0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Mustafa Şentürk

  • * Gezgin Korsan
  • 145
    • Yaşadığı Şehir
  • İZMİR
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • RAHAT SY
    • Deniz Makina
Ynt: Motor seyrinde su yapma problemi.
« Yanıtla #30 : Ekim 01, 2014, 08:21:00 »
Sail Drive membran lastiğinin ömrü imalatçı tarafından 7 yıl olarak verilmiştir. Bir yetkili servis olarak belirtiyorum bunları, 7 yıla kadar hiç bir sorun olmaz ama kauçuğun doğası gereği zaman içerisinde havadaki azot ile çürür. sail drive membran lastiği seyirde yırtılırsa yarım mil bile gidemeden deniz altı durumuna geçer tekne. Düşünsenize sail drive altındaki delik çapını oradan gelen suyu durdurmak nerede ise imkansız olacaktır. özellikle yelkenli teknelerde çok güçlü sintine pompalarıda olmadığını dikkate alırsak. Bu durumda ne yapılır? motorun deniz suyu emişi sintineye verilir ve oradaki su motor tahrikiyle de emilir en yakın marinaya yol alınır.
Bunları yaşamamak için imalatçı bir ömür belirlemiş 7 yıl; 7 yılı doldurduktan sonra oradan kaynaklı olacak bir soruna sigorta şirketleri ödeme yapmıyor bildiğim kadarı ile.( Bu bilgi işim gereği sohbet ettiğim survey ve sigorta eksperi arkadaşlardan)
Denizin pardonu yoktur
Mustafa Şentürk
Çarkçıbaşı
Teos Marina Çekek Sahası

SY Rahat
C 34
Ynt: Motor seyrinde su yapma problemi.
« Yanıtla #31 : Ekim 01, 2014, 08:56:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bunları yaşamamak için imalatçı bir ömür belirlemiş 7 yıl; 7 yılı doldurduktan sonra oradan kaynaklı olacak bir soruna sigorta şirketleri ödeme yapmıyor bildiğim kadarı ile.( Bu bilgi işim gereği sohbet ettiğim survey ve sigorta eksperi arkadaşlardan)

Bu parçanın zamanında değişmemesi sebebi ile hasar ödemeyen sigorta şirketine, poliçenin hata ve ihmali kapsadığını, dolayısı ile bunu atlamanın, unutmanın red sebebi olamayacağını söyleyin. Dinlemezlerse hakim anlatır onlara.
*
Ynt: Motor seyrinde su yapma problemi.
« Yanıtla #32 : Ekim 01, 2014, 09:48:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bunları yaşamamak için imalatçı bir ömür belirlemiş 7 yıl; 7 yılı doldurduktan sonra oradan kaynaklı olacak bir soruna sigorta şirketleri ödeme yapmıyor bildiğim kadarı ile.( Bu bilgi işim gereği sohbet ettiğim survey ve sigorta eksperi arkadaşlardan)

Bu parçanın zamanında değişmemesi sebebi ile hasar ödemeyen sigorta şirketine, poliçenin hata ve ihmali kapsadığını, dolayısı ile bunu atlamanın, unutmanın red sebebi olamayacağını söyleyin. Dinlemezlerse hakim anlatır onlara.

Eğer kapsıyorsa.
Bir çatı altında başkalarıyla birlikte yaşamak bile, tek başına korkmak için yeterli. (I.Bachmann/Malina)
Ynt: Motor seyrinde su yapma problemi.
« Yanıtla #33 : Ekim 01, 2014, 10:36:57 »
Bir teknenin su alması neticesinde hasarlanması, ya da batması ağır ihmal ya da kasıt olmadığı müddetçe kapsamdadır.

Kasıt zaten kendini ifade eden bir tanım; ağır ihmal ise -siz hukukçusunuz bilirsiniz ama genel bilgi için söylemek isterim - kusuru ve bunun sonucunu bilmenize rağmen hareket etmenizdir. Bu kauçuk ile ilgili örneklemek gerekirse, teknenizin biraz su aldığını farkettiniz, marinaya döndünüz. Baktınız kauçuktan. İdare eder şimdilik, burası pahalı ben bunu sonra bilmem nerede yaptırırım dediniz ve yola çıktınız. O zaman bunu sigorta şirketi öğrenirse ağır ihmal olarak yorumlayabilir.

*
Ynt: Motor seyrinde su yapma problemi.
« Yanıtla #34 : Ekim 01, 2014, 14:59:20 »
Tamam,  ben de bunu diyorum. Kasıt zaten kapsam dışı. Policeyi iyi okumak gerekir diyorum ben. Sigortacılar daha iyi bilir, fiyat düştukce kapsam daralır. Bu nedenle vurguladim.
Bir çatı altında başkalarıyla birlikte yaşamak bile, tek başına korkmak için yeterli. (I.Bachmann/Malina)
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.229
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Motor seyrinde su yapma problemi.
« Yanıtla #35 : Ekim 01, 2014, 19:04:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sail Drive membran lastiğinin ömrü imalatçı tarafından 7 yıl olarak verilmiştir. Bir yetkili servis olarak belirtiyorum bunları, 7 yıla kadar hiç bir sorun olmaz ama kauçuğun doğası gereği zaman içerisinde havadaki azot ile çürür. sail drive membran lastiği seyirde yırtılırsa yarım mil bile gidemeden deniz altı durumuna geçer tekne. Düşünsenize sail drive altındaki delik çapını oradan gelen suyu durdurmak nerede ise imkansız olacaktır.
Bence bu bilgide eksiklik var.
1. Yanmar sail drive'da iki tane membran var biri bozulursa diğeri tutar
2. Tek membran olsa da membran altındaki açıklık çok dardır. O kadar çok su gelmez.
*
Ynt: Motor seyrinde su yapma problemi.
« Yanıtla #36 : Ekim 03, 2014, 18:50:58 »
3. Bu meret yırtıldığında balon gibi patlayacak mı, önce ufak çatlaklarla mı koyverecek?