0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Emre Odabaşı

  • * Gezgin Korsan
  • 452
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Yel, Kaş marina
sikaflex temizliği
« : Mart 13, 2019, 09:05:16 »
Merhaba,

Daha önceden kaymaz güverte üzerine yapılmış beyaz sikaflex'i yumuşatarak kolay temizleyebileceğim bir solüsyon varmıdır ? Kazıma yaparsam jelkot da zarar görüyor.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.728
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #1 : Mart 13, 2019, 09:35:18 »
Bu tür malzemeler kimyasal olarak kolay kolay çözünmez. Kazıma dışında doğru bir yöntem yok. Çok keskin bir skarpela veya bıçak ile dikkalti bir şekilde kazıyacaksınız.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Emre Odabaşı

  • * Gezgin Korsan
  • 452
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Yel, Kaş marina
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #2 : Mart 13, 2019, 09:49:29 »
Ahmet abi sağol, saf aseton denesem jelkota zarar verir mi?
*

    Çevrimdışı H. Hüsnü Alkan

  • * Gezgin Korsan
  • 209
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y MARIYA
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #3 : Mart 13, 2019, 10:33:33 »
Ben saf asetonu vardavela telinin plastik kaplamasını temizlemek için kullanmıştım,ancak bir süre sonra güneşten dolayı kahverengini alınca soyup atmak zorunda kaldım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y MARIYA - Marmaris Netsel C-36

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.728
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #4 : Mart 13, 2019, 12:05:32 »
Vardavela tellerinin plastik ile kaplanması Dünya Yelken Federasyonun yarış teknelerinde yasaklaması ile son buldu. Ü;reticiler artık çıplak tel kullanıyorlar. Üzeri plastik kaplı teller üst kaplamalarının uçlarından veya çatladığında çatlaktan su alarak paslanıyor ve zayıflıyor. Amacı denize adam düşmesini engellemek olan bu tellerde kabul edilemez. Eski teknelerdeki vardavela tellerinin durumu iyi ise  üstünün plastiğinin soyulmasını eski ise çıplak tel ile değiştirilmesini öneririm. Paslanmaz çelik paslanmamak için oksijene ihtiyaç duyar.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı H. Hüsnü Alkan

  • * Gezgin Korsan
  • 209
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y MARIYA
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #5 : Mart 13, 2019, 14:08:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vardavela tellerinin plastik ile kaplanması Dünya Yelken Federasyonun yarış teknelerinde yasaklaması ile son buldu. Ü;reticiler artık çıplak tel kullanıyorlar. Üzeri plastik kaplı teller üst kaplamalarının uçlarından veya çatladığında çatlaktan su alarak paslanıyor ve zayıflıyor. Amacı denize adam düşmesini engellemek olan bu tellerde kabul edilemez. Eski teknelerdeki vardavela tellerinin durumu iyi ise  üstünün plastiğinin soyulmasını eski ise çıplak tel ile değiştirilmesini öneririm. Paslanmaz çelik paslanmamak için oksijene ihtiyaç duyar.

Demekki farkında olmadan doğru bir iş yapmışım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (bu arada paslanmazın üstünden krom polish ile geçince pırıl pırıl oldu)
S/Y MARIYA - Marmaris Netsel C-36
*
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #6 : Mart 14, 2019, 14:49:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vardavela tellerinin plastik ile kaplanması Dünya Yelken Federasyonun yarış teknelerinde yasaklaması ile son buldu. Ü;reticiler artık çıplak tel kullanıyorlar. Üzeri plastik kaplı teller üst kaplamalarının uçlarından veya çatladığında çatlaktan su alarak paslanıyor ve zayıflıyor. Amacı denize adam düşmesini engellemek olan bu tellerde kabul edilemez. Eski teknelerdeki vardavela tellerinin durumu iyi ise  üstünün plastiğinin soyulmasını eski ise çıplak tel ile değiştirilmesini öneririm. Paslanmaz çelik paslanmamak için oksijene ihtiyaç duyar.

Ahmet Bey bir şey sormak istiyorum,

Tatlı Su altındaki paslanmaz civata beyaz un gibi eriyor ise civata da uretim hatasındanmıdır yoksa yanına metal bir sey degdigindenmidir yoksa baska bir sebeptenmidir. Su altında 10 luk 60 tane civatam var ve 4-5 tanesinde boyle bir sorun basima geldi. 4 Cm boyunda 10 luk civataların tamamen yokolmasi yaklasik 20 ayda gerceklesti.   Ayrıca bu durum diğer sağlamlarada atlar/bulasirmi mı ?  304 diye hatırlıyorum 314 de olabilir tam emin degilim. Eğer bulaşıcı bir şey ise nasıl önlem alabilirim.

Tesekkurler.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.728
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #7 : Mart 14, 2019, 16:16:59 »
Paslanmaz çelik paslanmazlığını oksijen teması olursa korur. Bu nedenle paslanmaz çelik genellikle yüzeyi çok düzeltilmiş olarak üretilr ki yüzeyde oluşan oksitlenme işini yapabilsin. Zaman zaman suya girip çıkan paslanmaz çelik dışarıda iken oksit tabakasının oluşumuna yol açtığı için korunur ama su altında sürekli kalan paslanmaz çelik paslanmaya mahkumdur. Yüzeyinde oksijenle temas eden paslanmaz çelik galvanik tabloda da galvanik reaksiyondan etkilenmeyecek seviyededir. Yüzeydeki oksit gittiğinde ise çok aşağı kademelere düşer ve galvanik olarak da etkilenir. 304 veya 316 paslanmaz çelik açısından tek önemli fark 3162nınasitlere dayanıklı olmasıdır.

Su altında kullandığınız paslanmaz çelik civataların hangi metale bağlı olduğu da önemlidir. Galvanik olarak da etkileniyorlarsa su altında kalmaya bağlı en küçük bir açılma galvanik etkilenmeyi de arttıracaktır. Civataların hangi metale bağlı olduğuna bakarak aynı metalden cıvata kullanmayı deneyebilirsiniz. bir diğer önlem de asitten çok daha az etkilenen 316 paslanmaz cıvata kullanmanızdır.  316 304'e göre pahalıdır ama daha güçlüdür ama kesin çözüm değildir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #8 : Mart 14, 2019, 16:42:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Paslanmaz çelik paslanmazlığını oksijen teması olursa korur. Bu nedenle paslanmaz çelik genellikle yüzeyi çok düzeltilmiş olarak üretilr ki yüzeyde oluşan oksitlenme işini yapabilsin. Zaman zaman suya girip çıkan paslanmaz çelik dışarıda iken oksit tabakasının oluşumuna yol açtığı için korunur ama su altında sürekli kalan paslanmaz çelik paslanmaya mahkumdur. Yüzeyinde oksijenle temas eden paslanmaz çelik galvanik tabloda da galvanik reaksiyondan etkilenmeyecek seviyededir. Yüzeydeki oksit gittiğinde ise çok aşağı kademelere düşer ve galvanik olarak da etkilenir. 304 veya 316 paslanmaz çelik açısından tek önemli fark 3162nınasitlere dayanıklı olmasıdır.

Su altında kullandığınız paslanmaz çelik civataların hangi metale bağlı olduğu da önemlidir. Galvanik olarak da etkileniyorlarsa su altında kalmaya bağlı en küçük bir açılma galvanik etkilenmeyi de arttıracaktır. Civataların hangi metale bağlı olduğuna bakarak aynı metalden cıvata kullanmayı deneyebilirsiniz. bir diğer önlem de asitten çok daha az etkilenen 316 paslanmaz cıvata kullanmanızdır.  316 304'e göre pahalıdır ama daha güçlüdür ama kesin çözüm değildir.


Butun civata, somun ve pullar paslanmaz olmakla birlikte sıktığı malzemede paslanmaz levha 3 mm. Yani benim eklediğim yabancı bir madde yok.  Burda cahilliğimi mazur görün, benim karsılastıgım civatanin tamamen yokolması ve ardında un gibi beyaz bir toz bırakması BU acaba sizin dediğiniz Galvanik Reaksiyon mu ? Ben yabancı bir madde kullanmadım ama üretimde yada suyun içeriğinden gelen yabancı bir  maddenin yapısmasi ile erimiş olurmu ?

Ayrıca bu durum diğer sağlamlarada atlar/bulasirmi mı ?

Eğer bulaşıcı bir şey ise nasıl önlem alabilirim ? Yada önlemenin bir yolu var mı ?

Teşekkurler.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.728
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #9 : Mart 14, 2019, 16:59:36 »
Mutlaka galvanik reaksiyon olacak diye bir kural yok ama cıvatalarda küçük bir aşınma galvanik potansiyeli değiştirerek korozyona neden olabilir. Cıvata dediğinize göre bir olasılık cıvataları sıkarken kullandığınız anahtar küçük yaralanmalara neden olmuş olabilir. Cıvata başlarını mümkün olduğu kadar zedelemeden takmak yardımcı olabilir. Tank malzemesi le cıvataların da aynı malzemeden yapılmış olması da galvanik  korozyonu önler veya azaltır. Yani tankınız 316 paslanmaz ise 316 cıvata kullanmalısınız, 304 ise 304 kullanmalısınız. Bir diğer önlem de cıvataları taktıktan sonra cıvata başlarını iyice temizleyip tanka su koymadan 12 saat veya daha fazla hava ile temasını sağlamaktır. Böylece paslanmaz çelik paslanmaya karşı kendini korumaya alır ve su altında daha uzun dayanır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 914
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #10 : Mart 14, 2019, 17:20:39 »
Bence, beyaz un gibi erime = galvanik korozyon.

YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #11 : Mart 14, 2019, 18:40:31 »
Ahmet Bey ve Umit bey çok teşekkurler.

Konuyu biraz dağıttım kusura bakmayın.

Sanırım sıkarken kullandığım anahtar in siyirmasından dolayı uzerinde kalan çapaktan dolayı galvanik korozyon fikrini gorusleriniz dogrultusunda benimsedim.  Monte ettikten sonra 2-3 gun bekledim ama temizliği çok özenli yapmadım. Bu anahtar sıyırması hiç aklıma gelmemişti.

2500 tane somun sıkınca ister istemez bazıları sıyırıyor. =)

Çok teşekkurler tekrar.
*

    Çevrimdışı Ozan Baykara

  • * Gezgin Korsan
  • 6
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • MİLENKA, Teos Marina
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #12 : Mayıs 19, 2019, 20:51:20 »
Emre Kaptanım merhaba,
geç gördüm başlığı ama; ben ilk uygulamadan yaklaşık 1 ay sonra (teak döşemeyi kendim yaptım da  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )bu tip bir temizlik için aseton kullandım ve şimdilik bir sorun yaşamadım, en kolay temizlik onunla oldu, diğer türlü falçata vs ile denerken ben de jelkotta çizikler oluşturdum.
Bilginize,
*

    Çevrimdışı Emre Odabaşı

  • * Gezgin Korsan
  • 452
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Yel, Kaş marina
Ynt: sikaflex temizliği
« Yanıtla #13 : Mayıs 20, 2019, 10:31:29 »
Ozan kaptan, aseton diğer malzemelerden daha iyi iş gördü.

Bu sikaflex eski bimini krom  ayaklarının güverteye monte edildiği yerde idi. Temizledikten sonra altta delikler ortaya çikinca, çirkin görüntüyü kapatmak için 15x10 cm lik krom aynayı üzerine tekne marka logosu yazdırarak tekrar sikaflex ile yapıştırdım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Mayıs 20, 2019, 10:33:00 Gönderen: Emre Odabaşı »