0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Burak Yalçın

  • * Gezgin Korsan
  • 20
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Stella,Marmaris,Netsel Marina
Sayın Korsanlarım buradaki konulara baktım ama benimki gibi bir sorun bulamadım.Makinem Vetus 33.Dört yıldır bakımlarını ben yapıyorum.25 gündür denizdeydim bir ara hararet ibresi oynadı.Hemen motoru açıp baktığımda genleşme kabı neredeyse ağzına kadar dolmuştu.Soğutma suyunu çekip kondanseye geri koydum.Sık sık kontrol ettim seyir boyunca bazen normal oluyor iki üç saatlik seyirde bazen su genleşme kabında kalıyor.
Marmaris Netsel Marinada teknem.acaba burada kime danışmalıyım? Aklıma gelenler ve araştırdıklarımdan 1.kondanse kapağı yayı bozuk olabilir. 2. Kondanse tıkanmış motor soğuyamıyor olabilir.3.Devirdaim arızası olabikir ama su dönüyor motorda.Bu konuda yardımlarınızı rica ederim.
*

    Çevrimdışı Burak Yalçın

  • * Gezgin Korsan
  • 20
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Stella,Marmaris,Netsel Marina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.418
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Deniz suyu bir şekilde kısıtlandı ise (tıkalı bir yer, impeller pompa arızası vs) motor belirli bir yükün üstüne çıktığında yeterli soğumuyordur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Kahraman Emiroğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 190
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul-Dalaman
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SAKURA - OCEANİS 393
Silindir kapak contasına bakınız.
Sail boat: SAKURA OCEANIS 393 Marmaris NETSEL marina.
İkametgah : İstanbul, Dalaman, ..0532 7876201

*
Kondense tıkanmış olsa 2-3 saat seyirde çok önceden hararet yapardı.

Motor tamamen soğuksa ve kondansede seviye yüksekse, kondanseden sıvıyı geri çekememiş demektir diye ben de kondanse kapağını kontrol ederdim.
Bu durumda (motor tam soğukken) kondanse kapağını açtığınızda bir vakum sesi duyarsanız ve de içerdeki seviye az ise kapak sorunu işi ağı basar diye düşünürdüm.

Ama vakum sesi olmaz ise, sıvı yerine hava çekmiş olabilir der, genleşme haznesi ile kapak arasındaki hortumu kontrol ederdim.

Sesli düşündüm sadece, selamlar. Kolay gelsin.

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

S/Y Jazz, Marintürk D63
*
Bence termostatlı kapak sebebidir.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Terimleri düzelttim..

Kondense tıkanmış olsa 2-3 saat seyirde çok önceden hararet yapardı.

Motor tamamen soğuksa ve genleşme haznesinde seviye yüksekse, hazneden sıvıyı geri çekememiş demektir diye ben de kondanse kapağını kontrol ederdim.
Bu durumda (motor tam soğukken) kondanse kapağını açtığınızda bir vakum sesi duyarsanız ve de içerdeki seviye az ise kapak sorunu işi ağı basar diye düşünürdüm.

Ama vakum sesi olmaz ise, sıvı yerine hava çekmiş olabilir der, genleşme haznesi ile kapak arasındaki hortumu kontrol ederdim.

Sesli düşündüm sadece, selamlar. Kolay gelsin.




E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

S/Y Jazz, Marintürk D63
*

    Çevrimdışı Noyan Bakır

  • * Gezgin Korsan
  • 6.964
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Terimleri düzelttim dediniz de "kondanse" yi de kondanser veya kondenser  olarak düzeltmeniz unutulmuş.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap T.C.G. SAVARONA Denizcilik Müzesi olmalıdır.
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Silindir kapak contasına bakınız.
Katılıyorum, silindir kapak contası favorim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap