0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. İ.

Selamlar motorumun yaz bakımlarını yaptırırken motor ustam şaft körüğünün eskidiğini kelepçelerinin sağlam olmadığını söyledi .Benim bu yılki planlarımda karaya çıkmak yoktu karinam zehirlim bir sene daha idare eder gibi görünüyor, karaya çıkmadan şaft körüğünü değiştirebilirmiyim,bana akıl verirmisiniz. teşekürler.


*

    M. E.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #1 : Nisan 09, 2012, 20:45:14 »
Eğer sadece kelepçeler değiştirilecekse, iş kolay. Su hattı altında olduğu için  muhtemel iki tane vardır  önce birini söker yenisini takar, sonra diğerini söker yenilrsiniz. İçeri damla su girmeden sorun çözülür.

Ama eğer kauçuk da değişecekse sorun biraz daha büyük. Ne tip körük kullanıyorsunuz? Volvo Deep seal? Ermaksan salmastra? veya bir başka benzeri mi?

Önce kaplini söker, şaftı motora yakın taraftan ayırır, yenisini hazır edersiniz. Eskisini sökmelke beraber su girmeye başlar. Paçavra veya bez ile falan azaltmak mümkün. Eskisini şaft üstünde kaydırırp çıkartır. Yenisini aynı şekilde takarsınız. Paçavrayı çıkart, kelepçeleri tak.

Anlatıldığı kadar kolay değil ama yapılabilir. B alternatifi durumu gözönüne alınarak marina veya tekneyi karaya alacak düzenepin olduğu yerleri tavsiye ederim...

Bir de neden şaft körüğünü değiştirmek icab etti? )))
« Son Düzenleme: Nisan 09, 2012, 20:46:28 Gönderen: Mehmet Erem »


*

    A. Ç.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #2 : Nisan 09, 2012, 20:46:11 »
İmkansız değil ama oldukça zor bir işlemdir. Şaftı kaplinden ayıracaksınız, biraz geri itip körüğü sökeceksiniz, biraz su girecek, yerine yenisini takıp şaftı tekrar kapline takacaksınız. Körük rahatsız edecek kadar su yapmıyorsa önermem,bir dahaki karaya çıkışı bekleyin derim. işlem aynı  ama karada su almazsınız.


*

    T. İ.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #3 : Nisan 09, 2012, 20:49:21 »
Kelepçelerin 2 side bitik plastik bir bağlamayla duruyorlar körüğüm volvo,25 (yeni aldım) lik.şu anda su yapmıyor ama yapmayacak değil tabi yeni körüğü takamadık kaplinde bir sorun olur diyor rıza usta.


*

    M. E.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #4 : Nisan 09, 2012, 21:11:27 »
Eh madem Rıza ile konuştun... Ne diye bize soruyorsun? )))
O ne diyorsa onu yap...

*

    T. İ.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #5 : Nisan 09, 2012, 21:31:16 »
Mehmet hocam kısa ve net özetledin, teşekür ederim dostum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. A.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #6 : Nisan 11, 2012, 00:56:05 »
ben 2 defa değiştim denizdeyken tekne.kalamıştaki hemşerim bir usta müsveddesi yüzünden.körükle beraber verilen pilastik parçayı kullanmadan sakın değiştirmeyin.yoksa tekrar değişmek zorunda kalırsınız.zaten tekne demirde ya da  bağlı iken su gelir.yolda motor seyrinde gelmez.sadece kelepçe ise sorun kelepçeler açılıyor nasıl olsa tek tek değişebilirsiniz.ama körük arıza yapmışsa muhakkak değişin.
*

    M. Ş.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #7 : Eylül 13, 2014, 07:40:57 »
Kelepçe ile verilen plastik parçası sızdırmaz yüzeyler şaftı kaydırırken bozulmasın diye. Ayrıca önemli olan montajdan önce iç şaft ile temas edecek yüzeylerin marin gres ile yağlanması, montaj bittikten sonra körüğün elle sıkılarak lastiğin iç kısımlarındaki havanın şaft ile sızdırmaz yüzeyden atılmasıdır. Aksi takdirde yeni körük dudakları su ile temas etmediği için soğumayacak ve kısa sürede sızdırmazlığını yitirecektir.
*

    K. K.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #8 : Eylül 13, 2014, 12:22:32 »
İyi günler,

Öncelikle Rıza ustayla konuşmuşsunuz, o ne dediyse onu yapın, denizde değiştirebiliriz diyorsa denizde, karaya çıkman gerekli diyorsa karada değiştittirin, böyle idare eder diyorsa bu şekilde idare edin; sonuçta işin ehli o.

Benim teknede şaftta körüğe benzer bir sistem var, fakat tam burdaki körüklerle aynı değil (salmastralı değil eminim). Bu sistemde 4 kelepçe ve lastik (körük vari) ve beyaz marin yağ hortumu /girişi var. Kelepçeleri yeni değiştirdim. Eğer siz de kelepçeleri değiştirmeye karar verirseniz; kelepçelerin hepsini birden söküp sonra yenilerini takmayın, birini söküp yenileyin sonra diğerine geçin, bu işlemi de demirdeyken değilde yakınlarınızda karaya çıkabilecek bir yerde yapın ne olur ne olmaz. Ben kelepçelerden birisini söktüm ordan su gelmeye başladı (pervane tarafındaki sökülünce), bayağı az açık musluk gibi işiyordu, tekne alargada ve teknede tek başınayım, yeni kelepçeyi takıncaya kadar stres yapmadım dersem yalan olur.  Benim fikrim eğer körük/lastik de değişecekse bu işlemi tekne karadayken yapmak faydalı.

 
*

    N. Ö.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #9 : Eylül 13, 2014, 13:08:10 »
Bu konu açılalı iki yıldan fazla olmuş ama tekrar canlanmış.
Bu vesileyle ben de küçük bir deneyimimi paylaşmak isterim. Eğer Volvo Seal kullanıyorsanız su kaçırmaya başladığında hemen ömrünün bittiğini düşünmeyin. Şafta basan dudakların arasına alabildiği kadar suya dayanıklı gres basarsanız ve eğer yaralanma yoksa daha uzun süre hiç kaçırmadan mükemmelen iş görecektir.
Bu iş için mutlaka pahalı marin greslerden kullanmanız da gerekmez, lityum bazlı suya dayanıklı ucuz gresleri kullanabilirsiniz.
*

    O. Ç.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #10 : Nisan 24, 2016, 18:51:35 »
Şaft körüğünün kelepçelerinin fazla sıkılmasından dolayı şaft 1-2 mm civarından incelmeye maruz kalabiliyor. Siz ne kadar şaft körüğünü yenilesenizde motor titreşimle ilk çalışması sırasında mutlaka sorun çıkarıyor ve su kaçağına sebep oluyor beni size önerim körüğü değiştirmek için eğer karadaysanız hasas kumpas ile mutlaka ölçüm yapın ve şaftta incelme olup olmadığını kontrol edin 5.000 saat civarı motorlarda 2 mm civarı kelepçenin fazla sıkılmasından kaynaklı bir incelme olabiliyor. Bunuda düzeltmenin yolu iyi bir tornacıda krom kaynak ve taşlama. Yoksa istediğiniz kadar şaft keçesini ve körüğü yenileyin su almaya devam edersiniz.
*

    M. E.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #11 : Nisan 24, 2016, 21:09:00 »
Normalde körüğün serbest dudakları şaft üzerine gelir, kelepçeleri fazla sıkmakla şafta nasıl zarar verilir ben anlayamadım.
Ancak eğer şaftta incelme varsa yeni körük de işe yaramayacaktır buna katılıyorum ama bir şekilde incelmiş şaftı tornada doldurmak ve tesfiye etmek yerine ben yenisi ile değiştirmiştim.
Nejat ağabeyin gres önerisine katılıyorum
*

    H. Ö.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #12 : Nisan 25, 2016, 14:45:43 »
Merhaba,

Volvo marka körüğü dün değiştirdik. Viteste fıskiye gibi akıyordu. Boşta da damlatıyordu. Denizde değişti. Biraz hızlı olmak gerekiyor. bol miktarda su giriyor. Daha önce yapan biriyle değiştirmekte fayda var. Yoksa gelen su insanı panikletiyor. Körüğü 340 tl ye aldım. Her sene yanında verilen gresle yağlanmasında fayda var dediler.  YouTube da bir sürü değiştirme videoları var.
*

    M. C.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #13 : Mayıs 04, 2016, 22:11:49 »
Benim sistem yeni olmasına rağmen 1-2 saatlik seyir sonrası 1 su bardağı kadar su yapıyor.
Usta bir kaç hafta gresle yağlayınca düzelir keser demişti ama kesmedi.

Usta keçelerini değiştiririz dedi ancak bu ara yoğunmuş.

Ermaksan demişti ancak ermaksanın sitesinde bendeki gibi bir ürün yok.

Kelepçeler vs. yeni ve sıkı ne yapmak lazım bilemedim.
*

    N. Ö.

Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #14 : Mayıs 04, 2016, 22:55:15 »
Murat bey hangi tip sızdırmazlık sistemi kullandığınızı belirtmemişsiniz ama;

Eğer eski tip yağlı fitilden yapılan salmastra kullanıyorsanız, baskı parçasını biraz sıkmanız gerekecektir. Ancak bu sistemde suyun tam kesilmesi doğru olmaz, soğutma ve kaydırma için hafifçe damlatması istenir.

Eğer " deep sea seal" tabir edilen mekanik salmastra sistemi varsa ve doğru mmonte edilmişse kaçırmaması gerekir.

Eğer Volvo tipi bir sızdırmazlık keçesi kullanıyorsanız, önceleri greslemeniz çoğu kere yeterli olur, ancak yıpranma artmışsa yine de kaçırabilir. Bu durumda konik lastiğin ucunu plastik kablo bağı ile bir miktar sıkmanız önerilir fakat bu bağın konik nedeniyle kayıp düşme riski vardır.
Ben kendi teknemde konik lastiğin ucuna dıştan O-ringler kalından inceye doğru sıralayarak japon yapıştırıcısı ile yapıştırıp düz bir uç elde ettim ve bunun üzerine de düzgün bir metal hortum kelepçesi oturtup kontrollü bir şekilde sıktım. O kadar iyi oldu ki 2 yıldır böyle kullanıyorum ve yeni lastik aldığım halde değiştirme ihtiyacı duymuyorum.