Gezgin Korsan

Makine Dairesi => Seyir, Navigasyon ve Güvenlik => Konuyu başlatan: Hakan Erim - Haziran 28, 2019, 21:09:37

Başlık: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Hakan Erim - Haziran 28, 2019, 21:09:37
Sizce geçiş üstünlüğü kimde?


https://www.denizhaber.com/kazalar/istanbul-bogazinda-korkutan-kaza-kamerada-h78836.html (https://www.denizhaber.com/kazalar/istanbul-bogazinda-korkutan-kaza-kamerada-h78836.html)

(https://www.denizhaber.com/images/upload/AW741454_01.jpg)
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Taner Özer - Haziran 28, 2019, 21:27:12
Eğer fotoda görülen doğrultuda seyir yönleri var idiyse geçiş üstünlüğü Piri Reis'de..
Şehir hatları onun iskelesinde kalmış.

TANER
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Hakan Erim - Haziran 28, 2019, 21:37:10
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer fotoda görülen doğrultuda seyir yönleri var idiyse geçiş üstünlüğü Piri Reis'de..
Şehir hatları onun iskelesinde kalmış.

TANER

Bağlantıda video da var.
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Hulki Erdem - Haziran 28, 2019, 22:08:59
Bence de Piri Reiste, yol ve güç onda çünkü
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Hulki Erdem - Haziran 28, 2019, 22:13:10
Şehir hatları hatasını anlayıp tornistan basıyor
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Hakan Varal - Haziran 29, 2019, 00:23:50
KURAL: 14
Pruva Pruvaya Geliş Durumu
 (a) Kuvvetle yürütülen iki teknenin, çatışma tehlikesi söz konusu edilecek surette, birbirlerine karşı veya karşıya
yakın birer rota ile yaklaşmaları halinde, bu teknelerden herbiri diğerinin iskelesinden geçmek üzere, rotasını sancağa
değiştirecektir.
2623
 (b) Bir teknenin diğerini pruvasında veya pruvasına yakın ve gece silyon fenerlerini bir doğru üzerinde veya doğruya
yakın bir halde ve/veya her iki bordafenerini birlikte gördüğü, gündüz ise, diğer tekneyi buna benzer bir durumda gördüğü
zaman, yukardaki durumun mevcut olduğu varsayılacaktır.
 (c) Böyle bir durumun varlığından tereddüte düşen bir tekne bu durumun hakikaten mevcut olduğunu varsayacak ve
buna uygun olarak hareket edecektir.
KURAL: 15
Aykırı Geçiş
 Kuvvetle yürütülen iki teknenin çatışma tehlikesi doğuracak şekilde birbirini aykırı olarak geçmeleri halinde, diğer
tekneyi sancak tarafından gören tekne onun yolundan çıkacak koşullar elverdiği takdirde diğerinin pruvasından geçmekten
kaçınacaktır.

KURAL: 16
Yol Veren Teknenin Davranışı
 Diğer bir tekneye yol vermekle yükümlü olan tekne iyice neta olmak üzere, olanağı kadar erken ve belirgin manevra
yapacaktır.
KURAL: 17
Yol Verilen Teknenin Davranışı
 (a) (i) İki tekneden biri diğerinin yolundan çıkmak zorunluluğunda bulunduğu yerlerde diğeri kendi rotasını ve hızını
koruyacaktır.
 (ii) Bu kurallar uyarınca yol vermesi gereken teknenin uygun manevra yapmadığı görülür görülmez, manevra
yapmakla yükümlü olmayan tekne çatışmayı sadece kendi manevrası ile önlemek üzere harekete geçebilir.
 (b) (ii) Rotasını ve hızını muhafaza etmesi gereken tekne, herhangi bir sebepten dolayı, sadece yol vermesi gereken
teknenin yapacağı manevra ile çatışmanın önüne geçilemiyecek kadar kendisini yakın bulursa, çatışmayı önlemeye yardımcı
olacak en iyi hareketi yapacaktır.
 (c) Bir aykırı geçiş durumunda, diğer kuvvetle yürütülen bir tekne ile çatışmayı önlemek üzere, bu Kuralın (a) (ii)
sayılı alt paragrafı uyarınca manevra yapan kuvvetle yürütülen bir tekne, olayın koşulları elverdiği takdirde, kendi iskele
tarafından gördüğü bir tekne için rotasını iskelesine alarak değiştirmeyecektir.
 d) Bu kural, yol vermesi gereken teknenin yol verme yükümlülüğünü kaldırmaz.

Tüzüğe göre şehir hatları yol vermeli ve çatışacak teknenin pruvasından kaçmalı.  :) :-[
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Hulki Erdem - Haziran 29, 2019, 00:42:44
Bu çatışmada Piri Reis gemisinin şöyle bir kusuru var sancak alabanda yapabilirdi. Çünkü şehir hatları yol kesip tornistan yapıyor!
Saygılar,,,
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Levent Üçdal - Haziran 29, 2019, 01:39:37
Burada özellikle sormak istediğim konu, şehir hatları vapurları veya yolcu motorları v.s. için tanımlanmış rotalar üzerinde bulunan veya bu rotayla çakışarak geçen tekneler için genel DÇÖT hükümleri geçerli değil midir? Çoğu sefer motorların veya vapurların DÇÖT hükümleri gereği rotasını değiştirmesi gerektiği durumlarda hiç istifini bozmadığı durumlarla karşılaşıyoruz.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 29, 2019, 08:18:21
Heer iki geminin de bulunduğu yer liman içi, yani seyirden çok manevra halindeler, Piri Reis de Şehir hatları da yanaşma manevrasındalar Bu konuda benim bildiğim tornistanda üç kısa düdük, sancağa bir düdük ve iskeleye iki kısa düdük çalınır Bunların anlamı manevra yapan teknenin niyetini diğerlerine belli etmesidir Böyle bir haberleşme sistemi olduğuna göre manevra yapan tekneye diğer teknelerin yol vermesi gerekir (mi)
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Mehmet Ali Zor - Haziran 29, 2019, 09:35:19
Piri reis ile şehir hatları aynı istikamette yol alıyorken Piri reis iskele alabanda ile tam dönüş manevrası yapıyor. Videoda dümen suyu görülebiliyor. Bu manevranın boğaz trafiğinin yoğun olduğu yerlerde dikkatle yapılması gerekiyor. Şehir hatlarının arkasındaki kırmızı gemi kılavuz gemi veya römorkör mü? Çevredeki gemileri manevra konusunda telsiz ile uyarmak mümkün değil mi?
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Hakan Erim - Haziran 29, 2019, 16:13:28
Piri Reis Sarayburnu'ndaki rıhtıma ynaşmak için manevra yapıyormuş. ŞH Vapuru ile, Mahmet Ali Korsan'ın dediği gibi paralel rotada seyir halinde iken 180 derece dönerek Sarayburnu'na doğru ilerlemekteymiş. Bu sırada iki römorkör Piri Reis'e eşlik etmekte ve Piri Reis kumandasında ise Kılavuz Pilot Kaptan bulunmaktaymış. Dolayısıyla Piri Resi herhalde kendi kendine böyle sert manevra yapmamıştır. ŞH Vapuru daha kusurlu gibi duruyor.
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: İlker Erkman - Temmuz 01, 2019, 19:30:40
Sehir hatları vapurunun yaptıgı tam  bir sorumsuzluk örneği kendini alenen piri reisin onüne atmıs
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Anıl Yılmaz - Temmuz 10, 2019, 15:18:42
Daha once bir yerlerde anlatmis olmam gerekir, oyle hatirliyorum..

Deniz kazalarinda o suclu - bu suclu diye bir kanaat yok, sucluluk oranlari var.. Yuzdelik dilim uzerinden atiyorum %30 beriki suclu, %70 oteki suclu diye belirleniyor bilirkisiler tarafindan..

Ustunluk, manevrada olup olmamak, uyari isaretleri / eylemleri vs. gibi her yonuyle degerlendirildikten sonra oran bulunuyor.. Bu orana gore de masraflar karsilaniyor.. Yani %30 suclu olan karsinin masrafi ne kadar ise o masrafin %30 unu odeme yukumlulugune giriyor.. Ayrica kendi masrafininda yine %30 unu noksan aliyor karsidan (daha dogrusu karsinin sigortasindan)..

Masraflar da sadece tersanedeki tamirat masraflari degil.. gunluk kar kayiplari, acentalara odenen rakamlar, avukatlik masraflari vs gibi.
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: İlker Erkman - Temmuz 10, 2019, 18:32:17
Yapılan bir salaklık neticesi çatışmaya neden olmanın sonunda can kaybı olursa kimin nekadar şuçlu olduğunun hiç önemi yok.Onun için yol hakkı bende diye inatlaşmanında gereği yok yeterli mesafe varkan gerekli manevrayı yapıp çatışma kerterizinden çıkmak lazım
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Efe Sarıoğlu - Temmuz 11, 2019, 10:37:59
Linkteki videoda görüntüleri çeken arkadaşın konuşmaları sabah sabah bütün yaşam enerjimi çekti götürdü, içim sıkıldı, dünyam karardı:)
Başlık: Ynt: Piri Reis gemişi Şehir Hatları Vapuru ile çatıştı
Gönderen: Semih Şener - Temmuz 11, 2019, 11:40:39
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Daha once bir yerlerde anlatmis olmam gerekir, oyle hatirliyorum..

Deniz kazalarinda o suclu - bu suclu diye bir kanaat yok, sucluluk oranlari var.. Yuzdelik dilim uzerinden atiyorum %30 beriki suclu, %70 oteki suclu diye belirleniyor bilirkisiler tarafindan..

Ustunluk, manevrada olup olmamak, uyari isaretleri / eylemleri vs. gibi her yonuyle degerlendirildikten sonra oran bulunuyor.. Bu orana gore de masraflar karsilaniyor.. Yani %30 suclu olan karsinin masrafi ne kadar ise o masrafin %30 unu odeme yukumlulugune giriyor.. Ayrica kendi masrafininda yine %30 unu noksan aliyor karsidan (daha dogrusu karsinin sigortasindan)..

Masraflar da sadece tersanedeki tamirat masraflari degil.. gunluk kar kayiplari, acentalara odenen rakamlar, avukatlik masraflari vs gibi.

Bogazda biçerdöver gibi kullanılan hızlı gezi tekneleri var adamlar yelkenli yol hakkı falan dinlemiyor,  bu ara işler de kesatsa  seyreyle gumburtuyu ...

Hangi birisi diyesin geliyor ,hepsi...

Bir de batmak var suda karada kaza gibi değil ki ...

kaçınmaktan öte kaçmakta erkekliktir çoğu zaman