0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #45 : Haziran 21, 2018, 15:31:34 »
Birincisinin keçe olduğu doğrudur. Üçüncü parça için yorum yapamayacağım.


*

    F. B.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #46 : Haziran 21, 2018, 15:41:16 »
Anladım. Gerçekten aradığım tüm cevapları buldum. Yarından tezi yok, bahse konu parçaları temin edip talaşlı imalat ile yatakları hazırlamaya başlayacağım nasipse.

Çok teşekkür ediyorum, buradan yine ilerleyen zamanlarda, aşamalar hakkında sizleri bilgilendireceğim, takıldığım bir yer olursa izninizle yine yardımlarınızı talep edeceğim.

Hayırlı günler, iyi çalışmalar dilerim.


*

    R. E.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #47 : Şubat 03, 2019, 14:24:28 »
Şaft keçesi ile ilgili benim de bir sorum var.
Teknenin üstündeki şaft keçesi bir başka tip şaft keçesi ile değişir mi?

Teknede var olan bu. Yanmar'ın şaft keçesi..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İki senede bir gresleyin diyor prospektüsünde, ama eskidikçe içeride bir ıslaklık yaratıyor. Giderek de sızma yapıyor.
Ben üstünde gres yağı basma memesi olan bir keçe düşünüyorum.
Bulabilir miyim böyle bir şeyi? Şaft 30 mm.
Ya da böyle bir şey mümkün mü?


« Son Düzenleme: Şubat 03, 2019, 14:26:04 Gönderen: Recep Ertürk »


*

    S. Ç.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #48 : Şubat 03, 2019, 14:39:58 »
Bir körük 925 liramı..vahim..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    R. E.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #49 : Şubat 03, 2019, 14:51:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir körük 925 liramı..vahim..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Serdar kaptanım benim aradığım zamanlar dövizin de patladığı anlardı. Bu firmada 1350 lira gibiydi. Şimdi inmişler fiyatı. O zaman Portekiz'de yaşayan bir tanıdığa rica ettim. O da İspanya'dan satın aldı. 110 euro gibi bir rakama mal olmuştu. Yarı yarıya gibi..

Bir soru daha sorayım. Buna gres memesi takmak mümkün müdür?


*

    N. D.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #50 : Şubat 03, 2019, 15:02:02 »
Taka maka ,eski ruhsatta Gemi diye geçiyordu ,ben de donatan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap şimdi limana bağladılar ! Bizde bu şaft keçesi yok , tam olarak nereye ne için takılıyor ?
*

    S. Ç.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #51 : Şubat 03, 2019, 16:10:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir körük 925 liramı..vahim..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Serdar kaptanım benim aradığım zamanlar dövizin de patladığı anlardı. Bu firmada 1350 lira gibiydi. Şimdi inmişler fiyatı. O zaman Portekiz'de yaşayan bir tanıdığa rica ettim. O da İspanya'dan satın aldı. 110 euro gibi bir rakama mal olmuştu. Yarı yarıya gibi..

Bir soru daha sorayım. Buna gres memesi takmak mümkün müdür?




Farklı bir körük olmaz,aynısının yan sanayisi bulunabilir..Görünmesi zor bir yerde meme tehlikeli,tapası fırlar vidası gevşer vs..su alır..tehlikeli o yüzden orjinalinde yok..
Benimki yanmar,normal şaftlı bir tekneydi,buna benzer körük vardı..kaçırmaya başladığında,elle bir iki defa körüğü sıkınca içine dışardan deniz suyu dolardı ve kaçırma dururdu..Sizinki SD mi?
*

    R. E.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #52 : Şubat 03, 2019, 17:05:24 »

Sail drive değil Serdar kaptanım. Şaftlı sistem..
Öğrendiğim teknenin ilk sahibi volvo motoru söküp Almanya ve(ya) AB için üretilmiş HM serisi (30HM35F) Yanmar'ı bir Alman'dan alarak takmış şaftı ile birlikte..

İzlenimim şaftlı sistem daha az karmaşık..

Teşekkür ederim gres memesi konusundaki bilgiler için..



*

    S. Ç.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #53 : Şubat 03, 2019, 18:09:22 »
Düz şaftsa kolay değişiyor ve garip bir rakam istedikleri için bunu ben tek başıma marinada yaptım..
Yazacaklarımı yapmadan önce şunu yapmalısınız..
Dalıp, pervaneyle,pervanenin önünde duran (şimdi ismi aklıma gelmiyor) tekneye sabit parçayı ölçmelisiniz..(Bu parça aynı zamanda şaft birşekilde yerinden çıkarsa,pervaneye bağlı şaftın denize düşmesinide önler)..
Şaftı içerden pervane takılı halde ittireceğiniz için,bu ölçünün takacağınız körükten büyük olması gerekiyor..Diyelimki körüğün uzunluğu 11 cm..pervaneyle bu parçanın arası 13-14 cm..o zaman denizde körük rahatlıkla değişir..
Buradaki şaftın altındaki havuzluk kapalıdır..Buraya dolan su,motor bölümünden geçerken yağlı su sintineye gitmesin diye firar deliği yoktur..
Kaplini söküp ayırmadan önce tebeşirle sabitlendiği kısımları işaretledim..şafta bile bant yapıştırdım işaret için, yerinde dönerse diye..
Bu bölüme teknedeki mobil sintine motoru yerleştirdim suyu dış havuzluğa atacak şekilde sistemi alttarafa kurdum..bir kova su dökerek çalışıp çalışmadığını denedim..problem olmayınca söküme başladım..
Çapariz olmasın diye körüğün etrafına havlu falan koymadım ama hazır ettim..
Körüğü gevşettim,hafiften su gelmeye başladı..daha sonra acele etmeden şaftı yerinden ayırdım..ileriye doğru ittim..daha önce ölçtüğüm için rahatlıkla ara mesafeyi açtım..
Körüğü sökünce giren su çoğaldı..Körüğü tam çıkarmadan biraz bekledim..giren su dışarıya atılandan çokmu azmı diye..
Mobil sintine rahat çalışınca hiç acele etmeden körüğü yerinden çıkardım,diğerini taktım,kaplini işaretlediğim için somunlarıda sırayla yakına dizip hazırladığım için şaftı kolaylıkla yerine taktım,körüğüde sabitleyip bir iki defa elimle sıkarak içine su dolmasını sağladım..
Böylece üç sene sorunsuz kullandım..Neredeyse istenenin onda birine yarım saatte işi hallettim..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 03, 2019, 18:10:25 Gönderen: Serdar Çırak »
*

    M. E.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #54 : Şubat 03, 2019, 22:36:20 »
Serdar korsanım nefesimi tutarak okudum.Stresli iş,bravo. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. E.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #55 : Şubat 04, 2019, 15:20:18 »
Merhaba. Uzak bir yerde  sızdırma başlarsa ne yaparsınız? Uygun ölçüde bir hortum kelepçesi veya cırt bant denilen kelepçeyi körüğe hafifçe sıkın. Çok hafif sıkın. Elle kontrol edin kesinlikle fazla sıkmayin. Ben uyguladım. 5 sene kaçırmadı.
*

    R. E.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #56 : Şubat 04, 2019, 15:30:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uygun ölçüde bir hortum kelepçesi veya cırt bant denilen kelepçeyi körüğe hafifçe sıkın. Çok hafif sıkın. Elle kontrol edin kesinlikle fazla sıkmayin.

Üstadım bu üstte link verdiğim keçenin kelepçesiz tarafını mı söylediğiniz gibi hafifçe sıkmak gerekiyor?

Yani bu keçenin kelepçesiz tarafı mı cırt ile sıkılacak?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Şubat 04, 2019, 15:40:50 Gönderen: Recep Ertürk »
*

    S. T. .

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #57 : Haziran 08, 2021, 00:39:44 »
Merhaba aynı sorun bende var keçeyi hafifçe kelepçeyle veya cırtla sıkmak işe yaradı mı?