0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.316
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Tam mazot tankı bakteri konusun ararken taaaaa 2011 senesinde yazılmış konu son mesajlarda çıktı.

Buyrun, separ filtrenin altındaki baktericanlar..

Şimdi, naapsam iyice okuyacağım..


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Maşallah
*

    Çevrimdışı Kamil Çelik

  • * Gezgin Korsan
  • 97
    • Yaşadığı Şehir
  • Tekirdağ
Mazot ve mazot deposu konusunda yeterince problem yaşamış korsanlar bu yada benzeri muadil ürünü duymuşlardır mutlaka ama henüz bu problem yaşamamış olan dostlara bilgilendirme olarak yazmak istedim. Biliyorsunuz, dizel problemi yaşamamış yatçı yoktur, henüz yaşamamış olan vardır.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yakıt deposunda bakteri oluşumlarını önlemek için yöntemleri araştırırken ilk olarak deponun mümkün mertebe sürekli dolu tutulması gerektiği tavsiyesini görmüştüm. Ama ne kadar dolu tutulsa da bir süre sonra oluşumlar, ''bakteri canlar'' ürüyor, ölüyor ve dibe çöküyor. Bunun için özellikle cruisersforum.com'da Biobor JR isimli katkının önerildiğini, bu katkıdan havacılık, marin, ulaşım gibi birçok endüstride faydalandığını gördüm.
Linki burada : Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Ben aldım, Türkiye'de Eastmarin'lerde satılıyor. Kullanım miktarına göre hesaplandığında çok da pahalı bir ürün değil, uzun süreli kullanımlarda korsan dostlara faydalı olabilir.
The cure for anything is salt water: sweat, tears or the sea.   Isak Dinesen
*

    Çevrimdışı Faruk Göçmen

  • * Gezgin Korsan
  • 603
    • Yaşadığı Şehir
  • New York - USA
    • Tekne Adı
  • S/V VUSLAT
 Depo kirliligi ve bakterilerden bende cok cektim. En guzeli birsekilde depoyu sokup temizlemek. Kamil abininde bahsettigi gibi depoyu surekli dolu tutmak bakterilerin yasam alanini baltaliyor. Onun disinda depoda su birikmesinide onluyor ki bu depodaki su olusumu yine bakterilerin tam istedigi ortam. Su ve mazotun tam arasindaki tabakada kendilerine yasam sahasi buluyorlar. Resimlerde gorulen kalintilarda bildigim kadariyla onlarin cesetleri, tam basa bile bir durum. Ben depomu cok ugrasarak soktum, icine basincli su ile yakayip firca, tel ile ovdum. Biraz mazot ve cakil tasi doldurup yerden yuksek biryere asarak uzun sure calkalayarak ic yuzeyini guzelce temizledim. Her 3-4 yilda yapmaya raziyim, cok etkili bir yontem, icim rahat ediyor.
 cok onemli bir konu, yeri gelmisken mazot katki malzemelerinide konusalim. Benim bildigim
1-bakteri onleyici
2-yakit stabilize edicisi(mazotun icindeki suyu vs aliyor-birnebze-)
2-anti gel(cok soguk kis sartlarinda mazotun jel haline gelmesini onlemek icinmis.
4-genel performans ve temizleyici katki malzemeleri.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Mehmet Cömert

  • * Gezgin Korsan
  • 706
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Seafari, Marmaris
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tam mazot tankı bakteri konusun ararken taaaaa 2011 senesinde yazılmış konu son mesajlarda çıktı.

Buyrun, separ filtrenin altındaki baktericanlar..

Şimdi, naapsam iyice okuyacağım..

Hakan korsan ,
1997 yılından beri grotamar 82 isimli anti bakteriel kullanıyorum.j
Depomda ve filtreleri de siyah çamur yok tertemiz separlar da öyle
Her türlü hava da dolaşıyorum  muhtemel tanklar da da fazla bir şey yok öneririm.
 

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Çevrimdışı Ercan Erdinç

  • * Gezgin Korsan
  • 108
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Sıdıka
Selam,
   Metilen klorür çok iyi bir solventtir. Yağ, zift vb. bütün petrol türevlerini çok iyi çözer.
   Ama:
          Kimyasal formülü CH2Cl2  olan bu kimyasala Diklorometan adı da verilir.Uçucu bir yapıda olup, oda sıcaklığında ''toksik ''konsantreler oluşturur. Suda az çözünür ve organik solventlerin çoğuyla karışır.'' Kanserojen '' olduğu belirtilmekte olup çoğu Avrupa ülkelerinde yasaklanmıştır.
       Emekli de olsa bir kim. müh. olarak ; kapalı mekanda ve karbon filtre maskeniz olmadan kullanmamanızı öneririm. Temiz depo- akciğer kanseri ikilemi söz konusu.
       Buharla depo temizliği kesin çözümdür. Biraz masraflı olsa da en iyi yöntemdir.
         
*

    Çevrimdışı Birol Otağ

  • * Gezgin Korsan
  • 222
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Serenat, Marmaris, Yacht Marin
Değerli korsanlar acil yardım rica edebilirmiyim sizlerden,
mazot depoma bakteri önleyici katkı koymam gerekiyor ve tavsiye edilen ürün piyasada yok(BİOBOR JF)
piyasada olan yerine kullanabileceğim bildiğiniz bir ürün varmı acaba?
Saygılar
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.673
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Grotamar derlerdi ama...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Birol Otağ

  • * Gezgin Korsan
  • 222
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Serenat, Marmaris, Yacht Marin
Çok tşk ler Hakan korsanım
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

       Buharla depo temizliği kesin çözümdür. Biraz masraflı olsa da en iyi yöntemdir.
         

Üstadım bu nasıl bir işlemdir?
*

    Çevrimdışı Birol Otağ

  • * Gezgin Korsan
  • 222
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Serenat, Marmaris, Yacht Marin
Mesela Tankerler yeni teknoloji ile soğuk buharla temizlenerek, mazot dönüşte de süt taşıyabiliyorlar.
süt burada abartılı bir örnektir soğutma gerektirir flan, ne derece temizlenebildiğini vurgulamak için yazdım.
Kastedilen bu buharmıdır bilemiyorum.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.414
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Buhar temizlik açısından iyi bir fikir gibi görünüyor ama su içeren her türlü temizlik sonrası deponun iyce kurutulması gerekir. Asıl düşmanımız depodaki sudur. Az bir su zarar vermez diye düşünebilirsiniz ama mazot yiyen bakteriler suda yaşar, bu su bir damla da olsa bakteri yerleşebilr.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.154
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ve metal depoyu delen de bu bakteriler...

Dolayısı ile mazotun içinde su olmamasını sağlamak lazım

Diyelimki su oluştu ısı farklarından yogusarak ,o zaman da o suyun içinde yaşayan çoğalan bakterileri öldürecek ilacı depoya atmak lazım ki ölsünler ,daha da çoğalmasın...

Diyelim ki çoğaldılar , hiç birsey yapmadın ne olur?

Depon krom bile olsa delinebilir
Oluşan hayvancıklar filtreni sonra da enjektörünü tıkar, motor stop...

Sonrası ustalar grubuna saydırmaya başla paracıkları  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.414
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Yöntem depoda su olmasını engellemek olmalı. Su olmayınca bakteri de olmaz. Zaman zaman mazota su alıcı katkı eklemek suyu mazotun içine katıyor ve motor çalışmasında sorun çıkmadan su atılmış oluyor. Bakteri oluştuğunda ise atığı var, kendisi var, ölüsü var, kimyasal olarak zarar görmeseniz de fiziki olarak filtreleri tıkayabiliyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.