Waterlock asıl amacı egsozda biriken suyu tutarak motora ulaşmasını engellemektir. Motor egsoz çıkışları genellikle su seviyesinin altında kalır, bu nedenle eninde sonunda egsozda yeterli su birikirse şu veya bu şekilde manifolda ulaşacaktır.
Deve boynu ise egsoz manifoldunun su kesiminin üstüne çıkmasını sağlar, Normal koşullarda yüzen bir teknede suyun manifolda ulaşması imkansızdır, su sadece su kesimine kadar yükselecektir. Aslında tüm sistem bir bütün olarak incelenmelidir. Denizden emilen soğutma suyu, deve boynunun hemen arkasına bağlanarak suyun tahliyesini sağlar. Arada bulunan bir waterlock egsoz içinde birikebilecek suları toplayarak yükselmesini engeller. Böyle bakınca egsoz borusunun uzuunluğu ve hacmı önem taşıyor, burada biriken su waterlockta toplanacak ve manifolda ulaşamayacaktır. Bordada egsoz çıkışından girebilecek kısıtlı su da waterlock tarafından tutulacaktır. Bir deniz motorunda asıl su giriş kaynağı ise emiştendir, genellikle bir impeller pompa ile basılır ve sonunda deve boynu arkasından egsoza verilir.
Açıklamayı izleyince her ikisinin de önemli olduğu ortaya çıkıyor.