0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. T.

Salmada paslanma
« : Haziran 09, 2021, 21:09:10 »
Merhabalar,
Teknemizi karaya aldık, salmada yer yer paslanmalar mevcut. Daha önce metal ustune ne uygulandiysa kabarma ve dokuntuler olmuş. Forumu biraz inceledim, metale kadar zimpara yapilip, epoksi astar yapilmasından bahsedilmiş fakat daha sonra ne uygulanması gerektigini bulamadım. Tecrubeli korsanlarım sirasi ile ne yapilmasi, ne uygulanması gerektigini yazip yardimci olurlarsa cok sevinirim.


*

    G. Ö.

Ynt: Salmada paslanma
« Yanıtla #1 : Haziran 09, 2021, 21:30:26 »
Merhaba,

Birkaç kat bariyer epoksi astardan sonra zehirli astarı ve zehirli ile işi bitirebilirsiniz.

Epoksi astardan sonra macun yapanlar da var. Fakat biz tarif ettiğim şekilde kullanıyoruz.

Kolay gelsin. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Salmada paslanma
« Yanıtla #2 : Haziran 09, 2021, 21:31:59 »
Salmayı metal beyaz çıkana kadar zımparalayacaksınız, bekletmeden epoksi uygulayacaksınız, benim önerim ilk iki üç kat için doğrudan epoksi reçine uygulamanız olur, rulo kullanmak genellikle avantaj sağlamaz, köpüklenmeyi engellemek için tekrar fırça ile düzeltmeniz gerekir. Epoksiyi doğru oranlarda karıştırın ve çabuk donduğu için çok küçük dozlarda hazırlayın. Karıştırmayı yassı ve metal bir boya kabında yapar ve kabı da su dolu ikinci bir kabın içinde tutarsanız daha zor donar. Epoksiyi karıştırmadan önce ve karıştırdıktan sonra gölgede tutmaya özen gösterin, epoksi egsotermik yani ısı yayan bir karışımdır, ne kadar soğuk tutabilirseniz o kadar uygulama zamanı elde edersiniz. Sonraki katları da epoksi reçine ile atabilirsiniz veya bu işe uygun olduğunu belirten epoksi boyaları kullanabilirsiniz. Değişik renklerde kat atarsanız en alttaki kat sonraki boya uygulamalarında yüzeye çıkarsa epoksi katmanını tekrarlamanız gerektiğini görebilirsiniz. Epoksiler amin terlemesi yapar, son katı attıktan sonra en az üç gün, boya frması daha fazla demişse o kadar epoksiye dokunmayın, süre bitiminde salmayı su ve fırça ile yıkayın, kuruduktan sonra zehirli asgtarını ve zehirliyi uygulayın, isterseniz astar öncesi epoksi üstüne görüntü için başka boya atıp üstüne zehirli astarı da uygulayabilirsiniz.

Metal beyaz çıkar çıkmaz epoksi uygulayın, bir tarafa yetişemediyseniz, ince bir zımpara yapın, sonra epoksi uygulayın, epoksi uygulamasını dokunma sertliğine ulaşır ulaşmaz yapabilirsiniz, araya gece girerse hava kararırken son katı atın ve ertesi sabah erkenden devam edin, daha uzun süre geçirirseniz, epoksinin donması için 3 gün veya daha fazla bekleyip su ve fırça ile yıkadıktan sonra ince bir zımpara sonrası yeni kat uygulamanızı öneririm. 


*

    E. T.

Ynt: Salmada paslanma
« Yanıtla #3 : Haziran 10, 2021, 09:33:26 »
Değerli yorumlarınız için teşekkürler.


*

    F. Ö.

Ynt: Salmada paslanma
« Yanıtla #4 : Haziran 10, 2021, 22:26:44 »
Emrah korsan selamlar.

Önce zımpara, sonra aletle tel fırça. Tinerli bezle temizlik. Sonrasında astar ve zehirli boya. İki senede bir karaya aldığımda yapmış olduğum rutin işlemler bu şekilde.

Kendim yapmıyorum ama başında duruyorum. Özellikle tel fırça aşaması zor bir işlem. Koruyucu malzemeler ile yapılması şart.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kolay gelsin.

*

    Ö. T.

Ynt: Salmada paslanma
« Yanıtla #5 : Haziran 11, 2021, 00:08:30 »
Astar olarak iki kompenentli epoksi bazlı metal astarı atıyordum ben.
*

    K. U.

Ynt: Salmada paslanma
« Yanıtla #6 : Haziran 12, 2021, 22:55:08 »
     
    1-   İyi bir yüzey temizliği
    2-  Epoksi macun ile salma yüzeyinin tesviyesi
    3- en az iki kat elyaflı epoksi  kaplama
   
    benim teknem 20 yıldır  böyle

*

    A. Ç.

Ynt: Salmada paslanma
« Yanıtla #7 : Haziran 12, 2021, 23:52:00 »
Macun uygulamasını çıplak metale en az bir kat epoksi uyguladıktan sonra yapmanızı öneririm. Pik döküm üzerine elyaf kaplamaya gerek yoktur, sadece epoksi uygulaması yeterlidir. eyaf kaplamanın bir zaarı olmazsa da faydası da olmaz.
*

    O. S.

Ynt: Salmada paslanma
« Yanıtla #8 : Haziran 15, 2021, 09:47:56 »
Pik salma için önerilerin tamamına katılıyor ve ekliyorum, salmanızı elyaf ile kaplamayın.

Elyaf kaplama sırasında yapılacak küçük bir hata yada teknenizi kullanırken elyaf bütünlüğünü zedeleyebilecek küçük bir darbe sonucu elyafın sızdırmazlığı sona erebilir, elyaf ile salma arasına su girer. Bu da krevis (crevice) korozyonuna davetiye çıkartır. Çok hızlı ilerlemez ancak sinsidir. Bir kere başladı mı, durmak yerine daha da hızlanır. Araya giren su durağan olduğu için metalden suya geçen iyonlar suyun iletkenliğini yükseltir ve elektroliz hızını artırır. Hele bir de yüzeydeki çukurcuklardan birine ulaşırsa ikinci bir korozyon mekanızması, çukurcuk (pitting) korozyonu da başlar. Çukurcuk korozyonu metalin içine doğru ilerlediği için krevis korozyonundan daha tehlikeli olabilir. Ayrıca, durağan bir suda oluşan çukurcuk korozyonu, açık yüzeydeki versiyonundan 5-6 kat daha hızlı ilerleyebilir.

Zımparalayın, tel fırça ile çukurcukların içini temizleyin, durulayın, kurutun, tiner (aseton yada yüksek oranlı alkol de olur) ile silin ve vakit kaybetmeden (metal yüzeyi paslanmaya başlamadan) epoksi metal astarı uygulayın. Sonrasında macun, zehirli astarı ve zehirli. Uygulayacağınız her bir katın bir önceki ile uyumlu olması en önemli şart.