0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. S.

4 zamanlı kıçtan takma motor yağ akıtma sorunu?
« : Kasım 13, 2018, 11:15:58 »
Merhaba, tekneyi kışlamaya aldığımda 4 zamanlı 20 hp Honda motorumu aracımın bagajında yan yatık vaziyette (motorun kullanma kılavuzunda gösterildiği tarafa yatırmak sureti ile)iş yerime getirdim. Tatlı su devir daim ettirmek için dik konuma getirip yarım saat kadar bekledikten sonra çalıştırdım, bu sırada motorun yanından yağ sızdığını görünce stop edip bıraktım. Kapağını açtığımda yağın hava filtresinden aktığını gördüm. Bu problem neden oluşmuş olabilir, hava filtresini söküp temizlemem gerekir mi? Eksilen yağı eklemem gerekir mi?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. D.

Ynt: 4 zamanlı kıçtan takma motor yağ akıtma sorunu?
« Yanıtla #1 : Kasım 13, 2018, 14:59:32 »
Hava filtresini değiştirmeniz gerekir. Onun dışında eksilen yağı tamamlamak yerine komple değiştirin. Ekonomiye can verin. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şaka bir yana zaten aynı şeye mal olacak. Yağ alıp açıp tamamlayıp gelecek yaza kadar kullanmayacaksınız. Onun yerine makinedeki yağı boşaltmayın böyle kışlatın. Gelecek sezon başı yeni yağ koyup kullanın.


*

    Ü. Ö.

Ynt: 4 zamanlı kıçtan takma motor yağ akıtma sorunu?
« Yanıtla #2 : Kasım 13, 2018, 21:46:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba, tekneyi kışlamaya aldığımda 4 zamanlı 20 hp Honda motorumu aracımın bagajında yan yatık vaziyette (motorun kullanma kılavuzunda gösterildiği tarafa yatırmak sureti ile)iş yerime getirdim. Tatlı su devir daim ettirmek için dik konuma getirip yarım saat kadar bekledikten sonra çalıştırdım, bu sırada motorun yanından yağ sızdığını görünce stop edip bıraktım. Kapağını açtığımda yağın hava filtresinden aktığını gördüm. Bu problem neden oluşmuş olabilir, hava filtresini söküp temizlemem gerekir mi? Eksilen yağı eklemem gerekir mi?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hava filtresi deyince; denizde toz yok diye midir bilmem, pek çok dıştan takma motorda hava filtresi olmuyor. Belki sizde de yoktur.


*

    A. Ü.

Ynt: 4 zamanlı kıçtan takma motor yağ akıtma sorunu?
« Yanıtla #3 : Kasım 14, 2018, 00:24:27 »
Efe senden önce motor bendeyken bu motoru botçuluk zamanımda bagajda Ç kaleye çok getir götür yaptım,ilk zamanlarda bir kez seninkine benzer sorun yaşadım ,motorcu arkadaşımla konuştum dört zamanlı motorları yatırırken kuyruk kısmını aşağıda bırakmak için  kafanın altına 20 cm lik sünger koy sorun yaşamazsın dedi,söylediğini yaptım bir daha bu sorunu yaşamadım,değiştir motor ve kuyruk yağını devam et Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bu motorun garantisi devam ediyor hatırladığım kadarı ile Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. S.

Ynt: 4 zamanlı kıçtan takma motor yağ akıtma sorunu?
« Yanıtla #4 : Kasım 14, 2018, 08:44:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba, tekneyi kışlamaya aldığımda 4 zamanlı 20 hp Honda motorumu aracımın bagajında yan yatık vaziyette (motorun kullanma kılavuzunda gösterildiği tarafa yatırmak sureti ile)iş yerime getirdim. Tatlı su devir daim ettirmek için dik konuma getirip yarım saat kadar bekledikten sonra çalıştırdım, bu sırada motorun yanından yağ sızdığını görünce stop edip bıraktım. Kapağını açtığımda yağın hava filtresinden aktığını gördüm. Bu problem neden oluşmuş olabilir, hava filtresini söküp temizlemem gerekir mi? Eksilen yağı eklemem gerekir mi?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Hava filtresi deyince; denizde toz yok diye midir bilmem, pek çok dıştan takma motorda hava filtresi olmuyor. Belki sizde de yoktur.

Evet hava filtresi olması gereken kapağı söktüm filtre çıkmadı içinden. Nette aradım öyle bir ürün de bulamadım, sanırım benim motor da filtresiz çalışıyor.

Alıntı
Efe senden önce motor bendeyken bu motoru botçuluk zamanımda bagajda Ç kaleye çok getir götür yaptım,ilk zamanlarda bir kez seninkine benzer sorun yaşadım ,motorcu arkadaşımla konuştum dört zamanlı motorları yatırırken kuyruk kısmını aşağıda bırakmak için  kafanın altına 20 cm lik sünger koy sorun yaşamazsın dedi,söylediğini yaptım bir daha bu sorunu yaşamadım,değiştir motor ve kuyruk yağını devam et Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bu motorun garantisi devam ediyor hatırladığım kadarı ile Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ali abi denize çıkmadığım zamanlarda limanda hırsızlık olayları çok olduğu için motoru yatık vaziyette kamarada tutuyorum, bugüne kadar yağ akıtma vs olmamıştı hiç. Sanırım Kamyonetin kasasında sarsıcı bir yolculuk yapınca ortaya çıktı bu yağ akıtma mevzusu. Bir dahaki transferde tavsiyene uyup motorun kuyruk kısmını aşağıda bırakacak şeklinde taşıyacağım. Tavsiyen için teşekkür ederim.

*

    A. D.

Ynt: 4 zamanlı kıçtan takma motor yağ akıtma sorunu?
« Yanıtla #5 : Kasım 14, 2018, 09:59:28 »
Genelde evet dıştan takma motorlarda hava filtresi bulunmaz ancak ben kumluk alanda motoru bıraktığım için Araba hava filtresini kesip kenarlarını bantlayıp o kutunun içerisine koyuyordum. Sezon sonunda kışlarken de gerçekten leş gibi çıkıyordu. Düşündüğün zaman kapağın üzerindeki süngerlerin engellemesini bekliyorsun ama toza karşı düşünüldüğü kadarda korumalı değil.
*

    A. D.

Ynt: 4 zamanlı kıçtan takma motor yağ akıtma sorunu?
« Yanıtla #6 : Kasım 14, 2018, 10:01:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Genelde evet dıştan takma motorlarda hava filtresi bulunmaz ancak ben kumluk alanda motoru bıraktığım için Araba hava filtresini kesip kenarlarını bantlayıp o kutunun içerisine koyuyordum. Sezon sonunda kışlarken de gerçekten leş gibi çıkıyordu. Düşündüğün zaman kapağın üzerindeki süngerlerin engellemesini bekliyorsun ama toza karşı düşünüldüğü kadarda korumalı değil. O nedenle filtreyi değiştirin dedim. Dediğim gibi yağına şimdilik dokunmayın sezon başlarken yeniden komple değiştirin.
*

    E. S.

Ynt: 4 zamanlı kıçtan takma motor yağ akıtma sorunu?
« Yanıtla #7 : Kasım 14, 2018, 10:45:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Genelde evet dıştan takma motorlarda hava filtresi bulunmaz ancak ben kumluk alanda motoru bıraktığım için Araba hava filtresini kesip kenarlarını bantlayıp o kutunun içerisine koyuyordum. Sezon sonunda kışlarken de gerçekten leş gibi çıkıyordu. Düşündüğün zaman kapağın üzerindeki süngerlerin engellemesini bekliyorsun ama toza karşı düşünüldüğü kadarda korumalı değil.

Motor hava filtresi olmadan çalışmak için dizayn edilmiş ise koyduğunuz el yapımı filtre hava emişini güçleştirmiyor mu? Bu arada Alper Korsan sizin motor 50-60 hp gibi bir şeydi diye hatırlıyorum ama hava filtresi koyabilecek alan benim motorda ancak bir bulaşık süngerinin yarısı kadar.
*

    A. D.

Ynt: 4 zamanlı kıçtan takma motor yağ akıtma sorunu?
« Yanıtla #8 : Kasım 15, 2018, 10:36:35 »
evet benim motor 40 hp idi. Yok hayır hava filtresi hava almasını engellemiyordu. Devir saati vs gps üzerinden baktığım zaman performans farkı olmuyordu. Hatta düşük devir performansı ve gaz tepkisi daha iyiydi. Normalde makine kendisi yağ çekiyordu ama zamanla karbüratörde o işlevi yapan pompamsı membran bozulduğu için çok yağ tüketiyordu bende yağı benzine karıştırıyordum. Sonra wakeboard vs için performanslı kullanımlar için o depoyada bir miktar metil alkol  koymaya başlamıştım. Performansı gözle görülür şekilde değişiyordu.