Gezgin Korsan
Çekek Yeri => Tamirhane => Konuyu başlatan: Kerem Kabasakal - Aralık 12, 2018, 14:32:19
-
merhabalar. teknem de 98 model 2 zamanlı 9.9 hp johnsonn marka dıştan takma motor var. son zamanlarda çalışmasında sıkıntılar yaşıyorum. jigle çekip çalıştırıyorum her defasında ve çalışır çalışmaz jigleyi normal konumuna alıyorum. tabi bu arada motora gaz vermiş durumda oluyorum. bir miktar beyaz duman çıkıyor. bi süre çalıştıktan sonra devri azalttığım zaman, yani minimum devirde çalıştırmaya çalıştığım zaman stop ediyor. ve aynı prosedürü tekrar ediyorum. sorun ne olabilir? soğutmasında bir problem yok. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. iyi günler dilerim
-
Piston sekmanında sorun olabilir. Sekman kırdıysa düşük devirde kompresyon çok düştüğü için stop ediyordur. Ya da karbüratör iğnesi ayarsız olabilir.
-
Piston sekmanında sorun olabilir. Sekman kırdıysa düşük devirde kompresyon çok düştüğü için stop ediyordur. Ya da karbüratör iğnesi ayarsız olabilir.
çok teşekkürler. kendim yerinde halledebilir miyim acaba?
-
Buji yağlanmış olabilir, 2 zamanlılarda botta buji anahtarı ve yedek buji bulundurmalı..
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Karbüratör rölanti memesi tıkalı.
Motor muhtemelen uzun süre kullanılmadı.
Karbüratör sökülüp temizlenirse düzelir.
-
Buji yağlanmış olabilir, 2 zamanlılarda botta buji anahtarı ve yedek buji bulundurmalı..
Sent from my iPad using Tapatalk
teşekkürler. deneyeceğim
-
Karbüratör rölanti memesi tıkalı.
Motor muhtemelen uzun süre kullanılmadı.
Karbüratör sökülüp temizlenirse düzelir.
teşekkürler. önce buji yi deneyeyim olmazsa. daha az zahmetli. olmazsa karbüratöre bakacağız artık.
-
İki zamanlı motorlarda yakıta yağ katıldığı için motorun yakıtı içinde bekletilmesi halinde yakıt kanallarında pislik birikmesi ve bu pisliğin yakıt akışına engel olarak yüksek devirde fazla yakıt ihtiyacının karşılanamaması çok sık rastlanan bir durum. Bu yüzden kullanılmadığı zamanlar motorun içinde yakıt bırakılmamalı. Ben olsam şöyle yapardım:
1. Motor içindeki yakıt bitene kadar motoru boşta çalıştır.
2. Yeni yakıt koy ve motoru jikle çekili yüksek devirde bir süre boşta çalıştır.
3. Jikleyi indirip el ile yine yüksek devirde bir süre boşta çalıştır.
4. Jikle indiğinde rölanti devirinde çalışmıyor veya boşta yüksek devire yine geçmiyorsa karbüratörü temizle.
5. Yine olmadıysa yakıt borularını kontrol et ve karbüratör tamir takımı alıp karbüraörü yenile.
-
Motor çalışmadığı için 1. maddeye geçemiyor program.
-
Motor çalışmadığı için 1. maddeye geçemiyor program.
Mesajda öyle demiyor. Jikle çekip çalıştırıyorum diyor. Jikle çekili bırakırsan çalışması lazım. Yani karışım zenginken çalışıyor fakat jikleyi indirip havayı arttırınca ve gaz verince yakıt yeterli gelmiyor ve stop ediyor. Benim anladığım bu. Ayrıca beyaz duman meselesi de yakıtta su olma ihtimalini anlatıyor olabilir. Bu nedenle öncelikle içerdeki yakıttan kurtulmak lazım.
-
Motor çalışmadığı için 1. maddeye geçemiyor program.
Mesajda öyle demiyor. Jikle çekip çalıştırıyorum diyor. Jikle çekili bırakırsan çalışması lazım. Yani karışım zenginken çalışıyor fakat jikleyi indirip havayı arttırınca ve gaz verince yakıt yeterli gelmiyor ve stop ediyor. Benim anladığım bu. Ayrıca beyaz duman meselesi de yakıtta su olma ihtimalini anlatıyor olabilir. Bu nedenle öncelikle içerdeki yakıttan kurtulmak lazım.
evet jigle çekmeden çalışmıyor hiç. motor sıcak olsa da. ama jigle çekili düşük deviri hiç denemedim. o zaman buji temizliği ile birlikte yakıt temizliğini de deneyim diyorum. olmazsa karbüratör temizliğini yapacağız. doğru mu anlıyorum?
-
Motor çalışmadığı için 1. maddeye geçemiyor program.
Mesajda öyle demiyor. Jikle çekip çalıştırıyorum diyor. Jikle çekili bırakırsan çalışması lazım. Yani karışım zenginken çalışıyor fakat jikleyi indirip havayı arttırınca ve gaz verince yakıt yeterli gelmiyor ve stop ediyor. Benim anladığım bu. Ayrıca beyaz duman meselesi de yakıtta su olma ihtimalini anlatıyor olabilir. Bu nedenle öncelikle içerdeki yakıttan kurtulmak lazım.
evet jigle çekmeden çalışmıyor hiç. motor sıcak olsa da. ama jigle çekili düşük deviri hiç denemedim. o zaman buji temizliği ile birlikte yakıt temizliğini de deneyim diyorum. olmazsa karbüratör temizliğini yapacağız. doğru mu anlıyorum?
Evet.
-
Motor çalışmadığı için 1. maddeye geçemiyor program.
Mesajda öyle demiyor. Jikle çekip çalıştırıyorum diyor. Jikle çekili bırakırsan çalışması lazım. Yani karışım zenginken çalışıyor fakat jikleyi indirip havayı arttırınca ve gaz verince yakıt yeterli gelmiyor ve stop ediyor. Benim anladığım bu. Ayrıca beyaz duman meselesi de yakıtta su olma ihtimalini anlatıyor olabilir. Bu nedenle öncelikle içerdeki yakıttan kurtulmak lazım.
evet jigle çekmeden çalışmıyor hiç. motor sıcak olsa da. ama jigle çekili düşük deviri hiç denemedim. o zaman buji temizliği ile birlikte yakıt temizliğini de deneyim diyorum. olmazsa karbüratör temizliğini yapacağız. doğru mu anlıyorum?
Evet.
çok teşekkürler tekrardan
-
Motor çalışmadığı için 1. maddeye geçemiyor program.
Mesajda öyle demiyor. Jikle çekip çalıştırıyorum diyor. Jikle çekili bırakırsan çalışması lazım. Yani karışım zenginken çalışıyor fakat jikleyi indirip havayı arttırınca ve gaz verince yakıt yeterli gelmiyor ve stop ediyor. Benim anladığım bu. Ayrıca beyaz duman meselesi de yakıtta su olma ihtimalini anlatıyor olabilir. Bu nedenle öncelikle içerdeki yakıttan kurtulmak lazım.
Hımmm. Kod derleyicide hata var. Kodlarda hata yok. :)
-
Aynı sorun benim 15hp Yamaha 2zamanlı ve 15 hp Evinrude 2 zamanlı motorlarımda vardı .
Sorun karbüratörün içindeki şamandıranın altındaki iğnecik. Bu iğne zamanla yağ vs kirlenip takılı kaldığı için şamandıra aşağı yukarı hareketini yapamıyor ve ya çok yüksek devirde çalışıyor beyaz duman atıyor ya da tamamen kapalı kalıp çalışmıyor. Ben bu iğneyi ebay den alıp değiştirerek sorunu çözmüştüm.
https://www.ebay.com/itm/Carburetor-Needle-Valve-6E8-14390-12-6E7-For-Yamaha-Outboard-Motor-9-9HP-15HP/332125954105?hash=item4d543fe039:g:JLoAAOSwkRpZpNmi
Bu iğneciki değiştirdikten sonra yenisini takınca ayarı için şamandıranın ayarı da çok basit. Yere paralel bir şekilde ayarlamanız yeterli. Daha önceki topiclerde paylaşmıştım.
https://www.cyclepedia.com/manuals/online/free/fuel-system/float-valve/
Kolay Gelsin
-
2 zamanlı motorlarda benzin yağ karışımı konuyor ya, uzun süre bekleyince benzin uçuyor geriye yağ kalıyor ve rutubetli ortamda uzun süre bekleyen yağ reaksiyona girip gresimsi bir kıvam alıyor. Tıkıyor küçücük karbüratör deliklerini. Karbüratörü dağıtıp, güzel bir temizlikten sonra toplayıp denenirse parça almadan da düzelme ihtimali yüksektir.
Karbüratör içinde benzin bırakmamak işin püf noktası. Uzun duruşlar öncesinde motoru çalışır durumda bırakıp yakıt hortumunu ayırır, motorun tüm benzini bitirerek stop etmesini beklersek bu tip sıkıntı riski azalıyor.
-
herkese görüş ve önerilerinden dolay tekrar çok teşekkür ederim. problemi çözünce burada paylaşacağım. saygılar.