0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Vardavela tellerinin plastik ile kaplanması Dünya Yelken Federasyonun yarış teknelerinde yasaklaması ile son buldu. Ü;reticiler artık çıplak tel kullanıyorlar. Üzeri plastik kaplı teller üst kaplamalarının uçlarından veya çatladığında çatlaktan su alarak paslanıyor ve zayıflıyor. Amacı denize adam düşmesini engellemek olan bu tellerde kabul edilemez. Eski teknelerdeki vardavela tellerinin durumu iyi ise üstünün plastiğinin soyulmasını eski ise çıplak tel ile değiştirilmesini öneririm. Paslanmaz çelik paslanmamak için oksijene ihtiyaç duyar.
Paslanmaz çelik paslanmazlığını oksijen teması olursa korur. Bu nedenle paslanmaz çelik genellikle yüzeyi çok düzeltilmiş olarak üretilr ki yüzeyde oluşan oksitlenme işini yapabilsin. Zaman zaman suya girip çıkan paslanmaz çelik dışarıda iken oksit tabakasının oluşumuna yol açtığı için korunur ama su altında sürekli kalan paslanmaz çelik paslanmaya mahkumdur. Yüzeyinde oksijenle temas eden paslanmaz çelik galvanik tabloda da galvanik reaksiyondan etkilenmeyecek seviyededir. Yüzeydeki oksit gittiğinde ise çok aşağı kademelere düşer ve galvanik olarak da etkilenir. 304 veya 316 paslanmaz çelik açısından tek önemli fark 3162nınasitlere dayanıklı olmasıdır. Su altında kullandığınız paslanmaz çelik civataların hangi metale bağlı olduğu da önemlidir. Galvanik olarak da etkileniyorlarsa su altında kalmaya bağlı en küçük bir açılma galvanik etkilenmeyi de arttıracaktır. Civataların hangi metale bağlı olduğuna bakarak aynı metalden cıvata kullanmayı deneyebilirsiniz. bir diğer önlem de asitten çok daha az etkilenen 316 paslanmaz cıvata kullanmanızdır. 316 304'e göre pahalıdır ama daha güçlüdür ama kesin çözüm değildir.