0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. A.

Carmik Pabucu Tamiri
« : Mart 13, 2012, 17:44:45 »
Merhabalar herkese,

Bazilarinizin da bildigi gibi, Dream Maker bizim ilk Fiber teknemiz. Dolayisiyla, Fiberglass, Gelcoat, epoksi felan, falan islerine hic asina degilim. Bu sebebple yuzlerce soru sorarak basinizi baya bi sisirecegim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Simdiden hazirlikli olun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bugunku sorumuz, Carmik pabucu altinda, guverteyi nasil saglamlastirmali?

Asagidaki resimde de gordugunuz gibi ufak bir problemim var;
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu isin nasil oldugunu onceki sahiplerden ogrenemedigim icin, eksik/hatali arma ayarindan oldugunu varsayip, sorunun temeline inme asamasini simdilik pas geciyorum.

Niyetim, Carmik pabucunu sokmek, bolgeyi guclendirmek ve pabucu tekrar geri baglamak. Bu isler icin de bir suru soru isaretim var kafamda.

- Guclendirmeyi hangi malzeme ile yapmak lazim? (Marka, model ile verilecek tavsiyeler cok cok makbule gecer)
- Su sizintizi hic olmamis gibi gorunuyor. Ama yine de uygulamadan once orayi iyice kurutmak lazim. Acip havalandirmaya birakmak disinda (Malum bahar biraz yagmurlu geciyor buralarda) kurutma icin yontem oneriniz var mi? Bolgeye aseton dokmek, sicak hava uygulamak, fiberglass ve gelcoat'a zarar verir mi?
- Is tamamlamak icin hangi yalitim malzemesini tercih edersiniz? Butil tape, sikaflex 291, sikaflex 295 ya da baska bir malzem?

Tavsileyer icin simdiden cok cok tesekkur ederim,

Mustafa


*

    A. Ç.

Ynt: Carmik Pabucu Tamiri
« Yanıtla #1 : Mart 13, 2012, 18:07:55 »
Burada cevaplamak daha kolayıma geldi. Resmi yanlış yorumlamıyorsam çarmıh ayaklarında gerginliğe bağlı bir sorun yok, sebebi araştırmak gerekir. Yine de ciataları söktükten sonra  çatlak olan yeri açıp epoksi ve elyafla onarmak en doğrusu. Daha sonra ise civataların bulunduğu yere civata deliklerinden dışarı doğru 2-3 cm taşacak kadar bir paslanmaz levha pul olarak desteklenmeli ve somunlar üstüne sıkılmalı.

Asıl sorun buna neyin sebep olduğunun bulunması, çarmıh ayaklarının yüklenmesinden değil.


*

    M. A.

Ynt: Carmik Pabucu Tamiri
« Yanıtla #2 : Mart 13, 2012, 18:43:57 »
Cok sagol Ahmet Abi,

Acikcasi, ne guvertede, ne de govdede o bolgenin zorlandigina, darbe aldigina dair hic bir belirti yok. Kayik suya inip de armaya yuk binmeden gercek sebebi nasil bulurum icinden cikamadim acikcasi. Onun icin once adam gibi bir tamir edeyim de, sonrasina bakariz durumundayim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Epoksi/Elyaf tamamen cahil oldugum konular abi. Gorundugu kadariyle ust tarafta, yani guvertede bir catlak yok. Catlak icte olmus sadece. Nasil yapmak lazim bu isi. Catlagin icine enjektorle once kurutsun diye aseton sonra da epoksi mi basmali? Sonrasinda da en distan (yani en icten kabin tarafindan) 2-3 kat elyaf/epoksi mi yapmali?

Ne dersin?


*

    A. Ç.

Ynt: Carmik Pabucu Tamiri
« Yanıtla #3 : Mart 13, 2012, 19:05:59 »
Çatlak sadece aşağıda ise çatlaktan fiberin kalınlığının 10- 12 misli uzağa kadar v açacaksın. Sonra bu yüzeye epoksi ve elyaf uygulayacaksın. Elyaf dokuma elyaf olmalı. Yüzey eski yüzeye ulaşana kadar kat kat uygulanacak sonra epoksi içine cam tozu karıştırıp macun yapıp yüzyi macunla iyice düzelteceksin. Delikleri tekrar deleceksin.

Eğer bölme sandviç ise içinin u olmasına dikkat edilecek. Kuru değilse çatlak açıldıktan sonra daha kolay kurur. Delikler delindikten sonra fiberglassın dıştaki yüzünü ve sandviç içini daha büyük bir matkapla deleceksin. Alttaki deliğe kadar gelecek ve alttaki delik büyütülmeyecek. Alttaki deliği koli bandı ile kapatıp üstteki delikten deliklere epoksi dökeceksin, dıştan seviyesi yüzey ile aynı olmalı.  Epoksi donduktan sonra alttaki delikerden yukarı doğru eski çapında delik açacaksın.

Civataları takarken 5200e bandırıp takacaksın. Civata başlarını oynatmadan (çevirmeden) tutup içeriye destek pulunu koyduktan sonra somunları sıkacaksın (Yukarıdan civataları sıkmayacaksın). Oldukça zaman alıcı ve zor olacağını söyleyebilirim.


*

    M. A.

Ynt: Carmik Pabucu Tamiri
« Yanıtla #4 : Mart 14, 2012, 04:19:51 »
Cok sagol Ahmet Abi,

Bu pazar tekneye gidince, olay mahallini acacagim guzelce... cikan tabloya gore tekrar yardim isteyebilirim.

Gorusmek uzere,

Tafa

*

    O. B.

Ynt: Carmik Pabucu Tamiri
« Yanıtla #5 : Mart 14, 2012, 08:42:51 »
Su sızıntısı olmuyorsa, yüzeyde deformasyon yoksa çatlak yüzeysel boya çatlağı veya varsa jelkot gerilme çatlağı olabilir. İçerden yavaş yavaş kazıyarak çatlağın ne kadar derine indiğini bulmak lazım. Karşı yüzeye geçmiyorsa Ahmet Korsan'ın dediği gibi v kanal açıp bunu epoksi ile doldurmak ve arkasına destek plakası koymak lazım.
Çatlak karşı yüzeye geçmişse 2 yol var:
1.Kesin ve risksiz çözüm:Bu bölgeyi komple değiştireceksiniz.
2.Geçici ama riskli çözüm: Çatlağın iki ucuna 10 mm delik delip çatlağı ve delikleri tekrar epoksi kaplamak ve arkaya büyükçe bir destek plakası(ahşap veya çelik) koymak

Dış görüntüyü görsek çatlak nedeni hakkında fikir yürütmek mümkün olabilir.