0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. E.

Sevgili Kaan Erdem en güzel şekilde cevaplamış, orsa yastığının ne olduğu sorusunu.


*

    K. E.

Görselleri;
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bazı yazışmalar
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    K. K.

Kaan korsanım yani cenovanın biraz daha "tombul"sarılmasını sağlayarak küçültme yaptığımızdaki kırışmaları mı önlüyor?
Böyle mi anlamalıyız?


*

    K. E.

Kamil Korsanım,
Yaptığınız açıklama da " Tombul sarılmasını sağlayarak " ifadesi bence oldukça iyi bir tanımlama olmuş.Evet doğrudur.
Ek bilginin yararı olacağı kanaatiyle;
bir yelken üreticisinin sitesinden aldığım açıklamayı da ekleyeyim.
"Orsa yakası yastığı (luff foam) plastik köpükten yapılan ve bir cep içinde yelkene konan bir tabakadır. Özel verilen şekil ve uygun kalınlığı ile, yelken kısmen sarıldığı zaman formunu (torunu) korumasını sağlar. Formun korunması yelkenin iyi çalışmaya devamını sağlar ve alınabilecek güç ve dolayısıyla hız arttırılmış olur." diyor.

Kendi teknemde Foam Luff  uygulaması var ve yelkeni küçülttüğüm zaman orsa yakasındaki kırışmalar oluşmuyor. Böylece rüzgar daha düz  bir biçimde geneoya giriyor.Bu da tekneyi öne çeken vakum gücünde oluşabilecek kaybı engelliyor.
Saygı,Sevgi ve Selametle


*

    K. K.

Teşekkürler Kaan korsanım.

*

    A. Ç.

Yelken aslında düz değil küre veya silindir kesitidir. Orsa yastığı ise genovanın sarılırken ortasına yakın bölümlerine yerleştirilir. Böylece orta bölümler daha "şişman" sarılır. Yelken başlığına ve alt yakaya yakın bölümler ise normal sarılır.  Orta bölümlerdeki tor bu şekilde alınır ve genova şekli sarmadan sonra daha torsuz olur.
*

    B. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.İşe yarar birşeydir yani.Yeni yelken yaptırırken siparişine bir miktar fark vererek eklettirebilirsin.
Sevgi,Saygı ve Selametle

Her şeyi 3 ay geç öğreniyorum.
*

    E. B.

redaktör çalışmıyosun dersini de ondan. Bak ben bu topiği nerelerden buldum da çıkardım. Bir sürü böyle çok önemli konularda bilgi edinilebilecek konu başlıkları var...
*

    B. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
redaktör çalışmıyosun dersini de ondan. Bak ben bu topiği nerelerden buldum da çıkardım. Bir sürü böyle çok önemli konularda bilgi edinilebilecek konu başlıkları var...

Bir yandan üniversite, bir yandan ekmek parası, bir yandan deniz. Hepsi de okumak... Bırakmadılarki bir insan olalım.
« Son Düzenleme: Nisan 15, 2014, 14:31:44 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
*

    E. B.

ne ünüversitesi be.. sen daha avukat olamadınmı?
*

    A. G.

Hangi başlığa yazacağıma emin olamadım biraz araştırdım, eski bir başlık olan buraya yazayım dedim.
Motor yelken ( ana yelkeni açamadım mandar fenere dolanmıştı ) seyrinde (Çanakkale’den çıkılıp Babakaleye inilen rotada Bozcaada açıklarında )   18 kt , AWA 145 şartlarında genoa arka yaka çok pırpırlıyorsa aklınıza gelen ilk bir kaç muhtemel hata nedir ? Not teknede genoa arabası yok onun yerine Antal ring ya da basit bir barber inhauler denen sistem var.
*

    A. Ç.

Genova iskota köşesini dik bir şekilde ek bir halatla güverteye çekecek bir düzenek yapın. Genova rayınız olmadığı için iskota köşesine bağlı ek bir halatla bir makara yardımı ile gerekirse havuzluğa kadar yönlendirebilirsiniz. bu halatı çektiğinizde genova arabasını başa kaydırmış gibi güngörmez yakasını düzeltecektir.
*

    A. G.

Ahmet Kaptanım dediğinizi doğru anladıysam bahsettiğiniz düzenek mevcut genoa arabası yerine. Su videoda 4:20 ve 4:40 dk arasında bahsedilen düzenek ki bu ringi içeri alan halat , havuzluga geliyor esasında.
Yine su videoda 31:15-31:25 dk arasinda Deniz Giray’in bahsettigi sekilde kullaniliyor.     
   
« Son Düzenleme: Temmuz 01, 2023, 18:24:20 Gönderen: Arda Gulcil »
*

    A. Ç.

Yelkenin iskota köşesini aşağı çekiyor, onu denemeniz gerekir.
*

    M. E.

Yelken trimleri ile ilgli, biraz daha derli toplu bir kaynak. Neyi neden ve hangi koşullarda yapmak gerekiyor,  biraz daha basit anlatmış.
Kendiniz teknede  denemeler yaparak, performansa etkisini gözlemleyebilirsiniz.

Etrafta yelken seyri yapan teknelere baktığımda,  özellikle yelken toru, üst yaka ve alt yaka açıklığının hangi koşullarda nasıl ayarlanması gerektiği konusunun çok iyi anlaşılmadığını düşünüyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap