0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Z. T.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #30 : Aralık 09, 2013, 00:09:53 »
34 feet tekne için baş pervanesi çok ama çok gereksiz. Bir de yazdığınız sorunun çözümü değildir. Baş pervanesi aborda olurken ya da iki tekne arasına yarı yarıya girdiniz diyelim usturmaçalarınız yanlarda asılı, teknenin başı bir nedenle(rüzgar basıyor, açınız biraz eğik girdiniz vb.) olabilir iskele/sancak teknelerden birine doğru yakınlaşıyor, işte o zaman o yakınlaşmadan uzaklaşmak için kullanabilirsiniz ki çoğunlukla sizin teknede o da çok sorun değildir. Ama aborda olurken yararı olacaktır.

Bunun dışında tekne duruyorken yada üzerinde çok az yol varken başı sancak/iskeleye yöneltebilirsiniz ki iki ponton arası uzaklığı yetersiz olan yerlerde pontondan ayrılırken işinize yarar.

Yararlarının yanında ön pervane bir takım sıkıntıları da beraberinde getirir: Baştan vereceğiniz para, uğraşacağınız ikinci bir motor, pervane ve ömrünü tamamladığında değiştirmeniz gereken bir akü.

Ön pervane 40 feet in üzerindeki teknelerde ve biraz da yeniyseniz arada bir işinize yarayacak. Zamanla ustalaşınca hiç kullanmayacaksınızdır bile. Tekne üzerinde 2 DM hızın üzerinde bir yol varsa pek bir işe yaramayacağını da bilmek gerek.

Pervane çekmesi için baş pervanesini kullandınız diyelim. Sizin teknede tornistan yaptığınızda başı sancağa çektirmek/ittirmek istiyorsunuz. Bunu yaptığınız an sancaktaki teknenin üzerine daha hızlı gittiğinizi göreceksiniz. İskeleye çektirmek/ittirmek zaten çok daha kötü.

Kendi deneyimlerimden şunu gördüm: İki tekne arasına girmeden tekne üzerinde yol varken baş pervanesi kullandığımda yazdığım olaylar oluyor ve durumun denetimi daha güçleşiyor.










*

    H. E.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #31 : Aralık 09, 2013, 08:54:42 »
Ek olarak şunu söyleyeyim; teknenin başını yandan esen bir rüzgar vs. nedeniyle tutmakta zorlandığınızda ve aklınıza baş pervaneyi kullanma fikri düştüğünde genellikle zaten baş pervanenin gücünün yetmediğini görüyorsunuz.

Onun haricinde sadece dar alanda kısa manevralar için kullanıyorsunuz ki aslında çok da gerekli olmuyor. Fantezi olarak tekneyi neredeyse olduğu yerde 360 derece döndürmek, at biniciliğindeki gibi yan yan götürmek vb. işlerde kullanıyorsunuz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. Y.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #32 : Aralık 09, 2013, 10:25:58 »
Tekne ile yerinize yanaşma becerisini geliştirme yöntemi (uygulamalı);

"İki kere sancağındaki tekneye yaslarsın, üç kere iskelendeki tekneye yaslarsın, beş kere pontona çakarsın, hele birkaç kez de tonoza sararsan bu iş tamam.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap"

Cemalettin korsanım, bu kadar endişelenmeyin. Azıcık cesaret Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ama pontona yavaş vur , o ponton bize de lâzım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. O.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #33 : Aralık 09, 2013, 11:08:59 »
Catamaran kullanın, 2 motorlu olduğundan tüm manevraları çok kolay yaparsınız.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hiç dümen kullanmadan sadece her iki motorun kumandasıyla her türlü yere rahatça girip çıkabilirsiniz..
Tüm yapmanız gereken, eski monohull alışılmışlıklarımızı unutmak için yarım saat kadar açıkta manevraları denemek..

( Bu yazı, bu topikte konu hakkında daha geniş ve detaylı bilgi bulunsun diyedir.. )



*

    O. B.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #34 : Aralık 09, 2013, 11:27:17 »
Tornistanda tekne kıçı  bir tarafa gidiyorsa bunun iyi tarafı da vardır. İleri geri manevralarla tekneyi olduğu yerde ekseni etrafında döndürebilirsiniz. Biraz pratik yapmak lazım tabii ki.

*

    Z. T.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #35 : Aralık 09, 2013, 12:21:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Catamaran kullanın, 2 motorlu olduğundan tüm manevraları çok kolay yaparsınız.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hiç dümen kullanmadan sadece her iki motorun kumandasıyla her türlü yere rahatça girip çıkabilirsiniz..
Tüm yapmanız gereken, eski monohull alışılmışlıklarımızı unutmak için yarım saat kadar açıkta manevraları denemek..

( Bu yazı, bu topikte konu hakkında daha geniş ve detaylı bilgi bulunsun diyedir.. )



Bir katamarancı daha mı geliyor ne. Eyüp seni de kaybediyoruz anlaşılan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    B. Ö.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #36 : Aralık 09, 2013, 12:28:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne ile yerinize yanaşma becerisini geliştirme yöntemi (uygulamalı);

"İki kere sancağındaki tekneye yaslarsın, üç kere iskelendeki tekneye yaslarsın, beş kere pontona çakarsın, hele birkaç kez de tonoza sararsan bu iş tamam.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap"

Cemalettin korsanım, bu kadar endişelenmeyin. Azıcık cesaret Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ama pontona yavaş vur , o ponton bize de lâzım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Damdan düşeni, damdan düşen anlarmış.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Sancaktaki tekneyle işim bitti. (Sevgili komşum Barış, hala her seferinde tüm kibarlığıyla beni cesaretlendirir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) Bu aralar tonozla didişmekteyim.. Diğerlerine sıra gelmedi. Olacak inşallah..
*

    M. İ.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #37 : Aralık 09, 2013, 12:29:05 »
En güzeli teknenin yerini değiştirip karşı pontona alın..
tornistanda sancağa çekmesi işinize yarayacaktır   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Z. T.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #38 : Aralık 09, 2013, 12:50:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tornistanda tekne kıçı  bir tarafa gidiyorsa bunun iyi tarafı da vardır. İleri geri manevralarla tekneyi olduğu yerde ekseni etrafında döndürebilirsiniz. Biraz pratik yapmak lazım tabii ki.

Orhan Korsanımın yazdığı gibi, dar bir yerde dönmek istediğimizde pervane çekmesi manevra süremizi kısaltıyor. İyi ki çekiyor dedirtiyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    E. O.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #39 : Aralık 09, 2013, 13:33:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Catamaran kullanın, 2 motorlu olduğundan tüm manevraları çok kolay yaparsınız.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hiç dümen kullanmadan sadece her iki motorun kumandasıyla her türlü yere rahatça girip çıkabilirsiniz..
Tüm yapmanız gereken, eski monohull alışılmışlıklarımızı unutmak için yarım saat kadar açıkta manevraları denemek..

( Bu yazı, bu topikte konu hakkında daha geniş ve detaylı bilgi bulunsun diyedir.. )

Bir katamarancı daha mı geliyor ne. Eyüp seni de kaybediyoruz anlaşılan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yok Zafer Abi, ben monohullcuyum... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fakat çok Catamaran kullandım, uzun seyirlerde yaptım.
O nedenle avantaj ve dezavantajları konusunda birazcık tecrübem oldu.
Catamaran çift motorlu olduğundan manevralarda özellikle dar alanlarda ciddi avantajları var. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

sevgiler
*

    H. E.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #40 : Aralık 09, 2013, 14:10:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Yok Zafer Abi, ben monohullcuyum... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fakat çok Catamaran kullandım, uzun seyirlerde yaptım.
...

Hem katamaran kullanıp hem nasıl "monohullcu" olarak kalınabiliyor?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yatmayınca sıkıcı mı geliyor?
*

    Z. T.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #41 : Aralık 09, 2013, 14:21:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Yok Zafer Abi, ben monohullcuyum... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fakat çok Catamaran kullandım, uzun seyirlerde yaptım.
...

Hem katamaran kullanıp hem nasıl "monohullcu" olarak kalınabiliyor?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yatmayınca sıkıcı mı geliyor?

"Koşucular" gibi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    A. S.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #42 : Aralık 09, 2013, 14:24:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Catamaran kullanın, 2 motorlu olduğundan tüm manevraları çok kolay yaparsınız.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hiç dümen kullanmadan sadece her iki motorun kumandasıyla her türlü yere rahatça girip çıkabilirsiniz..
Tüm yapmanız gereken, eski monohull alışılmışlıklarımızı unutmak için yarım saat kadar açıkta manevraları denemek..

( Bu yazı, bu topikte konu hakkında daha geniş ve detaylı bilgi bulunsun diyedir.. )

Bir katamarancı daha mı geliyor ne. Eyüp seni de kaybediyoruz anlaşılan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yok Zafer Abi, ben monohullcuyum... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fakat çok Catamaran kullandım, uzun seyirlerde yaptım.
O nedenle avantaj ve dezavantajları konusunda birazcık tecrübem oldu.
Catamaran çift motorlu olduğundan manevralarda özellikle dar alanlarda ciddi avantajları var. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

sevgiler


katamaranın dezavantajlarından kısaca bahsedebilirmisin ,hanıma anlatıcam  tuturdu katamaran diye  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. O.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #43 : Aralık 09, 2013, 14:50:25 »
Bu yazı, "tornistanda pervane çekmesi" konusuyla ilgisi olmadığı için sanırım başka bir başlıkta değerlendirilmeli..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
katamaranın dezavantajlarından kısaca bahsedebilirmisin ,hanıma anlatıcam  tuturdu katamaran diye  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet Korsanım, eşiniz açısından düşünülecek olursa catamaran'ın dezavantajı maalesef yok sanırım..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Belki; bütçe, marina vb fiyatların monohull'a göre daha pahalı olması gibi gerekçeleri allayıp pullayıp söyleyebilirsiniz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Catamaran'ın orsa seyir yapamaması, yüksek gövdesi ve rüzgar alanı olması nedeniyle zorlu havalarda orsa seyir rotalarında monuhulla göre çok dezavantajlı olması sayılabilir, motor seyrinde fazla yakıt harcar. Monohulla göre çok pahalı olması, bağlama fiyatlarının da ona göre olması vb..

HakanE korsanımın dediği gibi yatmaması, düzayak olması, arka havuzluk ve ön ağ trombolin kısmının geniş olması, mutfağın geniş ve manzaralı olması gibi özellikleri, salma olmaması nedeniyle koylarda kıyılara çok yaklaşılabilmesi vb avantajları nedeniyle özellikle tatil, dinlence, keyif amaçlı gezilerde hanımlar tarafından çok tercih ediliyor.

Özellikle pupa ve geniş apaz seyirlerde rüzgar gibi uçar... Monohulların yakalamasına imkan yok..

Benim önerim hanımları hiç catamaran'a bindirmemek, böylesi bir alternatif olduğunu göstermemek en iyi çözüm. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama naçizane tecrübem de; Eğer Hanım kafaya koyduysa yapacak bişey yok demektir, Siz paraları hazırlayın derim.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sevgiler
*

    E. O.

Ynt: Tornistanda pervane çekmesi
« Yanıtla #44 : Aralık 09, 2013, 14:53:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Yok Zafer Abi, ben monohullcuyum... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fakat çok Catamaran kullandım, uzun seyirlerde yaptım.
...

Hem katamaran kullanıp hem nasıl "monohullcu" olarak kalınabiliyor?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yatmayınca sıkıcı mı geliyor?

Hakancım, Hakikaten tek sebep bu, yatmayınca yelken yapıyor gibi gelmiyor, sıkılıyorsunuz.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap