0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Emre Osma

  • * Gezgin Korsan
  • 142
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • KuzeyMaya, Marintürk Marina
Salma bağlantılarının temizliği
« : Nisan 03, 2019, 22:47:37 »
Selam kaptanlar
Farş tahtalarını kaldırıp salma bağlantılarınına baktığımda görüntü iç açıcı değil. İki somun ciddi paslanmış.
İyice kurulayıp tel fırçayla olabildiğince paslarını atacağım. Sonrasında korumak amaçlı ne yada neler sürmeliyim bilemiyorum. Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Teşekkürler
Emre
I know kung fu.
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.660
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #1 : Nisan 04, 2019, 00:38:09 »
Emre korsanım aynı sorun benim teknemde var,yaptın mı dersen yapmadım ama yaparsam da söyle bir planlama yapmıştım,tel fırçayla temizleyip,tinerle silip kurulayıp,somunların üzerine bölgesel sıcak ZİFT dökmeyi planlıyorum ,önemli olan burada hava ile temasını kesmek,
Başka bir yöntemi de vardır belki bilmiyorum.
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”
*
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #2 : Nisan 04, 2019, 00:50:30 »
Acaba tel fırça ile iyice temizledikten sonra, epoksi astar+boya ile kalın bir katman oluşturacak şekilde boyamak yeterli olmaz mı?
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #3 : Nisan 04, 2019, 00:53:59 »
   Salma saplamalarının normalde paslanmaması lazım. Önce bunun nedenini araştırmak lazım. Birde paslanmanın gövde içinde ve salma içinde devam edip etmediğini öğrenmenin bir yolunu bulmak lazım. Devam ediyorsa esas problem odur.
Ey kör! Bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş!
Bırak onu bunu da, gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende,
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Ömer Hayyam

*

    Çevrimdışı Hakan Varal

  • * Gezgin Korsan
  • 142
    • Yaşadığı Şehir
  • Kocaeli / Hereke
    • Tekne Adı
  • ORFOZ KAPTAN2
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #4 : Nisan 04, 2019, 00:58:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Emre korsanım aynı sorun benim teknemde var,yaptın mı dersen yapmadım ama yaparsam da söyle bir planlama yapmıştım,tel fırçayla temizleyip,tinerle silip kurulayıp,somunların üzerine bölgesel sıcak ZİFT dökmeyi planlıyorum ,önemli olan burada hava ile temasını kesmek,
Başka bir yöntemi de vardır belki bilmiyorum.

 Somunlar yada civatalar krom değil mi ? Eğer krom değil ise tek tek kromla değiştirilemez mi? Zift olayı sakıncalı olabilir diye düşünüyorum. Çünkü çürürse farkında olmaya bilirsiniz. Zift yapacaksanız da temizleyip kuruladıktan sonra sıvı silikonlu gresle ince bir katman yaparak, ziftleye bilirsiniz. Gres paslanmasını önler. Üzerinde de tabaka olur. Ziftlemedende seneden seneye bu işlemi yaparsanız koruma sağlar diye düşünüyorum.
Hakan VARAL
ORFOZ KAPTAN 2 (Maxi68)
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.791
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #5 : Nisan 04, 2019, 07:42:47 »
Salma bağlantıları normalde krom olur ve paslanmaz. Ancak kirli sintine suyu ile temas eder ve nemli kalıesa bimini kromlarının paslanması gibi üzerinde noktasal paslardan kaynaklı lekeler oluşabilir.

Tel fırça gibi krom yüzeyi aşırı çizecek bir uygulama yerine okzalik asit çözeltisi ile temizlemek daha doğru.

Zift vb. kaplamalar ile kromun hava ile temasını kesmek daha sakıncalıdır. Krom-nikel yapının sağlamlığını koruması için hava ile temasının olması gerekir.

Ahmet Abi gibi yazdım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Emre Osma

  • * Gezgin Korsan
  • 142
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • KuzeyMaya, Marintürk Marina
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #6 : Nisan 04, 2019, 08:53:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Acaba tel fırça ile iyice temizledikten sonra, epoksi astar+boya ile kalın bir katman oluşturacak şekilde boyamak yeterli olmaz mı?

Merhaba Nejat bey
İşin ustası aynen sizin bu dediğinizi dedi ama yaşanmış tecrübeler daha önemli diye sizlere sormak istedim.
I know kung fu.
*

    Çevrimdışı Emre Osma

  • * Gezgin Korsan
  • 142
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • KuzeyMaya, Marintürk Marina
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #7 : Nisan 04, 2019, 08:56:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Salma bağlantıları normalde krom olur ve paslanmaz. Ancak kirli sintine suyu ile temas eder ve nemli kalıesa bimini kromlarının paslanması gibi üzerinde noktasal paslardan kaynaklı lekeler oluşabilir.

Tel fırça gibi krom yüzeyi aşırı çizecek bir uygulama yerine okzalik asit çözeltisi ile temizlemek daha doğru.

Zift vb. kaplamalar ile kromun hava ile temasını kesmek daha sakıncalıdır. Krom-nikel yapının sağlamlığını koruması için hava ile temasının olması gerekir.

Ahmet Abi gibi yazdım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekne jeanneau yapım yılı 99
Saplamaların krom olduğunu sanmıyorum
O yıllarda krom yapılmıyor muydu bilemiyorum.
I know kung fu.
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.249
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #8 : Nisan 04, 2019, 08:59:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Acaba tel fırça ile iyice temizledikten sonra, epoksi astar+boya ile kalın bir katman oluşturacak şekilde boyamak yeterli olmaz mı?

Merhaba Nejat bey
İşin ustası aynen sizin bu dediğinizi dedi ama yaşanmış tecrübeler daha önemli diye sizlere sormak istedim.

Bu yapılabilir de ilerde yeniden sıkmanız gerektiğinde veya salma saplamasını değiştirmek gerektiğinde sorun olmaz mı?

*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.728
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #9 : Nisan 04, 2019, 09:19:38 »
Öncelikle sebebini bulmak gerekir. Sebep tekne içine giren yağmur suyu veya serpinti ise temizleyip boyamak, veya epoksi ile boyamak işe yarayabilir ama sebep saplamaların su kaçırması ise durum vahim demektir. Saplamalar su kaçırıyorsa karinayı geçen bölgede saplamalarda korozyon oluşmaktadır. Geçen su aynı zamanda somun ve vida başlarında da korozyona neden olur. Üstten yapacağını hiç bir uygulama karina içinde kalan saplamaların korozyona uğramasını engellemez. Tek çaresi salmanın sökülüp yeni saplama ile izolasyonun yapıldıktan sonra takılmasıdır. Geçici çözüm olarak salma sökülmeden, saplamalar  tek tek sökülerek değiştirilebilir. Bu çözümde teknenin karada olması tercih edilmelidir. Söktüğünüz saplamaların yenisini takarken yuvayı kısmen de olsa mastik ile kaplayıp saplamanın su ile temasını azaltma olasılığı yüksektir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Emre Osma

  • * Gezgin Korsan
  • 142
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • KuzeyMaya, Marintürk Marina
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #10 : Nisan 04, 2019, 10:24:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle sebebini bulmak gerekir. Sebep tekne içine giren yağmur suyu veya serpinti ise temizleyip boyamak, veya epoksi ile boyamak işe yarayabilir ama sebep saplamaların su kaçırması ise durum vahim demektir. Saplamalar su kaçırıyorsa karinayı geçen bölgede saplamalarda korozyon oluşmaktadır. Geçen su aynı zamanda somun ve vida başlarında da korozyona neden olur. Üstten yapacağını hiç bir uygulama karina içinde kalan saplamaların korozyona uğramasını engellemez. Tek çaresi salmanın sökülüp yeni saplama ile izolasyonun yapıldıktan sonra takılmasıdır. Geçici çözüm olarak salma sökülmeden, saplamalar  tek tek sökülerek değiştirilebilir. Bu çözümde teknenin karada olması tercih edilmelidir. Söktüğünüz saplamaların yenisini takarken yuvayı kısmen de olsa mastik ile kaplayıp saplamanın su ile temasını azaltma olasılığı yüksektir.

Aslında nemin sebebin tamamen içerden.
Hem şaft yatağından hem egzosttan yıllarca sızan sintineye yavaş yavaş akan deniz suyu.
Yıllarca sintine pompası atıyor nasılsa diye müdahele edilmemiş. Ben suyu kestim. Şimdi sıra pası temizlemekte. Somunları artık çevirerek sökmenin mümkün olduğunu düşünmüyorum.
I know kung fu.
*
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #11 : Nisan 04, 2019, 11:58:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle sebebini bulmak gerekir. Sebep tekne içine giren yağmur suyu veya serpinti ise temizleyip boyamak, veya epoksi ile boyamak işe yarayabilir ama sebep saplamaların su kaçırması ise durum vahim demektir. Saplamalar su kaçırıyorsa karinayı geçen bölgede saplamalarda korozyon oluşmaktadır. Geçen su aynı zamanda somun ve vida başlarında da korozyona neden olur. Üstten yapacağını hiç bir uygulama karina içinde kalan saplamaların korozyona uğramasını engellemez. Tek çaresi salmanın sökülüp yeni saplama ile izolasyonun yapıldıktan sonra takılmasıdır. Geçici çözüm olarak salma sökülmeden, saplamalar  tek tek sökülerek değiştirilebilir. Bu çözümde teknenin karada olması tercih edilmelidir. Söktüğünüz saplamaların yenisini takarken yuvayı kısmen de olsa mastik ile kaplayıp saplamanın su ile temasını azaltma olasılığı yüksektir.

Aslında nemin sebebin tamamen içerden.
Hem şaft yatağından hem egzosttan yıllarca sızan sintineye yavaş yavaş akan deniz suyu.
Yıllarca sintine pompası atıyor nasılsa diye müdahele edilmemiş. Ben suyu kestim. Şimdi sıra pası temizlemekte. Somunları artık çevirerek sökmenin mümkün olduğunu düşünmüyorum.
Bir foto var mı?

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

S/Y Jazz, Marintürk D63
*

    Çevrimiçi Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.630
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #12 : Nisan 04, 2019, 12:02:49 »
Güzel temizlenip Dambolin boya da işe yarayabilir... Birkaç kat atıldığında işe yaradığını arkadaşın teknesinde şahit oldum.. Uygulayan da bir yat bakım firmasıydı...
S/Y Mi Nina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Emre Osma

  • * Gezgin Korsan
  • 142
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • KuzeyMaya, Marintürk Marina
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #13 : Ekim 02, 2019, 09:30:50 »
Bağlantıların üzerinde sika olduğu ve zamanla bu görünümü aldığını anladık
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tel fırçayla iyice fırçalayınca aslında altındaki görüntü hiçte kötü değildi...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sonra dambolinlendi...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
I know kung fu.
*

    Çevrimdışı Bülent Tazegül

  • * Gezgin Korsan
  • 95
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Salma bağlantılarının temizliği
« Yanıtla #14 : Ekim 03, 2019, 11:02:46 »
Ahmet Çelenoğlu korsanın yazdıklarına katılıyorum.

Saplamaların, salma kilavuzlarına kadar korozyona (atmosferik veya galvanik) maruz kalmışsa değişimleri zaruridir.

Saplama üst somunlar cıvatalar,salmadaki kılavuzlar diş yıpranmaları  nedeniyle bağlantı ve tutunmayı zayıflatacaktır, ihmal edilmemesi gereken bir durumdur.

Elleriyle çalışan insan işçi, elleri ve aklı ile çalışan insan usta, elleri, aklı, zekası ve yüreği ile çalışan insan sanatkardır.
Goethe