0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. B.

Su Pompası Bakımı
« : Ocak 12, 2011, 14:56:27 »
Geçen ay teknede yapacak iş kalmayınca su pompası impeller kontrolu yapayım dedim. Aşağıdaki resimde işaretli vidaları söküp pompa kayışını kasnaktan ayırdıktan sonra su hortumlarını da sökünce pompa dışarı alınmış oldu.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bronz pompanın etrafı yeşil renkli bir madde ile kaplanmıştı. Kapağı açmak isteyince vidalardan birinin yalama olması nedeniyle başarılı olamadım. Bunun üzerine çantaya atıp Ankara'ya eve getirdim.

Biraz fırça temizliği, WD40 uygulaması derken kapak söküldü.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İki parmağımla tutup dışarı çekince impeller dışarı alındı.


*

    O. B.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #1 : Ocak 12, 2011, 15:07:40 »
Kapak civataları düz ağızlı tornavida için M4 civata. Biri paslanmaz diğerleri  paslanmaz değil(demekki biri daha önce yalama olmuş paslanmaz ile değiştirmişler). Büyük ihtimalle bronz. Ben tümünü yıldız başlı paslanmaz ile değiştirmeye karar verdim.
Kayış kasnağının arkasında kalan bölgeyi de temizlemek istediğim için kasnağı ve bağlantı parçasını sökmek istedim. Ancak pompanın teknik resmi elimde olmadığından yanlış yapmamak amacıyla internette araştırma yaptım ve aşağıdaki adreste pompanın montaj resmini buldum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Akabinde kayış kasnağını ve destek parçasını söktüm.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Daha sonra evde el aletleri ile tel fırça ve diğer temizleme araçları ile bir yüzey temizliği yapıp pompa gövdesini iyice parlattım.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Kasnak üzerinde motor boyası var. Alüminyum renginde bir boya. Hem kasnağı hem de pompa gövdesini boyamaya karar verdim. Çeşitli yerlerde böyle bir  boya aradım ama bulamadım. Sonuçta Bauhaus'ta satılan sprey boyalardan gümüş renginde olanda karar kıldım.
« Son Düzenleme: Ocak 12, 2011, 15:18:32 Gönderen: Orhan Barut »


*

    C. D.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #2 : Ocak 12, 2011, 15:24:21 »
yandı gülüm keten helva
siz wd40 tel fırça falan derken ev batmış
yeni pompa almak daha ucuza gelirdi orhan korsanım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
korsaniçeniz şimdi halıları  döşemeleri değiştirtecek size Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
üstelik teneke takım çantası kullanıyorsunuz galiba Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
deniz şartlarında uygun değildir
mazallah galvanik korozyon oluşturur teknede. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. B.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #3 : Ocak 12, 2011, 15:24:51 »
Pompanın teknik resmi:

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. B.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #4 : Ocak 12, 2011, 15:26:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
üstelik teneke takım çantası kullanıyorsunuz galiba Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
deniz şartlarında uygun değildir
mazallah galvanik korozyon oluşturur teknede. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Allahtan Ankara'da deniz yok. Olsa haklısınız. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    C. D.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #5 : Ocak 12, 2011, 15:30:54 »
şaka bir yana
bronz pompanın kapak civatalarını paslanmazla değiştirmeyin derim
her sökme takmada sorun yaşarsınız.
aslolan pompa,
varsın arada bir civatalar  yalama olsun.
Paslanmaz civata kolay yalama olmaz ama pompa gövdesindeki civata yatağında
yalamaya neden olur.
Pompa değişimi civata değişiminden daha pahalıya gelir.
*

    C. D.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #6 : Ocak 12, 2011, 15:36:41 »
içi alyan başlı
dış kısmı yıldız anahtara uygun bronz vidalar var
böylelikle düz tornavida ile sökme anında yaşanacak olumsuzluklar yaşanmaz
*

    N. B.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #7 : Ocak 12, 2011, 15:38:51 »
Barut Korsan,
Bende cila motoru var. Metal yüzeyleri düzeltmek ve cilalamak gerekirse yardımcı olmak isterim.
Sevgiler
*

    O. B.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #8 : Ocak 12, 2011, 15:47:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Barut Korsan,
Bende cila motoru var. Metal yüzeyleri düzeltmek ve cilalamak gerekirse yardımcı olmak isterim.
Sevgiler
Noyan Korsan,
Teşekkürler. Gerek kalmadı. Ben hallettim. Bir tek boya işim kaldı. Onu da bu akşam halledeceğim.
*

    O. B.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #9 : Ocak 12, 2011, 15:48:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
içi alyan başlı
dış kısmı yıldız anahtara uygun bronz vidalar var
Nerde var?
*

    A.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #10 : Ocak 12, 2011, 16:54:39 »
Bu arada, keçe ve rulman değiştiriyor musunuz?..
*

    M. E.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #11 : Ocak 12, 2011, 17:12:42 »
Muhtemel bir mühendis olarak zaten biliyorsunuz tabii ama, ben olsam şunlara dikkat ederdim...

1-Bence pompayı boyamayın
2-Kasnak boyanabilir
3-hazır sökmüşken keçeye ve rulmana da bir göz atmakta fayda olabilir
4-Can korsan'a belli oranda katılıyorum. Bence de imbus (alyen başlı) civatalar tercih edilmeli
5-Bronz olanları pek yok gerçi piyasada, biz de aynı dertten muzdaribiz. Paslanmaz kullandık.
6-İmpeleri takarken greslemek lazım
7-İmpelleri takarken yönüne dikkat etmek önemli
8-İmpellerin kapağa iyi oturması, kapağın sızdırmaması önemli. Contaya dikkat!
*

    A. Ç.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #12 : Ocak 12, 2011, 17:37:05 »
Vidalar mümkün olduğu kadar klasik olmalı. Doğrusu düz tornavida ile açılabilen civata başlı bronz vidadır. Alyen paslanmaz vida kullanmak doğru değil. Alyen anahtarı her zaman bulamayabilirsiniz. Tornavida başlı vidayı uygun tornavida ile açmak gerekir ve başına hiç bir şey olmaz ama sıkıştığınızda pense ile bile açarsınız. Alyen başlı vidayı açmak ise oldukça zor olur, ayrıca bronz ile paslanmaz vida bir arada çok da iyi bir çözüm değil.

Impeller gresten çok hoşlnamyabilir, bazı lastikler gres ile şişebilirler. Kuru takmakta bir sakınca yok. Bir çok üretici aman lastiğin yönüne dikkat edin diyor, bu lastik motor hızında (veya yarısı hızında) dönüyor. Lastiği ters veya karışık taksanız bie ilk tura varmadan düzelir. Neden bunda israr ediyorlar? Dakikada binlerce tur yapan lastik ilk turda kendini düzeltirse ne olur?
*

    İ. D.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #13 : Ocak 12, 2011, 17:41:07 »
Orhan Korsan, motor üzerinde iken impeller değiştirmek zor olmuyor mu? Yoksa her defasında pompayı mı söküyorsunuz?
Bizimkinde impeller kapağı bize doğru bakıyor da ondan sordum.
*

    O. B.

Ynt: Su Pompası Bakımı
« Yanıtla #14 : Ocak 12, 2011, 17:50:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan Korsan, motor üzerinde iken impeller değiştirmek zor olmuyor mu? Yoksa her defasında pompayı mı söküyorsunuz?
Bizimkinde impeller kapağı bize doğru bakıyor da ondan sordum.
Benimkinde kapak arkaya bakıyor. Yılda bir defa açıyorum. Bu sayede hortumlara da bakıyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vidalar mümkün olduğu kadar klasik olmalı. Doğrusu düz tornavida ile açılabilen civata başlı bronz vidadır. Alyen paslanmaz vida kullanmak doğru değil. Alyen anahtarı her zaman bulamayabilirsiniz. Tornavida başlı vidayı uygun tornavida ile açmak gerekir ve başına hiç bir şey olmaz ama sıkıştığınızda pense ile bile açarsınız. Alyen başlı vidayı açmak ise oldukça zor olur, ayrıca bronz ile paslanmaz vida bir arada çok da iyi bir çözüm değil.

Impeller gresten çok hoşlnamyabilir, bazı lastikler gres ile şişebilirler. Kuru takmakta bir sakınca yok. Bir çok üretici aman lastiğin yönüne dikkat edin diyor, bu lastik motor hızında (veya yarısı hızında) dönüyor. Lastiği ters veya karışık taksanız bie ilk tura varmadan düzelir. Neden bunda israr ediyorlar? Dakikada binlerce tur yapan lastik ilk turda kendini düzeltirse ne olur?

Bronz bulamayınca mecburen yıldız tornavida başlı paslanmaz kullanacağım. Bronz ile paslanmaz bir arada galvanik korozyon yapabilir ama üstünden söktüğüm tek paslanmaz civata bronz olanlara göre çok daha kolay söküldü ve etrafı çok daha temizdi. Impeller takarken gres kullanmıyorum çünkü gres lastikleri bozuyor. Gliserin kullanmak gerekiyor. Lastiği ters takarsan yarım turda düzeltiyor. El ile denedim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Muhtemel bir mühendis olarak zaten biliyorsunuz tabii ama, ben olsam şunlara dikkat ederdim...

1-Bence pompayı boyamayın
2-Kasnak boyanabilir
3-hazır sökmüşken keçeye ve rulmana da bir göz atmakta fayda olabilir
4-Can korsan'a belli oranda katılıyorum. Bence de imbus (alyen başlı) civatalar tercih edilmeli
5-Bronz olanları pek yok gerçi piyasada, biz de aynı dertten muzdaribiz. Paslanmaz kullandık.
6-İmpeleri takarken greslemek lazım
7-İmpelleri takarken yönüne dikkat etmek önemli
8-İmpellerin kapağa iyi oturması, kapağın sızdırmaması önemli. Contaya dikkat!
Pompayı boyamak konusunda ben de düşündüm. Ama bu yıl boyayıp bir deneme yapmak istiyorum. Gres değil gliserin kullanıyorum. Impeller broşüründe öyle diyor. Bir O-ring ve bir conta var. Keçe ve rulmanı sökmedim çünkü sızıntı testinde bir sorun görünmedi. Gözle de bir sorun görünmüyor.
« Son Düzenleme: Ocak 12, 2011, 17:52:21 Gönderen: Orhan Barut »