0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. D.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #30 : Ağustos 01, 2014, 19:30:24 »
Yukarıdaki koyduğum resimde ki şemada akü izolatörü sadece motor ve servis akülerini birbirinden ayırıyor.
Normal şartlarda işe yarayabilecek bir bağlantı şeması.
Ancak akü kapasiteleri yıllar içinde düşmeye başladıkça servis akü grubunu oluşturan
paralel bağlı aküleri de bir şekilde birbirinden ayırmak gerekir.

Akü izolatörleri kolay kurulumu ve uygun fiyatı bakımından bir çok seri üretim teknede tercih edilsede,
diyodlarda kaybolan gerilim nedeniyle (0,7 volt)  bazı seri üretim teknelerde ve özel yapım teknelerde
akıllı şarj röleleri diye adlandırılan
Automatic Charging Relays sistemleri kullanılmakta.

Bu sistemde şarj esnasında sistem gerilimine dikkat ederek paralellik sağlamakta,
özellikle marş basma esnasında paralelliği ayırararak elektronik cihazların
gerilim dalgalanmasından etkilenmesini önlemekte.

Ancak bana sorarsanız  her bir akü için kendine ait bir şarj ünitesi bulunmalı derim.

Sistem istediği kadar akıllı olsun, 
bir süre sonra akü kapasitelerindeki farklılık nedeniyle sorun çıkarmaya başlıyor.



*

    N. B.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #31 : Ağustos 01, 2014, 22:37:46 »
Çizimler size ait sanırım Can korsan.
Çok güzel ve öğretici.
Teşekkürler.


*

    M. A.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #32 : Ağustos 02, 2014, 00:31:29 »
Erol Şar Korsanım salosun bugün kontrolleri ve sonrasında bağlantıları yaptı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap izalarör sağlam. Olması gerektiği gibi sistemi bağladı. Alternatörden her iki grup da şarj olmaya başladı.
Fakat şimdi daha önce neden ayırdıkları belli oldu grupları. (İzalatörü bypass edip, alternatör şarjını sadece marş aküsüne bağlamışlardı)
Sistem şimdi deşarj ederken hem servis akülerinden hem de marş aküsünden besleniyor. Yani bir yerde iki grup arasında paralellik var sanırım. Bugün geç olduğu için yarın öğleden sonra sorunu gidermek için gelecek Erol korsanım.
Bir yerde oluşan paralelliği ayırdık mı sorun tamamdır. Umarım bunu da basit bir şekilde çözeriz. Inşallah redresörden kaynaklanmıyordur paralellik.
Erol korsanımla tanışmak bugün nasip oldu ama böylesine branşında uzman bir korsanla tanıştığıma çok sevindim. Yarın son durumu yazarım.



*

    M. A.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #33 : Ağustos 02, 2014, 00:33:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat korsanım ırgatınız kaç wat bilmiyorum ancak 15 amper sigorta ile korunmuşsa bu durumda bir yanlışlık olmalı.
Çünkü maksimum 15 amper  akım çeken   ırgat 180 wat yapar ki ırgatınızın bu kadar küçük olduğunu sanmıyorum.
Sigortanızı da Erol Şar korsana baktırmanız iyi olucaktır.

Bilgi olması bakımından;

1000 watlık ırgat    83 amper
2000 watlık ırgat   166 amper
2500 watlık ırgat   208 amper akım çeker.

Bu veriler akü gerilimi sabit olarak 12 voltta kaldığı sürece geçerlidir.
Akü kapasiteleriniz zayıflamışsa;
Irgatın uzun süre çalışmasıyla akü geriliminiz 12 volt sınırından aşağıya doğru evrilir
ve bu durumda kısır bir döngü başlar.
Akım yükselir, akım yükseldikçe akü kapasiteniz hızla daha da aşağıya düşmeye  başlar.

Bu nedenle dipte gömülü demiri ve bilmem kaç metre zinciri ırgat marifetiyle takıldığı yerden çekmemek gereklidir.
Demir alınacağı zaman yarım yolla ilerleyerek boşalan zinciri ırgat marifetiyle yukarı çekmek aküleriniz ve ırgatınız için daha iyidir.

Sevgi ve saygıyla.

Doğrusunuz korsanım. Yerinden yanlış okumuşum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. D.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #34 : Ağustos 02, 2014, 00:54:03 »
Murat korsanım peki eskiden izolatör devre dışı bırakıldığında yani servis akülerin dolum ucu boşta iken bu akü grubu nasıl dolduruluyordu?

*

    M. A.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #35 : Ağustos 02, 2014, 01:11:43 »
Hüseyin korsanım,
Alternatör marş aküsünü besliyordu sadece. Redresör de sahil elektriği bağlanınca her ikisini besliyordu. Şimdi alternatör her ikisini de besliyor. Ama aletler deşarjı her ikisinden de yapıyor şimdi ( olması gerektiği bağlantı durumunda)
Şimdi bir yerdeki paralelliği bulup ayırmamız lazım. Ki deşarj sadece tenrivat aklerinden olsun.
*

    H. D.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #36 : Ağustos 02, 2014, 01:39:08 »
Gizli paralellik Redresör de iki akü gurubunun aynı anda bağlı olmasından olabilir. Redresörün dolum uçlarından ( + ) olanını kontrol edin derim burada iki adet uç olması gerekir,varsa vede ikisi de bağlı ise en azından bir tanesini ayırıp boşta bırakın ama hiç bir yere de değmemesi gerekir. Redresöre sadece bir ( + ) uç geliyor diyorsanız bunun anlamı iki akü grubunun artı uçları sizin görmediğiniz bir yerde birleştirilmiş demektir. Redresörden itibaren bu kabloyu takip ederek iki akü gurubunun artı uçlarının birleştiği yeri bulup ayırın derim.
Saygılar
*

    M. A.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #37 : Ağustos 02, 2014, 02:17:34 »
Teşekkür ederim Hüseyin korsanım.
Yarın Erol korsan öğleden sonra geliyor. Umarım kısa sürede basitçe hallolur.
Bu arada redresörden iki adet artı uç çıkıyor.
*

    H. D.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #38 : Ağustos 02, 2014, 02:29:21 »
O iki artı ucun normalde bir birine değmemesi lazım.
*

    E. S.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #39 : Ağustos 03, 2014, 10:52:18 »
Can korsan,
Sizi tekrar forumda görmek güzel.Benimde bir sorum olacak.Motor çalışmazken alternatörden isolatöre giden kabloda cereyan varmı? Selamve saygılar.
*

    C. D.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #40 : Ağustos 03, 2014, 11:44:55 »
Engin korsanım,

İzolatör sadece alternatör çıkışından besleniyorsa,
motor çalışmadığı yani alternatörün gerilim üretmediği anda,
alternatör ile izolatör arasında ki  resimde kırmızı renkli kabloda
herhangi bir gerilim olmaz.

Dikkat edilmesi gereken bir başka ayrıntı var.

Murat korsanın izolatörü 702 serisi negatif ground bir izolatör.
Bu izolatör negatif zeminli bir izolatördür yani soğutucu kısmı negatif polariteye sahiptir.

702 P serisi izolatör ise pozitif ground bir izolatördür.
zemini pozitif polaritedir.

Pozitif ground izolatörler motor yan duvarına, ya da herhangi bir zemine monte edilirken,
gerekiyorsa izolatör tabanı,
teflon, delrin, PVC, lastik vb. malzeme ile izole edilerek monte edilmelidir.
*

    M. A.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #41 : Ağustos 04, 2014, 19:28:17 »
Tüm Korsanlara Selam,
Erol Şar abi sorunu tamamiyle çözdü  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sistemin marş motorundan da deşarj ettiğini düşünüyorduk. Bunu da panel üzerindeki voltaj lambasından bakarak yorumluyorduk. Mesela hidroforu çalıştırdığımızda orada kıpırdama oluyordu.
Fakat Erol Abi bunun böyle olmadığını, sistemin doğru çalıştığını gördü. yani servis akülerinden beslenmesi gereken tüm aletleri çalıştırdığımızda marş aküsünden bir çekim olmadığını ölçtü. Aynı zamanda damla lamba ile ince test bile yaptı. neler çalışırsa çalışsın, marş aküsünden bir akım çekilmiyor...
alternatör de her iki servis grubunu isolator üzerinden şarj ediyor...
Yani tüm sorun çözüldü... Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Erol Şar Abi'ye de ayrıca şükranlarımı sunuyorum.. Forumumuzda böyle biri ile tanışmaktan çok memnun oldum...
Herkese sorunsuz tekneler dilerim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. B.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #42 : Ağustos 04, 2014, 19:58:05 »
Murat korsan son iletinizdeki anlatımınızdan sanki, her şey yerli yerindeymiş ama
siz arıza var zannediyormuşsunuz gibi bir hisse kapıldım.
Halbuki önceki iletilerinizde sorunlarınız olduğunu söylemiştiniz.
Sonuç olarak nelerin yanlış olduğunu ve neler yapılarak düzeltildiğini ayrıntılı
olarak anlatabilir misiniz?
 
 
 
*

    H. D.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #43 : Ağustos 04, 2014, 20:03:06 »
Aynı zamanda damla lamba ile ince test bile yaptı.

Bu işlemi ve deyimi ilk defa duyuyorum yabancı kaldım.Damla Lamba nedir,İnce test nasıl bir şeydir nasıl yapılır,yapıldı? anlatırsanız bende yeni bir şey öğrenmiş olurum.
Saygılar
*

    M. A.

Ynt: Akü & İzolatör & Şarj Vs. Yardım
« Yanıtla #44 : Ağustos 05, 2014, 15:19:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat korsan son iletinizdeki anlatımınızdan sanki, her şey yerli yerindeymiş ama
siz arıza var zannediyormuşsunuz gibi bir hisse kapıldım.
Halbuki önceki iletilerinizde sorunlarınız olduğunu söylemiştiniz.
Sonuç olarak nelerin yanlış olduğunu ve neler yapılarak düzeltildiğini ayrıntılı
olarak anlatabilir misiniz?

Tabiki Noyan Korsanım,
İlk başta sorun alternaörden şarj olmayan servis aküleriydi. fotolarda da gözükeceği gibi izalator üzerinde servis akülerine giden kablo teknenin önceki sahibi zamanında sökülmüştü. biz de önce izalator arızalı da ondan mı söktüler, yoksa başka nedenden mi derken Erol Şar korsanım hem izalatorü hem de diğer sistemleri kontrol etti ve bir sıkıntı olmadığından dolayı, bağlantıları olması gerektiği gibi yaptı.
Daha sonra pano üzerinde voltajı gösteren lambalar, aletleri kullandığımızda (mesela hidrofor vb.) marş aküsünden de akım çektiğini gösteriyordu. (13 V gösteren lamba pırpırlıyordu diyebilirim)
biz de bundan yola çıkarak acaba marş aküsünden de mi çekilmemesi gereken bir akım var dedik. sonrasında Erol korsanım tekrar kontrol etti, sadece panodaki akü seviyesini gösteren ışıklarda yanlışlık olduğunu, hiçbir aletin marş aküsünden beslenmediğini belirtti.
şimdi alternatörden servis akülerim de besleniyor, sorun giderildi, diğer hususta da kafamız rahatladı.
umarım açıklayabilmişimdir bu biraz karışık konuyu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap