0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapO zaman anlamam gereken şu mudur?Rüzgar altı taraftaki iskota vinçle iyice gerginleştirilecek, rüzgar üstündeki iskota da vinçle ya da kol gücü ile bir miktar kasılacak, gerginleştirilecek.Doğru mudur?doğrudur
O zaman anlamam gereken şu mudur?Rüzgar altı taraftaki iskota vinçle iyice gerginleştirilecek, rüzgar üstündeki iskota da vinçle ya da kol gücü ile bir miktar kasılacak, gerginleştirilecek.Doğru mudur?
Cenova mandarı ile oynayarak yaptığınız trim, yelkenin torunu ayarlar. Mandarı kastıkça yelkenin torunu kıça, boşalttıkça toru başa kaydırmış olursunuz.
[Sildim]Fakat biraz sonra yazacağım bazı durumlarda cenovanın üst yakasının da derinliğiyle oynamamız gerekebilir. Bu işi ise baş ıstralyanın gerginliği ile oynayarak yapabiliriz.[Sildim]Varsayalım ki sakin bir deniz, orta / sert bir rüzgar var ve bizim gitmek istediğimiz nokta sağlam bir orsa seyri istiyor. Bu durumda yapmamız gereken baş ıstralyayı mümkün olduğunca germektir. Bunu da yapmanın en kolay yolu (bazı teknelerde zaten olan ya da sonradan kurulan bir düzenekle) gerginliği ayarlanabilir kıç ıstralyayı mümkün olduğu kadar kasmaktır. Bu direğin bükümünü geriye doğru olacak ve dolayısıyla baş ıstaralya gerginliğini de arttıracaktır.Baş ıstralyamızı gerdikçe daha gergin bir cenova ve daha dar bir hava girişi sağlarız.Ki bu da orsaya girme yeteneğimizi oldukça arttırır.Tam tersi durumlarda; yani çalkantılı bir deniz ve hafif havada ise bu işlemin tam tersi yapılmalı yani baş ıstralya boşaltılmalıdır. Bu işlem orsaya giriş açımızı azaltsa da, hızımızın artmasını sağlayacaktır. Daha yuvarlak bir giriş ve daha derin bir yelken elde edeceğimiz için hızımız artacak ama orsaya giriş kabiliyetimiz azalacaktır.Bu işlemi / işlemleri yaparken baş ıstralya gerginliği ile cenova mandarının gerginliğinin farklı işler olduğu, farklı trimler yaptıkları unutulmamalıdır. Yani cenova mandarını boşaltığınızda ya da gerdiğinizde, baş ıstralyanın gerginliğini değiştirmiş olmazsınız.Cenova mandarı ile oynayarak yaptığınız trim, yelkenin torunu ayarlar. Mandarı kastıkça yelkenin torunu kıça, boşalttıkça toru başa kaydırmış olursunuz.Torun başa alınması yuvarlak bir giriş ve kolay dümen hakimiyeti verirken, toru teknenin kıçına kaydırmak dar bir kanal, zor bir dümen hakimiyeti ama yüksek bir orsa açısı verir.Mandarınızın ne kadar gergin olduğunu en kolay yelkenin katlanmalarını gözlemleyerek anlayabilirsiniz. Orsa yakası boyunca yelkeninin dikine katlanmalar / buruşmalar yapıyorsa mandarınız aşırı gergin demektir. Tam tersi bu katlanmalar / buruşmalar orsa yakası boyunca yataysa bu da mandarınızın fazla gevşek olduğunu gösterir.Geniş kanal çalkantılı denizler, değişken rüzgarlar ve yelken yapmaya yeni başlamış, tecrübesiz dümenciler için başlangıçta daha doğru bir seçim olabilir.Bir daha ki partide bu defa apaz ve pupa seyirlerde cenovamız ile nasıl oynayabileceğimizi kurcalayacağız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapCenova mandarı ile oynayarak yaptığınız trim, yelkenin torunu ayarlar. Mandarı kastıkça yelkenin torunu kıça, boşalttıkça toru başa kaydırmış olursunuz.Mandar-Tor arasındaki ilişki tam tersi olması gerekir diye hatırlıyorum.Mandar gerildikçe tor öne gelir gibi...Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür, çevirisini yaptığım arma ayarları kitapçığına göre:- Baş ıstralya'yı kasmanın tek amacı, sert havalarda baş ıstralyaya gelen yükün artması sebebiyle direk başının öne doğru gitmesini ve buna bağlı olarak ta direkte negative bend oluşmasını önlemek.- Baş ıstralya gerginliği mutlaka genoa mandarı az bişey laçka iken yapılmalı aksi taktirde, genoa mandarına ve yelkenin orsa yakasına aşırı yük binerdiyor. Buna ne diyorsun ?
Sayın Ahmet Korsan,Ayı bacağı seyrinde, sizin yazdıklarınızdan anladığım şöyledir,lütfen doğruluğunu veya yanlışlığını teyid edermisiniz?1- Ana yelken rüzgar altına açılır,2- Genoa rüzgar üstüne açılır,3- Genoa arabası mümkün olan en ön konumdadır,4- Ana yelken arabasının durumu?5- Genoa için gönder ihtiyacı vardır.6- Gönder'in bir tarafı genoa nın orsa yakasındaki deliğe takılır.7- Gönder 'in diğer tarafı direkte bir yere ?? takılır.Gönder'in direk tarafı nasıl monte edilir, bunun için özel bir düzenek mi var? Gönder direği malzemesi ve uzunluğu standartmıdır? Bütün bu sistem nereden bulunabilir?Gönder direk tarafı her iki yöne hareket edebilen bir sistem olması lazım değilmi,hiç görmediğim için tahmin yürütüyorum.Acaba bu düzeniği olan arkadaşlar rica etsem bir resim koyabilir mi? Zira iş görsel olunca anlamak biraz daha kolay oluyor.Selamlar.