0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. K.

Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« : Ocak 06, 2021, 19:53:31 »
Merhabalar dıştan takma 4 zamanlı 9.9 Mercury kullanıcısıyım. Makine ilk seferde zor çalışıyor (birkac adet denemeden sonra çalışıyor) fakat stop edip tekrar denememde ise çalışmıyor ve çalışırken karbüratöründen benzin damlatiyor karbüratör diyaframı yipranmisti yeniledim biraz azaldı ama damlatmaya devam ediyor. Sebebi ne olabilir ? ayrıca Bujiler temiz ve çalışır vaziyette
« Son Düzenleme: Ocak 06, 2021, 19:54:53 Gönderen: Can Kavak »


*

    H. E.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #1 : Ocak 06, 2021, 20:45:31 »
Can kolaya kaçma, biraz ders çalış Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgiler...


*

    C. K.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #2 : Ocak 06, 2021, 21:22:11 »
Kolaya kaçma hoş bir tabir olmamış abi neler yaşadım bir Allah bilir saygılar
başına daha önce böyle bir arıza gelen var mı varsa nasıl çözdü onu merak ediyorum makine çalışıyor ama karbüratörden yakıt damlıyor hala


*

    H. E.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #3 : Ocak 06, 2021, 21:51:06 »
Olimamlı bir  mercury servisine başvurun


*

    H. E.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2021, 22:03:38 »
O zaman(tuş azizliği) pardon Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Servis

*

    Ç. Ş.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #5 : Ocak 06, 2021, 22:05:20 »
Neredeyse birebir aynı sorunu benim 2. yılında olan SUZUKI DF6AS de yaşadım. Benim sorunum, iyi bir karbüratör temizliği ile çözüldü.

Tabii arka arkaya çok defa çalıştırmayı deneyip boğulma yapması ihtimali de var, ama 1 gün aralık ile tekrar denemişsinizdir diye düşünüyorum.
*

    C. K.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2021, 23:12:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap evet çetin bey karbüratör temizliğini detaylıca yaptım çalışmada eskisi gibi çok zorlama yok fakat benzin kaçağı devam ediyor
*

    Ç. Ş.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #7 : Ocak 07, 2021, 00:55:10 »
Çok bildiğimi söyleyemem ama, benzin, ya normal akış hattının bir yerinde hasar olduğu için yada motoru her çalıştırma denemenizde boğulma olduğu ve artık gidecek yeri olmadığı için sızıntı şeklinde çıkış yapar.

Anlamak için motora benzini harici depodan veriyorsanız onu ayırın bir süre sonra kaçaktan dolayı benzin temizlenir.
Dahili depodan veriyorsanız onu boşaltıp yine benzin temizlenene kadar deneyin.

Bütün bunların haricinde geriye sanırım bir tek benzin filtresi sorunu kalıyor, değiştirmek gerekebilir. Tabii bu da normal bakım periyodunda değişmemiş yada bir şekilde sıkıntılı filtre takılmış ise söz konusu olabilir.
*

    T. D.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #8 : Ocak 07, 2021, 09:10:00 »
Can dostum! İlk bakman gereken bölüm şamandra duruşu olmalıdır. Karibiratörün verimli çalışması için olması gereken bir benzin seviyesi vardır ve bu seviyeyi belirleyen şamandradır.
Benzin seviyesi yükseldikçe iğne dediğimiz parça benzin girişini kapatır ve seviyeyi sabit tutar.
Sizde akıtma , damlatma problemş var ise muhtemelen seviyeniz fazla veya iğne tam kapatma yapmıyor anlamında düşünebiliriz. Yüksek seviyeli karbüratötde yakıt yüksek hava az demektir ve bu çalışmayı bozar.
Sistemi salim kafa ile inceleyin. Muhtemelen kendiniz çözeceksiniz.
*

    C. K.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #9 : Ocak 08, 2021, 02:14:35 »
Benzin samandirasinin üzerindeki iğneleri temizledim sorunu çözdüm teşekkür ederim ilginize abiler
*

    R. E.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #10 : Ocak 08, 2021, 09:44:58 »

Can korsan geçmiş olsun. Sorun çözmek iyi gelir insana.. sevindim.

Tamer korsan sizin "50 bin bakımı" umuyorum beklenen olumlu etkiyi yapmıştır.

Yolunda mı her şey?
*

    Y. T.

Ynt: Mercury 9.9 4 zamanlırıza
« Yanıtla #11 : Ocak 17, 2021, 14:28:00 »
 Ben de de Yamaha 15hp ve Mariner 15hp 2 zamanlı motorlar ile uğraştım zamanında . Karbüratörün şamandırasının altındaki iğnecik değiştirin veya kontrol edin. Onun kusursuz çalışması lazım bu şekilde sorun çözülüyor benim tecrübelerime göre . Yapısı gereği çok basit motorlar.