0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. H. A.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #15 : Haziran 14, 2018, 18:28:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu en iyi çözüm olarak gözüküyor,benim yüzme platformu biraz dar ama tekneye gider gitmez deneyeceğim. Çok teşekkürler

Yüzme platformunun genişliği çok önemli değil, botu oraya değil tekne kıçına (yani platformun dışına) asacaksınız.

Ahmet korsan, benim botun ağırlığı  40 kg civarı. Asmak yerine, altını yüzme platformuna oturtarak bağlayınca (alttan dahil) daha rahat ve güvenli olur diye dusunmustum
*

    H. H. A.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #16 : Haziran 14, 2018, 18:32:09 »
Bu arada konunun basindada belirttiğim üzere benim teknenin yüzme platformu yeni bazı teknelerdeki gibi açılır platform değil. Yoksa tabiki arka platform açık olarak sert havada seyir mümkün degil


*

    A. Ç.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #17 : Haziran 14, 2018, 18:38:53 »
Platform güvenli olur ama botun yanlarındaki halkalara bağlayarak tekneye asmak yeterlidir. Halkalara aşoırı yük binmesi diyorasanız, halatın bir ucunu alttan platforma bağladıktan sonra halkaya bir kaç tur sarıp üstten, puşpite bağlayabilirsiniz.

*

    M. G.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #18 : Haziran 14, 2018, 22:31:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Tecrübeli korsanlar. Başka bir başlıkta belirttiğim üzere,Temmuz ilk yarı Marmaris çıkışlı bir Kiklad turu planladım. Teknem Jeanneau SO 50DS ve şu an ön güvertede ahşap ayakların üzerine oturtup spanzetlerle sabitlediğim 2.90 Highfield alüminyum taban bir tender botum var. Cenovayı açtığım zaman,tramola atarken bot şu haliyle çok çapariz veriyor yelkenin halatı altına takılıyor. Acaba botu arkamda çekmekmi yoksa çaparize katlanıp güvertede taşımakmı daha iyi olacak,tam karar veremedim. Güvertede taşısam,her çaparizde öne gidip düzeltmek riskli. Eğer arkamdan çeksem hem yol kesecek , hemde motor seyrinde sarfiyatı arttıracak. Arkadan çekersem, tekneye çok yakın ,teknenin iskele sancak koç boynuzlarına bağlayarakmı yoksa uzun kaloma bırakarakmı çekmek sert havaya daha uygun olur. Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın. Fikirlerinizi bekliyorum. Selamlar
Arkadan çekmeyin derdim. Altına takılmaması için botun "tube" ile güverte arasına botu bağladığınız halatı uzatın, tube'ün altına girmesini engelleyin.
*

    T. G.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #19 : Haziran 15, 2018, 08:54:12 »
Bottun uzun bir halat ile motorsuz şekilde arkadan çekilmelidir.
Çeki halatına 3-4 mt uzayabilen lastik halatda eklenmelidir.

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2018, 08:55:14 Gönderen: Tümay Gören »

*

    S. Ş.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #20 : Haziran 15, 2018, 11:28:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Matafora, çok yüksek olmadıkça kıçtan gelen dalgalarda, su bota ulaşıyor, marinalarda ve inip binerken oluşacak sorunlar da var .

Ayrıca mataforanın ayak bağlantı bölgeleri polyesterle ilave takviye yapılmazsa,teknenin yan salınımlarıyla çatlamaya başlıyor.

Bende öyle catlama sorunu falan yok simdilik. Benim Matafora yüksek, giris cikista sorun olmuyor, teknenizde bot garajiniz yoksa dingi hic almamak lazim.

Cokca duydugumuz Matafora cirkin duruyor denmesinin hakli tarafi olsada bordanin üzerinde teknenin tüm ön kismini kaplayan dingi cok mu güzel duruyor allah askina.

Burdada bircok kez okudugum emniyet acisindan arkanizdan dingiyi cekin tezine ben katilmiyorum bununda iki nedeni var.
1- Tekneyi yavaslatiyor, ve genelde dingiye zarar veriyor.
2- Esas önemlisi ise bizim denizlerimizde sikca görünen hesapta olmaya kücük, ve büyük firtinalar

Bazen sadece 10-15 dakika boyunca deli gibi esip bitiveriyor, böyle bir esnada arkanizda bot cekiyorsaniz vay halinize.
Youtube bu gibi vidyolar ile dolu, ya dingiyi motoruylan beraber kaybedersiniz yada sizi
olmadik sorularlar karsi karsiya birakir.

Ciddi bir firtinada, önde ahsap ayaklar diyorsunuz yani bot sudaki gibi duruyor ters degil galiba, her iki durumdada o bot capariz yapar.

Atlantik gecisinde ayni o bottan vardi bizim teknede cok tekrübeli bir skipper olan alman bastan dingideki havayi bosaltti, kalan alu taban
ni bumbanin altina öyle bir bagladiki ipleri kesmeden cözmek 10 dakikanizi alir.

Bordaya cikartilan cekilen dingi bir sekilde ne yazikki tekneyede zarar veriyor, ve gercekten cok iyi baglamadiysaniz en azindan biryerlere kayip oralari zedeliyor.

Himelayi aldigimda matafora vardi ve acikcasi benim acimdan + puan oldu ve simdiye kadar memnunumda.
Onun icin ayni boy tekne sahibiyiz cirkin matafora yi düsünün derim, veya dingiden vaz gecin    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tabi son karar sizin

NOT: Galiba Netseldesiniz, benim kayikta haftaya  Netsele gececek ve 09.07.2018 kadar orda kalacak Netsele giderseniz gidin canli olarak bir görün isterseniz.


Nedim korsan merhabalar, tekne 50 ft olduğundan maalesef bot garajı YÖK. Zaten eğer tekneyi büyütürsem sadece bu sebeple büyütürüm. Botu direğin önünde, güverteye sabitlenmiş iki adet ahşap ayağın üzerinde düz durumda taşıyorum.Bot önden arkaya ve sağdan sola spanzetler (kamyonlarda yükü germek icin kullanılan)ile sabitlenmiş durumda. Ancak dediğiniz gibi hem görüşü kapatıyor, gende capariz veriyor. Ancak tekne çok sert bir havada yalpaya girecek olursa, botun mataforada olmasındansa , güverte üzerinde iyi bir şekilde sabitlenmiş olması, bana daha güven verici geliyor

Botu icerde tasiyan buyuk tekneler daha buyuk risk altinda Husnu kaptan,

Su almaya baslayinca ilk kici batiyor , o kic kapagi suya batarken  ac acabilirsen dengelenmesini bekleyeceksin, o halde actin cikardin havasi inik diyelim, suyun icinde kompresoru kalicak , yine gecmis olsun....

Yani  tekne tepesinde onde tasimak  bana cok mantikli geliyor..

Iki kaptanimiizn onerdigi sekilde yap , bitti gitti , botum gozumum onunde olsun, bi bicakla ipini kesip suya atabileyimin hesabini yapiyorum, yangindan tirsiyorum  cok hizli ilerliyor  , onun icin de onde olmasi guvenli...
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2018, 11:29:38 Gönderen: Semih Sener »
*

    N. B.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #21 : Haziran 15, 2018, 14:38:22 »
Dingi ne, tender ne, bot ne?


*

    A. Ş.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #22 : Haziran 15, 2018, 23:47:40 »
Forum konusuna cevap olarak; benim oyum (tüm yöntemleri değerlendirdikten sonra) halen mataforaya...
*

    B. Y.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #23 : Haziran 16, 2018, 08:59:00 »
Herkese merhaba, ben 3 sezondur 420 bot ve 50 beygir motor üzerinde takılı vaziyette, teknenin arkasından çekerek, Cyclades'da dolaşıyorum. 40-45 knot hava ve ciddi dalgalar gördüm ama bot arkada salınım vaziyette sürekli dalgaların üzerinde rahat bir şekilde geliyor. Şu ana kadar hiç sıkıntı yaşamadım. Botu 2 adet 25 metre yüzer halatla çekiyorum. 2 halatla çok daha dengeli şekilde geliyor. Tabii ki kısa seyirlerde ve hava yoksa tek halatla çekiyorum.
*

    B. Y.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #24 : Haziran 16, 2018, 09:02:03 »
Halatları teknenin iskele ve sancak koç boynuzlarına botun da ön alt tarafındaki mapaya bağlıyorum. Ters V şeklinde çekiyorum.
*

    H. H. A.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #25 : Haziran 16, 2018, 10:49:55 »
Bergen korsan,o havalarda botu (hele o ebat ve ağırlıktaki motorlu olarak çekmek,bana pek doğru gözükmüyor. Gerek yol kesmesi,gerekse yakıt sarfiyatini arttirmasida cabasi.

Semih korsan,
Su andada botu güvertenin üstünde taşıyorum. Orda en büyük problem cenova iskotalarina capariz vermesi ve görüşü kesmesi.

Eğer direkten,vardevela tellerine çekilecek el incesi halatla caparizi ölmeyebilirsem, en kolayı o olacak. (Ama görüş az olacak) Olmazsa, botu arkaya asmak diğer çözüm olacak
*

    S. O.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #26 : Haziran 16, 2018, 10:54:01 »
Botu teknede seyir esnasında taşıma konusunda bir çok yöntem denedim. En ideal çözüm olarak uygulamam şöyle idi. Bot baş omuzluklarında bulunan çelik mapalardan nisbeten esnek olan 10 m.yüzer halatla V şekide bağlanıyor.  Botun baş kısmı dinlencenin arkasına değecek gibi bu halatla teknenin kıç koç boynuzlarına iskele ve sancaktan volta ediliyor. Tekne hızlandıkça botun başı yukarı kalkıyor ve tekneyle teması kesiyor.  Tabii halatın fazlasını roda edip denize akmayacak şekilde gerektiğinde botu yana almak veya tekneden açmak için kıçta sağlama alıyorsunuz. Avantajları :
Botunuz teknenin koruması ile hiçbir zaman su almıyor.
Rüzgar ve dalga gücüyle ters kapak olma riski olmuyor.
İki taraftan bağlandığı için bir taraf bırakırsa bot tekneyi terk etmiyor.
Pupa seyirlerde sizi geçip limana daha önce varmak veya havalanıp kafaniza inmek gibi bir terbiyesizlikte bulunmuyor.
Hemen arkanızda koku yapan çöp stoklarınızı taşıyan bir römorkunuz oluyor.Ayrıca,sakin denizde,düşük hızda yapılan kısa mesafe keyif seyirlerinde, teknede canı sıkılan genç konuklarınız için ideal bir güneşlenme  alanı oluşturuyor.
Yine pupa seyirlerde dümen tutmayı zorlaştıran kıç denizlerde teknenin salınımını önemli ölçüde azaltıyor. Hatta botun kıçından salacağınız 20 m. kadar 20 likten daha kalın bir yüzer halat dümen konforunu daha da arttırdığı gibi MOB için de bir yedek önlem oluyor.
Seyir boyunca sadece kuyrukları suya temas ettiği ve karaman vuramadığı için hızınızı kesmiyor.
Ben motoru da kuyruğu kalkık biçimde üzerinde bıraktığım için hem pulpitteki ağırlık yıpratması olmuyor hem de acil tekneyi terk planı saniyeler içinde gerçekleşiyor.
Koylarda tornistanla demir atma için hiçbir ön hazırlık gerekmediği gibi demiriniz tutunca tekneyi hafif tornistanda bırakıp koltuğunuzu sakince ve hızlıca kıyıya bağlıyabiliyorsunuz.
« Son Düzenleme: Haziran 16, 2018, 10:56:26 Gönderen: Sedat Oztekin »
*

    O. E.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #27 : Haziran 16, 2018, 12:19:56 »
Ben güverte üstüne hiç almadım hep motorlu - motorsuz  çektim o da yanaşırken ayrılırken sıkıntı , botu sattım kurtuldum .
Şimdi tek kişilik 3 dakikada şişen , 3 dakikada sönen bot alacağım. Kürek ile çalışan 
İhtiyacım olduğunda şişireceğim,olmadığında söndüreceğim.Kıçta bot deposu dışında hiçbir çözüm bana uygun gelmiyor.
« Son Düzenleme: Haziran 16, 2018, 12:23:25 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    T. A.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #28 : Haziran 16, 2018, 12:21:48 »
Biz teknede 2011den beri 3 değişik 250 civarı bot kullandık. Üçü de şişme tabanlı idi. Uuzn etaptan evvel söndürüp katlayıp dolaba koyuyoruz. Bu işlem 10 dakikayı geçmiyor. Çıkarmak ve şişirip suya atmak daha da kısa. Hafif olduklarından eşim bile tek başına çekebiliyor.
Tabii ki size bu yolculuk için yeni bir bot alın demek istemiyorum. Yalnızca bot alacak olup bu konuyu tesadüfen okuyacak olanlara fikir olsun diye söylüyorum.
Aynı şekilde şişme tabanlı botu olan bir arkadaşınız var ise bu seyahat için botları değiştirebilirsiniz.
« Son Düzenleme: Haziran 16, 2018, 12:23:27 Gönderen: Tunç Aytunç »
*

    O. E.

Ynt: sert havada tender'ı nerde taşımalı?
« Yanıtla #29 : Haziran 16, 2018, 12:27:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biz teknede 2011den beri 3 değişik 250 civarı bot kullandık. Üçü de şişme tabanlı idi. Uuzn etaptan evvel söndürüp katlayıp dolaba koyuyoruz. Bu işlem 10 dakikayı geçmiyor. Çıkarmak ve şişirip suya atmak daha da kısa. Hafif olduklarından eşim bile tek başına çekebiliyor.
Tabii ki size bu yolculuk için yeni bir bot alın demek istemiyorum. Yalnızca bot alacak olup bu konuyu tesadüfen okuyacak olanlara fikir olsun diye söylüyorum.
Aynı şekilde şişme tabanlı botu olan bir arkadaşınız var ise bu seyahat için botları değiştirebilirsiniz.

En güzel çözüm ....

Tunç korsan sizinki Kendinden pompalı olanlardan mı ?
Yoksa  Elektrikli pompa ile mi 10 dakika sürüyor