0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
otopilotu devreden çıkarmak veya motoru stop ettirmek için bir sistem kurulabilir .RFID chipler var 3 mt alanı var. Dümene bir adet alıcı takılacak eğer sizdeki chip 3 mt dışına cıkınca otomatik olarak motor duracak veya otopilota komut verecek. Eğer bilincli olarak uzaklasılacaksa bypass edilecek gelince tekrar kurulacak . Nasıl fikir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Düşmeyeceksiniz. Motor dursa bile, eğer hava tümden palpa liman değilse rüzgar ve akıntı ile sürüklenen tekneyi yüzerek yakalamak imkansıza yakın zor. Özellikle elbiseleriniz üzerinizde ise. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapNot : Tecrübe edilmiştir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBen genellikle solo seyir yaparım. Otopilot sadece motor seyrinde iken yorulursam eğer ve ana yelken i açarken teknenin kafasını rüzgar üstüne tutmak için gerekiyor bana. Yelken seyrinde bir takım lastiklerim var ,yelken triminden sonra yeke dümenli teknemde yekeyi rüzgar altı taraftan onunla bağlıyorum ve yetiyor. Zaten epeydir otopilotum da bozuk. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBir ümitle alınması gereken önlemler ise bence şu şekilde :1) Teknenin güvertesini nete etmeden , pasarellayı yerine bağlamadan , yelken kılıfını açmadan ,botu yerine bağlamadan çıkmayın limandan.Deniz de teferruatla uğraşmayın.2)Can yeleğiniz sürekli üzerinizde olsun ,Güverteye kesinlikle bir donanım kurup kendiniizi bağlamadan çıkmayınız.3)Düzgün ve fazla çalkantısız havada çayınızı kahvenizi yapacaksanız , yemeğinizi yiyecekseniz ,tekneyi drift e bırakın (motor,yelken vs. olmadan sürüklenme) . Hava biraz sert olacaksa seyir öncesi içeceklerinizi termosla havuzluğa alın ,sandviç -bisküvit gibi şeyleri de.4) Arkanızda bot yoksa biraz uzun (10 m. gibi) bir yüzen halat çekin ,bot varsa botun kıyıya bağlama veya demir ipi arkasından gelsin.5) Mümkünse kişisel yer gösterici (Epirb) , vhf el telsizi vb. donanım edinin. Boynunuzda bağlı bir düdük te olsun.6)Teknenin arkasında , yanında muhakkak denizden el ile açılacak bir merdiven olsun. (Okyanusta denize düşen ,emniyet kemeri bağlı olmasına rağmen dik kıç ve bordalı teknesine çıkamadığı için hayatını kaybeden bizim gibi yaşlı bir solo gezginin hikayesi var. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) Demekki emniyet kemerinin ipi de bize vardeveladan dışarı düşürmeyecek kısalıkta olacak.7)Düşmemek için dua edin. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBana dersenizki hangilerini yapıyorsun , uzun seyirlerde hepsini yapmaya çalışıyorum ama kısa seyirlerde insan ihmal ediyor ne yazık ki , ihmal etmemek lazım. Denizde ölümlerin % 80 i kıyıya 5 mil mesafede olurmuş. Hele bu mevsimde 2 mil mesafe bile hipotermi ye yakalanmadan yüzecek kadar fazla.Daha üç hafta kadar önce ,Fenerbahçe marinada ,biraz rüzgarlı bir havada pontondan palamar yardımı istemeden ayrıldım. Sonrasında marina içerisinde ki boş alanda motoru rölantiye alıp , botun ipini arkaya bağlayayım derken bir şekilde (her zaman dikkat ettiğim halde bu kez seyirdeki yerine limandayken koymadığım pasarella yüzünden) dengemi kaybedip arka platformdan denize düştüm.Bot bir tarafa gitti ben bir tarafa.Elbiseli de olunca inanırmısınız sürüklenen tekneyi yakalayamadım liman içinde. Allahtan beni izleyen Ali Hikmet Dinçer korsan abimiz hemen marinayı aradı ve üç kişilik bir palamar ekibi yetişti hızlıca..Ben önce tekneyi kurtarın yüzebiliyorum dedim ,bot tekneye yönelip bir palamar ı bindirdi ve o arkadaş kayalara doğru sürüklenmekte olan tekneye çıkıp tornistan a aldı, sonrasında yanıma gelen bottaki iki kişi , bota çıkamayacak kadar yorulmuş olan beni kollarımdan tutarak bota aldı ve tekneye bıraktı.Bu arada marina yönetimini ve palamarları da tebrik ediyor teşekkürlerimi buradan da bildiriyorum. Son derece profesyonel ve hızlı idiler.Limanda olmasam veya birisi beni görmese olacakları tahmin edebilirsiniz.Aman ihmal etmeyelim.Allah herkese selamet versin.
Zaten her konuda acemiler daha dikkatli olduklarından fazla tehlikeli ve rizikolu işlere girmezler. Ne zaman biz artık bilmemneyiz dedik o zaman ölümlü kazalar bile olur. Bu yelkende de aynı kayak da da aynı sörf de de aynı vs vs.
hakan korsanım anladıgım kadarıyla bu bayagı bir sorun . O yüzden bu işe el atalım güvenli çalışan ve 5-6 mt daire içerisinde reaksiyon veren bir sistem yapalım .Otopilotlar birbirinden cok farklı oldugundan şimdilik motor durdurma ve varsa otopilotlarda harici takılan acil stoplara kumanda edelim.Deneriz, eğer isteyen olursa malzemeleri adetli aldıkmı maliyetimiz düşer.
"Akıntıya karşı" zevkle defalarca izlediğim bir fimdir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öcal bey,Deneyim önemli tabii😊😊😊