Daha once bir yerlerde anlatmis olmam gerekir, oyle hatirliyorum..
Deniz kazalarinda o suclu - bu suclu diye bir kanaat yok, sucluluk oranlari var.. Yuzdelik dilim uzerinden atiyorum %30 beriki suclu, %70 oteki suclu diye belirleniyor bilirkisiler tarafindan..
Ustunluk, manevrada olup olmamak, uyari isaretleri / eylemleri vs. gibi her yonuyle degerlendirildikten sonra oran bulunuyor.. Bu orana gore de masraflar karsilaniyor.. Yani %30 suclu olan karsinin masrafi ne kadar ise o masrafin %30 unu odeme yukumlulugune giriyor.. Ayrica kendi masrafininda yine %30 unu noksan aliyor karsidan (daha dogrusu karsinin sigortasindan)..
Masraflar da sadece tersanedeki tamirat masraflari degil.. gunluk kar kayiplari, acentalara odenen rakamlar, avukatlik masraflari vs gibi.
Bogazda biçerdöver gibi kullanılan hızlı gezi tekneleri var adamlar yelkenli yol hakkı falan dinlemiyor, bu ara işler de kesatsa seyreyle gumburtuyu ...
Hangi birisi diyesin geliyor ,hepsi...
Bir de batmak var suda karada kaza gibi değil ki ...
kaçınmaktan öte kaçmakta erkekliktir çoğu zaman