0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
O güzel denizciler, güzel teknelerine binip gittiler...
Mehmet korsan sesinizi duymayacaktir... faydali yazilari ve katkilari ile forumun ilk zamanlarindan beri uzun bir sure etkin uyesi olmasina ragmen forumdan cikmistir kendileri...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapO güzel denizciler, güzel teknelerine binip gittiler...Recep korsanım.., Bizimde tası tarağı toplama vaktimiz geldi..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapOn yıldır göremediğim kadar,forumuda yönetimede heriki lafın arasında laf sokuşturan,bir iki senedir yoğunluklu yazan,üç beş kişi yüzünden yazım ve konu kalitesi düştü..Ee..çok az kişi hariç lafda söylenmediğine göre herkes memnun demekki..ne yapalım öyle olsun..Şu anda Alanya da,bir Hanse 458 ile ilgileniyorum,fotoğraflarını çekip duruyorum,Hayfadan gelirken,salma problemi yaşamış ve satmak zorunda kalan İtalyan ailenin..Eskiden olsa fotoğraflarını paylaşır,maceramı anlatırdım..ama artık içimden gelmiyor..Etrafı herşeyi bilen ölü tekne alıcıları sardı..ama anlaşıldığı gibi onlar hiçbir zaman tekne almayacaklar..yavaş yavaş tekne alma satma heyecanını bitiriyorlar..biz ufak bir lafın altında ezilirken,onlara gelen her konuşma üzerlerine yapışmadan kayıp gidiyor..Forumun beynine virüs yayılıyor,çok az kişi bunun farkında..Nereden geldikleri belli değil..,Biliyorum,tohumlarını bırakıp gidecekler ama foruma çok zarar vererek..
Yelkenli tekneyle seyre çıkmak arabaya binmek gibi değildir. Kısa süreliğine bile olsa, seyre çıkarken hem teknenin hem de mürettebatın hazırlanması gerekmektedir. Güzel bir havada, birkaç saatliğine çıkılan bir seyirde bile başımıza çok ciddi sonuçlar doğuran tehlikeli olaylar gelebilir. Bunlardan ürküp marina denizcisi olmayı tasvip ettiğimiz anlaşılmasın ama bilinçli olmak kaybettirmez aksine kazandırır. Unutmamak lazım ki “deniz kendinden çekinenleri sever”Çıkılacak seyirle ilgili mürettebatı bilgilendirmek. Kısa süreli bir seyir söz konusuysa bile, tekneye gelenleri, tecrübeli dahi olsalar, bilgilendirmek önemlidir. Onların fikirlerini almak, özellikle yeni başlayanların tekne seyahatini benimsemelerini sağlar. Ne zaman çıkılacağı, ne zaman dönüleceği, nasıl bir seyir olacağı önceden anlatılmalıdır. Bu plan tercihen karada kalacak birisine de bildirilmelidir.Tekne farklılıkları. Hiçbir tekne birbirine benzemez ve kendine has kullanım ve uygulama farklılıkları vardır. Başlıca motor kullanımı, nasıl çalıştırılıp-stop edileceği, gösterge panosu ve elektrik sistemini, demir-ırgat kullanımı, tuvalet kullanımı, varsa sintine pompası-hidrofor ve nasıl çalıştıklarını, tatlı su ve pis su vanaları, yerlerini, mutfakta ocak ve buzdolabı kullanımlarını, Acil durum uygulamaları. Başımıza gelmesini hiç istemediğimiz durumlar ancak gerekli hazırlıkları önceden planlayıp kafamızda oluşturduğumuzda zararsız olarak atlatılabilinir. Olmayacağını ümit etmek hayalciliktir. Her teknede olması gereken acil durum önlemleri ilgili hükümler ve kanunlarla belirlenmiştir. İşaret fişekleri, ışıldağın ve havalı veya üflemeli kornanın nerede olduğu, at nalı can simidi-salvosu ve ucundaki lambasının nasıl bağlandığı ve nasıl atılacağı, yangın söndürme tüplerinin yerleri ve nasıl kullanılacağı belli başlı hatırlanması gerekenleridir. Bu gruba telsizin nasıl çalıştığını da ekleyebiliriz.Hava durumu. Güvenilir kaynakların birisinden hava durumu raporu almak çok önemlidir. Tecrübeli olanlar bir süre sonra alışkanlık haline getirdikleri bu uygulamayı günlük bir rutin olarak algılamaya başlarlar. Yemek, su ve diğer ihtiyaçlar. Birkaç saatten uzun seyahatlerde, teknede içecek ve yiyecek bişeyler olması lüks değil bir ihtiyaçtır. Dalgalı ve sert deniz şartlarının söz konusu olduğu durumlarda bunlar önceden hazırlanıp bekletilebilir. Bu açıdan soğuk sandviçler, bisküvi veya konserveler tekne mutfağının vazgeçilmezleridir. Önceden ısıtılıp bir termosa konulan içecekler, dalgalı bir denizde mutfakta ocak yakmanın zorluğunun önüne geçer, yararı tartışılmaz.Uzun bir geçiş öncesinde yapılan planlamalar ise çok detaylı bir listelemeyi ve alışverişi gerektirecektir. Kontrol. Tecrübeli bir tekne sahibi, tekneye biner binmez yapacağı kontrol ile nelerin eksik veya yanlış olduğunu anlar. Her teknenin kendine has bir dili vardır. Teknesini iyi tanıyan bir denizci bir süre sonra yattığı yerden bile teknenin çıkarttığı sesleri yorumlamaya başlar. Motorla ilgili bloğuna, yağ çubuğuna, soğutma suyu miktarı ve su devri daimine bakılır.Elektrikle ilgili akülerin durumu, şarjda olup olmadıkları, varsa both şalter ve durumu kontrol edilir.Sintine içindeki suya, teknenin içindeki olağandışı bir kokunun varlığına, heçlerin açık olup olmadıklarına bakılır.Denizler kolayınıza olsunMehmet EREM