Gezgin Korsan
Çekek Yeri => Tamirhane => Konuyu başlatan: Mahir B. Aşut - Nisan 08, 2019, 13:00:08
-
Değerli korsanlar,
Teknemin lumbozlarından biri yağmurda su alıyor. Aklıma ilk gelen komple söküp etrafını sikalamak. Ama ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum?
Bu konuda deneyimi olan korsanlardan ne yapılması ve hangi malzemeyle yapılması gerektiği konusunda bilgi rica ediyorum...
Bahsettiğim lumboz şöyle birşey;
(https://i.postimg.cc/xqQsdVPw/img-2017-08-21-10-49-02-e442415bad6ff01c9bf73bb9b30789f3.jpg) (https://postimg.cc/xqQsdVPw)
-
Öncelikle contaları iyice silip vazelin sürüp deneyin, olmazsa mandalların kapağı bastırdığından emin olun.
-
Eğer gövde ile lumboz arasından sızdırıyorsa sökülüp oturduğu yer poliüretan mastik ile sıvanacak ve lumboz tekrar takılacak. Öncelikle sızdırmanın lumbozun açılan parçası ile çerçevesi arasından olmadığını belirlemenizi öneririm.
-
Öncelikle contaları iyice silip vazelin sürüp deneyin, olmazsa mandalların kapağı bastırdığından emin olun.
Vazelin konusunu denemedim, denerim ama mandalların iyice bastığından eminim...
-
Değerli korsanlar,
Teknemin lumbozlarından biri yağmurda su alıyor. Aklıma ilk gelen komple söküp etrafını sikalamak. Ama ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum?
Bu konuda deneyimi olan korsanlardan ne yapılması ve hangi malzemeyle yapılması gerektiği konusunda bilgi rica ediyorum...
Bahsettiğim lumboz şöyle birşey;
(https://i.postimg.cc/xqQsdVPw/img-2017-08-21-10-49-02-e442415bad6ff01c9bf73bb9b30789f3.jpg) (https://postimg.cc/xqQsdVPw)
Herşeyden önce lumbozun çerçevesinin tekneyle buluştuğu yere çok ince bir silikon geç, sızma devam ediyor mu bak. Ediyorsa demek ki, conta değiştireceksin, devam etmiyorsa ya öyle kalacak ya da lumbozu söküp yeniden izole edip takacaksın.
-
Eğer gövde ile lumboz arasından sızdırıyorsa sökülüp oturduğu yer poliüretan mastik ile sıvanacak ve lumboz tekrar takılacak. Öncelikle sızdırmanın lumbozun açılan parçası ile çerçevesi arasından olmadığını belirlemenizi öneririm.
Tam olarak nereden sızdırdığından emin olamadım. Tekrar kontrol edeceğim.
-
...
Herşeyden önce lumbozun çerçevesinin tekneyle buluştuğu yere çok ince bir silikon geç, sızma devam ediyor mu bak. Ediyorsa demek ki, conta değiştireceksin, devam etmiyorsa ya öyle kalacak ya da lumbozu söküp yeniden izole edip takacaksın.
Tamamdır. Anladığım kadarıyla sızdırmanın yerine göre farklı uygulamlar gerekecek. Önereceğiniz bir ürün var mıdır lumboz çerçevesi ile tekne arası için?
-
...
Herşeyden önce lumbozun çerçevesinin tekneyle buluştuğu yere çok ince bir silikon geç, sızma devam ediyor mu bak. Ediyorsa demek ki, conta değiştireceksin, devam etmiyorsa ya öyle kalacak ya da lumbozu söküp yeniden izole edip takacaksın.
Tamamdır. Anladığım kadarıyla sızdırmanın yerine göre farklı uygulamlar gerekecek. Önereceğiniz bir ürün var mıdır lumboz çerçevesi ile tekne arası için?
Sikaflex-292i
-
Birşeyler sürmeden önce,lumbozun vidalarını gevşetin..
“Lumboz çerçevesi,zamanla titreşimden dolayı vidaları gevşiyor,bir şekilde sıcak soğuk etkisiyle,gözün hissedemiyeceği şekilde eğrilebiliyor ve buna basan cam tam lastiklere oturmadığı için su sızdırabiliyor..aynı şekilde,yüzeye tam oturmayan çerçevede su alabiliyor..”
Daha sonra küçük el işkenceleriyle lumbozu,dört yerinden,çift taraflı sıkıştırın..
Bu arada lumbozun alüminyumlarını çizip ezmemeye dikkat edin..
Bunu yaptıktan sonra tüm vidaları iyice sıkın..düzeleceğini göreceksiniz..
Geçen sene Göcek’de,her tarafı sikalı,silikonlu olduğu halde yinede sızdıran,Fatih in tekne lumbozlarını,bu sızdırmayı önleyici malzemelerden temizleyip,dediğimiz şekilde tekrar yaptık ve düzeldi..15 senelik tekne olduğu halde tüm lastikleri ve contaları yeni gibi iş gördü..
Bu arada contaların yırtık olmamasına dikkat edin..
Ya da bu işlemleri yaptıktan sonra sürecekleriniz,daha çok iş görecektir..
-
Serdar korsanım teşekkürler...
Aslında tüm vidaları söktüm benzer bir düşünceyle. Vidalar olması gerektiği gibi sıkıydı. Söküp tekrar taktım sonuç değişmedi. Ama işkenceyle sıkıştırmayı denemedim, deneyeyim...
-
Vidayla sıkıştırmaya güç yetmez..Varsa eğimi ancak işkenceyle alabilirsin..İşkenceleri çıkarmadan vidaları sık..
-
Teknede her parça civata ile bağlanır. Lumbozlar da bunun istisnası değildir. Sanırım, Bavaria'da da lumbozların üstünde diş çekilmiş bölümler var ve vida dediğimiz parçaçarl bu yuvalara takılıyor. Normal koşullarda vida başlarının uyugn aletle ssıkılması yeterli olmalı ama işkence ile iyice sabitledikten sonra vidaları aşırı sıkmadan takmak da bir yöntemdir. Boşluk işkence için alınacağı için vidaları tatlı sıkı takmak yeterli olacaktır, işkenceler söküldüğünde yeterli sıkma oluşur.