0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. Y.

Sayın Korsanlarım buradaki konulara baktım ama benimki gibi bir sorun bulamadım.Makinem Vetus 33.Dört yıldır bakımlarını ben yapıyorum.25 gündür denizdeydim bir ara hararet ibresi oynadı.Hemen motoru açıp baktığımda genleşme kabı neredeyse ağzına kadar dolmuştu.Soğutma suyunu çekip kondanseye geri koydum.Sık sık kontrol ettim seyir boyunca bazen normal oluyor iki üç saatlik seyirde bazen su genleşme kabında kalıyor.
Marmaris Netsel Marinada teknem.acaba burada kime danışmalıyım? Aklıma gelenler ve araştırdıklarımdan 1.kondanse kapağı yayı bozuk olabilir. 2. Kondanse tıkanmış motor soğuyamıyor olabilir.3.Devirdaim arızası olabikir ama su dönüyor motorda.Bu konuda yardımlarınızı rica ederim.


*

    B. Y.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Deniz suyu bir şekilde kısıtlandı ise (tıkalı bir yer, impeller pompa arızası vs) motor belirli bir yükün üstüne çıktığında yeterli soğumuyordur.


*

    K. E.

Silindir kapak contasına bakınız.


*

    İ. G.

Kondense tıkanmış olsa 2-3 saat seyirde çok önceden hararet yapardı.

Motor tamamen soğuksa ve kondansede seviye yüksekse, kondanseden sıvıyı geri çekememiş demektir diye ben de kondanse kapağını kontrol ederdim.
Bu durumda (motor tam soğukken) kondanse kapağını açtığınızda bir vakum sesi duyarsanız ve de içerdeki seviye az ise kapak sorunu işi ağı basar diye düşünürdüm.

Ama vakum sesi olmaz ise, sıvı yerine hava çekmiş olabilir der, genleşme haznesi ile kapak arasındaki hortumu kontrol ederdim.

Sesli düşündüm sadece, selamlar. Kolay gelsin.

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


*

    Ö. Ö.

Bence termostatlı kapak sebebidir.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    İ. G.

Terimleri düzelttim..

Kondense tıkanmış olsa 2-3 saat seyirde çok önceden hararet yapardı.

Motor tamamen soğuksa ve genleşme haznesinde seviye yüksekse, hazneden sıvıyı geri çekememiş demektir diye ben de kondanse kapağını kontrol ederdim.
Bu durumda (motor tam soğukken) kondanse kapağını açtığınızda bir vakum sesi duyarsanız ve de içerdeki seviye az ise kapak sorunu işi ağı basar diye düşünürdüm.

Ama vakum sesi olmaz ise, sıvı yerine hava çekmiş olabilir der, genleşme haznesi ile kapak arasındaki hortumu kontrol ederdim.

Sesli düşündüm sadece, selamlar. Kolay gelsin.




E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    N. B.

Terimleri düzelttim dediniz de "kondanse" yi de kondanser veya kondenser  olarak düzeltmeniz unutulmuş.
*

    E. S.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Silindir kapak contasına bakınız.
Katılıyorum, silindir kapak contası favorim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayın Korsanlarım buradaki konulara baktım ama benimki gibi bir sorun bulamadım.Makinem Vetus 33.Dört yıldır bakımlarını ben yapıyorum.25 gündür denizdeydim bir ara hararet ibresi oynadı.Hemen motoru açıp baktığımda genleşme kabı neredeyse ağzına kadar dolmuştu.Soğutma suyunu çekip kondanseye geri koydum.Sık sık kontrol ettim seyir boyunca bazen normal oluyor iki üç saatlik seyirde bazen su genleşme kabında kalıyor.
Marmaris Netsel Marinada teknem.acaba burada kime danışmalıyım? Aklıma gelenler ve araştırdıklarımdan 1.kondanse kapağı yayı bozuk olabilir. 2. Kondanse tıkanmış motor soğuyamıyor olabilir.3.Devirdaim arızası olabikir ama su dönüyor motorda.Bu konuda yardımlarınızı rica ederim.
Burak kaptanım,
4 yıl geçmiş ama merak ettim sorun neden kaynaklı imiş? Halledebildiniz mi?
*

    M. İ.

Ben de kapak conta diyorum. Kapak conta yandığı dolayısı ile makine hararet yaptığı için genleşme kabına su dolar.
*

    S. D.

Kondensenin içindeki bakır borunun çıkış tarafını kapatan kauçuk kelepçesi eğer iyi sıkılmamış yahut kauçuk, bakır borunun çevresine tam oturmamışsa, yüksek basınçlı/debili deniz suyu, bir şekilde egzozdan çıkarken engelle (kurum yapmış egzoz dirseği gibi) karşılaşıyor ise, tatlı suya kauçuk arasından sızıp karışıyor olabilir.
Geçenlerde kondensenin bakir borusunu temizleyip yerine takarken, giriş ve çıkış tarafındaki kauçuklarını dengeli takamadığımı fark ettim, düzeltmeseydim ya tatlı su deniz suyuna karışarak egzozdan atılacaktı, ya da (deniz suyunun kondenseden çıkıştan itibaren izlediği yolda tıkanıklık varsa) deniz suyu sürekli tatlı suyuma karışacaktı.
Genleşme kabımdaki tatlı su azalırsa ilkinin olduğunu, artarsa ikincisinin olduğunu anlayacaktım (tabii sistemde yaratacağı korezyonu kestiremesek de).


Termostat arızası nedeniyle sistemdeki tatlı suyun soğutma sirkülasyonuna girememesi nedeniyle hararet yaparak genleşme kabına dolması da mantıklı bir olasılık gibi geliyor bana.
Burak kaptanın durumu neydi, çözdüyse şayet ancak kendisinden öğrenebiliriz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

kapak contası büyük ihtimalle. Anlamanın en kolay yöntemi de yağı kontrol etmek. Yağ eğer karamel rengine döndüyse ve yağ kapağında köpük varsa conta sizlere ömür demektir.
*

    C. T.

Selamlar termostat veya kapak contası ihtimalleri çözmek için ilk çalıştırmada dahi daha ısınmadan suya kompresör karışıyor ise kondese su dolum ağzından dışarı atmak zorundadır atmıyor ise conta değildir termostat için ise motor gerekenden çabuk ısınmaya başlıyor ise termostat denilebilinir.