0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. E.

seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« : Mayıs 31, 2008, 19:26:33 »
Yelkenli tekneyle seyre çıkmak arabaya binmek gibi değildir. Kısa süreliğine bile olsa, seyre çıkarken hem teknenin hem de mürettebatın hazırlanması gerekmektedir.
Güzel bir havada, birkaç saatliğine çıkılan bir seyirde bile başımıza çok ciddi sonuçlar doğuran tehlikeli olaylar gelebilir. Bunlardan ürküp marina denizcisi olmayı tasvip ettiğimiz anlaşılmasın ama bilinçli olmak kaybettirmez aksine kazandırır. Unutmamak lazım ki “deniz kendinden çekinenleri sever”

Çıkılacak seyirle ilgili mürettebatı bilgilendirmek. Kısa süreli bir seyir söz konusuysa bile, tekneye gelenleri, tecrübeli dahi olsalar, bilgilendirmek önemlidir. Onların fikirlerini almak, özellikle yeni başlayanların tekne seyahatini benimsemelerini sağlar. Ne zaman çıkılacağı, ne zaman dönüleceği, nasıl bir seyir olacağı önceden anlatılmalıdır. Bu plan tercihen karada kalacak birisine de  bildirilmelidir.

Tekne farklılıkları. Hiçbir tekne birbirine benzemez ve kendine has kullanım ve uygulama farklılıkları vardır. Başlıca motor kullanımı, nasıl çalıştırılıp-stop edileceği, gösterge panosu ve elektrik sistemini, demir-ırgat kullanımı, tuvalet kullanımı, varsa sintine pompası-hidrofor ve nasıl çalıştıklarını, tatlı su ve pis su vanaları, yerlerini, mutfakta ocak ve buzdolabı kullanımlarını,

Acil durum uygulamaları. Başımıza gelmesini hiç istemediğimiz durumlar ancak gerekli hazırlıkları önceden planlayıp kafamızda oluşturduğumuzda zararsız olarak atlatılabilinir. Olmayacağını ümit etmek hayalciliktir. Her teknede olması gereken acil durum önlemleri ilgili hükümler ve kanunlarla belirlenmiştir. İşaret fişekleri, ışıldağın ve havalı veya üflemeli kornanın nerede olduğu, at nalı can simidi-salvosu ve ucundaki lambasının nasıl bağlandığı ve nasıl atılacağı, yangın söndürme tüplerinin yerleri ve nasıl kullanılacağı belli başlı hatırlanması gerekenleridir. Bu gruba telsizin nasıl çalıştığını da ekleyebiliriz.

Hava durumu. Güvenilir kaynakların birisinden hava durumu raporu almak çok önemlidir. Tecrübeli olanlar bir süre sonra alışkanlık haline getirdikleri bu uygulamayı günlük bir rutin olarak algılamaya başlarlar.

Yemek, su ve diğer ihtiyaçlar. Birkaç saatten uzun seyahatlerde, teknede içecek ve yiyecek bişeyler olması lüks değil bir ihtiyaçtır. Dalgalı ve sert deniz şartlarının söz konusu olduğu durumlarda bunlar önceden hazırlanıp bekletilebilir. Bu açıdan soğuk sandviçler, bisküvi veya konserveler tekne mutfağının vazgeçilmezleridir. Önceden ısıtılıp bir termosa konulan içecekler, dalgalı bir denizde mutfakta ocak yakmanın zorluğunun önüne geçer, yararı tartışılmaz.
Uzun bir geçiş öncesinde yapılan planlamalar ise çok detaylı bir listelemeyi ve alışverişi gerektirecektir.

Kontrol. Tecrübeli bir tekne sahibi, tekneye biner binmez yapacağı kontrol ile nelerin eksik veya yanlış olduğunu anlar. Her teknenin kendine has bir dili vardır. Teknesini iyi tanıyan bir denizci bir süre sonra yattığı yerden bile teknenin çıkarttığı sesleri yorumlamaya başlar.
Motorla ilgili bloğuna, yağ çubuğuna, soğutma suyu miktarı ve su devri daimine bakılır.
Elektrikle ilgili akülerin durumu, şarjda olup olmadıkları, varsa both şalter ve durumu kontrol edilir.
Sintine içindeki suya, teknenin içindeki olağandışı bir kokunun varlığına, heçlerin açık olup olmadıklarına bakılır.

Denizler kolayınıza olsun
Mehmet EREM


 


*

    E. A.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #1 : Temmuz 08, 2020, 16:27:55 »
Mehmet hocam teşekkürler... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. Ç.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #2 : Temmuz 09, 2020, 00:14:01 »
12 yıl sonraki teşekkür daha da kıymetlidir..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    R. E.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #3 : Temmuz 09, 2020, 11:22:28 »


O güzel denizciler, güzel teknelerine binip gittiler...



*

    H. V.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #4 : Temmuz 09, 2020, 23:03:32 »
Teşekkürler Mehmet hocam. Ellerinize sağlık.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    M. T.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #5 : Temmuz 10, 2020, 09:40:15 »
Mehmet korsan sesinizi duymayacaktir... faydali yazilari ve katkilari ile forumun ilk zamanlarindan beri uzun bir sure etkin uyesi olmasina ragmen forumdan cikmistir kendileri...
*

    S. Ç.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #6 : Temmuz 10, 2020, 10:35:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


O güzel denizciler, güzel teknelerine binip gittiler...



Recep korsanım..,

Bizimde tası tarağı toplama vaktimiz geldi..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

On yıldır göremediğim kadar,forumuda yönetimede heriki lafın arasında laf sokuşturan,bir iki senedir yoğunluklu yazan,üç beş kişi yüzünden yazım ve konu kalitesi düştü..

Ee..çok az kişi hariç lafda söylenmediğine göre herkes memnun demekki..ne yapalım öyle olsun..

Şu anda Alanya da,bir Hanse 458 ile ilgileniyorum,fotoğraflarını çekip duruyorum,Hayfadan gelirken,salma problemi yaşamış ve satmak zorunda kalan İtalyan ailenin..

Eskiden olsa fotoğraflarını paylaşır,maceramı anlatırdım..ama artık içimden gelmiyor..

Etrafı herşeyi bilen ölü tekne alıcıları sardı..ama anlaşıldığı gibi onlar hiçbir zaman tekne almayacaklar..yavaş yavaş tekne alma satma heyecanını bitiriyorlar..biz ufak bir lafın altında ezilirken,onlara gelen her konuşma üzerlerine yapışmadan kayıp gidiyor..

Forumun beynine virüs yayılıyor,çok az kişi bunun farkında..

Nereden geldikleri belli değil..,

Biliyorum,tohumlarını bırakıp gidecekler ama foruma çok zarar vererek..
*

    S. Ç.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #7 : Temmuz 10, 2020, 10:45:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet korsan sesinizi duymayacaktir... faydali yazilari ve katkilari ile forumun ilk zamanlarindan beri uzun bir sure etkin uyesi olmasina ragmen forumdan cikmistir kendileri...

Meriç korsan,bilmiyorum nerelerdesiniz ama arkadaşlık bu forumdan ibaret değil..

Biz o kişilerle zaten her yerde beraberiz..Biz sanal değil gerçek arkadaşlarız..

Akşam sofralarında,kendi watsap gruplarımızda,etkinliklerde,gezilerde..

Merak etmeyin isteseler hemen tekrar gelirler..

Ama kokuşmuş yazılar ve konular bittikten sonra..

Siz kafanıza takmayın,oralardan tekne aramaya devam edin..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #8 : Temmuz 10, 2020, 15:59:51 »
Serdar ağabey senin,Erol Şar ve Mehmet Erem in Simi maceranızın yazımını okumak çok ama çok keyifli idi.Artık motivasyonunu mu kaybettin ne oldu?Böyle gitmek falan sözleri beni endişelendirdi bak. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Aman diyeyim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. N. Ç.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #9 : Ağustos 28, 2020, 15:00:05 »
Keyif ile okudum . Notlarımı aldım. Yıllar geçmiş ilave edilecek varmıdır kaptanlar ?
*

    R. E.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #10 : Ağustos 29, 2020, 00:51:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


O güzel denizciler, güzel teknelerine binip gittiler...



Recep korsanım..,

Bizimde tası tarağı toplama vaktimiz geldi..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

On yıldır göremediğim kadar,forumuda yönetimede heriki lafın arasında laf sokuşturan,bir iki senedir yoğunluklu yazan,üç beş kişi yüzünden yazım ve konu kalitesi düştü..

Ee..çok az kişi hariç lafda söylenmediğine göre herkes memnun demekki..ne yapalım öyle olsun..

Şu anda Alanya da,bir Hanse 458 ile ilgileniyorum,fotoğraflarını çekip duruyorum,Hayfadan gelirken,salma problemi yaşamış ve satmak zorunda kalan İtalyan ailenin..

Eskiden olsa fotoğraflarını paylaşır,maceramı anlatırdım..ama artık içimden gelmiyor..

Etrafı herşeyi bilen ölü tekne alıcıları sardı..ama anlaşıldığı gibi onlar hiçbir zaman tekne almayacaklar..yavaş yavaş tekne alma satma heyecanını bitiriyorlar..biz ufak bir lafın altında ezilirken,onlara gelen her konuşma üzerlerine yapışmadan kayıp gidiyor..

Forumun beynine virüs yayılıyor,çok az kişi bunun farkında..

Nereden geldikleri belli değil..,

Biliyorum,tohumlarını bırakıp gidecekler ama foruma çok zarar vererek..

Serdar korsanım bu yazdıklarınızı görnemişim. Üzüldüm görmediğime önce..
Sonra sevindim. İyiki şimdi gördüm dedim. Bu dediklerinizi nisandan beri bir kez daha yaşadık.
Amatör yazarlık heveslileri, tekne almayı düşünmeyen, bırakın güzel tekne almayı, yelken kürek kayık alma derdi bile olmayan, ama amatör denizci forumunda kalem oynatmayı denizcilik zanneden daha ötesi her şeyi bilen  amatör denizci diyeneyeceğim, yatçı diyemeyeceğim insanlar ile de tanıştık.

Forum faydalanmayı bilene bir okul, forum farklı coğrafyalardaki denizci dostların karşılaşma mekanı. Forum bilgi paylaşımı zemini..

Ama forum, hezeyanları biriktirme, hezeyanları, halisülasyonları yığma alanı değil. Bunu idrak ettikçe de güzelleşecek.
Güzel teknelerine binen ve şimdilik uzak duran güzel denizciler de bizimle olacak..

Kötü para iyi parayı kovar diye bir iktisat kuralı vardır.
Rahat olun, bu denizde sökmez, kötü lafazan iyi denizciyi kovamaz.
Kovmamalı...
Buna elbirliği ile izin vernemeliyiz.

Selametle..

Hayırlı olsun yeni tekneniz...
Sizin tası tarağı toplama vaktiniz değil, yeni seyirleri anlatma vaktiniz geldi..
« Son Düzenleme: Ağustos 29, 2020, 00:53:15 Gönderen: Recep Ertürk »
*

    M. S.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #11 : Ekim 09, 2020, 15:17:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenli tekneyle seyre çıkmak arabaya binmek gibi değildir. Kısa süreliğine bile olsa, seyre çıkarken hem teknenin hem de mürettebatın hazırlanması gerekmektedir.
Güzel bir havada, birkaç saatliğine çıkılan bir seyirde bile başımıza çok ciddi sonuçlar doğuran tehlikeli olaylar gelebilir. Bunlardan ürküp marina denizcisi olmayı tasvip ettiğimiz anlaşılmasın ama bilinçli olmak kaybettirmez aksine kazandırır. Unutmamak lazım ki “deniz kendinden çekinenleri sever”

Çıkılacak seyirle ilgili mürettebatı bilgilendirmek. Kısa süreli bir seyir söz konusuysa bile, tekneye gelenleri, tecrübeli dahi olsalar, bilgilendirmek önemlidir. Onların fikirlerini almak, özellikle yeni başlayanların tekne seyahatini benimsemelerini sağlar. Ne zaman çıkılacağı, ne zaman dönüleceği, nasıl bir seyir olacağı önceden anlatılmalıdır. Bu plan tercihen karada kalacak birisine de  bildirilmelidir.

Tekne farklılıkları. Hiçbir tekne birbirine benzemez ve kendine has kullanım ve uygulama farklılıkları vardır. Başlıca motor kullanımı, nasıl çalıştırılıp-stop edileceği, gösterge panosu ve elektrik sistemini, demir-ırgat kullanımı, tuvalet kullanımı, varsa sintine pompası-hidrofor ve nasıl çalıştıklarını, tatlı su ve pis su vanaları, yerlerini, mutfakta ocak ve buzdolabı kullanımlarını,

Acil durum uygulamaları. Başımıza gelmesini hiç istemediğimiz durumlar ancak gerekli hazırlıkları önceden planlayıp kafamızda oluşturduğumuzda zararsız olarak atlatılabilinir. Olmayacağını ümit etmek hayalciliktir. Her teknede olması gereken acil durum önlemleri ilgili hükümler ve kanunlarla belirlenmiştir. İşaret fişekleri, ışıldağın ve havalı veya üflemeli kornanın nerede olduğu, at nalı can simidi-salvosu ve ucundaki lambasının nasıl bağlandığı ve nasıl atılacağı, yangın söndürme tüplerinin yerleri ve nasıl kullanılacağı belli başlı hatırlanması gerekenleridir. Bu gruba telsizin nasıl çalıştığını da ekleyebiliriz.

Hava durumu. Güvenilir kaynakların birisinden hava durumu raporu almak çok önemlidir. Tecrübeli olanlar bir süre sonra alışkanlık haline getirdikleri bu uygulamayı günlük bir rutin olarak algılamaya başlarlar.

Yemek, su ve diğer ihtiyaçlar. Birkaç saatten uzun seyahatlerde, teknede içecek ve yiyecek bişeyler olması lüks değil bir ihtiyaçtır. Dalgalı ve sert deniz şartlarının söz konusu olduğu durumlarda bunlar önceden hazırlanıp bekletilebilir. Bu açıdan soğuk sandviçler, bisküvi veya konserveler tekne mutfağının vazgeçilmezleridir. Önceden ısıtılıp bir termosa konulan içecekler, dalgalı bir denizde mutfakta ocak yakmanın zorluğunun önüne geçer, yararı tartışılmaz.
Uzun bir geçiş öncesinde yapılan planlamalar ise çok detaylı bir listelemeyi ve alışverişi gerektirecektir.

Kontrol. Tecrübeli bir tekne sahibi, tekneye biner binmez yapacağı kontrol ile nelerin eksik veya yanlış olduğunu anlar. Her teknenin kendine has bir dili vardır. Teknesini iyi tanıyan bir denizci bir süre sonra yattığı yerden bile teknenin çıkarttığı sesleri yorumlamaya başlar.
Motorla ilgili bloğuna, yağ çubuğuna, soğutma suyu miktarı ve su devri daimine bakılır.
Elektrikle ilgili akülerin durumu, şarjda olup olmadıkları, varsa both şalter ve durumu kontrol edilir.
Sintine içindeki suya, teknenin içindeki olağandışı bir kokunun varlığına, heçlerin açık olup olmadıklarına bakılır.

Denizler kolayınıza olsun
Mehmet EREM

ne kadar guzel tespitler ne kadar guzel anlatmis...
ben 62 yasinda emekli bir ogretmenim(bana kalsa emekli olmam olene kadar ogretmen kalmak isterdim...)
uc yildir bir teknem var ve denizle ic iceyim..
daha once yazmistim bir baslikta kis haric geri kalan zamani denizde alargaci olarak geciriyorum esimle birlikte...
tabi tekne almadan once deniz tutukusu icinde hayaler kurup merakimzi gidermek icin bilgide topluyordum ve edindimde kendimce...
ama bu yaziyi okurken onca meraka ve bilgi toplamama ragmen yinede gozden kacirdigim yada ogrenemedigim ne kadar cok sey varmis ona kanaat getirdim...
benle esim (kis haric)surekl teknedeyiz ve hafta sonlari zaman zaman cocuklarimiz gelyor yanimiza.
tabi olur olmaz zamanlarda dostlarimizda tesrif ediyor teknemize.
esimde kamudan emekli benim gibi.
ona ogretim tekneyi calistirma kulanma demir atma alma ve denize biri dus,se nasil kurtaricagini falan.....
bu yazida anladimki bu yeterli degilmis tekneye gelen oteki kisilerede brifing verip
hem tekneyi tanitmak ve olabilicek olaylar konusunda nasil davranilmasi gerektigini anlatmak lazim,mis...
bu yaziyi cerceve,letip teknemde surekli gozumun degicegi bir yere asmak istiyorum.
bu yuzden bende mehmet erem;e cok tskler diyorum bu paylasimi cin.
12 sene once tecrubeler dahilnde bu bilgileri yazmis ve bu forumun arsivinde tozlu rafinda oyle kalmis.
isin garip tarafi bu degerli bilgi ve oneriye o zaman kimse yorum dahi yapmamis katki sunmamis!!
taki benim gibi okuma meraklisi erol ayhanin arsivden bulup tozlari ustunden silkeleyip ortaya cikarmasiyla fark edilmis.
bu tespitler ve bilgi cok degerli ve benim gibi acemi olan denizcilerin gorup okumasi icin yazma geregi duydum......
tskler tekrar mehmet erim bu bilgilendirme cin...




.
*

    Ö. Ö.

Ynt: seyre çıkmadan teknede yapılacaklar
« Yanıtla #12 : Ekim 10, 2020, 16:46:05 »
Ayrıca Mehmet Erem kaptanın ne kadar duru bir anlatım kullanmasının yanında,   ve dilbilgisi ve yazı tekniğine gösterdiği özene dikkat çekmek isterim.

Örnek alınması dileğiyle. .....