişlileri var.



Bu başlıktaki yazlar benim yazıma kadar üst üste okununca Yanmar motorlarda tirigel kayışı var şeklinde anlaşılıyor. Ahmet korsanımın söylediği gibi bu görevi, dişliler, eksantrik zinciri veya tirigel kayışı yapabilir. Yanmar motorlarda da bunlardan birisi var ama buna tirigel kayışı demek yanlış gözüküyor. Yarın sabah doğrusunu servisten öğreneceğiz ama birşeyi kesin bilmeden burada yazmak korsanları yanıltabilir, en azından benim gibilerde panik yaratabilir.


*

    İ. Y.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #17 : Mart 11, 2013, 20:10:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben defalarca farklı arabaların trigerini değiştirdim. Gergi bilyesini her zaman değiştirmeye gerek olmayabilir. En son Ford Escort 99 model arabanın trigerini değiştirdim, bilyesini falan değiştirmedim gayette iyiydi, ustada gerek yok demişti zaten.


Murat'çım ustalarada her zaman güvenmemek gerektiğini hatırlatmak isterim. Tecrübe ile sabittir. Vakti zamanını kendin takip ediceksin. Süresi dolunca değiştirecek yada değiştittireceksin.

Hüseyin korsanım emin olun gergi bilyelerini öyle bir yapmışlarki (yine lombardini için konuşuyorum) piyasada yakınını bile bulamıyorsunuz. Firmanın amacı zaten yedek parça satmak. Tüm istanbul artı yurtdışı sitelerini arşınlamış biri olarak söylüyorum. Tornada yaptırmaya kalksanız yine aynı para tutuyor. (Bunuda tornacı damadı olarak söylüyorum)



*

    A. Ç.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #18 : Mart 11, 2013, 20:25:16 »
İdare eder mantığı ile gitmek her ne kadar denizde genellikle  yolda bırakıyorsa da yelkenli tekne alanların bir kısmının yelkeni bile  "motor bozulursa bizi sahile kadar götürür herhalde" mantığı ile gördüğünü dikkate alarak trigger kayışını veya gergi rulmanını değiştirmenin belirli bir zamanı olmadığını ve koptuğu zaman bir kaç motor parçası ile birlikte değiştirilmesi gerektiği fikrine de sarılmak yanlış olmaz.
« Son Düzenleme: Mart 11, 2013, 20:26:39 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »


*

    H. D.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #19 : Mart 11, 2013, 21:26:56 »
Vural  korsanım
Eski yazılara dönüp (nede olsa alışkınım) Vikonun alınış öyküsünden  teknende  Volvo MD 22L motoru olduğunu okudum.Bu motorun 143 dişli 30 mm eninde triger kayışı olduğunu buldum.Her ne kadar motor Volvo marka gibi gözükse de aslında toplama, bu motor İngilterede değişik otomobillerde kullanılmış.Kayışımıza gelirsek bu ölçüdeki kayış çok genel kullanımı olan bir mal.Pejo fiat ,landrover bu kayışı çok kullanmış yani yerli oto piyasasında bol miktarda var. Fiyatıda 30 lira ile 70 lira arasında degişiyor.Gergi rulmanları için henüz bilgi bulamadım ama buluruz alimallah.Bilgileri karıştırırken bu kayışın kullanım süresini fabrikalar 3 sene diyor ama genelde kullanıcılar 6 sene de degiştiriyorlarmış.
Eğerki motorunun markası tipi farklı değilse bu link hoşuna gider.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tamamdır dersen gergi rulmanlarınada bakarız.
Hoşça kal

*

    G. A.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #20 : Mart 11, 2013, 21:40:52 »
teknelerde bu tip motorlarin kullanilmasini hic bir zaman ankaymadim...
aslinda da vicdansizliktir...
triger kayisi tuzku su ortaminda rutubetle beraber ne zaman ne olcagi belli olmaz..
her zaman bir yedeğinin mutlaka teknede bukundurlmasi gerkmektedir...
*

    İ. Y.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #21 : Mart 11, 2013, 21:44:35 »
Bence sarılmayalım...

O bir kaç parça ciddi zaman emek ve nakit harcıyor.

En basiti kayış yada bilye bozulursa. Yenisini alıyım takıyım olamıyor. En basiti üst blogun sökülüp parçalarda sorun varmı yokmu kontrolü gerek. Geneldede sorun oluşmuş oluyor. Hiç bir sorun olusmamış olsa bile motoru açmış yada açtırmış oluyorsunuz. Contaları degiştirip avans ayarlarının kontrol edilmesi gerekiyor.
« Son Düzenleme: Mart 11, 2013, 21:49:08 Gönderen: İrfan Yalçın »
*

    A. Ç.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #22 : Mart 11, 2013, 21:47:09 »
Teknede trigger kayışı yedeği hiç bir işe yaramaz. Koptuğu anda mutlaka bir veya iki supap pistona çarpar ve bir yerler hasar görür. Kayışı sentesinde taksanız bile motoru çok zor çalıştırırsınız.
*

    G. A.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #23 : Mart 11, 2013, 21:56:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknede trigger kayışı yedeği hiç bir işe yaramaz. Koptuğu anda mutlaka bir veya iki supap pistona çarpar ve bir yerler hasar görür. Kayışı sentesinde taksanız bile motoru çok zor çalıştırırsınız.

e iste o yüzden vicdansizliktir ya ...
yedek bulundurmak hic olmamasindan cok daha iyidir...
*

    H. D.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #24 : Mart 11, 2013, 22:01:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknede trigger kayışı yedeği hiç bir işe yaramaz. Koptuğu anda mutlaka bir veya iki supap pistona çarpar ve bir yerler hasar görür. Kayışı sentesinde taksanız bile motoru çok zor çalıştırırsınız.
Bu çok çalıştırmanın sebebi nedir acaba?Kayışın kopunca pistonun sübablara vurmasından dolayımı yoksa başka bir sebebten mi?
*

    G. A.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #25 : Mart 11, 2013, 22:05:55 »
ozellikle dizel motirlar icin ...
bu motorlar sikistirma yaparak calisiyor...
üretilmis hic bir motor bir gun denizde calisacak diye yapilmazlar bu malum...
triger kayisi deniz ortaminda kullanilabilr standart omrunden cok daha farkli bir zamanda  omrunu tamamlayabilir...
hele ki bu sikistirma yaparak calisan motorlarda risktir...
motora guc vermeniz gereken acil bir durumda ...
risk ortaya cikabilir...
*

    A. Ç.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #26 : Mart 11, 2013, 22:29:07 »
Aynen doğru, supaplar pistona vurur, bir veya daha fazla silindir  çalışmaz olur. Motor çalışsa da tüm silindirler çalışmaz ve güç üretmeyen bir motor da sizi bir yere götüremez.
*

    İ. Y.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #27 : Mart 11, 2013, 22:29:34 »
Şöyle bir örnek vereyim.

Hayta'nın motoru 93 model. 6 ay öncesine kadar ne tiriger kayışı nede gergi bilyesi değişmemişti. Tam 19 yıl. Saat olarak ise 800 saat.

3 yılda bir değişseydi 6x400=2400 tl

Gergi bilyesi dağıldı. Tiriger kayışı+gergi bilyesi+contalar+6 adet piyano(horoz) ( lombardini motorun özelliği sübaplar zarar görmesin diye piyanoları eğiyor) + avans ayarı+ işçilik+ yağ 2500 tl

Hediyesi bir yığın uğraş+zaman kaybı+Motorsuz kalma sonucu tekneyi kullanamama+ teknenin içinin darmadağın olması

Bu işin kar ı ne yazikki yok. Yapmaya çalıştığımız tasarruflar daha fazlasıyla bizlerden çıkmakta.

Gerçi ben tasarruf olsun diye değiştirmemezlik etmemiştim o ayrı konu. Ustam idare eder demişti. Belkide bana tasarruf yaptırmaya çalışıyordu. Yada başka bir sebep.

Değişim zamanlarına uymak Fuzuli masraf gibi görünmemeli diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: Mart 11, 2013, 22:44:20 Gönderen: İrfan Yalçın »
*

    n. k.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #28 : Mart 11, 2013, 22:45:28 »
zamanınca  bir puf sesinden sonra aniden motoru stop etmiş ve ana yolda allahın yardımıyla bir hamlede direksiyonu kırıp yolun kenarında arabayı parketmiş birisi olarak kendi tecrübemi yazayım. o zamana kadar triger kayışı nedir hiç duymamıştım. semptomları tamirciye anlatırken onun yüzünden benden ne kadar yolacağının sevinciyle yayılan gülümseme eşliğinde "abi sen triger kayışı sıyırttırmışın". bendeki o nedir sorusuna verilen yanıtta aklımda kalan "üst kapak" ""çok para" lafları kulaklarımda kaldı.
sonradan triger kayışı dişli sıyırması sonucu pistonların senkrenizasyonun karıştığı ve dahi pistonlarla üstteki piston kollarının sıkışması sonucu icabında piston kolunun motor bloğundan çıkabileceğini öğrendim. kısaca çok para ve vakit. motor oluşan zararın şiddetine göre tamir istiyor. en iyisi zamanında değiştirmek. değiştiriken pistonlarını senkrenizasyonunun bozulmaması için motora motor kilidi takılıyor. herhangi bir o motorun uzmanına yaptırılabilir diye düşünüyorum. misal ilk triger kayışımı opel ustasına 2.sini ise serviste taktırmıştım. her hangi bir sıkıntı olmamıştı. mekanik elinizden geliyorsa rulmanlarında değiştirilmesi sıkıntı yaratmaz ama ben fiyat ve alınan riski kıyaslayınca ustaya taktırmaya karar vermiştim.
geçenlerde başka bir konuda gündeme geldi . misal üretici olarak bosch bir çok markaya parça sağlıyor. aynı parça volkswagen grubunda da opel grubunda da kullanılıyor. parçanın üstünde 2 numara oluyor. 1 bosch un kendi parça kodu 2 hangi marka ise onun kodu. aynı parça farklı firmalarda farklı fiyatlara satılıyor. o yüzden özellikle üretici firmanın koduna göre arama yapmak orjinal parçaya farklı ve daha hesaplı fiyatlar açısından bir fırsat sunuyor. söz konusu madde triger kayışı ve rulmanlar olunca misal o rulmanları üreten dünyada 3-4 firma var zaten ona göre bir çare düşünülür. kayış kousunda ise sanayideki kauçukcular daha iyi yol gösterecektir diye hesaplıyorum.
değişim konusuna gelince misal benim araçta 120 bin km. adamların nasıl düşündüğünü hesaplarsak muhtemelen şöyledir. araba normal şartlarda saatte 90-100 km hızda kullanılacaktır. devir nasıl olsa aynı hızı değiştiren adı üstünde vites. 120,000/100=1200 saat gibi kabaca bir şey çıkacaktır. işi sağlama almak için o saate gelmeden değiştirirdim. dizellerde genelde 90 bin ile 120 bin arası değişim var. ama malzeme biliminin gelişmesiyle belki bu rakam daha yükselmiş olabilir. dizellerle benzinli motorlar arasındaki km farkının dizellerin devirce benzinlilere göre daha düşük devirde olmasına yoruyorum.denizdeki nemin önemi varmı kayışlarda o konuda fikrim yok.
« Son Düzenleme: Mart 11, 2013, 22:49:04 Gönderen: Nuri Kongur »
*

    V. P.

Ynt: Triger kayışı değişimi
« Yanıtla #29 : Mart 11, 2013, 22:45:48 »

Bu başlıktaki yazlar benim yazıma kadar üst üste okununca Yanmar motorlarda tirigel kayışı var şeklinde anlaşılıyor. Ahmet korsanımın söylediği gibi bu görevi, dişliler, eksantrik zinciri veya tirigel kayışı yapabilir. Yanmar motorlarda da bunlardan birisi var ama buna tirigel kayışı demek yanlış gözüküyor. Yarın sabah doğrusunu servisten öğreneceğiz ama birşeyi kesin bilmeden burada yazmak korsanları yanıltabilir, en azından benim gibilerde panik yaratabilir.



Topiği ben açmadım...
Genelde herkes teknesinin motorunda nasıl bir sistem olduğunu bilir. Bir önceki motorum Yanmar'dı ve triger kayışının olmadığını bildiğim gibi. Bu motorum Volvo triger kayışının olduğunu bildiğim gibi...

Sizin motor'da triger yok Hakkı Korsanım...Telaş etmenize gerek yok .
« Son Düzenleme: Mart 11, 2013, 22:53:04 Gönderen: Vural Perk »