0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Y. U.

Quick Aries Dik Irgat Hikayesi
« : Ağustos 07, 2020, 09:40:16 »
Geçtiğimiz yıl baş makarasını olduğundan daha büyük yaptırmam nedeniyle olsa gerek Bügel demirimizin içeri alınışı sırasında zaman zaman kavaletadan kurtulmasına şahit oluyorduk. Bir de en önemli sorunlardan birisi olan “demirin ters gelmesine nasıl bir çözüm buluruz” konusunu düşünmekte idim.

Bir arkadaşımızın bilgisine başvurdum. Sorunları göstermek için demiri müdahalesiz çektik ve yine kavaletadan çıktı. Fakat o da ne? Irgat çalışırken kafa sallıyordu. Hemen harekete geçtik ve Quick dik ırgatı aşağıdan açtık.

Gördüğümüz manzara aşağıdaki fotografta var. Videoyu yükleyemedim. Irgatın milinin yukarıya bağlandığı ve ırgatı tutan alüminyum parça yukarıdan inen tuzlu suyun etkisi ile korozyona uğramış ve ikiye bölünmüştü. Deneyimli denizciler şimdiden eleştirmeye başlamıştır muhtemelen. Ama, her şeyi annemizin karnında öğrenmediğimiz için bu bana önemli bir ders oldu tabi. En önemli ihmal kavaleta altındaki suyun akmasını sağlayan küçük oluğun tıkalı olması ve yağ keçesinin aşınmasına izin vermek idi. Böylece tuzlu su ırgatın alt kısımlarını mahvetmişti.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kırık olan kısmı şemada da görüyorsunuz.

Şimdi iş, problemi çözmeye kalmıştı. O parça nereden ve nasıl bulunacaktı? İyi bir ırgat tamircisi araştırdım. Gelen isimle temasa geçtim ve yanıt çok netti. “Bu parça yok, tornacı da yapılmaz diyor, değişmesi lazım”. “Neyin değişmesi lazım?” “Irgatın.”.

Ekonomik krizin üzerine Covid fırtınası yaşamış eğitim sektöründen para kazanmaya çalışan bir kişinin sülalesine küfür etmek daha az acıtır.

O gece internette Quick yedek parçası aramakla geçti. Maalesef ne Türkiye’de ne de dünyada o parça tek olarak satılmıyordu. Çıkması da bulunamazmış. Sadece dişlilerin olduğu bölüm komple bulunabiliyor, o da İngiltere’den 300 pound’a. “Nasıl gelecek, nereye gelecek?” Vs.vs.

İtalyan - Türk arkadaşımız Can şöyle söyledi: “Sen tornacı Mehmet Usta’ya götür, o yüzde yüz bir çözüm bulur.” Mehmet Usta ile temasa geçtik, “Çarşamba getirin, bakalım.” dedi.

Sevgili Adnan (S/Y Biricik), Murat (S/Y Canimu) ve bendeniz Marmaris’e gittik. Mehmet Usta (tornacı) ırgatın bütün parçalarını tek tek söktü. Sadece kırık parça değil tamamını elden geçirdi. Dişli kutusundaki yağ, artık çamur halindeydi. Temizlendi. Altı adet sanırım rulman, üç adet yağ keçesi aldığımı hatırlıyorum. Tesadüfen elinde benim kırılan parçadan olmasa idi, onu da ya derlinden ya da kromdan yapacaktı. Hasılı bizim ırgat sıfırlandı. Ana dişli sağlamdı. Aklınızda bulunsun, dişli sıyıran ırgatınız olursa Mehmet Usta’da pek çok yedeği var. Denizli’de yaptırıyormuş.

Bunları paylaşmamın sebebi aramızda pek çok teknenin ırgat problemi olabilir ve çaresizlik yaşanabilir. Herkes de bir parçası kırılan ırgatın tamamını yenileyecek kadar çok kazanıyor olmayabilir.

Artık yıllık ırgat bakımında bir kontrol daha yapacağım, kavaleta ile alttaki rulman arasındaki keçenin aşınıp aşınmadığı. Hatta aşınmasa bile değiştirmek iyi olacaktır.

Yanlış anlaşılmasın Mehmet Usta ırgatçı değil, tornacı, her türlü krom, pirinç işini de yapıyor. İnşallah onunla çok işimiz olacak. Çok ucuzcu değil, ama beni çok büyük bir yükten kurtardı. Sesi biraz daha farklı çıkan artık modeli üretilmeyecek kadar yaşlı ama sıfırlanmış bir ırgatla epey bir süre daha idare edeceğim belli ki.

Merak edenler için Mehmet Usta (Marmaris Sanayi’de Gözde Torna). Tabelasının da fotografını çekmiştim. İyi ustalar hep lazım.


Selam ve sevgiler.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. Ö.

Ynt: Quick Aries Dik Irgat Hikayesi
« Yanıtla #1 : Ağustos 07, 2020, 09:58:44 »
Yüce bey, geçmiş olsun. Irgatlarımıza daha fazla ilgi göstermemiz iyi olacak, kaybedince değeri daha iyi hissediliyor.

Neyseki iyi bir onarım yaptırdığınız anlaşılıyor, umarım uzun yıllar sorunsuz kullanırsınız.

Bu yıl ben de arıza yapmamasına rağmen ırgatıma geniş çaplı bir bakım yaptım.
Anlattıklarınıza ilaveten elektrik motorunun yatakları ve kömürlerinin de kontrol edilmesi, gerekiyorsa değiştirilmesi iyi olur.