0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. K.

Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #15 : Ekim 03, 2019, 11:22:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıların üzerinde sika olduğu ve zamanla bu görünümü aldığını anladık

Tel fırçayla iyice fırçalayınca aslında altındaki görüntü hiçte kötü değildi...

Sonra dambolinlendi...


Yani aslında o paslar (benzeri bende de bir sürü kenar köşede, asıl önemlisi motorun etrafında geniş bir dikdörtgen şeklinde var) saplamanın ve/veya rekorların cıvataların pası değil; bölgeye sızan deniz suyunun yol boyunca geçtiği yerlerden toplayıp getirdiği ve sikaya yapışan demir tozlarıymış; değil mi... Ben de tornavidayla az birşey kaldırdığımda altında macunumsu yumuşak bir zemin görünce endişe etmeyi bırakmıştım...


*

    E. O.

Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #16 : Ekim 03, 2019, 11:47:46 »
aynen. şafttan ve egzostta kaçak vardı. Kıçtan ortaya kadar gelen su birikintisi oluyordu.
egzost hortumları değişti şaft girişi onarıldı şimdi milim su yok. salmada sızıntı olması ihtimali kalmamış oldu.


*

    Y. T.

Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #17 : Ekim 30, 2019, 15:37:49 »
80li hatta 90 lı yılların teknelerinde saplamalar krom değil çelik.Salma ise dökme demir .Somun başları paslansa bile saplamaların birçok teknede paslı olmadığı görülmüştür. Yurtdışı forumlarından ve yakın zamanda değişim yapan bir arkadaşın teknesinden biliyorum. Hatta tekne modeline göre teker teker sökülüp değiştirilebiliyor tekne denizde iken Beneteau modellerinin kataloğunda da yazıyor bu. Foto paylaşacağım. Bu bahsettiğim 80li yılların tekneleri. Saplama üzerindeki dişler iş yapıyor.

Bu saplamalarda da kafa kısımları kalmamıştı bakın durumları bu şekilde çıktı ;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 30, 2019, 15:48:18 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »


*

    M. E. C.

Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #18 : Nisan 11, 2020, 18:49:03 »
Geçen yıl aldığım teknemde de aynı sıkıntı vardı ve nihayet bu sene çözme şansına sahip oldum.
Öncelikle görüntü aynen Yusuf kaptanın dediği gibiydi.
Tüm somunlar önce tel fırçayla temizlendi ve tek tek çıkarttığımızda sadece somun kafalarının paslandığını, yivli kısımlarının tertemiz durduğunu gördük.
Bu tabi beni inanılmaz derece mutlu etti.
Bu işlemi denizde yaptık.
Eğer somunlar sıkıntılı çıksaydı mecburen karaya almak ve salmayı indirmek zorunda kalacaktık.
En sonunda da sintinenin yılların kirini barındıran kötü görüntüsünü boyayarak gidermek istedik.
Birkaç foto paylaşmak isterim.


*

    A. Ç.

Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #19 : Nisan 11, 2020, 19:49:49 »
Korozyon genellikle saplamanın gövdeyi geçtiği yerde olur, yani üstten tespiti oldukça zordur.  Bunun tek yöntemi maalesef salmayı sökerek saplamaları kontrol ile mümkündür. Tekne içinde aldığınız önlemler bu bölgerde korozyonu önler veya geciktirirse de iç bölgelerde olacak korozyona faydalı olmaz.

*

    Ö. Ö.

Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #20 : Nisan 11, 2020, 20:20:39 »
Biraz moral bozucu ama aşağıdaki birkaç örnek Ahmet hocamın söylediği şeyi net gösteriyor.
Şüpheli bir durumda sökmek en iyisi sanırım.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #21 : Nisan 11, 2020, 20:37:16 »
İlk resimde salmadan da sökülmüş saplamanın salma tarafındaki dişlere dikkat etmenizi öneririm. Saplama tekne gövdesinde kalan bölgesinin çapı çok azalmış ama aynı zamanda dişler de neredeyse tamamen düzelmiş. Salmadaki yuvanın da farklı olmadığına inanıyorum, o saplama yuvası, genişleterek daha büyük çaplı diş çekilmelidir. Sonradan saplamayı yukarıdan sökemeyiz derseniz, yuva iyice genişletilip çok daha büyük çapta diş çekilmeli, yuvaya uygun saplama takıldıktan sonra salma yüzeyi ile hemzemin olacak şekilde kesilmeli ve orijinal dişi buraya tekrar çekilmelidir. Döküm salmada bu bölgeyi kaynakla doldurup diş çekmek genelde iyi sonuç vermiyor.

Salmaya vidalarken mastik sürmek veya epoksi uyguladıktan sonra sıkmak daha çok dayanmasına yardımcı olur ama  o saplamayı bir daha sökemezisiniz. En doğrusu salma ve tekne karinasının öpüşeceği yüzeylerin çok iyi temizlenmesi, bol miktarda poliüretan mastik veya kalınlaştırılmış epoksi yüzeye uygulandıktan sonra salmanın oturtulup tork anahtarı ile sıkılması gerekir.
*

    M. T.

Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #22 : Nisan 12, 2020, 13:52:26 »
Emre korsan bir tanesini sokebiliyorsaniz sokup bakin isterseniz... korozyon varsa degismesi gerekir.

Arkadasimin 95 model Beneteau 351 teknesi de bu sekildeydi, gecen sene butun salma somunlarini karaya alip degistirdi. Nasil cikti somunlar bilmiyorum ama degistirdigine gore herhalde iyi cikmadi...

Asagidaki Sailing Britaly kanalindaki video da 26 yasindaki teknenin 1 somunu sokup bakiyor, tertemiz cikiyor. Her sene sirayla 1 tanesini sokup kontrol edecegini soyluyor.

*

    A. Ç.

Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #23 : Nisan 12, 2020, 14:22:26 »
Karada yapsanız iyi olur ama denizde de yapabilirsiniz, Herhangi bir saplamayı (sadece bir tanesini) sökeceksiniz. Kontra somun takıp denenebilir, somun başı saplamaya kaynatılabilir veya somun sökülüp bir boru anahtarı le saplama zorlanabilir.