0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
En yavaş seyir pupa seyri değildir. Seyir hızı tamamen rüzgar hızına bağlıdır. Orsa seyrinde kendi rüzgarınızı da yarattığınız için rüzgar açısı genişse pupaya oranla daha hızlı gidersiniz ama rüzgarın çok olduğu zaman orsada her teknenin ulaşabileceği bir azami hız vardır ve rüzgar artsa dahi bu hızı geçemezsiniz. Pupada ise yelken alanınızı orsaya oranla çok fazla arttırabilirsiniz ve inanılmaz hızlara (örneğin 30 ft bir teknede 14-16knot) ulaşabilirsiniz.
Hüseyin Durmaz Korsan, Benim teknem var,bakım ve kışlamak için karada Mayıs ortalarına kadar karada kalacak.Mayıs 15 den sonra bir hafta sonu sizi misafir etmekten zevk alırım.
Hakan korsanımBenim şahsen bakımını yaptığım, şahsen kullanıp uçurduğum uçağımın kanatları ve gövdesi metal iskelet üstüne bez kaplamadır.İnanmıyacaksın ama uçaktaki kumaş yelken kumaşının yanında kağıt mendil kalır hesabı incecik ve zayıf malzeme.(Bildiğin pamuklu dokuma bez).Atmosferdeki hava molekülü kardeşleri uslu uslu yanyana dururken birden bire önlerine bıçak gibi keskin olan kanadın hucum kanarı (ön tarafı) geliyor hop ne oluyor demeye kalmadan kardeşlerden bazıları altta bazılarıda yukarı da kalıyorlar ayrılığada dayanamadıkları için haydi diyorlar arka tarafta yine el ele tutuşalım diyorlarda üst taraf kambur olduğunda yol alt tarafa göre daha uzun çaresiz üstteki kardeş alttaki kardeşinle tam zamanınla arkada buluşmak için başlıyor koşmaya eh işte koşmak için daha uzun adımlar attığından zıpladığından filan ayakları kanadın üst tarafına altta yavaş yavaş vede zıplamadan giden kardeşine göre daha az basıyor eh az basınca kanadın üst taraf yüzeyine de az yallah tazyik yapıyor,halbuki alt yüzeydeki kardeş adımlarını daha sindire sindire attığı için kendi bastığı yüzeye kallavi tazyik yapıyor.Anlattık anlattıkta ne oldu.Ne olacak: ne oldu ise garibim kanada oldu alt tarafında kallavi tazyik,üst tarafında uyuz tazyik kanadın gönyesi karışacak ama kuş kanadımı sandınız,uçak kanadı bu uçak, maşallah taş gibi hiç bir yerini eğriltip büğruttürmüyor,mademki beni alttan itekler kaktırırsınız ha deyip bende yukarı kaçar ittirenden kurtulurum diyor.(Fabrikada imal edilirken her şartta hayatta kalma kursuda veriyorlar KANAT lara).Garibim yukarı kaçarken farkında olmadan gövdeyide yukarıcıklara kaldırıvermiş oluyor.Ya bö le işte bütün kabahat kardeşinle hep yan yana durup el ele tutuşmak isteyen hava parçacıklarında.Ülen Bernolliyide maskara ettik.Hakan Korsancım ağaçları sökecek kadar asabı bozulmuş hava parçası kardeşler ortaya çıkınca bırak kanadın bombesini düzeltmeyi ortada ne kanat kalır ne o kanatlının yuvası.
Orhan Korsan'ın tespitlerinin araba ayarları ile ilgili olan bölümüne katılmıyorum.Rüzgara göre olan açı ile arabaların ayarlarıyla oynanmaz. Araba ayarları rüzgarın şiddetine göre değiştirilir. Toru değiştirmek için kullanılan unsurlardan birisidir. Tor da rüzgarın yönünden çok, şiddeti ile ilgiidir, diye biliyorum.
...İnsanın inanası gelmiyor ama durumun izahatı bu.Degilmi El Tabib minel Habib...