0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. D.

elektrik
« : Ağustos 14, 2012, 21:00:43 »
sevgili korsanlar imdat : tekneme disardan besleme 220 wolt elektrigi 110 wolto ceviren bir transformator koydum , 4000 amper gucunde. yaklasik 20 gun sonra once 12 volt sarjinda iphone telefonum u sarja taktigim gecenin sabahinda telefonumun anakarta kadar yandigini , sonrasinda ayni 12 volt sarj yerinde kahve makinasinin yuksek voltaj yuzunden bozuldugunu gordum .simdide gecen gun yaptigim seferden sonra , aku baslarinida kapatmama ragmen , havuzluktaki kolonlardan muzigin devam ettigini ve cd playerimin calistigini gorunce sok gecirdim. cd kutusunu cikardim ama ertesi gunu kontrole gittigimde bu seferde teybin calismadigini gordum.acil degerli fikirlerinizi ve tespitlerinizi bekliyorum >>>>


*

    H. D.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #1 : Ağustos 14, 2012, 21:14:30 »
Size yardım edebilmek için önce sıkıntının ne olduğunu bilmek gerek.
220 wolt degil volt. bu bir ufak düzeltme.
220/110 volt trafosunu neden kullanıyorsunuz? bu aleti nereye ve nasıl taktınız yani hangi uçlar 220 hangi uçlar 110 volt  biliyormusunuz,110 volt ucunu nereye bagladınız? bağlantı noktasında daha evvel ne vardı?
12 volt u nasıl elde ediyorsunuz? Akü başlarını kapatmak ne demek?CD kutusunu nereden çıkardınız ve CD kutusu nedir?Çalışmıyan Teyp  CD playerden ayrı bir aletmi?
Lütfen detaylı ve net yazarsanız belki yardım edebiliriz.
Saygılar


*

    A. Ç.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #2 : Ağustos 14, 2012, 21:27:46 »
Sanırım en doğrusu tekneye iyi bir elektrikçi çağırmanızdır. Volt - Wolt gibi bir yazım hatası ve "4000 amper" gücünde bir transformatörden bahsetmeniz elektrik konusunda biraz zayıf olabileceğiniz izlenmini yarattı.


*

    K. D.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #3 : Ağustos 14, 2012, 21:28:18 »
benim teknem usa yapimi beneteau ve teknemin ic duzenegi 110 v. cd player 12 li calarim var ve cd akuleri kaptmama ragmen calmaya devam ettigini anlattim . uc baglantilarinda falan bir sorun yok , cok buyuk bir usta bagladi .


*

    A. Ç.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #4 : Ağustos 14, 2012, 21:47:03 »
Usta büyük olabilir ama hatayapmış olabilir, büyük bir usta yerine iyi bir usta bulmanızı ve tüm tesisatı (220 - 110 -12 ) gözden geçirtmenizi öneririm. Takılan trafo için verdiğiniz değerler yanlış. Ayrıca trafo takmak yerine sistemi 220V olarak değiştirmek daha doğru olurdu.

*

    H. A.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #5 : Ağustos 14, 2012, 21:49:59 »
bir tahmin transformatörden  çıkan  elektrik  redresöre geliyor diğer bir bağlantısıda direk teknedeki prizlere gidiyor  transformatörünüz 4 kw  gücünde ve büyük ihtimal yandı direk 220 çıktı ve  bağlı olan herşeyi yaktı  prizlerden çıkan ve  çakmak soketinden  çıkan  voltajı ölçün  muhakkak biryerden  kaçak yapıyor  sistemi tekrar kontrol edin  gerekirse kutup başlarının pozitif uçlarını sökün tekrar deneyin bunu sahilden elektrik alırken deneyin  bakalım aküler devre dışı kaldığında  12 volt ile çalışan aletler çalışacakmı eğer çalışırsa muhakkak sistemde  atlama var
*

    H. A.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #6 : Ağustos 14, 2012, 21:52:54 »
unutmadan  usa da elektrik 60 hertz dir  ülkemiz ve avrupa 50 hertz  kullanırız buda  çok önemli  yaptırdığınız transformatör nasıl  ayarlandı  bilmek gerekir aslında  bu arada elektrikçi değilim yanlışım varsa  arkadaşlar düzeltebilir
*

    H. D.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #7 : Ağustos 14, 2012, 22:17:42 »
    Bende kendimi büyük ve iyi bir elektrik ustası diye biliyorum ama böyle bozuk bir ifade ile yazılmış arıza tarifi ile ne hatayı bulabilirim nede şöyle yap diyebilirim.Önce hangi ihtiyaç ile trafonun takıldığı,arızanın hemen mi ortaya çıktığı yoksa bir süre sonramı olduğu net yazılmalı.Sonradan oldu ise; arıza olana kadar elektrik ile nelerin kullanıldığı belirtilmeli.Daha çok şey yazılır da işi "büyük usta yapmış"susmamız gerek
« Son Düzenleme: Ağustos 14, 2012, 22:19:02 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    A. Ç.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #8 : Ağustos 14, 2012, 22:26:41 »
Yazılanlardan bir yorum yapalım:

220-110V bir trafo sisteme koyuldu. Trafo bağımsız  bir 220 V primer ve 110 V sekonder sargılı olacağına tek sargılı dış uçları 220V ortadan 110V alınmış bir transformatör olabilir. Bu tür trafolar piyasada daha yaygındır ve iş görürler ama teknelerde primer ve skonderi bağımsız trafolar kullanılmalıdır. Böylece izolasyon trafosu görevini de görürler. 50Hz - 60Hz farkının çok önemli olabileceğine inanmıyorum. Akü şarj cihazları genelde trafosuzdur ve düzakım ürettiklerinden frekans farketmez.

Arızanın daha çok 12V sisteminde olabileceğine inanıyorum. Sonuçta yanan telefon ve kahve makinası 12V'a bağlı imiş.  "Akü başlarının kapatılması" sözünü ise akü şalterlerinin aküleri devre dışı bırakacak hale getirilmesi olarak yorumluyorum. Bu koşullarda teknede sintine pompası haricinde hatta bazen sintine pompasında bile 12V olmaz.

Müzük aletleri çalıştığına göre sistemde elektrik varmış.  Bu da akla akü şarj cihazının doğrudan akülere değil akü şalterlerinin dışına bağlanmış olma olasılığını akla getiriyor.

Akla gelen en kötü ihtimal ise bir yerde 110V veya 220V kabloların 12V kablolar ile yakın geçtiği bir ortamda erime veya aşınma nedeni ile temas ettiği ve yüksek alternatif akıımın 12V şebekesine kaçak yaptığı ihtimalidir.  İşi bilen bir elektrikçi tüm sistemi kontrol etmeli.

Trafonun nasıl bağlandığı da önemli. Kahve makinanız ve telefon şarjınız bile 12V olduğuna göre şehir şebeke elektriğini teknede başka işler için kullanıyor musunuz? Cihazlarınız ABD'den gelme 110V cihazlarsa trafo bu prizlere de hizmet veriyordur. 220V cihaz kullanıyorsanız trafo sadece akü şarj cihazı ve diğer dahili aletlere elektrik veriyordur ve prizlere 220V bağlanmıştır. Her koşulda şehir şebeke elektriği bağlantıları değiştirilmiş olmalıdır.  Trafoyu takan ustanız, elektrik girişine yakın olan sigortaları ve panodaki anahtar şeklindeki sigortaları değiştirdi mi?

Konu dışı bir soru: 12 V kahve  makinasını nereden aldınız?
*

    H. D.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #9 : Ağustos 14, 2012, 22:36:36 »
Ahmet korsanım kutup başı kapatıldığı halde radyo türü aletin çalışır olması  o an için elektriğini 110 volttan elde edilen 12 volt üstünden aldığını gösterir yani sistemde en azından 110/12 dönüştürücüsü  var.
Şimdi bize şayet ben bu trafoyu takmadan evvel dışarıdan 110 volt alıp kutup başını da kapatıp radyoyu dinliyordum derse o zaman sıkıntının 220/110 trafosunda olduğunu düşünebiliriz.
Ama önce her şey net anlatılmalı
*

    M. A.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #10 : Ağustos 14, 2012, 23:38:07 »
sevgili kıvanç demir
forumdaki elektrik konusunda iyi olan korsanlarımızın yardım eli hemen ulaştı ve ne mutlu ki hemen bir
mantık ve fikir trafiği çalışmaya başladı...
ben şahsen kendi işimi görecek kadar elektrikten anlarım ...
ama sizin durumunuz benim çok ilgimi çekti..
ve ilk aklıma gelen şu oldu
bağlantıdan önce teknenizde hiç bir sorun yoktu...
transformatörden sonra olanlar oldu..
ilk anda televizyon yada bir elektrikli alet çalışmadığın da hani kullanım kitabında ilk yapılacaklar sırayla anlatılır ya..
1 madde fiş takılımı....?
bu bana her zaman gülünç gelmiştir ama uzmanlar boşuna yazmaz diye düşünürüm...
siz de de telefonu yakan da kahve makinasını yakan da yüksek voltaj...
sanırım burada hem fikiriz...
ben diyorum ki
eger transformatör ilk bağlantısı ters yapılmış olursa....

12 volt 24 e çıkarmı....?
22o de 110 olacağına 440 olup da cihazlara zarar veriri mi....?
bu sadece benim cahilce tahminim...
gülüp de gecebilirsiniz...
ya da dikkate de alabilirsiniz...
bu arada konu çok ilgimi çektiği için bir soluk ta okudum  ve merakla takip edeceğim

en kısa zamanda sorunlarınızın bitmesi dileği ile...
*

    A. Ç.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #11 : Ağustos 15, 2012, 07:46:39 »
Yazılanlardan yorum yaptım. Bilgiler yanlış olduğu için fazlasını yapmak mümkün değil.  Aküler devrede değilken şehir şebekesi ile 12V elde ediliyor olması doğru bir uygulama değil. Eğer bu tür bir sistem varsa yanlış bir iş yapılmış.  Yine de bu tür bir 12V  üretiminin uygun cihazlar kullanılmışsa yüksek voltaj vermesi pek mümkün değil. Bu sistemler kendi içinde regülelidir. 
*

    M. B. A.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #12 : Ağustos 15, 2012, 12:19:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... iyi bir usta bulmanızı ve tüm tesisatı (220 - 110 -12 ) gözden geçirtmenizi öneririm.
...

Yüzde yüz katılıyorum. Ufak tefek şeyleri rahatlıkla yapabilsem de ben de çok iyi anlamam bu elektrik işlerinden ve profesyonel destek almış olmaktan son derece memnunum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. B.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #13 : Ağustos 15, 2012, 16:49:35 »
Teknede kullandığınız 12 volta çeviren bir redresör mutlaka vardır, öncelikle onun kullanma klavuzunu bulmanızda fayda var, bulamıyorsanız markasını modelini yazarsanız biz yardımcı olmaya çalışalım. Trafonuz 220V'u sorunsuz bir şekilde 110V'a çevirecektir, onda sıkıntı olmaz ancak 60 Hz çalışmak üzere tasarlanmış bir redresör 50 Hz'te muhtemelen saçmalayacaktır. Yeni nesil tüm redresörlerin üzerinde küçük bir 220V / 110V anahtarı bulunur, belki de trafo kullanmak yerine tek yapmanız gereken anahtarı çevirivermekti.
*

    V. P.

Ynt: elektrik
« Yanıtla #14 : Ağustos 15, 2012, 17:17:09 »
Topiğin sahibi konuyu bıraktı galiba..Sonucu merakla bekliyorum, sorunun ne olduğunu öğrenmek ileride işimize yarayabilir diye düşünüyorum..ama okudum okudum hala bişe anlayamadım..