Düz şaftsa kolay değişiyor ve garip bir rakam istedikleri için bunu ben tek başıma marinada yaptım..
Yazacaklarımı yapmadan önce şunu yapmalısınız..
Dalıp, pervaneyle,pervanenin önünde duran (şimdi ismi aklıma gelmiyor) tekneye sabit parçayı ölçmelisiniz..(Bu parça aynı zamanda şaft birşekilde yerinden çıkarsa,pervaneye bağlı şaftın denize düşmesinide önler)..
Şaftı içerden pervane takılı halde ittireceğiniz için,bu ölçünün takacağınız körükten büyük olması gerekiyor..Diyelimki körüğün uzunluğu 11 cm..pervaneyle bu parçanın arası 13-14 cm..o zaman denizde körük rahatlıkla değişir..
Buradaki şaftın altındaki havuzluk kapalıdır..Buraya dolan su,motor bölümünden geçerken yağlı su sintineye gitmesin diye firar deliği yoktur..
Kaplini söküp ayırmadan önce tebeşirle sabitlendiği kısımları işaretledim..şafta bile bant yapıştırdım işaret için, yerinde dönerse diye..
Bu bölüme teknedeki mobil sintine motoru yerleştirdim suyu dış havuzluğa atacak şekilde sistemi alttarafa kurdum..bir kova su dökerek çalışıp çalışmadığını denedim..problem olmayınca söküme başladım..
Çapariz olmasın diye körüğün etrafına havlu falan koymadım ama hazır ettim..
Körüğü gevşettim,hafiften su gelmeye başladı..daha sonra acele etmeden şaftı yerinden ayırdım..ileriye doğru ittim..daha önce ölçtüğüm için rahatlıkla ara mesafeyi açtım..
Körüğü sökünce giren su çoğaldı..Körüğü tam çıkarmadan biraz bekledim..giren su dışarıya atılandan çokmu azmı diye..
Mobil sintine rahat çalışınca hiç acele etmeden körüğü yerinden çıkardım,diğerini taktım,kaplini işaretlediğim için somunlarıda sırayla yakına dizip hazırladığım için şaftı kolaylıkla yerine taktım,körüğüde sabitleyip bir iki defa elimle sıkarak içine su dolmasını sağladım..
Böylece üç sene sorunsuz kullandım..Neredeyse istenenin onda birine yarım saatte işi hallettim..
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap