0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #15 : Mayıs 05, 2016, 09:48:51 »
Nejat Korsan, tebrik ediyorum. Japon ile yapıştırmayı 40 yıl düşünsem akıl edemezdim...
Kelepçe tam o ringlerin üzerine mi geliyor?
S/Y Lotus
*
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #16 : Mayıs 05, 2016, 12:21:23 »
Mehmet kardeşim teşekkür ederim.      Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

-En uçtan geriye doğru yapıştırmak üzere, 4 - 3,5 - 3 - 2,5 - 2 mm kalınlıklarında 5 adet lastik O-ring aldım.

-Bunları körüğe geçirebilmek için birer yerinden kestim ve sanki sarılabilecek lastik tel haline getirdim.

-4mm lik olanı uca geçici olarak sarıp, çevre boyundaki fazlalığı kesip attım.

-4mm lik O-ringi japon yapıştırıcısıyla, uca çepeçevre yapıştırdım.

-Sonra bunun arkasına bitişik olarak 3,5-3-2,5-2 mm lik olanları da aynı yöntem ile yapıştırdım. (Japon yapıştırıcısı lastiği 3-5 saniyede     
  mükemmel yapıştırıyor,bir daha ayırmak mümkün değil)

-Böylece elde ettiğim konik olmayan yüzeyin tam üstüne , daireselliğini önceden tam olarak düzeltip sağladığım ince standart metal hortum
  kelepçesini kontrollü olarak hafifçe sıktım.

-Kelepçenin sadece damlamayı kesecek kadar sıkılması önemlidir. Gereğinden fazla sıkmamak doğru olur.

-Değişik devirlerde ısınmasını ve damlatmasını kontrol ettim. Hiçbir ısınma ve damlatma 2 yıldır hiç olmadı, adeta yeni körük kadar iyi çalışıyor.
  Halbuki bu işlemden önce artık ömrünü tam olarak tamamlamış gibiydi .

-Bu işlemleri yapmak toplam 15-20 dakika kadar zamanımı aldı . Fiyat olarak da bedavaya yakındı.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.228
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #17 : Mayıs 05, 2016, 13:41:32 »
Güzel,yaratıcı bir çalışma olmuş.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #18 : Mayıs 05, 2016, 15:21:43 »
Teşekkür ederim Hüseyin bey.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~

*

    Çevrimdışı Murat Ceylan

  • * Gezgin Korsan
  • 685
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • NİMETİM - WİM
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #19 : Mayıs 05, 2016, 21:35:31 »
Bendeki sistem şöyle ;

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #20 : Mayıs 05, 2016, 21:55:19 »
Murat bey, sizin sistemin içini görmeden kesin konuşamam ama büyük bir ihtimalle içinde merkezleme yapması için teflon bir burç ve onun önünde de iki veya üç tane yayı çıkartılıp yarine lastik O-ring takılmış rulman keçesi var sanıyorum.

Eğer böyle ise, karaya çıkmadan yapabileceğiniz sadece gres basmak olabilir. Ancak gres olarak kırmızı renkli rulman gresi basmanız pek işe yaramaz. Onun yerine lityum bazlı suya dayanıklı gres kullanmalısınız. Bu da ucuz bir grestir ama hemen akıp gitmeyeceği için daha etkili olacaktır.

Biz eskiden sizinki gibi rulman keçeli salmastra yaptığımız zaman , aynı keçelerden birkaç tane de şaft üzerine serbest olarak takıp yedek olarak bırakırdık. İhtiyaç olduğunda karaya çıkmadan eski keçeyi kesip yarine dışardakileri sürerdik. Böylece daha uzun bir kullanma süresi sağlardık. Zamanı gelipte karaya çıktığınızda sizin de böyle yedekler takmanızı tavsiye ederim.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #21 : Mayıs 05, 2016, 22:02:23 »
Unuttuğum bir şeyi de hemen eklemek isterim.
Eğer karaya çıktığınızda bu sistemde ruman keçeleri kullanılmış olduğunu görürseniz, değiştirirken mutlaka çift dudaklı olanları kullanınız. Böylece arada gresin daha iyi hapsolmasını ve iş görmesini sağlamış olursunuz.
Bir de yukarıda da değindiğim gibi keçelerin metal yaylarını çıkartıp yerine aynı ölçüde lastik O-ring takmayı ihmal etmeyiniz.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Servet Tunç

  • * Gezgin Korsan
  • 598
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • avanti,karasu
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #22 : Mayıs 05, 2016, 22:38:19 »
Ermaksanın söyle şaft körüğü var.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fakat su-hava emiş ağzından,su verilmeli diyor..
Deniz suyu ile soğutma yapmayan,jabsco'su olmayan motorlar için.
Bu tarz ama kuru çalışan,su akıtmayan şaft körüğü yada bileziği varmıdır?
Sanki bir ara West marinin sayfasında görmüştüm ama bulamadım..
*
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #23 : Mayıs 05, 2016, 22:55:45 »
Servet bey linkini verdiğiniz ürün genel olarak mekanik salmastra dediğimiz, denizciler arasında ise deep sea seal olarak tanınmış olan salmastra sisteminin bir benzeridir.

Bazı modellerde süreki su basılması zorunlu değildir, sadece şafttan gelebilecek zarar verici maddeleri geri itmek içindir.

Ancak karadan denize inildiğinde içinde kalan havanın boşaltılması mutlaka gereklidir. Aksi halde kuru sürtüme ile bozulacaktır
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Murat Ceylan

  • * Gezgin Korsan
  • 685
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • NİMETİM - WİM
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #24 : Mayıs 06, 2016, 11:40:47 »
Nejat bey ilginiz için teşekkürler.

Şimdi lityum bazlı gres aldım deneyeceğim.

Peki bu sistem sorunlu bir sistem midir değiştirmeli miyim?
*
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #25 : Mayıs 06, 2016, 12:18:41 »
Murat bey , Volvo'nun körükleri yaygınlaşmadan önce birçok teknede bu sistem kullanılıyordu. Hala daha yıllardır bu sistemi kullananlar olduğunu da biliyorum.

Değiştirmeyi gerektirecek kadar sorun yaratacağını sanmıyorum. Fakat yukarıda da belirttiğim gibi , bir gün karaya çıktığınızda şaft üzerine birkaç tane boşta dönen yedek keçe takarsanız, çalışan keçeler aşındığında, karaya çıkmadan kolayca onların ilk 2 tanesini kesip atıp, onların yerine boşta bekleyenleri sürebilirsiniz. şu anda böyle bir yedeğiniz olmadığından ancak suya dayanıklı gres ile şansınızı deneyebilirsiniz.

Yine yukarıda da belirttiğim gibi , eğer karada yeni keçeler takmak isterseniz, çift dudaklı olanları tercih etmelisiniz, içindeki metal yayı aynı ölçüdeki lastik O-ring ile değiştirmeli ve montajda keçe dudakları arasını suya dayanıklı gres ile doldurmalısınız.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Murat Ceylan

  • * Gezgin Korsan
  • 685
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • NİMETİM - WİM
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #26 : Mayıs 06, 2016, 12:21:07 »
Yeni keçeleri kaplini çıkarıp takamıyor muyuz?

Dediklerinizi not aldım karaya seneye çıkacağım eğer bir terslik olmaz ise o zamana dek idare edeceğim.
*
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #27 : Mayıs 06, 2016, 12:33:52 »
Eğer şaftı geri kaçırmadan takabileceğinizi düşünüyorsanız deneyebilirsiniz. Ben hiç denemedim.

Şimdiki gres basma denemesinde de, o bölgedeki bütün iç hacmin tamamen dolduğuna, hatta taşmaların başlayacağı raddeye kadar gres basmalısınız. Az bir miktarda basılan gres yeterli olmayacaktır. Fazla basılan gres önceleri belki bir miktar ısınma yapabilir ama çok yüksek devirlere çıkmadan çalıştırırsanız, birsüre sonra fazlalığını kendiliğinden atar ve daha sonraki çalıştırmalarınızda sorun yaratmaz.
S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~
*

    Çevrimdışı Murat Ceylan

  • * Gezgin Korsan
  • 685
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • NİMETİM - WİM
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #28 : Mayıs 06, 2016, 12:41:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer şaftı geri kaçırmadan takabileceğinizi düşünüyorsanız deneyebilirsiniz. Ben hiç denemedim.

Şimdiki gres basma denemesinde de, o bölgedeki bütün iç hacmin tamamen dolduğuna, hatta taşmaların başlayacağı raddeye kadar gres basmalısınız. Az bir miktarda basılan gres yeterli olmayacaktır. Fazla basılan gres önceleri belki bir miktar ısınma yapabilir ama çok yüksek devirlere çıkmadan çalıştırırsanız, birsüre sonra fazlalığını kendiliğinden atar ve daha sonraki çalıştırmalarınızda sorun yaratmaz.

Benim şaft oldukça sıkı dönüyor geri kaçmayacağından eminim.

Önümüzdeki hafta içi tavsiye ettiğiniz gresi deneyeceğim sonucu yazarım, o zamana kadar su temizlemeye devam  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Fatih Bey

  • * Gezgin Korsan
  • 10
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: karaya çıkarmadan şaft körüğünü değiştirmekS
« Yanıtla #29 : Haziran 21, 2018, 01:42:24 »
Merhabalar. Konu cok eski farkındayım, ancak, bir konuda bugun arastirma yaparken, ki, cok uzun zamandir cevap bulamadigim ve zorlandigim bir konunun cevabini, burada siz degerli buyuklerimin tartistigini ve cozume kavusturdugunu gordum.

Ben konuyu uzatmadan açıklayayım..

Uzaktan kumandali balik yakalamak icin bir tekne tasarladim.
Acikcasi tekneden daha cok, bir torpido görünümü var.

Buradaki sorun, motor olarak akü ile calisacak bir DC motor kullandim, ve bu motor miline elektrikli bot motoru pervanesi bagli ve direk olarak suyla temas halinde, dolayisiyla motor milinin onundeki rulmandan su geçiriyor.
Motor mili önüne, tornada bir parca yaptırmayı planliyorum, arastirmalarim sonucu yumusak salmastra dedikleri bir malzeme var, ancak deniz suyuna dayanikli olmayabileceği söylendi. Bunun yerine, mekanik salmastra dedikleri farkli bir malzeme onerdiler.
Ancak bahsettigim motor, 12v aku ile, yaklasik 13.000 devirde dönüyor.
Salmastranin dayanip dayanamayacagini, motordan cikan mili aşındırıp aşındırmayacagını bilmiyorum.
Motor mili pirinç malzeme ve çapını 10-12mm olarak ayarlayabiliyorum. (Normalde motor mili 5mm, ancak uzatmam gerektigi icin, bunu pirinç malzeme kullanarak belirli olcude uzattim ve uzattigim parcayi 10-12mm olarak degistirebiliyorum, bu yüzden bahse konu salmastra ic capi 10-12mm olacak)
Aklimda şöyle bir fikir var.
Motor cikis mili onune tornada bir yatak yaptirip icine mekanik salmastra oturtmayi, bu parcaya karsilik yine bir parca daha yaptirip, bunun birlestigi noktaya da bir yatak yaptirip icine marin gres basmayi, milin parcadan cikis yapacagi noktaya da yine bir yuva yaptirip ikinci bir mekanik salmastra oturtmak.
Sizce bu sekilde olursa sonuc ne olur?
Surekli su icinde kalacak bir araç degil, en cok gun icinde kullanılacak, eve donuldugunde su ile yikanacak bir araç olacak.
Marin gres koymamin sebebi, eger ilk salmastradan iceri su girerse, gres in bunu önlemesi, olur da grestende girerse, ilk taktığım salmastra onler diye düşündüm.
Tabii ki burada sizin bilgileriniz on planda, bu iki salmastra mili zorlar mi, asindirir mi, yinede su alir mi. En disa takacagim salmastra direk su icinde calisacagi için herhangi bir sıcaklık olacağını düşünmüyorum. Diger salmastra da su icindeki parca icinde çalışacak, direk su ile temas etmeyecek ancak, distaki parca su icinde olacagi icin sıcaklığı bertaraf edecegini düşünüyorum.
Ama elektrikli bot motorlarinda da salmastra kullanıldığını ve yedek parca olarak 6€ gibi fiyata satildigini yurt disi alisveris sitelerinde gordum, ancak, benim motorum yuksek devirli döndüğü icin, dayanip dayanamayacağı ve bu bahsettiğim sistemin yeterli veya fazla olacagi konusunda bilgi sahibi degilim.
Çünkü, icine su alirsa, motor kisa devre yapacak ve diğer tum elektronik aksamda yanip gidecek ve arac su icinde kaybolacak.
Bu konuda fikirlerinize ve bilgilerinize ihtiyacım var.
Yardimci olursaniz cok sevinirim. Hayirli geceler dileklerimle..