Gezgin Korsan

Çekek Yeri => Tamirhane => Konuyu başlatan: Caner Özer - Ekim 01, 2018, 10:40:03

Başlık: Egzoz Hortumu Waterlock girişinden atıyor. Neden?
Gönderen: Caner Özer - Ekim 01, 2018, 10:40:03
Merhaba, teknemi alalı henüz 1 ay oldu ancak sürekli sorunlarla karşılaşmaktan hiç seyre çıkamadım :(
İlk seyir denememizde impeller dağılmasından motor hararet yaptı ve daha liman çıkışından geri dönmek zorunda kaldık.
Arızayı düzelttikten sonra yeni bir sorunla karşılaştım tekne kıyıdayken çalıştırıyorum ilk başta waterlock ile egzoz borusunun bağlandığı yerden su akıtıyordu kelepçeyi sıktım çok hafif damlıyordu, bu hafta sonu gittim motoru çalıştırdım 2000 deviri geçtiğimde hortum attı. Motor hararet yaptığında hortum yanmış olabilir dediler hortumu değiştirmek mi gerekir ya da waterlock girişinde ısıdan deformasyon olmuş olabilir mi?
Çözüm için siz değerli korsanların yardımlarını bekliyorum.
Başlık: Ynt: Egzoz Hortumu Waterlock girişinden atıyor. Neden?
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Ekim 01, 2018, 10:55:22
Hortumların ısıya dayanımı daha yüksektir. Waterlock plastik olduğunda ısıdan daha çok etkilenir, ayrıca fiziki olarak da kelepçe sıkıştırdığından waterlock ağzı bozulmuş olabilir. Bunu hortumu waterlock  ağzından söküp gözle görmek mümkün olmalı.
Başlık: Ynt: Egzoz Hortumu Waterlock girişinden atıyor. Neden?
Gönderen: Şevket Öztürk - Ekim 01, 2018, 11:21:41
       Caner Korsanım;
       Motor ile waterlock arasındaki hortum maksimum 1 m ve o hortum ısıya dayanıklı bir hortum ,yada öyle olması lazım yanlış bir şey takılmadıysa sökün bakın üzerini okuyun şüpheliyseniz değiştirin gitsin.Waterlocku çıkarın temizleyin delik deformasyon var mı bakın .Waterlock umu paslanmaz ile değiştirdim ben .Şimdilik memnunum.Waterlocktan eksoza kadar olan bölümde pasaj açık mı ,kıvrılma ,bası gibi benzeri bir şey var mı ?Eksoz bağlantıları minimum iki kelepçe ile olmalı tercihen sanayi tipi olanlar var onlardan alın.
   Yeni alınmış teknede bunlar olağan şeyler moralinizi bozmayın işler kolayınıza olsun.
Başlık: Ynt: Egzoz Hortumu Waterlock girişinden atıyor. Neden?
Gönderen: Caner Özer - Ekim 01, 2018, 13:01:27
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim.
Benim teknede motor teknenin ortasında egzoz arkada olduğundan 3m civarı bir hortum var internette satılan sulu egzoz hortumlarının aynısı. Waterlocktan sonra da 70-80cm lik bir boruyla egzoz çıkışına bağlanıyor. Kelepçeler sanayi tipi ama giriş ve çıkışta 1 er tane var onları 2 ye çıkarayım. Merak ettiğim şu egzoz deliği su seviyesinin hemen üzerinde, waterlock u söksem içeriye su alır mı? Bu işte çok acemiyim emin olabilmek için soruyorum.
Başlık: Ynt: Egzoz Hortumu Waterlock girişinden atıyor. Neden?
Gönderen: Şevket Öztürk - Ekim 01, 2018, 13:05:11
Waterlock u sökün, eksozdan gelen hortumu yukarı bir seviyeye kaldırın bağlayın. Gerekenleri yapın.
Başlık: Ynt: Egzoz Hortumu Waterlock girişinden atıyor. Neden?
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Ekim 01, 2018, 13:24:37
hortum ve waterlock içindeki sular sintineye gidecek ama egsozdan su girişi olmaz, bir ihtimal impeller pompa kaçırabilir ama osu çok azdır, olmasın derseniz motorun deniz suyu vanasını kapatabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Egzoz Hortumu Waterlock girişinden atıyor. Neden?
Gönderen: Fahri Doğanoğlu - Nisan 23, 2022, 18:33:03
Yelkenli teknede   waterlock varsa ayrıca bir deve boynuna gerek varmi?Benim teknede deve boynu hemen monifolt çıkışına yapılmış bu uzun vadede motora zarar verimi?Waterlock sadece ses kesicimidir?Suyu tutup geri göndermeme özelliğide varmıdır?Deve boynunu sokup bir eğri ile waterlock giden hortuma bağlasam sıkıntı tasarımıyım çok tsk ler.
Başlık: Ynt: Egzoz Hortumu Waterlock girişinden atıyor. Neden?
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Nisan 23, 2022, 18:57:28
Waterlock asıl amacı egsozda biriken suyu tutarak motora ulaşmasını engellemektir. Motor egsoz çıkışları genellikle su seviyesinin altında kalır, bu nedenle eninde sonunda egsozda yeterli su birikirse şu veya bu şekilde manifolda ulaşacaktır.

Deve boynu ise egsoz manifoldunun su kesiminin üstüne çıkmasını sağlar, Normal koşullarda yüzen bir teknede suyun manifolda ulaşması imkansızdır, su sadece su kesimine kadar yükselecektir. Aslında tüm sistem bir bütün olarak incelenmelidir. Denizden emilen soğutma suyu, deve boynunun hemen arkasına bağlanarak suyun tahliyesini sağlar. Arada bulunan bir waterlock egsoz içinde birikebilecek suları toplayarak yükselmesini engeller. Böyle bakınca egsoz borusunun uzuunluğu ve hacmı önem taşıyor, burada biriken su waterlockta toplanacak ve manifolda ulaşamayacaktır. Bordada egsoz çıkışından girebilecek kısıtlı su da waterlock tarafından tutulacaktır. Bir deniz motorunda asıl su giriş kaynağı ise emiştendir, genellikle bir impeller pompa ile basılır ve sonunda deve boynu arkasından egsoza verilir.

Açıklamayı izleyince her ikisinin de önemli olduğu ortaya çıkıyor.
Başlık: Ynt: Egzoz Hortumu Waterlock girişinden atıyor. Neden?
Gönderen: Fahri Doğanoğlu - Nisan 24, 2022, 01:28:56
Çok tsk ederim deve boynu maifolta bağlı bu motora zarar verimi .Teknemi Burhaniyeye götürürken eksoz dağıldı yolda çok zorluk çektik yeniden yaptıracağım deve boynunu yaptırıp yatırmamakta kararsız kaldim. (https://i.ibb.co/R2YswxG/20220423-132345.jpg) (https://ibb.co/R2YswxG)  (https://i.ibb.co/tqg6xk8/IMG-20220423-WA0014.jpg) (https://ibb.co/tqg6xk8)  (https://i.ibb.co/1K5cSmQ/20220423-132411.jpg) (https://ibb.co/1K5cSmQ)