0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. V.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #30 : Kasım 26, 2019, 14:58:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
otopilotu devreden çıkarmak veya motoru stop ettirmek için bir sistem kurulabilir .

RFID chipler var  3 mt alanı var. Dümene bir adet alıcı takılacak eğer sizdeki chip 3 mt dışına cıkınca otomatik olarak motor duracak veya otopilota komut verecek. Eğer bilincli olarak uzaklasılacaksa bypass edilecek gelince tekrar kurulacak .
Nasıl fikir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Atilla korsanim RFID chipleri iyu fikir ancak. Otopilot devreden cikarsa yada bi sekilde enerjisi kesilirse hep sabit kaliyor. Oyle bir program olmaliki. Ya sancak alabanda yada iskele alabanda yapmali diye dusunuyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. S.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #31 : Kasım 26, 2019, 15:37:44 »
tekneyi aldığım günden bugüne çok tecrübeli olmamama karşın epey bir solo seyir yaptım ve auto pilot en iyi dostum oldu açıkçası.

Yelken açarken tuvalete inerken mutfak ile kısa uğraşlarımda..  tabi aklşım bi yandan hep yukarıda oldu tabi ama hiç devre dışı kalmadı çok şükür.

Bence en doğrusu "Kötü düşünüp kötüyü çağırmama prensibi"  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. K.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #32 : Kasım 26, 2019, 16:05:12 »
hakan korsanım anladıgım kadarıyla bu bayagı bir sorun . O yüzden bu işe el atalım güvenli çalışan ve 5-6 mt daire içerisinde reaksiyon veren bir sistem yapalım .
Otopilotlar birbirinden cok farklı oldugundan şimdilik motor durdurma  ve varsa otopilotlarda harici takılan acil stoplara kumanda edelim.

Deneriz, eğer isteyen olursa malzemeleri adetli aldıkmı maliyetimiz düşer.


*

    K. G.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #33 : Kasım 26, 2019, 16:52:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Düşmeyeceksiniz.
Motor dursa bile, eğer hava tümden palpa liman değilse  rüzgar ve akıntı ile sürüklenen tekneyi yüzerek yakalamak imkansıza yakın  zor. Özellikle elbiseleriniz üzerinizde ise. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not : Tecrübe edilmiştir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben genellikle solo seyir yaparım.  Otopilot sadece motor seyrinde iken yorulursam eğer ve ana yelken i açarken teknenin kafasını rüzgar üstüne tutmak için gerekiyor bana. Yelken seyrinde bir takım lastiklerim var ,yelken triminden sonra yeke dümenli teknemde yekeyi rüzgar altı taraftan onunla bağlıyorum ve yetiyor. Zaten epeydir otopilotum da bozuk. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir ümitle alınması gereken önlemler ise bence şu şekilde :

1) Teknenin güvertesini nete etmeden , pasarellayı yerine bağlamadan , yelken kılıfını açmadan ,botu yerine bağlamadan çıkmayın limandan.Deniz de teferruatla uğraşmayın.

2)Can yeleğiniz sürekli üzerinizde olsun ,Güverteye kesinlikle bir donanım kurup kendiniizi bağlamadan çıkmayınız.

3)Düzgün ve fazla çalkantısız havada çayınızı kahvenizi yapacaksanız , yemeğinizi yiyecekseniz ,tekneyi drift e bırakın (motor,yelken vs. olmadan sürüklenme)  . Hava biraz sert olacaksa seyir öncesi içeceklerinizi termosla havuzluğa alın ,sandviç -bisküvit gibi şeyleri de.

4) Arkanızda bot yoksa biraz uzun (10 m. gibi) bir yüzen halat çekin ,bot varsa botun kıyıya bağlama veya demir ipi arkasından gelsin.

5) Mümkünse kişisel yer gösterici (Epirb) , vhf el telsizi vb. donanım edinin. Boynunuzda bağlı bir düdük te olsun.

6)Teknenin arkasında , yanında muhakkak denizden el ile açılacak bir merdiven olsun. (Okyanusta denize düşen ,emniyet kemeri bağlı olmasına rağmen dik kıç ve bordalı teknesine çıkamadığı için hayatını kaybeden bizim gibi yaşlı bir solo gezginin hikayesi var. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) Demekki emniyet kemerinin ipi de bize vardeveladan dışarı düşürmeyecek kısalıkta olacak.

7)Düşmemek için dua edin. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bana dersenizki hangilerini yapıyorsun , uzun seyirlerde hepsini yapmaya çalışıyorum ama kısa seyirlerde insan ihmal ediyor ne yazık ki , ihmal etmemek lazım. Denizde ölümlerin % 80 i kıyıya 5 mil mesafede olurmuş. Hele bu mevsimde 2 mil mesafe bile hipotermi ye yakalanmadan yüzecek kadar fazla.

Daha üç hafta kadar önce ,Fenerbahçe marinada ,biraz rüzgarlı bir havada pontondan palamar yardımı istemeden ayrıldım. Sonrasında marina içerisinde ki boş alanda motoru rölantiye alıp , botun ipini arkaya bağlayayım derken bir şekilde (her zaman dikkat ettiğim halde bu kez seyirdeki yerine limandayken koymadığım pasarella yüzünden) dengemi kaybedip arka platformdan denize düştüm.Bot bir tarafa gitti ben bir tarafa.
Elbiseli de olunca inanırmısınız sürüklenen tekneyi yakalayamadım liman içinde. Allahtan beni izleyen Ali Hikmet Dinçer korsan abimiz hemen marinayı aradı ve üç kişilik bir palamar ekibi yetişti hızlıca..
Ben önce tekneyi kurtarın yüzebiliyorum dedim ,bot tekneye yönelip  bir palamar ı bindirdi ve o arkadaş kayalara doğru sürüklenmekte olan tekneye çıkıp tornistan a aldı, sonrasında yanıma gelen bottaki  iki kişi , bota çıkamayacak kadar yorulmuş olan beni kollarımdan tutarak bota aldı ve tekneye bıraktı.
Bu arada marina yönetimini ve palamarları da tebrik ediyor teşekkürlerimi buradan da bildiriyorum. Son derece profesyonel ve hızlı idiler.

Limanda olmasam veya birisi beni görmese olacakları tahmin edebilirsiniz.

Aman ihmal etmeyelim.

Allah herkese selamet versin.

Senin gibi tecrübeli bir denizci bu durumla karşılaştı ise, allah başta ben herkese selamet versin. Hiç şakası yok.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    A. K.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #34 : Kasım 26, 2019, 17:13:07 »
Zaten her konuda acemiler daha dikkatli olduklarından fazla tehlikeli ve rizikolu  işlere girmezler. Ne zaman biz artık bilmemneyiz dedik o zaman ölümlü kazalar bile olur. Bu yelkende de aynı kayak da da aynı sörf de de aynı vs vs. 

*

    Ö. T.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #35 : Kasım 26, 2019, 17:42:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zaten her konuda acemiler daha dikkatli olduklarından fazla tehlikeli ve rizikolu  işlere girmezler. Ne zaman biz artık bilmemneyiz dedik o zaman ölümlü kazalar bile olur. Bu yelkende de aynı kayak da da aynı sörf de de aynı vs vs. 

Aynen öyle . Onlar çıkış için palamar çağırır , meşguller ise bekler ,bu iş de olmazdı.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #36 : Kasım 26, 2019, 18:24:44 »
Yav öyle komplike sistemlere gerek yok, bu tekneler bin yıllardır solo okyanus aşıyorlar..

Buyurun basit çözüm;

MOTOR SEYRİ İÇİN:
Bildiğim 3 tip stop sistemi var;
1) Kontak anahtarı kapatarak
2) Bir elektrik düğmesine basarak
3) Bir jikle kolunu çekerek

İlk ikisi için aşağıda resmi görülen ÇEKMELİ FAR ANAHTARI adıyla tüm otomotivcilerde satılan elektrik anahtarı havuzlukta bir yere monte edilir, üzerinde hem NC (normalde kapalı) hem NO (normalde açık) kontakları vardır, motorunuzun stop sistemine uygun olanı ister stop selenoidine bağlarsınız, ister kontak anahtarındaki stop uçlarına..
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

3. seçenek için ayrı bir anahtara gerek yok, jiklenin kendisi zaten çekilebilen bişey..

Sonra bir ucuna bağlayacağınız lastikli bir el incesini kolunuzu, bacağınıza bağlarsınız.
Denize düştüğünüzde bu ip çekilecek ve motorunuz stop edecek, bitti gitti..

Artık emniyet halatı (jackline) üzerinde hareket ederken nereden nasıl çekersiniz, onu da iplerle oynayıp bulursunuz.
her teknenin şekli şemali, emniyet halatı farklı sonuçta.. uzaktan tasarım olmaz..


YELKEN SEYRİ İÇİN:
Hem ana yelken hem ön yelkeninizin tekneye bağlandığı yere (ana yelken ıskotasının arabaya bağlandığı nokta veya cenova ıskotasının yelkene bağlandığı yer vb..) birer tane aşağıdaki gibi SNAP SHACKLE (SUSTALI KİLİT) bağlayacaksınız.
Bu kilit'in açma ucuna da lastikli bir el incesi ile kendinize bağlayacaksınız.
Denize düştüğünüzde kilit açılacak, yelkenler boşa çıkacak, tekne duracak, siz yüzeceksiniz.. bitti gitti..
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

tekneniz yüksek bordalı ise mutlaka bir acil durum merdiveni kurun, yoksa open water 5 filmini çekersiniz!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #37 : Kasım 26, 2019, 19:39:47 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. V.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #38 : Kasım 26, 2019, 20:50:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hakan korsanım anladıgım kadarıyla bu bayagı bir sorun . O yüzden bu işe el atalım güvenli çalışan ve 5-6 mt daire içerisinde reaksiyon veren bir sistem yapalım .
Otopilotlar birbirinden cok farklı oldugundan şimdilik motor durdurma  ve varsa otopilotlarda harici takılan acil stoplara kumanda edelim.

Deneriz, eğer isteyen olursa malzemeleri adetli aldıkmı maliyetimiz düşer.

Atilla abi
Motor için sıkıntı yok. Şimdiki yeni nesil araçlardaki gibi anahtarsız çalıştırma modeli olabilir. Sıkıntı Yelken seyrinde Düştüğümüzü algılayacak otopilot ve seyrini rüzgar üstüne çevirecek yada bir yöne alabanda edecek sistem. .
Motor için ;  bluetooth röle diye google amcaya sorduğumuzda çıkıyor bluetooth  devreli röleler. bluetooth  mesafesi kaybolduğu zaman kesildiği an röle motor stop rölesine sinyal verip motoru stop ettirebilir.
Ancak Yelken seyri  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 

Özgür abide direk işi çözmüş.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. A.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #39 : Kasım 27, 2019, 00:12:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Akıntıya karşı" zevkle defalarca izlediğim bir fimdir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet bey çok teşekkürler film için gerçekten güzelmiş.
*

    H. E.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #40 : Kasım 27, 2019, 00:26:37 »
Öcal bey,
Deneyim önemli tabii😊😊😊
*

    Ö. T.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #41 : Kasım 27, 2019, 01:06:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öcal bey,
Deneyim önemli tabii😊😊😊

Bir musibet bin nasihatten iyi imiş. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pasarella dan iki üç kere düştüm ama ilk kez tekneden düştüm ve ucuz atlattım çok şükür.
Daha deneyim istemiyorum , yaşlandım artık.
Temel gibi mezar taşıma ''haçan bu bana bir ders olsin'' diye yazılsın istemiyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E. V.

Ynt: Solo seyirde Otopilot güvenlimi ?
« Yanıtla #42 : Kasım 27, 2019, 13:07:21 »
Merhabalar.

Ben de yalnız seyre çıkmaya mecbur kalanlardanım. Bulunduğumuz marinada hem yelkenli sayımız az, hem de mevcutları önemli bir bölümü tenezzüh için kullanılan tekneler. Salt yelken için kullanılan yok gibi. Dolayısıyla her koşulda genel de yalnız çıkıyorum, arkadaşlık edecek kimse yok. Teknem Egeyat 23. Zaman içinde çektiğim sıkıntılardan hareketle yeke için otopilot donattım. Düşüncelerimi kısaca sıralamak isterim:

- Her durumda teknede bir otopilotun olması son derece yararlı. Özellikle ana yelkeni basarken veya  indirirken rüzgara baş vermek gerektiğinde çok işe yarıyor. Liman içinde usturmaçaları toplarken bile çok gerekiyor. Furling'de veya diğer aksamda bir çapariz oluştuğunda müdahale esnasında yardımcı oluyor, vesaire. Zaten gerekmeseydi yapılmazdı.

- Ben her durumda emniyet kuşağımı giyip, baştan kıça uzanan can halatına bağlanıyorum. Bu halatın vardavelanın içinde kalması gerektiğine inanıyorum. Aksi halde her puntelde - halatta tak çıkar gerekir, daha tehlikeli olur. Ya da çift kanca kulllanırsınız, sırayla çözer bağlarsınız. Bu da hareket hızınızı düşürür, diğer halatlarla sürekli çapariz vermesi ihtimali doğar.

- Tekne küçük olduğu için benim ebadımda bir yük bağlı olarak denize düştüğünde hem teknenin ağırlık merkezi değişiyor, hem de benim sudaki direncim teknenin muvazenesini ve istikametini bozuyor. Dolayısıyla geri çıkmak biraz daha kolay gibi.

- Teknemin merdiveni kıçtan elle açılabilecek nitelikte. Dolayısıyla bir emniyet merdiveni gerekmiyor.

- Motor havuzluktan denize inen bir dıştan takma motor. Devre kesicinin ucundan bir el incesini yine kıçtan uzatmak mümkün. Denizden çekilip motor stop ettirilebiliyor.

- Otopilota bağlanan bir el incesi kıçtan denize salındığında, denizden el ile çekilip otopilotun yerinden çıkması sağlanabiliyor. Tabi bu sadece yeke dümenler için.

- Uzun seyirde at nalı can yeleği için donattığım polipropilen bir batmaz halatı salıp ek bir tedbir alıyorum. Bir kaç yerinde kropi düğüm atıp, tutunmak kolaylaştırılabiliyor. Fakat limana girerken veya seyir esnasında bir sebepten tortnistan vesaire yaparsanız sıkıntı olur, pervaneye sarabilirsiniz. Bir de benim gibi bir umut deyip kıçtan sürekli rapala salıyorsanız, ayrıca çapariz ihtimali çıkar.

- Bütün bunlara rağmen suya bilinç kaybı ile düşmek, gayet mümkün. O durumda tekneye bağlı olmanız ayrı bir sorun olabilir. Otomatik can yelekleri işe yarayabilir ama bu durumda da suyun sıcaklığı öne çıkar. Kışın bizim sularda hipotermiye girmek çok da uzun sürmez.

Bütün bunları düşününce evde oturmak bile pek emniyetli değil. Nihayetinde konfor, emniyet ve macera biraz ters orantılı kavramlar. Denizde kaza geçirme riski, karadan daha yüksek değil. Hem ecel birdir, değişmez denmiş. Yabancı bir dostumdan duyduğum "shit happens" sözü bu bağlamda çok hoşuma gider. Bazı şeyler ters gidebilir, gidecektir de; ama yaşama gayretlerimize mani olmamalı.

Kanımca bağlı olmak kaydıyla, küçük tekneden suya düşmekle, büyük tekneden düşmek arasında epeyce bir fark var.

Selametle...