0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.366
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #30 : Haziran 21, 2018, 08:23:09 »
Su içinde yüksek devirde dönen bir pervane hiç verimli çalışmaz. Mümkün olduğu kadar düşük devirli bir motor kullanmanız önerilir. Yüksek devir bir şaft aşırı sayıda sürtüneceği için ısınma çok olur.

Bu boyutta teknelerle ilgili bilgim yok. Denizde, gezi teknelerinde uygulama sadece şaftın motor tarafına salmastra takmaktır, diğer uca delrin veya benzer malzemeden yatak yapılı, yani su kovanın içine girer ve salmastraya kadar ulaşır ve seyir sırasından da damlama halinde tekne içine girerek salmastrayı soğutur. Şaft dönmezken salmastraya basılmış gres su girişin önler.

Benim önerim, kovanın motor tarafına uygun bir keçe takmanızdır. Keçenin içindeki metal yayı, aynı kalınlıkta va çapta bir o ring ile değiştirebilirsiniz. Yayın olduğu taraf denize dönük olmaldır. Kovanın pervane tarafına yine bir yatak koymalısınız ve su kovan içine girmeli.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Fatih Bey

  • * Gezgin Korsan
  • 10
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #31 : Haziran 21, 2018, 09:39:22 »
Cevabınız için teşekkürler.
Motorun bahse konu devri, boşta döndüğü devir sayısı. Su içindeyken zorlanmadan dolayı bu devirlere çıkacağını düşünmüyorum. Ayrıca, verdiğiniz güç kadar devir alacağı için, su içinde 13.000 devirlere çıkmayacaktır da (Araba kullanırken gaz pedalına ne kadar basarsak o kadar hızlanması gibi).

Bir diğer konu da, ısınma hakkında. Sanırım anlatamadım tam olarak. Su içinde kalacağı için nasıl bir ısınma olabileceğin aklım almıyor açıkçası. EK'te resim olarak eklemeye çalıştım, birinci salmastra yapacağım yatak içinde kalacak ancak suyla direk teması olmayacak, fakat ikinci salmastra tamamiyle su ile temas halinde olacağı için herhangi bir ısınma olmayacağını düşünüyorum, yanılıyor muyum?

Salmastra çeşitlerini ve ne işe yaradıklarını tam olarak bilmediğim için, bir tane yeterli olur mu, iki mi yapmalıyım, araya gres için yatak açıp gres ile doldurmalı mıyım bilmiyorum. Belki tek salmastra dahi giriş kısmına yeterli olacaktır, bu konuda sizlerin tecrübeleri benim için önemli
*

    Çevrimdışı Murat Ceylan

  • * Gezgin Korsan
  • 668
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • NİMETİM - WİM
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #32 : Haziran 21, 2018, 09:42:47 »
Bu konuda deneyerek öğrenmek bence en mantıklısı.
13.000 devir oldukça fazla hobi sitelerinde bunun araştırması yapılmıştır oralara bakmanız bence sonuca ulaşmak için daha iyi olur.

Genelde elektrik ile çalışan küçük tekneleri alıp nitroya dönüştürüyorlar, benimde bir zaman böyle bir niyetim olmuştu ama nitronun aniden stop etmesi gibi sorunlardan ötürü vazgeçmiştim.
*

    Çevrimdışı Fatih Bey

  • * Gezgin Korsan
  • 10
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #33 : Haziran 21, 2018, 09:51:54 »
Kendim de bu tür tekneler ile ilgileniyorum zaten, elimde mono dizaynlı nitro motorlu ve yine mono dizaynlı elektrik sistemli farklı tekneler mevcut.
Ancak bu sistem çok farklı, normal şartlarda, kovan ve şaft açısından dolayı ve kovan içerisindeki gresten dolayı tekne içine normal şartlarda su girişi olmaz, fakat bu, tamamiyle su içinde çalışacağı ve herhangi bir açı veremeyeceğim için RC hobi gibi alanlarda buna bir çözüm yok.

Burada çözmeye çalıştığım konu aslında tam olarak, elektrikli bot motorunun aynısını yapabilmek, şuanda bitmiş durumda, tek sorun motor içine mil bölümünden su girişinin kesilememiş olması.

Bunun için önerilere ve fikirlere ihtiyacım var, parça yapmak imal etmek gibi bir sorunum yok, yaptırabilir-yapabilirim, ve tek hakkım var, eğer su içindeyken su girişi olursa, tüm sistem maalesef çöpe gidecektir

*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.220
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #34 : Haziran 21, 2018, 10:14:57 »
Balık yakalamak için yapıyorsanız tekne fazla hızlı gitmeyecek demektir. Düşük hızlı bir teknenin pervanesinin dönme hızı da tekne ağırlığına ve pervane çapına bağlıdır.
Öncelikle tekne ağırlığı, motor gücü ve tekne hızı konusunu kağıt üzerinde çözmeniz lazım. Aksi halde bütün çabanızın boşa gitme ihtimali de var.
Balık yakalama hızı için gerekli devir(pervane çapı da önemli) pervanede mevcutsa,  10 mm şaft için tek bir mekanik salmastra veya en iyisi 1 adet  saildrive keçesi işinizi rahat görür.
*

    Çevrimdışı Fatih Bey

  • * Gezgin Korsan
  • 10
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #35 : Haziran 21, 2018, 10:37:00 »
Yanıtınız için teşekkürler, hız konusunda, evet haklısınız, herhangi bir hız beklemiyorum tekneden, tekne ağırlığı, pervane ve motor gücü konusunda herhangi bir problemim yok, bahsettiğim motor rahatlıkla bu tekneyi götürebilecek güçtedir.

Yapmaya çalıştığım şey, Kontiki fishing ismiyle tabir edilen bir avlanma aracı, ancak, o sistem kumandalı bir sistem değil, üzerinde zamanlayıcı olan, belirli bir süre çalışıp su içerisinde stop eden, sonrasında, araç arkasına bağlanmış olan misina yardımı ile (misina kıyıdaki bir motordan yol alıyor ve tekrar bu elektrikli motor vasıtası ile otomatik olarak geri çekiliyor) tekrar geri çekilen bir sistem. Tamamiyle su geçirmez durumda olmalı, motor miline kadar tüm su geçirmezliği sağlamış durumdayım, tek problem motor mili girişi.

12 voltta bahsettiğim gibi boştaki devri 13.000 dolaylarında, su içinde bu devir %20 kaybetse (ki fazlasını kaybedecektir), 10.400 devir eder, bunu 12 volt ile değil de, kumandadan trim ayarı ile maksimum 8 volt çıkış yapacak şekilde ayarlarsam (%20 kaybı da değerlendirirsek), yaklaşık olarak 6.900 devir yapacaktır, hadi diyelim maksimum 8.000 devir, ki bu da devamlı hareket edeceği devir değil, arada bir yüklenilecek devir olacaktır.

Bu devirlere mekanik salmastra veya bahsettiğiniz saildrive keçesi dayanabilir mi? (Mekanik salmastra daha kolay temin edebileceğim bir parça, saildrive keçesini nereden ne şekilde temin edebileceğimi bu ölçülerde olup olmadığını bilmiyorum)
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.220
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #36 : Haziran 21, 2018, 10:47:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanıtınız için teşekkürler, hız konusunda, evet haklısınız, herhangi bir hız beklemiyorum tekneden, tekne ağırlığı, pervane ve motor gücü konusunda herhangi bir problemim yok, bahsettiğim motor rahatlıkla bu tekneyi götürebilecek güçtedir.

Yapmaya çalıştığım şey, Kontiki fishing ismiyle tabir edilen bir avlanma aracı, ancak, o sistem kumandalı bir sistem değil, üzerinde zamanlayıcı olan, belirli bir süre çalışıp su içerisinde stop eden, sonrasında, araç arkasına bağlanmış olan misina yardımı ile (misina kıyıdaki bir motordan yol alıyor ve tekrar bu elektrikli motor vasıtası ile otomatik olarak geri çekiliyor) tekrar geri çekilen bir sistem. Tamamiyle su geçirmez durumda olmalı, motor miline kadar tüm su geçirmezliği sağlamış durumdayım, tek problem motor mili girişi.

12 voltta bahsettiğim gibi boştaki devri 13.000 dolaylarında, su içinde bu devir %20 kaybetse (ki fazlasını kaybedecektir), 10.400 devir eder, bunu 12 volt ile değil de, kumandadan trim ayarı ile maksimum 8 volt çıkış yapacak şekilde ayarlarsam (%20 kaybı da değerlendirirsek), yaklaşık olarak 6.900 devir yapacaktır, hadi diyelim maksimum 8.000 devir, ki bu da devamlı hareket edeceği devir değil, arada bir yüklenilecek devir olacaktır.

Bu devirlere mekanik salmastra veya bahsettiğiniz saildrive keçesi dayanabilir mi? (Mekanik salmastra daha kolay temin edebileceğim bir parça, saildrive keçesini nereden ne şekilde temin edebileceğimi bu ölçülerde olup olmadığını bilmiyorum)
Saildrive keçesi yanlış bir tanım oldu. Tasarımınıza ve mil çapına uygun sızdırmazlık keçesi her sanayide bulunması lazım. Mekanik salmastra da dayanır tabii ki. Ancak 8000 devir çok fazla. Tekneyi uçurur.
*

    Çevrimdışı Fatih Bey

  • * Gezgin Korsan
  • 10
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #37 : Haziran 21, 2018, 10:55:45 »
Çok teşekkür ederim aydınlatıcı bilginizden dolayı.

Peki, ortalama bir motor devri ne kadar olmalı? Yani elektrikli bot motorunu bir kenara bırakırsak, kaba taslak bir rakam verebilir misiniz?

Çünkü, redüktörlü DC motorlar var, eğer devri kumanda yardımı ile ayarlamaz isem, söylediğiniz gibi devir yüksek olacağı için, redüktörlü motor kullanabilirim. Ancak bunun için de yine ortalama bir rakama ihtiyacım var.
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.220
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #38 : Haziran 21, 2018, 11:15:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok teşekkür ederim aydınlatıcı bilginizden dolayı.

Peki, ortalama bir motor devri ne kadar olmalı? Yani elektrikli bot motorunu bir kenara bırakırsak, kaba taslak bir rakam verebilir misiniz?

Çünkü, redüktörlü DC motorlar var, eğer devri kumanda yardımı ile ayarlamaz isem, söylediğiniz gibi devir yüksek olacağı için, redüktörlü motor kullanabilirim. Ancak bunun için de yine ortalama bir rakama ihtiyacım var.
Benim yalnızca deplasman tekneleri ile ilgili az bir  bilgim var. Şu başlığı incelemenizi tavsiye ederim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sizin tekne biraz değişik sanırım. Bu kadar bilgi ile yorum yapmak yanlış olur.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.366
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #39 : Haziran 21, 2018, 11:27:59 »
Gezi teknelerinde şaft devri nadiren 2000 devri geçer, Sizin bahsettiğiniz devirler bir uçak için daha uygun gibi görünüyor. Verim çok düşük olacaktır, Suyu önleme sistemi ne olursa olsun, soğutma kaçınılmazdır, su soğutmasının yeterli olamıyasbileceğinmi düşünüyorum.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Fatih Bey

  • * Gezgin Korsan
  • 10
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #40 : Haziran 21, 2018, 14:38:33 »
Anlıyorum.
Öyleyse aradığım cevaplar ve ilaveten de bilgi şu;

1- Mekanik salmastra bu görevi rahatlıkla görebilecek durumda ve bir adet salmastra ile su ile motor ilişkisi kesilebilir.

2- Motor devrinden dolayı da, salmastranın dayanıp dayanmayacağı konusundaki endişe neticesinde, motor devri düşürülerek veya uygun devirli bir motor kullanılarak uygun sistem kurulmalı.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.366
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #41 : Haziran 21, 2018, 14:42:03 »
Salmastra su geçirmez değildir. Özellikle şaft dönerken biraz sızdırma yapar ve soğuması için sızdırması da gerekir. Sızdırmazlik için en doğrusu keçe kullanmaktır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Fatih Bey

  • * Gezgin Korsan
  • 10
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #42 : Haziran 21, 2018, 14:45:04 »
Keçe dediğimiz tam olarak nedir?
Net bir tabir var mıdır?
Ne tür iş yerlerinden bunu temin edebilirim?
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.366
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #43 : Haziran 21, 2018, 15:05:13 »
Keçe tüm otomobil parçacılarında bulunan bir parçadır. Örneğin kranktan yağ sızmaması için krankla ana gövde arasına takılır. genellikle yağ için kullanılır ve adı da genellikle yağ keçesi olarak geçer. Deniz motorlarında deniz suyunu pompalayan impeller pompasında da keçe vardır, sail drive denilen dıştan takma kuyruğuna benzeyen şanzımanın şaft çıkışında da keçe vardır. İç çap, dış, çap ve kalınlık olarak üç değerle belirtilir. Söylediğiniz ölçülerde sanırım bulmka mümkün olur. Olmazsa kovanda değişiklik yapmanız gerekebilir. En önemli değişiklikse, iç dudak dediğimiz keçenin içini mile bastıran kısmı sıkıştırmak için kullanılan yaydır. bu yay genelde yağ içinde çalıştığından çelikten yağılır. Su keçelerinde ise paslanmaz çeliktir ama bu model zor bulunur. Ölçüleri uygun bir keçe bulup, içindeki yayı çıkarıp ayn ı kalınlıkta ve aynı çapta bir o ring ile değiştireceksiniz. O ring size şaftın üzerinde sıkma sağlayhacağı gibi su içinde çok uzun süre dayanacak. Keçenin yaylı tarafını denize doğru takacaksınız.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Fatih Bey

  • * Gezgin Korsan
  • 10
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #44 : Haziran 21, 2018, 15:08:55 »
Sanırım bahsettiğiniz keçe, EK'te eklediğim dosyada ilk görünen parça.

Elektrikli bot motorlarında bulunan parçaları da EK'teki dosyaya ekledim.

Çizimde 3 adet parça mevcut, birinci parça motor kapağının iç kısmında motor içinde kalan parça (sanırım keçe dediğiniz parça bu), ortadaki parça motor kapağı, ve son parça da mekanik salmastra mıdır?

Doğru tabir mi kullandım parçalar için acaba kontrol etme imkanınız var mı lütfen?