0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. B.

surekli suyun icinde kalan motor..
« : Haziran 27, 2011, 11:59:54 »
Arkadaslar selam

Bu sene sonunda yillardir istedigim tekneyi aldim. Artik benim bir egeyat 23_um var. 2001 model oldugu icin su an tamir islemleri ile ugrasiyorum. Motor distan takma bir motor ve surekli suyun icinde.

Kullanmadigim zamanlarda motoru disari almanin yolunu ariyorum. Nasil bir mekanizma olabilir, yorumlarinizi alabilir miyim.



*

    U. K.

Ynt: surekli suyun icinde kalan motor..
« Yanıtla #1 : Haziran 27, 2011, 12:02:49 »


her ne kadar birebir uygulamak zor olacaksa da videonun 1. dakikasında size fikir verebilecek bir çözüm var.
« Son Düzenleme: Haziran 27, 2011, 12:03:15 Gönderen: Umut Korkmaz »


*

    M. Ç.

Ynt: surekli suyun icinde kalan motor..
« Yanıtla #2 : Haziran 27, 2011, 12:11:02 »
Tekne hayırlı olsun. Havuzluktan gömme mi motor?


*

    M. B. A.

Ynt: surekli suyun icinde kalan motor..
« Yanıtla #3 : Haziran 27, 2011, 12:58:47 »
Tekneniz hayırlı olsun. Daha evvel mimarsinan balıkçı barınağındayken bir test seyrine çıkmıştık, altında yoğun kekamoz olduğu için seyir verimli olmamıştı. Sonradan sahipleri tekneyi bakıma aldılar, rengi de lacivert yapmışlardı.

Motor arkada bir muhafazanın içinde duruyor ve orada çalışıyor. Bence bir an evvel dışarıya bir braket yaptırıp motoru dışarıya alın. O şekilde kullanışlı değil gibi.


*

    G. Y.

Ynt: surekli suyun icinde kalan motor..
« Yanıtla #4 : Haziran 27, 2011, 13:42:15 »
Merhaba,

Teknenizi güle güle kullanın. Ben de sizin gibi 2001 model Ege 23 sahibiyim. Bahsettiğiniz gibi motorun sürekli suyun içinde durması, kekamoz ve motor gövdesinde korozyona neden oluyor. Dıştan takma motorlar sürekli suyun içinde durmaya göre tasarlanmamışlar ve üzerlerindeki tutya motoru korumak için yeterli değil.
Suyun içinde tutacaksanız ilave tutya koymanızı öneririm. Ben 3-4 sene suda tuttum. Bu sürede de motora olan oldu. Kötüye gidişi durdurmanın tek yolu motoru sudan çıkartmak. Son 2 senedir bu şekilde kullanıyorum. Malesef pratik bir mekanizmam yok. Motoru yuvadan çıkarttıktan sonra, yuvanın üzerine denk gelen yanlardaki oturma bölümlerinin üzerine iki tahta parçası koyup, motoru bu tahtaların üzerine oturtuyorum. Çok pratik değil ama şimdilik bulabildiğim çözüm bu.

Motoru arkada brakete takacak şekilde bir değişiklik ne kadar iyi sonuç verir bilemiyorum. Böyle bir değişikliği Umut Pelit kardeşimiz eski teknesine yapmıştı. Bu uygulamanın yapıldığı diğer bir tekneyi de Bakırköy Barınak'ta görüyorum. Bu durumda dümen palasının da yerinin değişmesi gerekir. Mevcut sistemin bence en büyük avantajı, dalgalı denizde tekne baş-kıç salınırken pervane hiç dışarı çıkmıyor ve ciddi güvenlik sağlıyor.

Ben de daha kolay bir mekanizma arayışındayım ama motorun takıldığı yuva çok dar ve o bölmeye bir mekanizma sığdırmak cidden zor. Aklıma gelen bir çözüm arka tarafa üzerinde aynı zamanda güneş panelini monte edeceğim paslanmazdan bir rollbar yapmak ve rollbar üzerinde palanga ile motoru olduğu yerde havaya kaldırmak.

*

    M. Ç.

Ynt: surekli suyun icinde kalan motor..
« Yanıtla #5 : Haziran 27, 2011, 14:20:51 »
Sadece kuyruğun erimesi değil, soğutma suyu girişinin tıkanması da sorun olur suda kalırsa motor.
*

    G. Y.

Ynt: surekli suyun icinde kalan motor..
« Yanıtla #6 : Haziran 27, 2011, 14:47:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sadece kuyruğun erimesi değil, soğutma suyu girişinin tıkanması da sorun olur suda kalırsa motor.

Kesinlikle. Hatta sadece giriş değil kanalın tıkandığı bile oldu. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bir çok kez tel ile ciddi uğraş sonucunda açabildik.
*

    B. Y.

Ynt: surekli suyun icinde kalan motor..
« Yanıtla #7 : Temmuz 05, 2011, 15:49:38 »
Merhaba,

Öncelikle, tekneniz hayırlı olsun.

Biz de yaklaşık 1,5 yıldır Ege23 sahibiyiz.

Genelde haftasonu tekneye gidebildiğimiz için Pazar akşamı ayrılırken, motoru T şeklinde akşap bir parçanın (braket gibi) üzerine alıyorum. Bu parça, motorun çalıştığı kuyunun önünde duruyor ve motorun kuyruk kısmı kuyunun arkasında (teknenin kıçına doğru) ustte duruyor. Bu şekilde, motor suya değmiyor. Tanımlamak biraz zor, umarım anlatabilmişimdir. Görmek isterseniz haftasonu bekleriz.

Benzer bir model için internette bulduğum bir çözüm: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap . Bana pek pratik gelmedi ama belki fikir verir.

*

    H. T.

Ynt: surekli suyun icinde kalan motor..
« Yanıtla #8 : Temmuz 08, 2011, 07:34:04 »
yanımdaki komşu teknede (setur kalamış f-6)yukarı doğru kayan ve motoru denizden yükselterek suyla temasını kesen bir braket var.ve bu satılıyor yanılmıyorsam.şayet ilgilenirseniz ilave bilgi için o arkadaşla sizi görüştürebilirim.
 p.s.acaba gofi 21 gibi kıç aynaya braket takılmasıyla bir çok yönden daha iyi olabilirmi?(tartışılması gereken bir konu) 
*

    Ö. O.

Ynt: surekli suyun icinde kalan motor..
« Yanıtla #9 : Temmuz 09, 2011, 23:30:41 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yukarıda gördüğünüz kızaklı sistem bir fikir verebilir.