Giriş Yap
Kayıt Ol
Önceki
Sonraki
Giriş Yap
Bağlı kalma süresi:
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Giriş Yap
Kayıt Ol
Configuration
Boxed Container
Hide Carousel
Gezgin Korsan
Çekek Yeri
Tamirhane
Bursa'da motor ustasi
« önceki
sonraki »
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
Aşağı git
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
M. T.
Bursa'da motor ustasi
«
:
Ağustos 16, 2012, 13:30:50 »
Motorun laynini ve takozlarini kontrol ettirmek istiyorum. Adam gibi Usta tavsiyelerinizi bekliyorum, simdiden tesekkurler
Kayıtlı
Z. D.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #1 :
Ağustos 19, 2012, 07:19:58 »
Mesut korsanım ,
Mudanya da Zafer Evkuran var. 0532 3817791
Kayıtlı
C. D.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #2 :
Ağustos 19, 2012, 12:04:45 »
Mesut beni cepten ararsan alternetifleri eksileri artılarını söyler yardımcı olurum.
Bursada Motorda ustalardan benden daha fazla çekmiş biri daha yoktur... Ekol olduydum limanda Bu gezginkorsan olmasa bi çok sorunumda daha sürer deneme yanılma yoluylahala bulmaya çalışırdık.Ne olursa olsun tavsiyem.Yapılacak işlemleri foruma yazıp deneyimli arkadaşlarımızdan fikir almak sonra ustaya sorularla yapacağı işlemin doğruluğunu sağlama yoluyla onaylatmak.
Kayıtlı
A. Ç.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #3 :
Ağustos 19, 2012, 12:20:51 »
Line işlemi kolay olsa da dikkatli bir göz ve zaman ayırmayı gerektirir. Bu işlemi genelde motor ustaları yapsa da iyi bir denizci de yapabilir.
Kaplin civataları gevşetilecek. Kaplinin iki parçasının herhangi bir zorlama olmadan tam karşı karşıya ve açısız bir şekilde durmaları sağlanacak. Şaft sabit olduğu için motor takozları yükseltilip alçaltılarak ve motor önü veya arkası sağa sola çekilerek bu düzgünlük sağlanacak.
Kayıtlı
H. D.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #4 :
Ağustos 19, 2012, 12:37:52 »
Normalde motor ana mili ekseni ile şaft ekseni arasında kaç derecelik sapmaya izin verebiliriz?
"Vetus Bullflex 12" bu marka 2 dereceye kadar izin veriyormuş .Kendi dip notları.
«
Son Düzenleme: Ağustos 19, 2012, 12:40:37 Gönderen: Hüseyin Durmaz
»
Kayıtlı
Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz
A. Ç.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #5 :
Ağustos 19, 2012, 15:02:52 »
Bağlantıda ideali hiç sapma olmamasıdır. Esnekkaplinler irkaç derece sapmayı tolere etseler bile düz olmasında yarar var.
Kayıtlı
H. D.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #6 :
Ağustos 19, 2012, 19:24:52 »
Evet ideali sıfır sapma ama pratikte mümkün degil.Peki şaft ve motor ana milinin bir hizaya getirme işleminde el terazi göz cetvelden başka yardımcı alet kullanılıyormu?
Kayıtlı
A. Ç.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #7 :
Ağustos 19, 2012, 19:38:07 »
Filer denilen ince aralıkları ölçmeye yarayan alet kullanılabilir ama birtek bu işlem için almak pahalı olabilir. Kaplinin iki yüzünü birbirine öpüştürdüğünüzde birbirlerinden aşağı, yukarı veya sağda solda olmamalılar. Bu sağlanmışsa kaplinin arasına jilet sokarak sapmaya bakabilirsiniz. Sağda, solda, aşağıda ve yukarıda jilet aynı tatlılıkta sürtünmeli, bu sağlanana kadar kulaklar ayarlanır, sonra da kaplin sıkılır.
«
Son Düzenleme: Ağustos 19, 2012, 19:38:33 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu
»
Kayıtlı
H. D.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #8 :
Ağustos 19, 2012, 19:53:16 »
Teşekkürler el ile yapılan işlemin pratiğini anladım,tarif edilen işlem gayet uygun ve basit ama sabır isteyen bir şey.Filer yada sentil öyle pahalı bir şey degil 10 -15 liraya "ne alırsan" dükkanlarının hırdavatcı türünde bulunabilir.Benim düşünüpte pratiği nasıl yapılır bulamadıgım nokta şu.Hiza işlemi gereği motorun bir kulağını yukarı kaldırmak gerekirse tespit takozu vidasına kalın metal pul motoru tamamen kaldırmadan nasıl sokuluyor
«
Son Düzenleme: Ağustos 19, 2012, 19:53:52 Gönderen: Hüseyin Durmaz
»
Kayıtlı
A. Ç.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #9 :
Ağustos 19, 2012, 20:09:11 »
Motor kulakları motora bir saplama üzerinde bulunan somunlar ile bağlanr. Üstteki somunu sorunsuz gevşetebilirsiniz. Alttaki somun ile motoru yukarı veya aşağı hareket ettirebilirsiniz. Bir somunla oynadığınızda diğer kulakların yüksekliğinin de değişebileceğini unutmayın. Motoru istediğiniz gibi ayarladıktan sonra üstteki somunu ve varsa kontrasını sıkarsınız. Line ayarına tekrar bakarsanız iyi olur. Bir kulağın alt somunu kaza ile gevşek kalıp üst somununu sıkarsanız motorun o köşesi aşağı düşer.
Kayıtlı
H. D.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #10 :
Ağustos 19, 2012, 20:24:47 »
Anladım lastik takoza saplı olan vida da motor kulağının altında ve üstünde somunlar var,motor kulağının yükseklik ayarı somunların uygun yerde tespit edip sıkılması ile oluyor.Yaşanmış olan bir durum var eğer kulağın altındaki somuna özel tedbir alınmazsa(şayet somunun altında boşluk varsa) ne yapılırsa yapılsın gevşiyor.Ya bu somunun dişlerine daha sıkarken kilitleyici sıvı sürülecek (locktite) ve motor çalıştırılmadan bir gün beklenecek yada allta kalan tarafa iki somun ve arasına da iki adet düz pul ile bunun arasına da kuvvetli yaylı rondela konacak ve aynı düzen kulağın üst tarafınada yapılıp uygun şekilde sıkılacaklar.Tabiki bu düzeneğe de kilitleyici sıvı sürülürse çok daha iyi olur
Kayıtlı
H. D.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #11 :
Ağustos 20, 2012, 14:47:51 »
Mesut Korsanım
Hizalama konusuna gelirsek iş aslında çok basit ama tek sıkıntı agır motorumuzu gıdım gıdım tam istediğimiz kadar kımıldatabilmek.
Şimdi şöyle düşününelim diye yazacaktım ama bundan sonrasını forumda yazalımda başka fikirlerde konuya katılsın.
Motorumuz ana mili döner,bunu uygun bir aparatla (KAPLİN) döndürmek istediğimiz alete yani uskur (pervane) şaftına(miline) baglarız böylece motorun gücünü teknenin dışındaki pervaneye iletmiş oluruz.Şu anki konumuz kaplinin iki tarafada yani motora ve şafta uygun bağlanmasıdır.Uygun baglamak demek motorun ana mili ile pervane şaftının sanki tek parça ve birbirinin dümdüz devamı gibi bir birine bağlanması demek anlamına geliyor.Böyle baglarsak milleri döndürdüğümüzde ek yeri hiç bir şekilde büküntü kasıntı yapmaz.Bu tariften sonra:
Hizalamayı; pervane şaftı sabit olduğu için her ayarı motorumuzu kımıldatarak mıncıklıyarak yapacagız.(motor takozlarının yeni yada en azından hepsinin eskime anlamında aynı oldugunu ve kaplininde saglam olduğunu kabul ediyoruz).Eger şu an kaplin takılı ve çalışır durumda ise ilk iş olarak hizalama durumunda ne kadar kaçıklık var gözle tespit edelim ki nereye ne kadar işlem yapacağımızı tahmin edelim.İlk önce motorun üstünden motor karnımız hizasında kaplin baş hizsında olacak şekilde bakalım.(böyle tarif yapmazsak hangi taraftaki kulagın takozu olduğunu tarif edemeyiz).Yukarıdan baktığımızda kaplinin motor tarafı, pervane şaftına göre bizim sagımıza dogru kaçıksa motor olması gerekenden daha sağda duruyor demektir.Şimdi kapline tam kendi hizasından ve motor solumuzda olacak şekilde bakarsak kaplinin motor tarafı pervane şaftına göre aşagıya yani solumuza dogru aşağıya sapıyorsa motorun arka tarafı olması gerekenden daha aşagıda deriz.
Tabiki genelde hem aşagıya yada yukarıya dogru sapması ve yana sapma aynı anda tespit edilecegi için düzeltme işlemi bir kaç kere tekrar edilecek.Şimdi kaplinin iki parçasını bir birine bağlayan civataları gevşetip hizalama işine başlıyalım.Önce bütün motor saplamalarının üst somunlarını sadece gevşeteceksin.
Diyelimki motorun kaplin tarafı degilde arka tarafı aşağıda eh o tarafı yukarı kaldırmak için alttaki somunu anahtarla cevirerek yukarı kaldıracaksın,geçip yandan bakacaksın motor ana mili ile pervane şaftı bir hizamı birhiza olduguna inanıyorsan kaplinin iki parçası arasında bir tarafında temassızlık varmı yok diyorsan bu taraftaki işlem bitmiştir.Üstten baktığınızda hala yana sapma varsa bunu yok edebilmek için motor takozlarının şeklini ve bu takozların yere nasıl bağlandığını bilmek gerekir.
Yanlara dogru sapma yoksa bütün motor tespit çivataları sıra ile azar azar sıkılarak denge bozulmadan sımsıkı ve usulüne göre tespit edilerek sıkılır.Kaplinide bir birine bağlamak için vidaları şaşırtmalı ve yavaş yavaş sıkılır.Her şey yeniden kontrol edilir uygun bulunursa motor önce en alçak devirde kontrol edilir bir sıkıntı çıkmazsa yavaş yavaş bütün devirler kontrol edilir.
Kayıtlı
M. T.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #12 :
Ağustos 20, 2012, 19:44:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol
veya
Giriş Yap
Mudanya da Zafer Evkuran var. 0532 3817791
Forumda kendisinden cekmis korsanim oldugu gibi, benim de Yakup usta ile hic yasamak istemeyeceginiz tecrubem vardir.
Kayıtlı
M. T.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #13 :
Ağustos 20, 2012, 22:42:59 »
Huseyin korsanim, bilgiler icin cok tesekkurler, tekneye gittigimde motorun cesitli acilarindan fotolarini cekip koyacagim buraya, belki bir filir verebilir
Kayıtlı
H. D.
Ynt: Bursa'da motor ustasi
«
Yanıtla #14 :
Ağustos 20, 2012, 22:56:15 »
Uygundur.Bir resim çok yakından bihassa kaplin; bir resim daha aynı açıdan ama biraz daha uzaktan kaplinin iki yanındakilerde biraz belli olsun. Yani biri zumlu digeri zumsuz.
«
Son Düzenleme: Ağustos 20, 2012, 22:57:04 Gönderen: Hüseyin Durmaz
»
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
Yukarı git
« önceki
sonraki »