0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Çok ovalamadan 3m in kalın pastası geçicide olsa uzun bir süre kılcalları kapatıyor..
Saç (Çelik) tekneler zaten parça parça inşa edilir. Bağlama yöntemi genellikle kaynaktır. Fiberglas tekneler ise bütün olarak kalıplanır ve tek parça olarak inşa edilirler. Bu bilgi ışığında benim mantığım yapılmamalı diyor ve uygulamasını da duymadım. Diğer taraftan fiberglas gövdedeki kırıkları başarı ile onarabiliyoruz. Burada sorun boy uzatmasının maliyetine uygun olup olmayacağıdır. Fiberglas tekneler yekpare yapılsalar bile içindeki mobilya diye adlandırdığımız parçalarla güçlendirilirler. Bu mobilya aksamının da uzatılması değil değiştirilmesi gerekir. Teknik olarak fiberglas gövdeye ek yapmak düşünülebilir. Bu ek için uygun bir kalıp yapılacak tekne bölünüp ortası kalıplanacak, parçalar kalınlıklarının 1/10 - 1/12 oranında açılıp kalıplı bölge epoksi ve cam elyafı ile yeniden inşa edilecek. Polyester reçine kullanılmayacak, vinilester bile yapışma açısından epoksiye oranla çok zayıf kalır. Yani çelikte olduğu gibi tekne tek parça değil yapıştırma üç parça olacak. Polyester ve epoksi esneme katsayıları farklıdır. Enine veya boyuna esneme farkı sorun yaratır mı bilmiyorum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÇok ovalamadan 3m in kalın pastası geçicide olsa uzun bir süre kılcalları kapatıyor..Pasta , zımpara görevi gördüğü için yüzeysel kılcal çatlakları kapatmaz. Yüzeyi alarak çatlağı (çatlak yüzeysel ise) göremeyeceğiniz alt seviyeye getirir. Malzemeyi yer.Bence çok tercih edilmemeli.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÇok ovalamadan 3m in kalın pastası geçicide olsa uzun bir süre kılcalları kapatıyor..Pasta , zımpara görevi gördüğü için yüzeysel kılcal çatlakları kapatmaz. Yüzeyi alarak çatlağı (çatlak yüzeysel ise) göremeyeceğiniz alt seviyeye getirir. Malzemeyi yer.Bence çok tercih edilmemeli.Arabadaki çizikler misali..dikkat edersen anlattığım şey tamir değil..makyaj..Az cila ovalamasıyla dediğin gibi inme oluyorsa zaten o tekneyi at..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSonuçta teknene pasta cila yapılmıyormu zaten..inmez merak etme..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAlicim o gördüğün malzeme esas katmana kadar arabanın boyasından mislimisli daha kalın..Zaten tamir için V şeklinde oyulabiliyor biliyorsun bu kısım..Çatlaklar çok büyük değilse,ama gözünü rahatsız ediyorsa geçici olarak yaparsın..Ben yıllarca yaptım..alet hala yüzüyor..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKendi talaşıyla çatlakları doldurulan ahşabı düşün..üzerinede ince pasta geçersin mis gibi olur..Şimdi seninki yeni ya kıyamıyosundur sen..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
arabanın boyası ile jelcoat farklı şeyler. arabanın boyası çizilirse tek çare boyamaktır. Üzerinde gördüğünüz çizik vernik katman çiziğidir. Bütün arabaların boyaları mattır yoksa. vernik çiziğinde de vuran ışık kırıldığı için parlamaz ve size çizik görünür. Kalın Pasta yaparak yüzeyi incelterek aynı katmana getirirsiniz. daha sonra ince pasta yaparak gözün görebildiği kalın pastanın yarattığı çizikleri giderip yüzeyi neredeyse pürüssüz hale getirirsiniz. Daha sonra yaptığınız cila ile gözünüzün göremediği çizik yüzeyleri doldurarak daha da pürüssüz hale getirerek parlaklık elde edersiniz. jelcoatta vernik yoktur. Kalın pasta yaparsanız hare şeklinde çizik görünüm elde edersiniz. Ya ince pasta yapıp dediğim gibi jelcoatu inceltip çizikleri belli olmayacak kadar incelteceksiniz ya da cila yaparak o çizikleri geçici olarak doldurup parlaklık elde edeceksiniz. Kalın pasta yapacaksanızda arkasından ince pasta yapmanız gereklidir.