0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. K.

Jelcoat tamiri
« : Mart 11, 2019, 22:19:49 »
İlk defa teknemin jelcoat tamiri işini kendim yapmayı düşünüyorum.çok küçük yerleri tamir edeceğim.1cm 2cm gibi çatlakları.Tecrübeli arkadaşların fikrini almak istiyorum.Kendim bu işi yapalirmiyim yoksa hiç uğraşmayayım ustasını bulup yaptırayim.


*

    S. E.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #1 : Mart 11, 2019, 22:56:29 »
Selamlar,

Benimde bir iki yerde derin noktalarım , bazı yerlerde uzun ama yüzeysel çiziklerim var. Malzemeyi geçen sene almıstım ama vakit darlıgından yapamadım. Birde pigment yoktu aldıgım yerde. Onun icin bu seneye kaldı.  Pigment i kesin tutturamıyacam ona eminimde =). Yapması Kutunun ustunu okuyunca cok zor gelmedi. Uzaya çıkmak değil. Benim yaptırma imkanım bulundugum yerden dolayı yok onun icin kendim yapacam.

Konuyu takip ediyim en azından ön bir bilgi olur. Yeniden keşfetmiyelim keşfedileni.



*

    C. K.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #2 : Mart 11, 2019, 23:06:06 »
Rengi tutturmak önemli.Birde jelcoat uyguladıktan sonra pasta cila uygulaması da yapmak gerekiyor sanırım. Bir cesaret le dalacağım bu işe.Baktık olmadı ustasını buluruz artık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 11, 2019, 23:10:38 Gönderen: Cengiz Karan »


*

    A. Ç.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #3 : Mart 12, 2019, 08:17:14 »
Öncelikle çatlağı V şeklnde açacaksınız. Iki malzemeyi iyice  karıştırıp spatula ile çok az yüksek olacak şekilde uygulayacasınız. Kururduktan sonra bir takoz ile ince zımpara yapacak, zımparayı sonuna doğru iyice inceltecek, en son pasta ve cila uygulaycaksınız. Renk tutturmak çok zordur.  Teknenin orijinal jelkotunu bulsanız bile eski olan güneşten nasibini almış olacağı için uzun bir süre aynı olmayacaktır. Beyaz hataları en az gösteren renktir ama farklılıklar da üzerinde sırıtır.


*

    B. B.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #4 : Mart 12, 2019, 08:55:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlk defa teknemin jelcoat tamiri işini kendim yapmayı düşünüyorum.çok küçük yerleri tamir edeceğim.1cm 2cm gibi çatlakları.Tecrübeli arkadaşların fikrini almak istiyorum.Kendim bu işi yapalirmiyim yoksa hiç uğraşmayayım ustasını bulup yaptırayim.

Çatlaklar nerede Cengiz Korsanım? Bordada ise yüzey alanı geniş olduğundan daha kolay çalışılıyor ama dikmelerin yanında veya küçük kıvrımlı yerlerdeyse estetik açıdan tutturmak zor olabilir. Ahmet korsanın dediği gibi açmak gerekiyor sonra kalında inceye dogru zımpara ile yerleştirmek gerekiyor. Düz alanlarda zımpara kolay ama kıvrımlı alanlarda usta en iyisi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    E. A.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #5 : Mart 12, 2019, 09:40:08 »

Bende borda için pasta cila önerisi rica edebilir miyim?Kullanıp memnun kaldıgınız bir ürün var mı?
*

    E. S.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #6 : Mart 12, 2019, 09:47:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bende borda için pasta cila önerisi rica edebilir miyim?Kullanıp memnun kaldıgınız bir ürün var mı?
Dyo likid pasta ve silikonsuz sıvı cila ikilisini tavsiye ederim.
*

    A. D.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #7 : Mart 12, 2019, 12:26:44 »
Mothers isimli amerikalı bir firmanın marine pasta cila ürünleri bu konuda ciddi başarılı. Türkiye de de mevcut. Metal konusunda zaten amerikada bir numaralar
*

    Ü. Ö.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #8 : Mart 14, 2019, 16:20:38 »
bende sadece benim çok dikkat ederek görebildiğim kılcal çizgi şeklinde çatlak olan bir iki yer var.

herkesin 'normal' tamir yöntemini gayet iyi anladım. yapacağımız jelkoat iyi tutunabilsin diye V şeklinde biraz açacağız, tamir, zımpara vs.

ancak ben o kadar büyük işe girmek istemiyorum:
-şu an o çatlaklar dibine yaklaştığında ve gözle bile zor görünürken, ben açınca, yamayınca renk de tutmazsa Ahmet Abi'nin dediği gibi, çok daha belirgin bir kusur olarak ortaya çıkacak.
-çatlaklar zincir dolabının tam köşe yaptığı dar yerlerde ve tek ve düz değil, onları düzgün V yapmak bile bir sanat başka yerleri çizdirmeden.
-zımparası da zor yerde.

Benim estetik bir sıkıntım yok, tek düşüncem bir şekilde o çatlaklardan su girişi olmasın.

Bu amaçla üstüne şeffaf bir ince tabaka uygulamak tarzı bir çözüm olabilir mi?
Olur diyen çıkarsa, ne uygulamalı (epoksi?), nasıl uygulamalı?
*

    A. Ç.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #9 : Mart 14, 2019, 17:11:55 »
Epoksi olmaz, güneş ışığı epoksiyi bozar. Öncelikle o çatlaklardan girebilecek su herhangi bir hasara neden olmaz. Eğer kozmetik bir sorun yoksa çatlakları olduğu gibi bırakmak daha doğru görünüyor. Bir diğer ihtimal de bölgeyi ve çatlakların içini iyice temizlemekle başlamaktır. Oksalik asit veya benzeri temizlik maddeleri ile iyice temizleyeceksiniz, bu işlem az da olsa tutunma yüzeyi oluşturacak, iyice durulanıp kuruduktan sonra Sıvama şeklinde jelkot tamir macunu uygulayıp çok ince zımpara ve pasta ile dolmuş çatlaklar ortaya çıkana kadar temizleyeceksiniz. Böylece kılcal çatlaklar jelkot ile kapanmış olacak ve renk farkı belli olmayacak kadar küçük alanlarda kalacak.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #10 : Mart 14, 2019, 17:43:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Epoksi olmaz, güneş ışığı epoksiyi bozar. Öncelikle o çatlaklardan girebilecek su herhangi bir hasara neden olmaz. Eğer kozmetik bir sorun yoksa çatlakları olduğu gibi bırakmak daha doğru görünüyor. Bir diğer ihtimal de bölgeyi ve çatlakların içini iyice temizlemekle başlamaktır. Oksalik asit veya benzeri temizlik maddeleri ile iyice temizleyeceksiniz, bu işlem az da olsa tutunma yüzeyi oluşturacak, iyice durulanıp kuruduktan sonra Sıvama şeklinde jelkot tamir macunu uygulayıp çok ince zımpara ve pasta ile dolmuş çatlaklar ortaya çıkana kadar temizleyeceksiniz. Böylece kılcal çatlaklar jelkot ile kapanmış olacak ve renk farkı belli olmayacak kadar küçük alanlarda kalacak.

evet, mantıklı. ben yine de olduğu gibi bıraktan başlıyayım, daha iyi olacak, zaten su altında olan bir yer değil.
*

    A. A.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #11 : Mart 14, 2019, 18:55:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Epoksi olmaz, güneş ışığı epoksiyi bozar. Öncelikle o çatlaklardan girebilecek su herhangi bir hasara neden olmaz. Eğer kozmetik bir sorun yoksa çatlakları olduğu gibi bırakmak daha doğru görünüyor. Bir diğer ihtimal de bölgeyi ve çatlakların içini iyice temizlemekle başlamaktır. Oksalik asit veya benzeri temizlik maddeleri ile iyice temizleyeceksiniz, bu işlem az da olsa tutunma yüzeyi oluşturacak, iyice durulanıp kuruduktan sonra Sıvama şeklinde jelkot tamir macunu uygulayıp çok ince zımpara ve pasta ile dolmuş çatlaklar ortaya çıkana kadar temizleyeceksiniz. Böylece kılcal çatlaklar jelkot ile kapanmış olacak ve renk farkı belli olmayacak kadar küçük alanlarda kalacak.

evet, mantıklı. ben yine de olduğu gibi bıraktan başlıyayım, daha iyi olacak, zaten su altında olan bir yer değil.

Benim te helm oturakta kılcal çatlak oluştu, v açmadan jelkot doldurdum. daha belirgin hale geldi. Muhtemel tutunamadığından dolayı çatlayacaktır da zamanla.
*

    S. Ç.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #12 : Mart 14, 2019, 19:04:54 »
Çok ovalamadan 3m in kalın pastası geçicide olsa uzun bir süre kılcalları kapatıyor..
*

    N. D.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #13 : Mart 14, 2019, 20:14:37 »
Benim de ayrı başlık açarak sormayı düşündüğüm bir konu vardı ancak çok yakın konular olduğu için burdan sorayım.
Yolcu ve yük gemilerini ortadan pasta keser gibi kesip iki parçanın arasına yaptırdıkları uzatmayı koyup geminin boyunu büyültüyorlar . Bu teknik fiberglass da uygulanabilir mi? Fiber gövde ortadan kesilip araya uzatma parçası koyulsa tutar mı , sakat mı olur ?
*

    A. Ç.

Ynt: Jelcoat tamiri
« Yanıtla #14 : Mart 14, 2019, 20:28:22 »
Saç (Çelik) tekneler zaten parça parça inşa edilir. Bağlama yöntemi genellikle kaynaktır.  Fiberglas tekneler ise bütün olarak kalıplanır ve tek parça olarak inşa edilirler. Bu bilgi ışığında benim mantığım yapılmamalı diyor ve uygulamasını da duymadım. Diğer taraftan fiberglas gövdedeki kırıkları başarı ile onarabiliyoruz. Burada sorun boy uzatmasının maliyetine uygun olup olmayacağıdır. Fiberglas tekneler yekpare yapılsalar bile içindeki mobilya diye adlandırdığımız parçalarla güçlendirilirler. Bu mobilya aksamının da uzatılması değil değiştirilmesi gerekir.


Teknik olarak fiberglas gövdeye ek yapmak düşünülebilir. Bu ek için uygun bir kalıp yapılacak tekne bölünüp ortası kalıplanacak, parçalar kalınlıklarının 1/10 - 1/12 oranında açılıp kalıplı bölge epoksi ve cam elyafı ile yeniden inşa edilecek. Polyester reçine kullanılmayacak, vinilester bile yapışma açısından epoksiye oranla çok zayıf kalır. Yani çelikte olduğu gibi tekne tek parça değil yapıştırma üç parça olacak.  Polyester ve epoksi esneme katsayıları farklıdır. Enine veya boyuna esneme farkı sorun yaratır mı bilmiyorum.