0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« : Ekim 19, 2015, 18:34:41 »


Sevgili Korsanlar Merhaba

8 hp honda dıştan takma kullanıyorum. Motor yeni mayıs 2015'te kullanılmaya başlandı. Bu zamana kadar da hiçbir sıkıntısı olmadı. Her defasında yarım ipte çalıştı.

3 gün önce sabah çalıştıramadım. İpi çektim defalarca, benzin lompaladım. Yeniden çektim çalışmadı. Çevreden bir dostun önerisi ile bujileri söktüm. İs yapmışlardı. Temizledim. Çalıştı. Tahmini 2-3 saat civarı çalıştırdım. Arada stop edip yeniden çalıştırdım. Akşam kapayıp, motoru kaldırıp gittim. Dün sabah benzin pompalayıp çalıştırdım. Açığa gittim. Ben yelken açarken kendiliğinden stop etti.

Defalarca denedim çalıştıramayınca yelkeni toplayıp yeniden bujileri söküp temizledim. Sildim. Kuruladım. Taktım ve çalıştı. Tadım kaçtığı için dönüp bağladım tekneyi. Stop ettim. Az sonra tekrar denedim çalışmadı.

Çalıştırmaktan vazgeçip motoru yukarı kaldırınca daha önce iki kezde olduğu gibi denize benzin damladı. Kokusu da hissedildi.

Bunlar başlamadan önce gaz kolu ile oynamıştım. Çok kısa çevirme aralığında yüksek devire çıkması ve istediğim devri ayarlamakta zorlanmam nedeniyle..

Sorun gaz kolu ayarı ile mi, benzin pompalama ile (fazla benzin gitmesi) yoksa bujilerle mi alakalıdır?

Söküp servise götürmeden kendim çözebilir miyim?

Bugün gitmedim. Korsan dostlarımın önerisini göz önüne alarak yarın gidip sorunu çözeceğim.

Çözüme katkısı olan korsanlara şimdiden teşekkürler




*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.419
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #1 : Ekim 19, 2015, 18:49:15 »
Öncelikle ateşlemeyi kontrol edin, buji ve manyeto sorumlu olabilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #2 : Ekim 19, 2015, 20:23:50 »
Makine 4 zamanlı mı? 2 zamanlı mı?
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #3 : Ekim 19, 2015, 21:28:41 »

4 zamanlı..

*

    Çevrimdışı Kıvanç Tüfekçioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 1.305
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Dikili
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Merica , Bademli İç liman Alarga
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #4 : Ekim 19, 2015, 23:36:51 »
Karburatorde ki şamandıradan kaynaklanıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap karburatoru bir temizle - yada temizlet sorun kalmaz... Moralini bozduğun şeye bak  Recep Korsanım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Cevat İpekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 759
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Barıs, Tuzla
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #5 : Ekim 20, 2015, 10:07:24 »
 Recep kaptanım,
     Bujiler temizlenip tekrar takıldığında motor normal çalışıyorsa, yedek bujileri  takın, bakalım ne olacak.
 Bir süre sonra yine çalışmamazlık eder, bujiyi söktüğünüz de fazla yağlanma, kirlenme var ise o zaman nedeni ayrıca araştırılır.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.677
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #6 : Ekim 20, 2015, 10:38:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Recep kaptanım,
     Bujiler temizlenip tekrar takıldığında motor normal çalışıyorsa, yedek bujileri  takın, bakalım ne olacak.
 Bir süre sonra yine çalışmamazlık eder, bujiyi söktüğünüz de fazla yağlanma, kirlenme var ise o zaman nedeni ayrıca araştırılır.

Aynen katılıyorum. Bu tip motorlar çok temel, basit motorlar. Yanma odasına yakıt, hava ve elektrik geliyorsa çalışırlar. Sibop, gömlek vb. arıza nedeniyle yanma odasında basınç kaybı çok düşük olasılık. Dolayısıyla buji çakıyorsa, yakıt akıyorsa çalışır.
Sizdeki sorun bujilerin kirlenmesi. Bu ya eski bujiden olur ya da bujiyi kirleten fazla yakıt yanması, yağ kaçağı gibi bir sorun vardır. Önce bujiyi yenileyin. Sorun tekrarlarsa yakıt sistemini inceleyin. Fazla yakıt geliyor mu? Karbüratördeki yakıtı bitirmeden motoru uzun süre beklettiyseniz, tıkanmalar, kirlenmeler olabiliyor. Ya da motoru yanlış koyup yağın akmasına neden olduysanız yine böyle bir sorun olabilir.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #7 : Ekim 20, 2015, 21:12:52 »


Çok teşekkür ederim bilgi paylaşımlarınız için..

Bu sabah ipi çekince çalıştı.. Gaz ayarını sanırım önceki günlerde ben bozdum. Rolanti ayarı yapamadım. Yüksek gazda rahat çalışıyor. Ama gazı düşüğe alınca stop ediyor. 6 aylık bakımı da gelmişti. Bugün servise götürdüm. Yarın alacağım..

Sanırım bu motorlarla ilgili bir "basic" kurs almam gerekiyor.

Buji söküp temizlemek tamam da, karbüratör temizlemeyi bilmediğimden cesaret edemedim. Ha keza gaz ayarı için de kurcalamamayı tercih ettim. Elimdeki kitapçığında da çok açıklayıcı bilgi yok. 

Denize çıkmayıp tekne başında oyalanınca da brakete delik açtım. Motoru iki adet saplama ile tutturacağım. Aralık'a kadar daha güzel havalar olacağını ümit ediyorum.

Sağolun.. Çok teşekkür ediyorum.

En kısa zamanda içten takma dizel motorlu bir kayık edinmeliyim. Elbette yelkenli..



*

    Çevrimdışı Yusuf Topaloğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 790
    • Yaşadığı Şehir
  • Izmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • EGE MEYRA
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #8 : Ekim 27, 2015, 13:11:12 »

   Motor çalışmakta zorlandığı zamanlarda sonrasında ilk anda çalıştığında duman atıyorsa boğulmuş demektir diye duymuştum
S/Y EGE MEYRA
First 24
skype: yusuf.more
Denizcilik aşçılık gibi , çok okusanız da mutfağa girmeden öğrenilmiyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.677
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #9 : Ekim 27, 2015, 15:08:34 »
Şöyle yöntemler de var:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #10 : Ekim 28, 2015, 12:53:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şöyle yöntemler de var:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

😀 Yöntem harikaymış..

Sorun karbüratörün temizlenmesi ve bujilerin bakımı ile çözüldü.
Yaz aylarında sıcakta karbüratörde benzin uzun zaman kaldığında tortu yaratıyormuş..

Bu arada bir şey sormak istiyorum. Her defasında tekne denizden dönüp bağlandığında motor çalışıken hortumu söküp kabüratördeki benzinin (2-3 dakika içinde bitiyor) bitene kadar motor çalışması doğru bir uygulama mıdır?

Sürekli böyle yapılması bir soruna yol açar mı?

*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.677
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #11 : Ekim 28, 2015, 16:39:48 »
Açmaz. Her seferinde değil de 1-2 günden uzun süre çalıştırmayacaksanız...
« Son Düzenleme: Ekim 29, 2015, 01:32:21 Gönderen: Hakan Erim »
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #12 : Ekim 28, 2015, 19:04:33 »


Teşekkür ederim.
*

    Çevrimdışı Rasim Zulfigaroğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 142
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmit
    • Tekne Adı
  • hem yetim hem öksüz hem teknesiz
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #13 : Ocak 22, 2016, 10:09:17 »
bende 2 zamanlı 5 bg mariner var harici depo yerine kendi deposunu kullanıyorum. Karamürselde cıkarken girerken 5-10 dk haftada bir. soguk ve sıcaga göre bir ayar yapmam gerekirmi? Gecen karda kaytanın ipi dısarda kaldı. Soguktan zembereğin yayı yapısmıs. bunun için önerisi olan varmı. kıs aylarında depoyu dolu tutmak gerekli diyolar. baska tavsiyesi olan varmı?
why so serious
*

    Çevrimdışı Kıvanç Tüfekçioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 1.305
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Dikili
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Merica , Bademli İç liman Alarga
Ynt: Dıştan takma motorda gaz ve rolanti ayarı
« Yanıtla #14 : Ocak 22, 2016, 10:19:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bende 2 zamanlı 5 bg mariner var harici depo yerine kendi deposunu kullanıyorum. Karamürselde cıkarken girerken 5-10 dk haftada bir. soguk ve sıcaga göre bir ayar yapmam gerekirmi? Gecen karda kaytanın ipi dısarda kaldı. Soguktan zembereğin yayı yapısmıs. bunun için önerisi olan varmı. kıs aylarında depoyu dolu tutmak gerekli diyolar. baska tavsiyesi olan varmı?

2 zamanlı motorlarda kullanılan yakıt yağ karışımlı olduğundan kullanım sonunda ( üzerindeki depoyu kullandığınıza göre ) benzini kapatıp motor kendini kapatıncaya kadar çalıştırmanız gerekir... Bu sayede karburatörde ki benzini bitirirsiniz... Rolanti ayarını soğuk zamanlar da biraz yükseltmeniz ilk çalıştırmada motor soğukken motorun stop etmesini engeller. Motoru denizden geldiğinizde ıslak bir bezle silerseniz ve Pervaneyi suda tutmamanızı ayrıca motora bir kılıf uydurup kapalı tutmanızı tavsiye ederim. En büyük sıkıntılardan biride motorun bağlandığı yerlerin paslanması... Bu 2 vida zamanla deniz suyununda etkisi ile sıkışır ve açmanız çok zorlaşır... Brakete bağladığınız o iki sıkma kolunu gresleyin. En az ayda bir hafif gevşetip sıkın... Kullandığınız motorun benzin deposu sanırım 2 litre kadar yakıt alır... 12 litrelik bir bidon almanız ve bu şekilde kullanmanız aslında daha pratiktir... Üzerindeki depoda'da bulunan benzin en azından yedek olması acısından size güven verir...