0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
izolatör sorunumu yada başka birşeymi?
« : Mayıs 09, 2011, 12:27:38 »
Sevgili Korsanlar,
Pazar günü motoru çalıştırdığımda tenvirat aküsüne abğlı voltmetrenin yerinden kımıldamadığını görünce hemen 1.akü (Marş Aküsü)konumuna alıp kontrol ettiğimde şarjın olduğunu gördüm.İzolatörümüz gitmiş,sökeyim derken anahtar ortadaki şarş girişine değdiğinde ciddi bir akım geçmesi oldu,normalde akü motor çalişmiyorken bu şekilde alternatör üzerine boşalıyormu merak ettim,avo metre ile izolatörü kontrol ettiğimde her iki çıkış için aynı değeri verdi.O zaman aklıma çıkışları değiştirerek kontol etmediğim geldi ama artık çok geç.Benim aklıma takılan,uçlar kısa devre olduğunda bu şiddetli kıvılcımın nedeni ne?Amperi ölçmeye kalktım,avometrenin kablosu nerdeyse yanacaktı.Acaba başka bir arıza mı var?
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: izolatör sorunumu yada başka birşeymi?
« Yanıtla #1 : Mayıs 09, 2011, 13:25:49 »
Akünün enerjisini bir şekilde kısa de3evre etmişsiniz.  Avometre ile akım ölçmeye kesinlikle kalkışmayın. Avometre kabloları bilemediniz bir kaç ampere kadar akım geçirebilir.  Akü gibi düşük voltajlı kaynaklarda amperi ampermetre ile ölçmelisiniz. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: izolatör sorunumu yada başka birşeymi?
« Yanıtla #2 : Mayıs 09, 2011, 16:49:26 »
Akünün enerjisi bu alternatörden gelen uca değince kısa devre oluyor,bu mümkünmü?Merak ettiğim özellikle bu Ahmet Korsanım,ilginiz için teşekkürler.
*
Ynt: izolatör sorunumu yada başka birşeymi?
« Yanıtla #3 : Mayıs 14, 2011, 00:00:07 »
Genelde basit tarz avumetreler 10Ah akım ölçerler (genel olarak), eğer bunun üzerinde bir akım olabilecek bir devre ölçmek isterseniz, kablolar elinizde yanabilir, 10-12 amper değerlerinde ise ciddi ısınacaktır.  Dc devrelerde çalışma yaparken, (mümkün ise) bara devre, hat ...vs gibi yerlerin enerjisini kesin, akü kutup başını çıkartın...., DC'de kısa devre akımı çok ani, yüksek değerlerde olur ve hasarlara sebep olur.
BİR TEKNENİN YENİDEN DOĞUŞ HİKAYESİ / HAKAN IRIKLI
Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır..

*
Ynt: izolatör sorunumu yada başka birşeymi?
« Yanıtla #4 : Mayıs 14, 2011, 00:57:05 »
Kısa devre akımı hiçbir zaman zaten ölçülmemelidir özel test işi dışında. Normal çekiş akımını ise avometre ile 10 ampere kadar ölçersiniz ki bu Ahmet Korsan'ın dediği gibi devede kulaktır tekne ve otomotivde. (uç noktalarda ölçülebilir 100W değerine kadar olan aksesuarlarda).

Sözkonusu olayda kontak oturmamış olabilir.
« Son Düzenleme: Mayıs 14, 2011, 00:59:04 Gönderen: Mehmet Göktürk »
S/Y Mehmet Efe   ( 5.20 yelkenli balıkçı kayığı )
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: izolatör sorunumu yada başka birşeymi?
« Yanıtla #5 : Mayıs 14, 2011, 06:53:12 »
Bir besleme kaynağının pozitif ve negatif kutuplarını herhangi bir şekilde birbirne bağlarsanız kısa devre oluşur. aküden gelen bir ucun alternatör üzerinde herhangi bir notaya değmesi kısa devreye sebep olabilir. 12 V düz akım insanı çarpmayacağı için bağlantılar izole edilmez ama bu açık uçların bir şekilde kısa devre edilmesi ihtimalini arttırır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: izolatör sorunumu yada başka birşeymi?
« Yanıtla #6 : Mayıs 16, 2011, 09:30:11 »
Sevgili Korsanlar,
Hafta sonu teknedeydim,internetim yoktu,izalatör ve kısa devre hakkında yazılanları şimdi okudum.Olay gerçektende yanlış bağlantıdan kaynaklanıyormuş,ben kısa devre akımını ölçmeye kalkmışım,yeni motoru monte ederken alternatör üzerindeki bir izole çıkışı artı sanıp izalatörden gelen kabloyu bağlamışım.Alternatör  şarj aküsünü şarj ederken doğal olarak diğer kullanım aküsünü beslemiyormuş.Neyse onu hallettik ama şimdide şöyle ilginç bir durum oluştu,marş aküsü 14 volt şarj gösterirken,stasyoner olarak kullanılanda 13 volt akım okunuyor.Acaba diyorum bu akım izalatör tarafından mı kısıtlanıyor.Yinede diğer sorunu kazasız atlattığımız için memnunum.Teşekkürler.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: izolatör sorunumu yada başka birşeymi?
« Yanıtla #7 : Mayıs 16, 2011, 09:42:05 »
Birkaç neden olabilir:

1. akünüz ömrünü tamamlamıştır.
2. akü şarjsız olduğu için belirli bir süre sonra 14 V gerilime ulaşacaktır.
3. İzolasyon diyotları bu kadar yüksek voltaj düşmesi yaratmazlar.
4. Şarj devresinde bir direnç vardır. Bu direnci yaratan oksitlenmiş bir bağlantı olabilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.