0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Benim aklıma takılan soruyu sormak istiyorum. BABA-TUNCA 'da long keel salma var....Bu uygulama sağlam mı?.Sonuçta gövdeye bağlı müthiş ağırlık.
Makul düşünürsek ; 100.000 €'dan başlayan fiyatlarla yılda binlerce tekne üreten bir firmanın 50 - 100 €'luk malzeme veya bir saatlik bir işçilik maliyetinden feragat edeceğini sanmıyorum. Yani düşünün işte senede 3- 5.000 tekne yapan bir firmanın bir teknesinde salma kopuyor biz ve tüm dünyadaki yelkenciler senelerdir bunu konuşuyor...Olumsuz etkisini bir düşünün hele. Ben mesela asla onların bir teknesini almam daha da Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDiğer taraftan bu firmaların dünyada yayınlanan yüzlerce yat dergisine verdikleri ilanların , her sene onlarca fuara katılımlarının, bastırıp dağıttıkları yüzbinlerce kataloğun maliyetini bir düşünün...Bu kadar yatırım yapan yukarıda söylediğim maliyetten kaçmaz ; eğer tehlikenin farkındaysa. Ayrıca bu tarz bir kazaya uğrayan, falso veren teknelerinin toplam üretimlerine oranı ne ? Belki on binde, belki 50 binde bir...Bence sorun gereksiz bir inat uğruna aşırı ağırlıktan kaçma ; ne kadar kesin olurlarsa olsunlar pratikte oluşan şartları % 100 karşılamayacak hesap yöntemlerinde. Azcık daha sağlam yap yahu ; ne çıkar ? Tekne yüzde yarım ağırlaşır...Ama domuz gibi olur. Yoksa seri üretimcilerin bizlerin hayatına kast ettiğine inanmak epey septik olmakla açıklanabilir. Hepsini elbette bilemem, bilmiyorum da...Ama günümüzün seri üretim teknelerinin 80lerde, 90larda yapılmış örneklerinde farş tahtalarını kaldırdığınızda salma yöresinde takviyeleri, fiberglas döşekleri görürsünüz. Benim iki arkadaşımın hayli yaşlı Jeanneau'larında var olduklarını ben gördüm mesela. Yeni bir Jeanneau'nun farşlarını kaldırıp altlarına bakmadım ama hiç.Üreticiler de belki biraz arkalarına bakıp ; geçmişte yaptıklarından esinlenseler kötü olmayacak gibi görünüyor. Ama bu tarz kazalar dediğimiz gibi binde, on binde bir...Lakin, bizim başımıza gelirse sonucu çok kötü olabilir işte ...
Benim aklıma takılan soruyu sormak istiyorum. BABA-TUNCA 'da long keel salma var.Döküm 2 500 kg ağırlık fiber bir zarf i çinde duruyor. Bu zarfta yine gövdeye bitişik.Aynı L.Hess dizaynı BCC 28 gibi .Sorum şu .Bu uygulama sağlam mı?.Sonuçta gövdeye bağlı müthiş ağırlık. Bu çeşit salmaların gövdeyi parçalayıp tekneyi batırdığı olmuş mudur?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBenim aklıma takılan soruyu sormak istiyorum. BABA-TUNCA 'da long keel salma var....Bu uygulama sağlam mı?.Sonuçta gövdeye bağlı müthiş ağırlık. valla bi kere "long" kelimesi güven veriyor.. Yükün tüm gövdeye dengeli şekilde dağılıyor olma ihtimalini seviyorum!Seni sevmiyorum torpil salma! baban fin'i de sevmezdim! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yapmayın...Teknolojik gelişme diye de bir şey var ! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rekabet ve sürüm için çok sık model değiştirmeleri sebeb olabilirmi Aali korsanım. ? Netice de ne kadar çok değişiklik o kadar risk getiriyor imalatta çalışan ekip için. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYapmayın...Teknolojik gelişme diye de bir şey var ! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Birşey ihtiyacımı görüyorsa niye gelişmişi peşine koşayım ki?"Önce ihtiyacı geliştir, sonra ürün geliştir" çok kapitalistçe! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapRekabet ve sürüm için çok sık model değiştirmeleri sebeb olabilirmi Aali korsanım. ? Netice de ne kadar çok değişiklik o kadar risk getiriyor imalatta çalışan ekip için. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAma her seferinde bir öncekinin ; yani yıllarca kazandıkları tecrübenin üzerine inşa ediyorlar yenisini de...Yine de elbette hata yapabilirler ; o zaman hemen vazgeçiyorlar zaten. 11 sene önce bir arkadaşımızın o sezon piyasaya çıkmış teknesini Türkiyeye transfer etmiştik ; hiç birimiz de çok tecrübeli değildik o zamanlar. Hiç birimiz o tekneyi çok da beğenmedik. Türkiyeye geldikten sonra burada daha tecrübeli abilerimiz filan da o tekneyi kullandılar ve kötü olduğunu söylediler.O tekne ve bir büyüğü kardeşi sanırım sadece 2 sene imalatta kaldı ; sonra firma o tekneleri yok ediverdiydi...Evet, bazen hata yapabilirler. Ama bunun genellebileceğini ve çok sık olabileceğini hiç sanmam.Hay Allah ; ne üstüme vazife ise, üreticilerin yandaşı gibi oldum nedense ? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeri gelmişken Aali ile yaptığımız sohbeti de anlatayım. Matay , Tayo Mar ile seyir yaparken (geçen yıldı sanırım ) Aali 'inin bekli Sanela 'yı satacağını söylemişti. O hafta barınağa gidip, Sanela'ya bakmıştım. ancak çok fikrim olmamıştı. Üç hafta önce Tuzla da bakım yapılan tersanede gördüğümde , ciddi şekilde inceleme fırsatım oldu. (iki saat filan teknenin bakmadığım yeri kalmadı ) Ömer ile konuştuğumda , benim için çok uygun bir tekne olduğunu, eğer alırsam daha tekne aramama gerek kalmayacağını söylemişti. Haklıymış. Hayran kalmamak elde değil. Her detayı düşünülmüş bir şaheser. Satar mı diye görüşmeye gittim. 4 saat süren mükemmel bir sohbete döndü bizim pazarlık. Hala fiyat verecek. Muhtemelen de satamayacak. Kıyamayacak yani.. Kendim yaptırsam , sıkılır bu derece özenli yaptıramam herhalde. çok ta maceralı bir yapım hikayesi var aslında. Bir ara anlarsan ya Aali.