0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. D.

Ynt: Dümen boslamasi
« Yanıtla #15 : Ağustos 08, 2012, 00:02:02 »
Dişliden zincir sıyrılmış yani dümen simidini çevirince dişli dönüyor ama zincir dişliden ayrıldığı için dönme hareketi daha ileriye yani palaya gidemiyor.Buraya kadar tamam.Peki oto pilot nereye bağlı ki oto pilotun yaptığı hareket palaya kadar gidebiliyor zincir sıyrılmış düşmüş olduğu halde?


*

    V. P.

Ynt: Dümen boslamasi
« Yanıtla #16 : Ağustos 08, 2012, 00:13:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dişliden zincir sıyrılmış yani dümen simidini çevirince dişli dönüyor ama zincir dişliden ayrıldığı için dönme hareketi daha ileriye yani palaya gidemiyor.Buraya kadar tamam.Peki oto pilot nereye bağlı ki oto pilotun yaptığı hareket palaya kadar gidebiliyor zincir sıyrılmış düşmüş olduğu halde?

Oto pilot raymarine...

Direk dümen palasinda bir sisteme bağlanmış..Dişliden bağımsız çalışıyor...Ayrıca ek bir sistem daha bağlanmış...Sert havalarda tekne dümen dinlesin diye başka bir sistem daha var..Bu sistem etraf imiş ve otopilota destek olarak bağlanmış..iki ayrı kutu var...biri kıç kamara altında tel ve dişli sisteminin yanında. Digeri kıç sancak ambarın icinde..


*

    H. D.

Ynt: Dümen boslamasi
« Yanıtla #17 : Ağustos 08, 2012, 00:22:13 »
Anladım iki bağımsız sistemin olabileceğini düşünmemiştim.Dişliden sıyrılan zincir için ya varsa sistemin kendi zincir gergisini yeniden ayarla yoksa öyle veya böyle zincire bir gergi sistemi yapmaya çalış,yada zincir bol gibi ise ve germe imkanı yoksa zincirden bir bakla çıkar derim.Bakla çıkarma işlemi aslında çok kolay ama en azından bir bisiklet tamircisinde nasıl yapıldığını görmen lazım


*

    V. P.

Ynt: Dümen boslamasi
« Yanıtla #18 : Ağustos 08, 2012, 09:33:27 »
İkinci sistem birinci sisteme destek sadece..


*

    V. P.

Ynt: Dümen boslamasi
« Yanıtla #19 : Ağustos 09, 2012, 22:53:44 »
Uzun uğraşlardan sonra dümen sistemine ulaştım. Dümen sistemini harekete geçiren dişli üzerindeki zincire bağlı tel kopmuş. Burada anlayamadığım tel mapasinin  sanki bir darbe almiscasina  yamulmasi.  Üzerindeki tel kopmuş. Bu is benim için zor görünüyor.

Zincire bir mapa ile bakır kıstirmacla bağlı olan teli tekrar kıstirmakiçin bakır kistirmaci ve bakır kistirmaci sıkacak aleti nereden bulacağım....

*

    A. Ç.

Ynt: Dümen boslamasi
« Yanıtla #20 : Ağustos 10, 2012, 08:11:03 »
Norsman veya klemens kullanacaksınız. U şeklinde civata başlı olanlar enaziki taneveşaşırtmalı takılmalıdır:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

linkler neyin ne olduğunu göstermek içindir. Bir çok başka kaynakta aynı malzemeler bulunur.
*

    V. P.

Ynt: Dümen boslamasi
« Yanıtla #21 : Ağustos 10, 2012, 08:57:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Norsman veya klemens kullanacaksınız. U şeklinde civata başlı olanlar enaziki taneveşaşırtmalı takılmalıdır:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

linkler neyin ne olduğunu göstermek içindir. Bir çok başka kaynakta aynı malzemeler bulunur.

Ahmet Bey Günaydın;

Klemens olmuyor, tel neredeyse yuvaya sıfır. Dümen hereket edince klemens yuvaya değiyor. Eskisi boru şeklinde bakır bir parça idi. Parçayı sıkıp teli sıkıştırmışlar.O parçaya ve onu sıkacak aparata ihtiyacım var.

sevgiler
*

    H. A.

Ynt: Dümen boslamasi
« Yanıtla #22 : Ağustos 10, 2012, 09:33:54 »
kıstırılacak malzeme böyle birşeymi acaba  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. D.

Ynt: Dümen boşlaması
« Yanıtla #23 : Ağustos 10, 2012, 09:51:58 »
Vural korsanım
Zincire bağlanmış olan çelik örgü tel ilk yapımda ek yeri olan tel kıstırma parçasındanmı kurtulmuş
durum böyle ise  bunun olması iki sebebten olabilir ya kıstırma parçası iyi sıkılmadı ki bu şık bence gecersiz çünkü teknenizi  senelerdir kullanıyorsunuz,böyle bir sebeble çıkacak olsaydı şimdiye çoktan çıkardı.
Dümen hareket ettirme sisteminde aşınma uzama kısalma gibi sebeler veya bunların hepsi birden sonradan oluşan bir sıkışıklık yüzünden tele çok yük binip kıstırma aparatından sıyrılmış olabilir.
Bence siz telinizi yeniden kıstırıp dümeni çalışır hale getirsenizde  neden sıyrıldının cevabınıda dümen sisteminde arayın derim.
Acaba Dümenin alabanda ayarlarında bir kaçıklık olup pala en son noktaya dayandığında  dümen simidi hala dönmeye devam edip  teli sıyırmış olabilirmi?
Saygılar
*

    K. K.

Ynt: Dümen boşlaması
« Yanıtla #24 : Ağustos 11, 2012, 22:50:34 »
Bildiğim kadarıyla tekne yeni alındı...

Tornistanlarda ya da dalgalı havalarda alargada pala sert şekilde alabanda yapıyor ve hatta karinaya sıkışıyor...Kurtarmaya çalışırkende zorlamadan ötürü dümen teli sıyırıyor.
*

    V. P.

Ynt: Dümen boşlaması
« Yanıtla #25 : Ağustos 12, 2012, 00:01:09 »
Tamir ettim sonunda...

Sorun yalikavak'ta Koç'tan kara bağlanmıştim, hava sertledi ve tekne hafif Demir taradı. Pala sanırım yere vurdu .Ruzgar kafadan geliyordu agirlik Palanin üzerine bindi sanırım.

Sonuc : teli komple soktum. Sanayiye gittim ve tornacida telin kopan yerine pres yaptırdım. Bugün yerine taktım.Yarin deneyeceğim. Tel 4 TL, tornaci 30 TL toplam 35 TL servisin istediği 350 TL idi...