0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
üstelik teneke takım çantası kullanıyorsunuz galiba Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap deniz şartlarında uygun değildirmazallah galvanik korozyon oluşturur teknede. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Barut Korsan,Bende cila motoru var. Metal yüzeyleri düzeltmek ve cilalamak gerekirse yardımcı olmak isterim.Sevgiler
içi alyan başlı dış kısmı yıldız anahtara uygun bronz vidalar var
Orhan Korsan, motor üzerinde iken impeller değiştirmek zor olmuyor mu? Yoksa her defasında pompayı mı söküyorsunuz?Bizimkinde impeller kapağı bize doğru bakıyor da ondan sordum.
Vidalar mümkün olduğu kadar klasik olmalı. Doğrusu düz tornavida ile açılabilen civata başlı bronz vidadır. Alyen paslanmaz vida kullanmak doğru değil. Alyen anahtarı her zaman bulamayabilirsiniz. Tornavida başlı vidayı uygun tornavida ile açmak gerekir ve başına hiç bir şey olmaz ama sıkıştığınızda pense ile bile açarsınız. Alyen başlı vidayı açmak ise oldukça zor olur, ayrıca bronz ile paslanmaz vida bir arada çok da iyi bir çözüm değil.Impeller gresten çok hoşlnamyabilir, bazı lastikler gres ile şişebilirler. Kuru takmakta bir sakınca yok. Bir çok üretici aman lastiğin yönüne dikkat edin diyor, bu lastik motor hızında (veya yarısı hızında) dönüyor. Lastiği ters veya karışık taksanız bie ilk tura varmadan düzelir. Neden bunda israr ediyorlar? Dakikada binlerce tur yapan lastik ilk turda kendini düzeltirse ne olur?
Muhtemel bir mühendis olarak zaten biliyorsunuz tabii ama, ben olsam şunlara dikkat ederdim...1-Bence pompayı boyamayın2-Kasnak boyanabilir3-hazır sökmüşken keçeye ve rulmana da bir göz atmakta fayda olabilir4-Can korsan'a belli oranda katılıyorum. Bence de imbus (alyen başlı) civatalar tercih edilmeli5-Bronz olanları pek yok gerçi piyasada, biz de aynı dertten muzdaribiz. Paslanmaz kullandık.6-İmpeleri takarken greslemek lazım7-İmpelleri takarken yönüne dikkat etmek önemli8-İmpellerin kapağa iyi oturması, kapağın sızdırmaması önemli. Contaya dikkat!