0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Emre korsanım aynı sorun benim teknemde var,yaptın mı dersen yapmadım ama yaparsam da söyle bir planlama yapmıştım,tel fırçayla temizleyip,tinerle silip kurulayıp,somunların üzerine bölgesel sıcak ZİFT dökmeyi planlıyorum ,önemli olan burada hava ile temasını kesmek,Başka bir yöntemi de vardır belki bilmiyorum.
Acaba tel fırça ile iyice temizledikten sonra, epoksi astar+boya ile kalın bir katman oluşturacak şekilde boyamak yeterli olmaz mı?
Salma bağlantıları normalde krom olur ve paslanmaz. Ancak kirli sintine suyu ile temas eder ve nemli kalıesa bimini kromlarının paslanması gibi üzerinde noktasal paslardan kaynaklı lekeler oluşabilir. Tel fırça gibi krom yüzeyi aşırı çizecek bir uygulama yerine okzalik asit çözeltisi ile temizlemek daha doğru.Zift vb. kaplamalar ile kromun hava ile temasını kesmek daha sakıncalıdır. Krom-nikel yapının sağlamlığını koruması için hava ile temasının olması gerekir.Ahmet Abi gibi yazdım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAcaba tel fırça ile iyice temizledikten sonra, epoksi astar+boya ile kalın bir katman oluşturacak şekilde boyamak yeterli olmaz mı?Merhaba Nejat bey İşin ustası aynen sizin bu dediğinizi dedi ama yaşanmış tecrübeler daha önemli diye sizlere sormak istedim.
Öncelikle sebebini bulmak gerekir. Sebep tekne içine giren yağmur suyu veya serpinti ise temizleyip boyamak, veya epoksi ile boyamak işe yarayabilir ama sebep saplamaların su kaçırması ise durum vahim demektir. Saplamalar su kaçırıyorsa karinayı geçen bölgede saplamalarda korozyon oluşmaktadır. Geçen su aynı zamanda somun ve vida başlarında da korozyona neden olur. Üstten yapacağını hiç bir uygulama karina içinde kalan saplamaların korozyona uğramasını engellemez. Tek çaresi salmanın sökülüp yeni saplama ile izolasyonun yapıldıktan sonra takılmasıdır. Geçici çözüm olarak salma sökülmeden, saplamalar tek tek sökülerek değiştirilebilir. Bu çözümde teknenin karada olması tercih edilmelidir. Söktüğünüz saplamaların yenisini takarken yuvayı kısmen de olsa mastik ile kaplayıp saplamanın su ile temasını azaltma olasılığı yüksektir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÖncelikle sebebini bulmak gerekir. Sebep tekne içine giren yağmur suyu veya serpinti ise temizleyip boyamak, veya epoksi ile boyamak işe yarayabilir ama sebep saplamaların su kaçırması ise durum vahim demektir. Saplamalar su kaçırıyorsa karinayı geçen bölgede saplamalarda korozyon oluşmaktadır. Geçen su aynı zamanda somun ve vida başlarında da korozyona neden olur. Üstten yapacağını hiç bir uygulama karina içinde kalan saplamaların korozyona uğramasını engellemez. Tek çaresi salmanın sökülüp yeni saplama ile izolasyonun yapıldıktan sonra takılmasıdır. Geçici çözüm olarak salma sökülmeden, saplamalar tek tek sökülerek değiştirilebilir. Bu çözümde teknenin karada olması tercih edilmelidir. Söktüğünüz saplamaların yenisini takarken yuvayı kısmen de olsa mastik ile kaplayıp saplamanın su ile temasını azaltma olasılığı yüksektir. Aslında nemin sebebin tamamen içerden.Hem şaft yatağından hem egzosttan yıllarca sızan sintineye yavaş yavaş akan deniz suyu.Yıllarca sintine pompası atıyor nasılsa diye müdahele edilmemiş. Ben suyu kestim. Şimdi sıra pası temizlemekte. Somunları artık çevirerek sökmenin mümkün olduğunu düşünmüyorum.