0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. Ö.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #30 : Aralık 09, 2015, 01:40:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim aklıma takılan soruyu sormak istiyorum. BABA-TUNCA 'da long keel salma var.
...
Bu uygulama sağlam mı?.Sonuçta  gövdeye bağlı müthiş ağırlık.
valla bi kere "long" kelimesi güven veriyor..
Yükün tüm gövdeye dengeli şekilde dağılıyor olma ihtimalini seviyorum!

Seni sevmiyorum torpil salma! baban fin'i de sevmezdim! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. T.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #31 : Aralık 09, 2015, 01:45:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Makul düşünürsek ; 100.000 €'dan başlayan fiyatlarla yılda binlerce tekne üreten bir firmanın 50 - 100 €'luk malzeme  veya bir saatlik bir işçilik maliyetinden feragat edeceğini sanmıyorum. Yani düşünün işte senede 3- 5.000 tekne yapan bir firmanın bir teknesinde salma kopuyor biz ve tüm dünyadaki yelkenciler senelerdir bunu konuşuyor...Olumsuz etkisini bir düşünün hele. Ben mesela asla onların bir teknesini almam daha da   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Diğer taraftan bu firmaların dünyada yayınlanan yüzlerce yat dergisine verdikleri ilanların , her sene onlarca fuara katılımlarının, bastırıp dağıttıkları yüzbinlerce kataloğun maliyetini bir düşünün...Bu kadar yatırım yapan yukarıda söylediğim maliyetten kaçmaz ; eğer tehlikenin farkındaysa.

Ayrıca bu tarz bir kazaya uğrayan, falso veren teknelerinin toplam üretimlerine oranı ne ? Belki on binde, belki 50 binde bir...

Bence sorun gereksiz bir inat uğruna aşırı ağırlıktan kaçma ; ne kadar kesin olurlarsa olsunlar pratikte oluşan şartları % 100 karşılamayacak hesap yöntemlerinde. Azcık daha sağlam yap yahu ; ne çıkar ? Tekne yüzde yarım ağırlaşır...Ama domuz gibi olur.

Yoksa seri üretimcilerin bizlerin hayatına kast ettiğine inanmak epey septik olmakla açıklanabilir.

Hepsini elbette bilemem, bilmiyorum da...Ama günümüzün seri üretim teknelerinin 80lerde, 90larda yapılmış örneklerinde farş tahtalarını kaldırdığınızda salma yöresinde takviyeleri, fiberglas döşekleri görürsünüz. Benim iki arkadaşımın hayli yaşlı Jeanneau'larında var olduklarını ben gördüm mesela. Yeni bir Jeanneau'nun farşlarını kaldırıp altlarına bakmadım ama hiç.

Üreticiler de belki biraz arkalarına bakıp ; geçmişte yaptıklarından esinlenseler kötü olmayacak gibi görünüyor. Ama bu tarz kazalar dediğimiz gibi binde, on binde bir...Lakin, bizim başımıza gelirse sonucu çok kötü olabilir işte ...

Rekabet ve sürüm için çok sık model değiştirmeleri sebeb olabilirmi Aali korsanım. ?
Netice de ne kadar çok değişiklik o kadar  risk getiriyor imalatta çalışan ekip için.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. S.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #32 : Aralık 09, 2015, 01:46:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim aklıma takılan soruyu sormak istiyorum. BABA-TUNCA 'da long keel salma var.Döküm 2 500 kg ağırlık fiber bir zarf i çinde duruyor. Bu zarfta yine gövdeye bitişik.Aynı L.Hess dizaynı BCC 28 gibi .Sorum şu .Bu uygulama sağlam mı?.Sonuçta  gövdeye bağlı müthiş ağırlık. Bu çeşit salmaların gövdeyi parçalayıp  tekneyi batırdığı olmuş mudur?

Mustafa Bey ; omurga salmalı / long keel bir teknede eğer maden fiber salma kasasının içinde sabit değil, yüzer - gezer ; başı boş bırakılmış değilse ( ki bu olası bir şey hiç değil  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) en ufak bir tehlike oluşacağına inanmam. Hiç salması kopmuş bir omurga salmalı tekne duymadım. Derin salma teknelerde de duyduğum örnekler hala beşi bulmamıştır sanırım...

Yani bu çok da önemsenecek bir tehlike değil ; hele longkeel bir teknede.

Ama bu konu üzerinde düşünmemizi, az da olsa endişelenmemizi engellememeli. Yıllar önce mesela teknelere yıldırım düşmesi üzerine bir yazı hazırlarken de ; konuyla ilgili hiç bir örnek, kayıt, kuyut bulamamıştım...Sonraları ortaya çıktı ki böyle bir kaza geçirmiş epey tekne var ve bunlar içinde ağır hasar görmüş, yıldırımın teknenin karinasını patlatıp suya karıştığı durumlar dahi var...

Yani her riskle ilgili yeterli veri de hala elimizde yok gibi geliyor bana
« Son Düzenleme: Aralık 09, 2015, 01:52:37 Gönderen: Aali San »


*

    Ö. T.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #33 : Aralık 09, 2015, 01:50:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim aklıma takılan soruyu sormak istiyorum. BABA-TUNCA 'da long keel salma var.
...
Bu uygulama sağlam mı?.Sonuçta  gövdeye bağlı müthiş ağırlık.
valla bi kere "long" kelimesi güven veriyor..
Yükün tüm gövdeye dengeli şekilde dağılıyor olma ihtimalini seviyorum!

Seni sevmiyorum torpil salma! baban fin'i de sevmezdim! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şimdi ''orsacı-yarışçılar'' dalacak konuya ama ben de yüzyıl denenmişleri seviyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. S.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #34 : Aralık 09, 2015, 01:54:23 »
Yapmayın...Teknolojik gelişme diye de bir şey var !   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Ö. Ö.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #35 : Aralık 09, 2015, 01:58:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yapmayın...Teknolojik gelişme diye de bir şey var !   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birşey ihtiyacımı görüyorsa niye gelişmişi peşine koşayım ki?

"Önce ihtiyacı geliştir, sonra ürün geliştir" çok kapitalistçe! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #36 : Aralık 09, 2015, 02:00:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Rekabet ve sürüm için çok sık model değiştirmeleri sebeb olabilirmi Aali korsanım. ?
Netice de ne kadar çok değişiklik o kadar  risk getiriyor imalatta çalışan ekip için.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ama her seferinde bir öncekinin ; yani yıllarca kazandıkları tecrübenin üzerine inşa ediyorlar yenisini de...
Yine de elbette hata yapabilirler ; o zaman hemen vazgeçiyorlar zaten.
11 sene önce bir arkadaşımızın o sezon piyasaya çıkmış teknesini Türkiyeye transfer etmiştik ; hiç birimiz de çok tecrübeli değildik o zamanlar.
Hiç birimiz o tekneyi çok da beğenmedik. Türkiyeye geldikten sonra burada daha tecrübeli abilerimiz filan da o tekneyi kullandılar ve kötü olduğunu söylediler.
O tekne ve bir büyüğü kardeşi sanırım sadece 2 sene imalatta kaldı ; sonra firma o tekneleri yok ediverdiydi...

Evet, bazen hata yapabilirler. Ama bunun genellebileceğini ve çok sık olabileceğini hiç sanmam.

Hay Allah ; ne üstüme vazife ise, üreticilerin yandaşı gibi oldum nedense ?   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #37 : Aralık 09, 2015, 02:04:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yapmayın...Teknolojik gelişme diye de bir şey var !   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birşey ihtiyacımı görüyorsa niye gelişmişi peşine koşayım ki?

"Önce ihtiyacı geliştir, sonra ürün geliştir" çok kapitalistçe! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Düşünüş biçiminizi beğendim ama ; elbette Porschenin 1960 model 90 BG'lik 356 modeli benim standardımda bir sürücünün her türlü ihtiyacına cevap verir, ayrıca çok da güzeldir ama ; ( param olsa ) niye bir 2015 Carrera 4S almayayım ki ? ( En iyisi ikisinin de garajımda olması ama ; hayalden bile öte...)
*

    Ö. Ö.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #38 : Aralık 09, 2015, 02:17:55 »
İşte bunlar hep kapitalizm.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #39 : Aralık 09, 2015, 02:21:43 »
Hatta benim yakın bir arkadaşıma göre tamamı Rotschild ailesinin hayınlıkları...
Dünyayı onlar idare ediyorlarmış ; Obamanın , Papanın, Putinin iplerini de onlar oynatıyorlarmış.
E ne bileyim ; belki de doğrudur ?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Salmaları da sabote ediyorlar mı acaba ?
« Son Düzenleme: Aralık 09, 2015, 02:23:11 Gönderen: Aali San »
*

    Ö. T.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #40 : Aralık 09, 2015, 02:25:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Rekabet ve sürüm için çok sık model değiştirmeleri sebeb olabilirmi Aali korsanım. ?
Netice de ne kadar çok değişiklik o kadar  risk getiriyor imalatta çalışan ekip için.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ama her seferinde bir öncekinin ; yani yıllarca kazandıkları tecrübenin üzerine inşa ediyorlar yenisini de...
Yine de elbette hata yapabilirler ; o zaman hemen vazgeçiyorlar zaten.
11 sene önce bir arkadaşımızın o sezon piyasaya çıkmış teknesini Türkiyeye transfer etmiştik ; hiç birimiz de çok tecrübeli değildik o zamanlar.
Hiç birimiz o tekneyi çok da beğenmedik. Türkiyeye geldikten sonra burada daha tecrübeli abilerimiz filan da o tekneyi kullandılar ve kötü olduğunu söylediler.
O tekne ve bir büyüğü kardeşi sanırım sadece 2 sene imalatta kaldı ; sonra firma o tekneleri yok ediverdiydi...

Evet, bazen hata yapabilirler. Ama bunun genellebileceğini ve çok sık olabileceğini hiç sanmam.

Hay Allah ; ne üstüme vazife ise, üreticilerin yandaşı gibi oldum nedense ?   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Rica ederim Aali korsanım öyle düşünmeyin lütfen ,çok faydalı fikirlerinizi alıyoruz.
Benim demek istediğim model değiştirmekle sürüm ve satış artırma çoğu otomotiv firmalarında uygulanan  bir pazarlama stratejisidir bildiğim kadarı ile. Bunu gerekli gereksiz sırf pazarlama için yaparlar (Porsche hariç  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) . Aslında burada topa girecek İlkay Ersoy korsanımız var forumumuzda ,girer inşallah  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap . Bize anlatır eskisinden farkı olmasa da model değişince tüketici davranış şekillerini.
Söylemek istediğim bu idi ,daha iyisini yapmak için değil pazarlama amacıyla yapabiliyorlar bu modelleri ama mutfaktaki adamlar ne kadar yetişiyor bu sürate  o ikinci planda kalabiliyor bu vahşi ortamda..
Bir de piyasa fiyat rekabeti girince devreye yandı gülüm keten helva.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne araba gibi olmadığı için ve denizden bir kaç kez sopa yiyince korkuyoruz işte olabilecek bir hatadan Aali Korsanım. Biraz yavaş gitsin hep gitsin diyoruz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 09, 2015, 02:30:59 Gönderen: Öcal Turan »
*

    E. B.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #41 : Aralık 09, 2015, 02:35:39 »
Boşuna tartışıyorsunuz. Torpil salma tekne kullanmaya mecbursunuz. Çünkü omurga salma tekne üretmiyorlar. (kendiniz yapacaksınız , ya da eski bir tekne bulup , adam edeceksiniz ) Ahşap tekne de yok. O yüzden ahşap -fiber tartışmasının da anlamı yok. Tekne aradığım dönemden alışkanlık kaldı , iki üç günde bir teken satan sitelere girer bakarım. 3 sene önce bugünküne nazaran 3 kat daha fazla ahşap tekne satılıyordu. Şimdi iyice azaldı.

Bu durumda en iyi ihtimal ile wing keel bir tekne bakacaksınız. Omurga salmaya en yakın yapı bu. (uzun ancak kısa bir kanat altında uzun bir torpil )  Aali'nin Sanela böyle mesela. Yine  mütevazilik edip, kendi teknesindeki salma bağlantılarını nasıl yaptığını anlatmıyor hala.

Sanela şu anda Tuzla 'da bakımda. Salmasının kanat uzunluğu teknenin boyunca neredeyse 3/1 ine denk geliyor ve altında da bu kanada bağlı uzun torpil var. Salma derinliği kısa. ancak sanırım sağladığı doğrulma momenti çok ciddi olmalı. Bu teknenin altını vurmanız zor. Vursanız dahi vurduğunuz her ne ise ona zarar verirsiniz her halde.

Aali San bey anlatsanıza şu salmayı.. Bana anlattırıyorsunuz. 

*

    Ö. T.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #42 : Aralık 09, 2015, 02:37:42 »
Bu arada konu ilgi çekmişken  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. B.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #43 : Aralık 09, 2015, 02:49:51 »
Yeri gelmişken Aali ile yaptığımız sohbeti de anlatayım. Matay , Tayo Mar ile seyir yaparken (geçen yıldı sanırım ) Aali 'inin bekli Sanela 'yı satacağını söylemişti. O hafta barınağa gidip, Sanela'ya bakmıştım. ancak çok fikrim olmamıştı. Üç hafta önce Tuzla da bakım yapılan tersanede gördüğümde , ciddi şekilde inceleme fırsatım oldu. (iki saat filan teknenin bakmadığım yeri kalmadı ) Ömer ile konuştuğumda , benim için çok uygun bir tekne olduğunu, eğer alırsam daha tekne aramama gerek kalmayacağını söylemişti. Haklıymış. Hayran kalmamak elde değil. Her detayı düşünülmüş bir şaheser. Satar mı diye görüşmeye gittim. 4 saat süren mükemmel bir sohbete döndü bizim pazarlık. Hala fiyat verecek. Muhtemelen de satamayacak. Kıyamayacak yani..

Kendim yaptırsam , sıkılır bu derece özenli yaptıramam herhalde. çok ta maceralı bir yapım hikayesi var aslında. Bir ara anlarsan ya Aali.
*

    Ö. T.

Ynt: Polina Star III - Salma kopması
« Yanıtla #44 : Aralık 09, 2015, 02:52:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeri gelmişken Aali ile yaptığımız sohbeti de anlatayım. Matay , Tayo Mar ile seyir yaparken (geçen yıldı sanırım ) Aali 'inin bekli Sanela 'yı satacağını söylemişti. O hafta barınağa gidip, Sanela'ya bakmıştım. ancak çok fikrim olmamıştı. Üç hafta önce Tuzla da bakım yapılan tersanede gördüğümde , ciddi şekilde inceleme fırsatım oldu. (iki saat filan teknenin bakmadığım yeri kalmadı ) Ömer ile konuştuğumda , benim için çok uygun bir tekne olduğunu, eğer alırsam daha tekne aramama gerek kalmayacağını söylemişti. Haklıymış. Hayran kalmamak elde değil. Her detayı düşünülmüş bir şaheser. Satar mı diye görüşmeye gittim. 4 saat süren mükemmel bir sohbete döndü bizim pazarlık. Hala fiyat verecek. Muhtemelen de satamayacak. Kıyamayacak yani..

Kendim yaptırsam , sıkılır bu derece özenli yaptıramam herhalde. çok ta maceralı bir yapım hikayesi var aslında. Bir ara anlarsan ya Aali.

İlgi ile bekliyorum ben Sanela nın yapım hikayesini şahsen.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ayrı bir başlıkta olursa daha da iyi olur gibi geliyor hatta bana Ersin korsanım.
« Son Düzenleme: Aralık 09, 2015, 02:59:54 Gönderen: Öcal Turan »