Gezgin Korsan

Çekek Yeri => Tamirhane => Konuyu başlatan: Tunç İmamoğlu - Nisan 09, 2012, 20:36:58

Başlık: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Tunç İmamoğlu - Nisan 09, 2012, 20:36:58
Selamlar motorumun yaz bakımlarını yaptırırken motor ustam şaft körüğünün eskidiğini kelepçelerinin sağlam olmadığını söyledi .Benim bu yılki planlarımda karaya çıkmak yoktu karinam zehirlim bir sene daha idare eder gibi görünüyor, karaya çıkmadan şaft körüğünü değiştirebilirmiyim,bana akıl verirmisiniz. teşekürler.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Mehmet Erem - Nisan 09, 2012, 20:45:14
Eğer sadece kelepçeler değiştirilecekse, iş kolay. Su hattı altında olduğu için  muhtemel iki tane vardır  önce birini söker yenisini takar, sonra diğerini söker yenilrsiniz. İçeri damla su girmeden sorun çözülür.

Ama eğer kauçuk da değişecekse sorun biraz daha büyük. Ne tip körük kullanıyorsunuz? Volvo Deep seal? Ermaksan salmastra? veya bir başka benzeri mi?

Önce kaplini söker, şaftı motora yakın taraftan ayırır, yenisini hazır edersiniz. Eskisini sökmelke beraber su girmeye başlar. Paçavra veya bez ile falan azaltmak mümkün. Eskisini şaft üstünde kaydırırp çıkartır. Yenisini aynı şekilde takarsınız. Paçavrayı çıkart, kelepçeleri tak.

Anlatıldığı kadar kolay değil ama yapılabilir. B alternatifi durumu gözönüne alınarak marina veya tekneyi karaya alacak düzenepin olduğu yerleri tavsiye ederim...

Bir de neden şaft körüğünü değiştirmek icab etti? )))
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Nisan 09, 2012, 20:46:11
İmkansız değil ama oldukça zor bir işlemdir. Şaftı kaplinden ayıracaksınız, biraz geri itip körüğü sökeceksiniz, biraz su girecek, yerine yenisini takıp şaftı tekrar kapline takacaksınız. Körük rahatsız edecek kadar su yapmıyorsa önermem,bir dahaki karaya çıkışı bekleyin derim. işlem aynı  ama karada su almazsınız.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Tunç İmamoğlu - Nisan 09, 2012, 20:49:21
Kelepçelerin 2 side bitik plastik bir bağlamayla duruyorlar körüğüm volvo,25 (yeni aldım) lik.şu anda su yapmıyor ama yapmayacak değil tabi yeni körüğü takamadık kaplinde bir sorun olur diyor rıza usta.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Mehmet Erem - Nisan 09, 2012, 21:11:27
Eh madem Rıza ile konuştun... Ne diye bize soruyorsun? )))
O ne diyorsa onu yap...
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Tunç İmamoğlu - Nisan 09, 2012, 21:31:16
Mehmet hocam kısa ve net özetledin, teşekür ederim dostum :)
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Atilla Aytaç - Nisan 11, 2012, 00:56:05
ben 2 defa değiştim denizdeyken tekne.kalamıştaki hemşerim bir usta müsveddesi yüzünden.körükle beraber verilen pilastik parçayı kullanmadan sakın değiştirmeyin.yoksa tekrar değişmek zorunda kalırsınız.zaten tekne demirde ya da  bağlı iken su gelir.yolda motor seyrinde gelmez.sadece kelepçe ise sorun kelepçeler açılıyor nasıl olsa tek tek değişebilirsiniz.ama körük arıza yapmışsa muhakkak değişin.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Mustafa Şentürk - Eylül 13, 2014, 07:40:57
Kelepçe ile verilen plastik parçası sızdırmaz yüzeyler şaftı kaydırırken bozulmasın diye. Ayrıca önemli olan montajdan önce iç şaft ile temas edecek yüzeylerin marin gres ile yağlanması, montaj bittikten sonra körüğün elle sıkılarak lastiğin iç kısımlarındaki havanın şaft ile sızdırmaz yüzeyden atılmasıdır. Aksi takdirde yeni körük dudakları su ile temas etmediği için soğumayacak ve kısa sürede sızdırmazlığını yitirecektir.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Kadir Karaman - Eylül 13, 2014, 12:22:32
İyi günler,

Öncelikle Rıza ustayla konuşmuşsunuz, o ne dediyse onu yapın, denizde değiştirebiliriz diyorsa denizde, karaya çıkman gerekli diyorsa karada değiştittirin, böyle idare eder diyorsa bu şekilde idare edin; sonuçta işin ehli o.

Benim teknede şaftta körüğe benzer bir sistem var, fakat tam burdaki körüklerle aynı değil (salmastralı değil eminim). Bu sistemde 4 kelepçe ve lastik (körük vari) ve beyaz marin yağ hortumu /girişi var. Kelepçeleri yeni değiştirdim. Eğer siz de kelepçeleri değiştirmeye karar verirseniz; kelepçelerin hepsini birden söküp sonra yenilerini takmayın, birini söküp yenileyin sonra diğerine geçin, bu işlemi de demirdeyken değilde yakınlarınızda karaya çıkabilecek bir yerde yapın ne olur ne olmaz. Ben kelepçelerden birisini söktüm ordan su gelmeye başladı (pervane tarafındaki sökülünce), bayağı az açık musluk gibi işiyordu, tekne alargada ve teknede tek başınayım, yeni kelepçeyi takıncaya kadar stres yapmadım dersem yalan olur.  Benim fikrim eğer körük/lastik de değişecekse bu işlemi tekne karadayken yapmak faydalı.

 
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Nejat Övütmen - Eylül 13, 2014, 13:08:10
Bu konu açılalı iki yıldan fazla olmuş ama tekrar canlanmış.
Bu vesileyle ben de küçük bir deneyimimi paylaşmak isterim. Eğer Volvo Seal kullanıyorsanız su kaçırmaya başladığında hemen ömrünün bittiğini düşünmeyin. Şafta basan dudakların arasına alabildiği kadar suya dayanıklı gres basarsanız ve eğer yaralanma yoksa daha uzun süre hiç kaçırmadan mükemmelen iş görecektir.
Bu iş için mutlaka pahalı marin greslerden kullanmanız da gerekmez, lityum bazlı suya dayanıklı ucuz gresleri kullanabilirsiniz.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Onur Çelebi - Nisan 24, 2016, 18:51:35
Şaft körüğünün kelepçelerinin fazla sıkılmasından dolayı şaft 1-2 mm civarından incelmeye maruz kalabiliyor. Siz ne kadar şaft körüğünü yenilesenizde motor titreşimle ilk çalışması sırasında mutlaka sorun çıkarıyor ve su kaçağına sebep oluyor beni size önerim körüğü değiştirmek için eğer karadaysanız hasas kumpas ile mutlaka ölçüm yapın ve şaftta incelme olup olmadığını kontrol edin 5.000 saat civarı motorlarda 2 mm civarı kelepçenin fazla sıkılmasından kaynaklı bir incelme olabiliyor. Bunuda düzeltmenin yolu iyi bir tornacıda krom kaynak ve taşlama. Yoksa istediğiniz kadar şaft keçesini ve körüğü yenileyin su almaya devam edersiniz.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Mehmet Erem - Nisan 24, 2016, 21:09:00
Normalde körüğün serbest dudakları şaft üzerine gelir, kelepçeleri fazla sıkmakla şafta nasıl zarar verilir ben anlayamadım.
Ancak eğer şaftta incelme varsa yeni körük de işe yaramayacaktır buna katılıyorum ama bir şekilde incelmiş şaftı tornada doldurmak ve tesfiye etmek yerine ben yenisi ile değiştirmiştim.
Nejat ağabeyin gres önerisine katılıyorum
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Hayıret Özkök - Nisan 25, 2016, 14:45:43
Merhaba,

Volvo marka körüğü dün değiştirdik. Viteste fıskiye gibi akıyordu. Boşta da damlatıyordu. Denizde değişti. Biraz hızlı olmak gerekiyor. bol miktarda su giriyor. Daha önce yapan biriyle değiştirmekte fayda var. Yoksa gelen su insanı panikletiyor. Körüğü 340 tl ye aldım. Her sene yanında verilen gresle yağlanmasında fayda var dediler.  YouTube da bir sürü değiştirme videoları var.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Murat Ceylan - Mayıs 04, 2016, 22:11:49
Benim sistem yeni olmasına rağmen 1-2 saatlik seyir sonrası 1 su bardağı kadar su yapıyor.
Usta bir kaç hafta gresle yağlayınca düzelir keser demişti ama kesmedi.

Usta keçelerini değiştiririz dedi ancak bu ara yoğunmuş.

Ermaksan demişti ancak ermaksanın sitesinde bendeki gibi bir ürün yok.

Kelepçeler vs. yeni ve sıkı ne yapmak lazım bilemedim.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Nejat Övütmen - Mayıs 04, 2016, 22:55:15
Murat bey hangi tip sızdırmazlık sistemi kullandığınızı belirtmemişsiniz ama;

Eğer eski tip yağlı fitilden yapılan salmastra kullanıyorsanız, baskı parçasını biraz sıkmanız gerekecektir. Ancak bu sistemde suyun tam kesilmesi doğru olmaz, soğutma ve kaydırma için hafifçe damlatması istenir.

Eğer " deep sea seal" tabir edilen mekanik salmastra sistemi varsa ve doğru mmonte edilmişse kaçırmaması gerekir.

Eğer Volvo tipi bir sızdırmazlık keçesi kullanıyorsanız, önceleri greslemeniz çoğu kere yeterli olur, ancak yıpranma artmışsa yine de kaçırabilir. Bu durumda konik lastiğin ucunu plastik kablo bağı ile bir miktar sıkmanız önerilir fakat bu bağın konik nedeniyle kayıp düşme riski vardır.
Ben kendi teknemde konik lastiğin ucuna dıştan O-ringler kalından inceye doğru sıralayarak japon yapıştırıcısı ile yapıştırıp düz bir uç elde ettim ve bunun üzerine de düzgün bir metal hortum kelepçesi oturtup kontrollü bir şekilde sıktım. O kadar iyi oldu ki 2 yıldır böyle kullanıyorum ve yeni lastik aldığım halde değiştirme ihtiyacı duymuyorum.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Mehmet Erem - Mayıs 05, 2016, 09:48:51
Nejat Korsan, tebrik ediyorum. Japon ile yapıştırmayı 40 yıl düşünsem akıl edemezdim...
Kelepçe tam o ringlerin üzerine mi geliyor?
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Nejat Övütmen - Mayıs 05, 2016, 12:21:23
Mehmet kardeşim teşekkür ederim.      :)

-En uçtan geriye doğru yapıştırmak üzere, 4 - 3,5 - 3 - 2,5 - 2 mm kalınlıklarında 5 adet lastik O-ring aldım.

-Bunları körüğe geçirebilmek için birer yerinden kestim ve sanki sarılabilecek lastik tel haline getirdim.

-4mm lik olanı uca geçici olarak sarıp, çevre boyundaki fazlalığı kesip attım.

-4mm lik O-ringi japon yapıştırıcısıyla, uca çepeçevre yapıştırdım.

-Sonra bunun arkasına bitişik olarak 3,5-3-2,5-2 mm lik olanları da aynı yöntem ile yapıştırdım. (Japon yapıştırıcısı lastiği 3-5 saniyede     
  mükemmel yapıştırıyor,bir daha ayırmak mümkün değil)

-Böylece elde ettiğim konik olmayan yüzeyin tam üstüne , daireselliğini önceden tam olarak düzeltip sağladığım ince standart metal hortum
  kelepçesini kontrollü olarak hafifçe sıktım.

-Kelepçenin sadece damlamayı kesecek kadar sıkılması önemlidir. Gereğinden fazla sıkmamak doğru olur.

-Değişik devirlerde ısınmasını ve damlatmasını kontrol ettim. Hiçbir ısınma ve damlatma 2 yıldır hiç olmadı, adeta yeni körük kadar iyi çalışıyor.
  Halbuki bu işlemden önce artık ömrünü tam olarak tamamlamış gibiydi .

-Bu işlemleri yapmak toplam 15-20 dakika kadar zamanımı aldı . Fiyat olarak da bedavaya yakındı.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Mayıs 05, 2016, 13:41:32
Güzel,yaratıcı bir çalışma olmuş.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Nejat Övütmen - Mayıs 05, 2016, 15:21:43
Teşekkür ederim Hüseyin bey.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Murat Ceylan - Mayıs 05, 2016, 21:35:31
Bendeki sistem şöyle ;

(http://i.hizliresim.com/XkOqXO.jpg)
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Nejat Övütmen - Mayıs 05, 2016, 21:55:19
Murat bey, sizin sistemin içini görmeden kesin konuşamam ama büyük bir ihtimalle içinde merkezleme yapması için teflon bir burç ve onun önünde de iki veya üç tane yayı çıkartılıp yarine lastik O-ring takılmış rulman keçesi var sanıyorum.

Eğer böyle ise, karaya çıkmadan yapabileceğiniz sadece gres basmak olabilir. Ancak gres olarak kırmızı renkli rulman gresi basmanız pek işe yaramaz. Onun yerine lityum bazlı suya dayanıklı gres kullanmalısınız. Bu da ucuz bir grestir ama hemen akıp gitmeyeceği için daha etkili olacaktır.

Biz eskiden sizinki gibi rulman keçeli salmastra yaptığımız zaman , aynı keçelerden birkaç tane de şaft üzerine serbest olarak takıp yedek olarak bırakırdık. İhtiyaç olduğunda karaya çıkmadan eski keçeyi kesip yarine dışardakileri sürerdik. Böylece daha uzun bir kullanma süresi sağlardık. Zamanı gelipte karaya çıktığınızda sizin de böyle yedekler takmanızı tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Nejat Övütmen - Mayıs 05, 2016, 22:02:23
Unuttuğum bir şeyi de hemen eklemek isterim.
Eğer karaya çıktığınızda bu sistemde ruman keçeleri kullanılmış olduğunu görürseniz, değiştirirken mutlaka çift dudaklı olanları kullanınız. Böylece arada gresin daha iyi hapsolmasını ve iş görmesini sağlamış olursunuz.
Bir de yukarıda da değindiğim gibi keçelerin metal yaylarını çıkartıp yerine aynı ölçüde lastik O-ring takmayı ihmal etmeyiniz.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Servet Tunç - Mayıs 05, 2016, 22:38:19
Ermaksanın söyle şaft körüğü var.
http://ermaksangemi.com/lastik-sizdirmaz-koruk-sistemi.html (http://ermaksangemi.com/lastik-sizdirmaz-koruk-sistemi.html)
Fakat su-hava emiş ağzından,su verilmeli diyor..
Deniz suyu ile soğutma yapmayan,jabsco'su olmayan motorlar için.
Bu tarz ama kuru çalışan,su akıtmayan şaft körüğü yada bileziği varmıdır?
Sanki bir ara West marinin sayfasında görmüştüm ama bulamadım..
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Nejat Övütmen - Mayıs 05, 2016, 22:55:45
Servet bey linkini verdiğiniz ürün genel olarak mekanik salmastra dediğimiz, denizciler arasında ise deep sea seal olarak tanınmış olan salmastra sisteminin bir benzeridir.

Bazı modellerde süreki su basılması zorunlu değildir, sadece şafttan gelebilecek zarar verici maddeleri geri itmek içindir.

Ancak karadan denize inildiğinde içinde kalan havanın boşaltılması mutlaka gereklidir. Aksi halde kuru sürtüme ile bozulacaktır
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Murat Ceylan - Mayıs 06, 2016, 11:40:47
Nejat bey ilginiz için teşekkürler.

Şimdi lityum bazlı gres aldım deneyeceğim.

Peki bu sistem sorunlu bir sistem midir değiştirmeli miyim?
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Nejat Övütmen - Mayıs 06, 2016, 12:18:41
Murat bey , Volvo'nun körükleri yaygınlaşmadan önce birçok teknede bu sistem kullanılıyordu. Hala daha yıllardır bu sistemi kullananlar olduğunu da biliyorum.

Değiştirmeyi gerektirecek kadar sorun yaratacağını sanmıyorum. Fakat yukarıda da belirttiğim gibi , bir gün karaya çıktığınızda şaft üzerine birkaç tane boşta dönen yedek keçe takarsanız, çalışan keçeler aşındığında, karaya çıkmadan kolayca onların ilk 2 tanesini kesip atıp, onların yerine boşta bekleyenleri sürebilirsiniz. şu anda böyle bir yedeğiniz olmadığından ancak suya dayanıklı gres ile şansınızı deneyebilirsiniz.

Yine yukarıda da belirttiğim gibi , eğer karada yeni keçeler takmak isterseniz, çift dudaklı olanları tercih etmelisiniz, içindeki metal yayı aynı ölçüdeki lastik O-ring ile değiştirmeli ve montajda keçe dudakları arasını suya dayanıklı gres ile doldurmalısınız.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Murat Ceylan - Mayıs 06, 2016, 12:21:07
Yeni keçeleri kaplini çıkarıp takamıyor muyuz?

Dediklerinizi not aldım karaya seneye çıkacağım eğer bir terslik olmaz ise o zamana dek idare edeceğim.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Nejat Övütmen - Mayıs 06, 2016, 12:33:52
Eğer şaftı geri kaçırmadan takabileceğinizi düşünüyorsanız deneyebilirsiniz. Ben hiç denemedim.

Şimdiki gres basma denemesinde de, o bölgedeki bütün iç hacmin tamamen dolduğuna, hatta taşmaların başlayacağı raddeye kadar gres basmalısınız. Az bir miktarda basılan gres yeterli olmayacaktır. Fazla basılan gres önceleri belki bir miktar ısınma yapabilir ama çok yüksek devirlere çıkmadan çalıştırırsanız, birsüre sonra fazlalığını kendiliğinden atar ve daha sonraki çalıştırmalarınızda sorun yaratmaz.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Murat Ceylan - Mayıs 06, 2016, 12:41:26
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer şaftı geri kaçırmadan takabileceğinizi düşünüyorsanız deneyebilirsiniz. Ben hiç denemedim.

Şimdiki gres basma denemesinde de, o bölgedeki bütün iç hacmin tamamen dolduğuna, hatta taşmaların başlayacağı raddeye kadar gres basmalısınız. Az bir miktarda basılan gres yeterli olmayacaktır. Fazla basılan gres önceleri belki bir miktar ısınma yapabilir ama çok yüksek devirlere çıkmadan çalıştırırsanız, birsüre sonra fazlalığını kendiliğinden atar ve daha sonraki çalıştırmalarınızda sorun yaratmaz.

Benim şaft oldukça sıkı dönüyor geri kaçmayacağından eminim.

Önümüzdeki hafta içi tavsiye ettiğiniz gresi deneyeceğim sonucu yazarım, o zamana kadar su temizlemeye devam  :)
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Fatih Bey - Haziran 21, 2018, 01:42:24
Merhabalar. Konu cok eski farkındayım, ancak, bir konuda bugun arastirma yaparken, ki, cok uzun zamandir cevap bulamadigim ve zorlandigim bir konunun cevabini, burada siz degerli buyuklerimin tartistigini ve cozume kavusturdugunu gordum.

Ben konuyu uzatmadan açıklayayım..

Uzaktan kumandali balik yakalamak icin bir tekne tasarladim.
Acikcasi tekneden daha cok, bir torpido görünümü var.

Buradaki sorun, motor olarak akü ile calisacak bir DC motor kullandim, ve bu motor miline elektrikli bot motoru pervanesi bagli ve direk olarak suyla temas halinde, dolayisiyla motor milinin onundeki rulmandan su geçiriyor.
Motor mili önüne, tornada bir parca yaptırmayı planliyorum, arastirmalarim sonucu yumusak salmastra dedikleri bir malzeme var, ancak deniz suyuna dayanikli olmayabileceği söylendi. Bunun yerine, mekanik salmastra dedikleri farkli bir malzeme onerdiler.
Ancak bahsettigim motor, 12v aku ile, yaklasik 13.000 devirde dönüyor.
Salmastranin dayanip dayanamayacagini, motordan cikan mili aşındırıp aşındırmayacagını bilmiyorum.
Motor mili pirinç malzeme ve çapını 10-12mm olarak ayarlayabiliyorum. (Normalde motor mili 5mm, ancak uzatmam gerektigi icin, bunu pirinç malzeme kullanarak belirli olcude uzattim ve uzattigim parcayi 10-12mm olarak degistirebiliyorum, bu yüzden bahse konu salmastra ic capi 10-12mm olacak)
Aklimda şöyle bir fikir var.
Motor cikis mili onune tornada bir yatak yaptirip icine mekanik salmastra oturtmayi, bu parcaya karsilik yine bir parca daha yaptirip, bunun birlestigi noktaya da bir yatak yaptirip icine marin gres basmayi, milin parcadan cikis yapacagi noktaya da yine bir yuva yaptirip ikinci bir mekanik salmastra oturtmak.
Sizce bu sekilde olursa sonuc ne olur?
Surekli su icinde kalacak bir araç degil, en cok gun icinde kullanılacak, eve donuldugunde su ile yikanacak bir araç olacak.
Marin gres koymamin sebebi, eger ilk salmastradan iceri su girerse, gres in bunu önlemesi, olur da grestende girerse, ilk taktığım salmastra onler diye düşündüm.
Tabii ki burada sizin bilgileriniz on planda, bu iki salmastra mili zorlar mi, asindirir mi, yinede su alir mi. En disa takacagim salmastra direk su icinde calisacagi için herhangi bir sıcaklık olacağını düşünmüyorum. Diger salmastra da su icindeki parca icinde çalışacak, direk su ile temas etmeyecek ancak, distaki parca su icinde olacagi icin sıcaklığı bertaraf edecegini düşünüyorum.
Ama elektrikli bot motorlarinda da salmastra kullanıldığını ve yedek parca olarak 6€ gibi fiyata satildigini yurt disi alisveris sitelerinde gordum, ancak, benim motorum yuksek devirli döndüğü icin, dayanip dayanamayacağı ve bu bahsettiğim sistemin yeterli veya fazla olacagi konusunda bilgi sahibi degilim.
Çünkü, icine su alirsa, motor kisa devre yapacak ve diğer tum elektronik aksamda yanip gidecek ve arac su icinde kaybolacak.
Bu konuda fikirlerinize ve bilgilerinize ihtiyacım var.
Yardimci olursaniz cok sevinirim. Hayirli geceler dileklerimle..
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 21, 2018, 08:23:09
Su içinde yüksek devirde dönen bir pervane hiç verimli çalışmaz. Mümkün olduğu kadar düşük devirli bir motor kullanmanız önerilir. Yüksek devir bir şaft aşırı sayıda sürtüneceği için ısınma çok olur.

Bu boyutta teknelerle ilgili bilgim yok. Denizde, gezi teknelerinde uygulama sadece şaftın motor tarafına salmastra takmaktır, diğer uca delrin veya benzer malzemeden yatak yapılı, yani su kovanın içine girer ve salmastraya kadar ulaşır ve seyir sırasından da damlama halinde tekne içine girerek salmastrayı soğutur. Şaft dönmezken salmastraya basılmış gres su girişin önler.

Benim önerim, kovanın motor tarafına uygun bir keçe takmanızdır. Keçenin içindeki metal yayı, aynı kalınlıkta va çapta bir o ring ile değiştirebilirsiniz. Yayın olduğu taraf denize dönük olmaldır. Kovanın pervane tarafına yine bir yatak koymalısınız ve su kovan içine girmeli.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Fatih Bey - Haziran 21, 2018, 09:39:22
Cevabınız için teşekkürler.
Motorun bahse konu devri, boşta döndüğü devir sayısı. Su içindeyken zorlanmadan dolayı bu devirlere çıkacağını düşünmüyorum. Ayrıca, verdiğiniz güç kadar devir alacağı için, su içinde 13.000 devirlere çıkmayacaktır da (Araba kullanırken gaz pedalına ne kadar basarsak o kadar hızlanması gibi).

Bir diğer konu da, ısınma hakkında. Sanırım anlatamadım tam olarak. Su içinde kalacağı için nasıl bir ısınma olabileceğin aklım almıyor açıkçası. EK'te resim olarak eklemeye çalıştım, birinci salmastra yapacağım yatak içinde kalacak ancak suyla direk teması olmayacak, fakat ikinci salmastra tamamiyle su ile temas halinde olacağı için herhangi bir ısınma olmayacağını düşünüyorum, yanılıyor muyum?

Salmastra çeşitlerini ve ne işe yaradıklarını tam olarak bilmediğim için, bir tane yeterli olur mu, iki mi yapmalıyım, araya gres için yatak açıp gres ile doldurmalı mıyım bilmiyorum. Belki tek salmastra dahi giriş kısmına yeterli olacaktır, bu konuda sizlerin tecrübeleri benim için önemli
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Murat Ceylan - Haziran 21, 2018, 09:42:47
Bu konuda deneyerek öğrenmek bence en mantıklısı.
13.000 devir oldukça fazla hobi sitelerinde bunun araştırması yapılmıştır oralara bakmanız bence sonuca ulaşmak için daha iyi olur.

Genelde elektrik ile çalışan küçük tekneleri alıp nitroya dönüştürüyorlar, benimde bir zaman böyle bir niyetim olmuştu ama nitronun aniden stop etmesi gibi sorunlardan ötürü vazgeçmiştim.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Fatih Bey - Haziran 21, 2018, 09:51:54
Kendim de bu tür tekneler ile ilgileniyorum zaten, elimde mono dizaynlı nitro motorlu ve yine mono dizaynlı elektrik sistemli farklı tekneler mevcut.
Ancak bu sistem çok farklı, normal şartlarda, kovan ve şaft açısından dolayı ve kovan içerisindeki gresten dolayı tekne içine normal şartlarda su girişi olmaz, fakat bu, tamamiyle su içinde çalışacağı ve herhangi bir açı veremeyeceğim için RC hobi gibi alanlarda buna bir çözüm yok.

Burada çözmeye çalıştığım konu aslında tam olarak, elektrikli bot motorunun aynısını yapabilmek, şuanda bitmiş durumda, tek sorun motor içine mil bölümünden su girişinin kesilememiş olması.

Bunun için önerilere ve fikirlere ihtiyacım var, parça yapmak imal etmek gibi bir sorunum yok, yaptırabilir-yapabilirim, ve tek hakkım var, eğer su içindeyken su girişi olursa, tüm sistem maalesef çöpe gidecektir
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Orhan Barut - Haziran 21, 2018, 10:14:57
Balık yakalamak için yapıyorsanız tekne fazla hızlı gitmeyecek demektir. Düşük hızlı bir teknenin pervanesinin dönme hızı da tekne ağırlığına ve pervane çapına bağlıdır.
Öncelikle tekne ağırlığı, motor gücü ve tekne hızı konusunu kağıt üzerinde çözmeniz lazım. Aksi halde bütün çabanızın boşa gitme ihtimali de var.
Balık yakalama hızı için gerekli devir(pervane çapı da önemli) pervanede mevcutsa,  10 mm şaft için tek bir mekanik salmastra veya en iyisi 1 adet  saildrive keçesi işinizi rahat görür.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Fatih Bey - Haziran 21, 2018, 10:37:00
Yanıtınız için teşekkürler, hız konusunda, evet haklısınız, herhangi bir hız beklemiyorum tekneden, tekne ağırlığı, pervane ve motor gücü konusunda herhangi bir problemim yok, bahsettiğim motor rahatlıkla bu tekneyi götürebilecek güçtedir.

Yapmaya çalıştığım şey, Kontiki fishing ismiyle tabir edilen bir avlanma aracı, ancak, o sistem kumandalı bir sistem değil, üzerinde zamanlayıcı olan, belirli bir süre çalışıp su içerisinde stop eden, sonrasında, araç arkasına bağlanmış olan misina yardımı ile (misina kıyıdaki bir motordan yol alıyor ve tekrar bu elektrikli motor vasıtası ile otomatik olarak geri çekiliyor) tekrar geri çekilen bir sistem. Tamamiyle su geçirmez durumda olmalı, motor miline kadar tüm su geçirmezliği sağlamış durumdayım, tek problem motor mili girişi.

12 voltta bahsettiğim gibi boştaki devri 13.000 dolaylarında, su içinde bu devir %20 kaybetse (ki fazlasını kaybedecektir), 10.400 devir eder, bunu 12 volt ile değil de, kumandadan trim ayarı ile maksimum 8 volt çıkış yapacak şekilde ayarlarsam (%20 kaybı da değerlendirirsek), yaklaşık olarak 6.900 devir yapacaktır, hadi diyelim maksimum 8.000 devir, ki bu da devamlı hareket edeceği devir değil, arada bir yüklenilecek devir olacaktır.

Bu devirlere mekanik salmastra veya bahsettiğiniz saildrive keçesi dayanabilir mi? (Mekanik salmastra daha kolay temin edebileceğim bir parça, saildrive keçesini nereden ne şekilde temin edebileceğimi bu ölçülerde olup olmadığını bilmiyorum)
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Orhan Barut - Haziran 21, 2018, 10:47:55
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanıtınız için teşekkürler, hız konusunda, evet haklısınız, herhangi bir hız beklemiyorum tekneden, tekne ağırlığı, pervane ve motor gücü konusunda herhangi bir problemim yok, bahsettiğim motor rahatlıkla bu tekneyi götürebilecek güçtedir.

Yapmaya çalıştığım şey, Kontiki fishing ismiyle tabir edilen bir avlanma aracı, ancak, o sistem kumandalı bir sistem değil, üzerinde zamanlayıcı olan, belirli bir süre çalışıp su içerisinde stop eden, sonrasında, araç arkasına bağlanmış olan misina yardımı ile (misina kıyıdaki bir motordan yol alıyor ve tekrar bu elektrikli motor vasıtası ile otomatik olarak geri çekiliyor) tekrar geri çekilen bir sistem. Tamamiyle su geçirmez durumda olmalı, motor miline kadar tüm su geçirmezliği sağlamış durumdayım, tek problem motor mili girişi.

12 voltta bahsettiğim gibi boştaki devri 13.000 dolaylarında, su içinde bu devir %20 kaybetse (ki fazlasını kaybedecektir), 10.400 devir eder, bunu 12 volt ile değil de, kumandadan trim ayarı ile maksimum 8 volt çıkış yapacak şekilde ayarlarsam (%20 kaybı da değerlendirirsek), yaklaşık olarak 6.900 devir yapacaktır, hadi diyelim maksimum 8.000 devir, ki bu da devamlı hareket edeceği devir değil, arada bir yüklenilecek devir olacaktır.

Bu devirlere mekanik salmastra veya bahsettiğiniz saildrive keçesi dayanabilir mi? (Mekanik salmastra daha kolay temin edebileceğim bir parça, saildrive keçesini nereden ne şekilde temin edebileceğimi bu ölçülerde olup olmadığını bilmiyorum)
Saildrive keçesi yanlış bir tanım oldu. Tasarımınıza ve mil çapına uygun sızdırmazlık keçesi her sanayide bulunması lazım. Mekanik salmastra da dayanır tabii ki. Ancak 8000 devir çok fazla. Tekneyi uçurur.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Fatih Bey - Haziran 21, 2018, 10:55:45
Çok teşekkür ederim aydınlatıcı bilginizden dolayı.

Peki, ortalama bir motor devri ne kadar olmalı? Yani elektrikli bot motorunu bir kenara bırakırsak, kaba taslak bir rakam verebilir misiniz?

Çünkü, redüktörlü DC motorlar var, eğer devri kumanda yardımı ile ayarlamaz isem, söylediğiniz gibi devir yüksek olacağı için, redüktörlü motor kullanabilirim. Ancak bunun için de yine ortalama bir rakama ihtiyacım var.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Orhan Barut - Haziran 21, 2018, 11:15:41
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok teşekkür ederim aydınlatıcı bilginizden dolayı.

Peki, ortalama bir motor devri ne kadar olmalı? Yani elektrikli bot motorunu bir kenara bırakırsak, kaba taslak bir rakam verebilir misiniz?

Çünkü, redüktörlü DC motorlar var, eğer devri kumanda yardımı ile ayarlamaz isem, söylediğiniz gibi devir yüksek olacağı için, redüktörlü motor kullanabilirim. Ancak bunun için de yine ortalama bir rakama ihtiyacım var.
Benim yalnızca deplasman tekneleri ile ilgili az bir  bilgim var. Şu başlığı incelemenizi tavsiye ederim.

https://www.gezginkorsan.org/forum/index.php?topic=4947.msg56006#msg56006

Sizin tekne biraz değişik sanırım. Bu kadar bilgi ile yorum yapmak yanlış olur.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 21, 2018, 11:27:59
Gezi teknelerinde şaft devri nadiren 2000 devri geçer, Sizin bahsettiğiniz devirler bir uçak için daha uygun gibi görünüyor. Verim çok düşük olacaktır, Suyu önleme sistemi ne olursa olsun, soğutma kaçınılmazdır, su soğutmasının yeterli olamıyasbileceğinmi düşünüyorum.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Fatih Bey - Haziran 21, 2018, 14:38:33
Anlıyorum.
Öyleyse aradığım cevaplar ve ilaveten de bilgi şu;

1- Mekanik salmastra bu görevi rahatlıkla görebilecek durumda ve bir adet salmastra ile su ile motor ilişkisi kesilebilir.

2- Motor devrinden dolayı da, salmastranın dayanıp dayanmayacağı konusundaki endişe neticesinde, motor devri düşürülerek veya uygun devirli bir motor kullanılarak uygun sistem kurulmalı.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 21, 2018, 14:42:03
Salmastra su geçirmez değildir. Özellikle şaft dönerken biraz sızdırma yapar ve soğuması için sızdırması da gerekir. Sızdırmazlik için en doğrusu keçe kullanmaktır.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Fatih Bey - Haziran 21, 2018, 14:45:04
Keçe dediğimiz tam olarak nedir?
Net bir tabir var mıdır?
Ne tür iş yerlerinden bunu temin edebilirim?
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 21, 2018, 15:05:13
Keçe tüm otomobil parçacılarında bulunan bir parçadır. Örneğin kranktan yağ sızmaması için krankla ana gövde arasına takılır. genellikle yağ için kullanılır ve adı da genellikle yağ keçesi olarak geçer. Deniz motorlarında deniz suyunu pompalayan impeller pompasında da keçe vardır, sail drive denilen dıştan takma kuyruğuna benzeyen şanzımanın şaft çıkışında da keçe vardır. İç çap, dış, çap ve kalınlık olarak üç değerle belirtilir. Söylediğiniz ölçülerde sanırım bulmka mümkün olur. Olmazsa kovanda değişiklik yapmanız gerekebilir. En önemli değişiklikse, iç dudak dediğimiz keçenin içini mile bastıran kısmı sıkıştırmak için kullanılan yaydır. bu yay genelde yağ içinde çalıştığından çelikten yağılır. Su keçelerinde ise paslanmaz çeliktir ama bu model zor bulunur. Ölçüleri uygun bir keçe bulup, içindeki yayı çıkarıp ayn ı kalınlıkta ve aynı çapta bir o ring ile değiştireceksiniz. O ring size şaftın üzerinde sıkma sağlayhacağı gibi su içinde çok uzun süre dayanacak. Keçenin yaylı tarafını denize doğru takacaksınız.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Fatih Bey - Haziran 21, 2018, 15:08:55
Sanırım bahsettiğiniz keçe, EK'te eklediğim dosyada ilk görünen parça.

Elektrikli bot motorlarında bulunan parçaları da EK'teki dosyaya ekledim.

Çizimde 3 adet parça mevcut, birinci parça motor kapağının iç kısmında motor içinde kalan parça (sanırım keçe dediğiniz parça bu), ortadaki parça motor kapağı, ve son parça da mekanik salmastra mıdır?

Doğru tabir mi kullandım parçalar için acaba kontrol etme imkanınız var mı lütfen?
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 21, 2018, 15:31:34
Birincisinin keçe olduğu doğrudur. Üçüncü parça için yorum yapamayacağım.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Fatih Bey - Haziran 21, 2018, 15:41:16
Anladım. Gerçekten aradığım tüm cevapları buldum. Yarından tezi yok, bahse konu parçaları temin edip talaşlı imalat ile yatakları hazırlamaya başlayacağım nasipse.

Çok teşekkür ediyorum, buradan yine ilerleyen zamanlarda, aşamalar hakkında sizleri bilgilendireceğim, takıldığım bir yer olursa izninizle yine yardımlarınızı talep edeceğim.

Hayırlı günler, iyi çalışmalar dilerim.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Recep Ertürk - Şubat 03, 2019, 14:24:28
Şaft keçesi ile ilgili benim de bir sorum var.
Teknenin üstündeki şaft keçesi bir başka tip şaft keçesi ile değişir mi?

Teknede var olan bu. Yanmar'ın şaft keçesi..

http://www.onlineyatmalzemeleri.com/828422-saft-kece

İki senede bir gresleyin diyor prospektüsünde, ama eskidikçe içeride bir ıslaklık yaratıyor. Giderek de sızma yapıyor.
Ben üstünde gres yağı basma memesi olan bir keçe düşünüyorum.
Bulabilir miyim böyle bir şeyi? Şaft 30 mm.
Ya da böyle bir şey mümkün mü?


Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Serdar Çırak - Şubat 03, 2019, 14:39:58
Bir körük 925 liramı..vahim..:(
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Recep Ertürk - Şubat 03, 2019, 14:51:03
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir körük 925 liramı..vahim..:(

Serdar kaptanım benim aradığım zamanlar dövizin de patladığı anlardı. Bu firmada 1350 lira gibiydi. Şimdi inmişler fiyatı. O zaman Portekiz'de yaşayan bir tanıdığa rica ettim. O da İspanya'dan satın aldı. 110 euro gibi bir rakama mal olmuştu. Yarı yarıya gibi..

Bir soru daha sorayım. Buna gres memesi takmak mümkün müdür?

Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Nevzat Doğru - Şubat 03, 2019, 15:02:02
Taka maka ,eski ruhsatta Gemi diye geçiyordu ,ben de donatan  :) şimdi limana bağladılar ! Bizde bu şaft keçesi yok , tam olarak nereye ne için takılıyor ?
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Serdar Çırak - Şubat 03, 2019, 16:10:04
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir körük 925 liramı..vahim..:(

Serdar kaptanım benim aradığım zamanlar dövizin de patladığı anlardı. Bu firmada 1350 lira gibiydi. Şimdi inmişler fiyatı. O zaman Portekiz'de yaşayan bir tanıdığa rica ettim. O da İspanya'dan satın aldı. 110 euro gibi bir rakama mal olmuştu. Yarı yarıya gibi..

Bir soru daha sorayım. Buna gres memesi takmak mümkün müdür?




Farklı bir körük olmaz,aynısının yan sanayisi bulunabilir..Görünmesi zor bir yerde meme tehlikeli,tapası fırlar vidası gevşer vs..su alır..tehlikeli o yüzden orjinalinde yok..
Benimki yanmar,normal şaftlı bir tekneydi,buna benzer körük vardı..kaçırmaya başladığında,elle bir iki defa körüğü sıkınca içine dışardan deniz suyu dolardı ve kaçırma dururdu..Sizinki SD mi?
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Recep Ertürk - Şubat 03, 2019, 17:05:24

Sail drive değil Serdar kaptanım. Şaftlı sistem..
Öğrendiğim teknenin ilk sahibi volvo motoru söküp Almanya ve(ya) AB için üretilmiş HM serisi (30HM35F) Yanmar'ı bir Alman'dan alarak takmış şaftı ile birlikte..

İzlenimim şaftlı sistem daha az karmaşık..

Teşekkür ederim gres memesi konusundaki bilgiler için..



Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Serdar Çırak - Şubat 03, 2019, 18:09:22
Düz şaftsa kolay değişiyor ve garip bir rakam istedikleri için bunu ben tek başıma marinada yaptım..
Yazacaklarımı yapmadan önce şunu yapmalısınız..
Dalıp, pervaneyle,pervanenin önünde duran (şimdi ismi aklıma gelmiyor) tekneye sabit parçayı ölçmelisiniz..(Bu parça aynı zamanda şaft birşekilde yerinden çıkarsa,pervaneye bağlı şaftın denize düşmesinide önler)..
Şaftı içerden pervane takılı halde ittireceğiniz için,bu ölçünün takacağınız körükten büyük olması gerekiyor..Diyelimki körüğün uzunluğu 11 cm..pervaneyle bu parçanın arası 13-14 cm..o zaman denizde körük rahatlıkla değişir..
Buradaki şaftın altındaki havuzluk kapalıdır..Buraya dolan su,motor bölümünden geçerken yağlı su sintineye gitmesin diye firar deliği yoktur..
Kaplini söküp ayırmadan önce tebeşirle sabitlendiği kısımları işaretledim..şafta bile bant yapıştırdım işaret için, yerinde dönerse diye..
Bu bölüme teknedeki mobil sintine motoru yerleştirdim suyu dış havuzluğa atacak şekilde sistemi alttarafa kurdum..bir kova su dökerek çalışıp çalışmadığını denedim..problem olmayınca söküme başladım..
Çapariz olmasın diye körüğün etrafına havlu falan koymadım ama hazır ettim..
Körüğü gevşettim,hafiften su gelmeye başladı..daha sonra acele etmeden şaftı yerinden ayırdım..ileriye doğru ittim..daha önce ölçtüğüm için rahatlıkla ara mesafeyi açtım..
Körüğü sökünce giren su çoğaldı..Körüğü tam çıkarmadan biraz bekledim..giren su dışarıya atılandan çokmu azmı diye..
Mobil sintine rahat çalışınca hiç acele etmeden körüğü yerinden çıkardım,diğerini taktım,kaplini işaretlediğim için somunlarıda sırayla yakına dizip hazırladığım için şaftı kolaylıkla yerine taktım,körüğüde sabitleyip bir iki defa elimle sıkarak içine su dolmasını sağladım..
Böylece üç sene sorunsuz kullandım..Neredeyse istenenin onda birine yarım saatte işi hallettim..:)
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Mustafa Elbaş - Şubat 03, 2019, 22:36:20
Serdar korsanım nefesimi tutarak okudum.Stresli iş,bravo. 1w5ey8
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Kahraman Emiroğlu - Şubat 04, 2019, 15:20:18
Merhaba. Uzak bir yerde  sızdırma başlarsa ne yaparsınız? Uygun ölçüde bir hortum kelepçesi veya cırt bant denilen kelepçeyi körüğe hafifçe sıkın. Çok hafif sıkın. Elle kontrol edin kesinlikle fazla sıkmayin. Ben uyguladım. 5 sene kaçırmadı.
Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Recep Ertürk - Şubat 04, 2019, 15:30:17
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uygun ölçüde bir hortum kelepçesi veya cırt bant denilen kelepçeyi körüğe hafifçe sıkın. Çok hafif sıkın. Elle kontrol edin kesinlikle fazla sıkmayin.

Üstadım bu üstte link verdiğim keçenin kelepçesiz tarafını mı söylediğiniz gibi hafifçe sıkmak gerekiyor?

Yani bu keçenin kelepçesiz tarafı mı cırt ile sıkılacak?

http://www.onlineyatmalzemeleri.com/828526-saft-kece

Başlık: Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
Gönderen: Seyfi Tepret - Haziran 08, 2021, 00:39:44
Merhaba aynı sorun bende var keçeyi hafifçe kelepçeyle veya cırtla sıkmak işe yaradı mı?